Gt 500

Ruud1325

MF'er
20 okt 2014
191
22
Pas geleden een warmlopen gehad met de gt 500 ...defecte oliepomp naar later bleek😡.
Inmiddels heb ik een andere pomp en heb de draad weer op gepakt en overgegaan tot reparatie, maar wat blijkt geen vonk meer........😱
Ik heb de cilinders er al afgehad om te kijke of de veren en cilinderwand niet beschadigd waren maar hier is niets mis mee dus ik denk even kijken of hij aanslaat maar miet dus, met als reden geen vonk, alweer nieuwe bougie gestoken maar dat bleek te simpel gedacht😋
Nu vraag ik jullie techneuten waar kan ik beginnen met zoeken ( heb toch al veel elektra problemen gehad met deze) vandaar mijn vraag om advies..🤔
Elke reactie is welkom.....
Ruud
 
Onder de tank zitten 2 bobines,controleer de aansluitingen daar eens naar de bougies toe.
Vonkt geen van beide bougies?
 
Hallo Ruud1325,

heb je al getest met beide bougies los op de cilinderkop, voorzichtig met de kickstarter rondgaan en kijken of er uberhaupt wel een vonk is bij een of beide bougies?
Bobines zitten nog (goed) aangesloten?

suc6 vince
 
Bougies inderdaad al los op de cilinders gelegd en met kick starter gekeken maar hartstikke dood....allebei.
Ik zou niet weten waar te beginnen met zoeken???
Wie weet raad.....
 
Als het een "echte" GT 500 is heeft hij de zelfde ontsteking (elec) als de GT250X7. Dan heeft hij 1 bobine met 2 uitgangen die tegelijk vonken. Het kan zijn dat de bobine defect is (een vervangende is niet zo duur) maar het kan ook zijn dat de spoel van de electrische ontsteking defect is. Dan krijgt de bobine geen stroom. Je moet de losse componenten afzonderlijk (laten) doormeten om de oorzaak te achterhalen. Weet je zeker of alle stekkerblokken goed aangedrukt zitten en er per ongeluk tijdens het sleutelen niet eentje is losgeraakt ?

Succ6.
 
Laatst bewerkt:
Maar kan dit allemaal gebeuren tijdens het warmlopen??
Ben er niet mee gevallen, is rijdend uitgezet, dus ik hoop nog steeds dat het iets simpels is alvorens ik alles open ga maken..........maar wat???
Ook zonder spanning start deze motor accu fungeert alleen maar als stroom bron voor verlichting e.d. En als condensator.
 
Heeft er iemand toevallig meet gegevens/waardes van de door te meten componenten ??

Ruud
 
Nou afgelopen weekend pomp vervangen en elektra helemaal na gelopen, maar geen soelaas😡.
Via handboek alle waarden gemeten en alles klopt maar hij vonkt niet, andere bobine gestoken, niets....ga as weekend misschien weer verder zoeken👓🏍
Wat gaat de kortste methode zijn om dit op te lossen....?
 
Laatst bewerkt:
Even controleren of de massa van de kop nog goed is. Dit kun je meten met een meter op de plus van de accu en de andere kant tegen de blok houden in de buurt van de bougies en een keer in de buurt van de ontstekking.
 
Een ander punt om te controleren is de plus die naar de bobine. Jouw ontstekking schakels de min en de bobines hebben een constante plus. Dus één draad op jouw bobine moet 12volt op staan.

Ook goed kijken of de bobine een goede massa heeft. Waarschijnlijk loopt de massa van de bobine via het frame, dus de bobine moet goed vast zitten op het frame.
 
De gt 500 heeft die dus wel😡😡😡😡😡😡😡😡😱😱😱😱😱,hoe dom kun je zijn is natuurlijk gebeurt bij het inladen toen ik met stukken stond, dom,dom,dom.
Wel blij dat er nog iemand nadenkt ,hij vonkt alweer👍👍👍👍🌞🌞
 
Haha,inderdaad een regelmatig voorkomend foutje,ooit eens een klant gehad die bougies kwam halen omdat zijn motor na een tijdje stilstand niet meer wou lopen.Die man kwam weer terug en nog steeds geen vonk,nou breng hem dan maar langs.Hij kwam duwend aanlopen met de motor,toen was het ongeveer 30 graden buiten,dus hij was lichtelijk aan het eind van zijn latijn.
Ik zag het gelijk al de noodknop stond in de verkeerde stand,en gelijk starten daarna.
Wat heeft die man staan vloeken |( ,maar hij reed weer als een gelukkig mens naar huis :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Jaja lach er maar om...😂😂😂😂😂zelf heb ik er diverse op genomen 🍻🍻 nogmaals bedankt voor meedenken.

Ruud
 
Terug
Bovenaan Onderaan