GTR 1000/Concours Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
schopje met wat foto's ..voor een kleurlijk topic ;)

voorbeeldje van als je de kuipen zat bent:
image134jk7.jpg


kilometers vreten... met hengert
Ardennen met mn meisje :)
img0083cu2.jpg


en hier iets wat ik ooit nog een keer graag zou willen doen:

2779124670080494746qwpGVa_fs.jpg
 
iets leuks wat je kunt doen met andere dempers:

image167ic2.jpg


*schop*

meteen maar een vraag/peiling:

Ik rij nu met Metzeler Lasertecs, zijn alweer 5k km oud, eind winter zullen er nieuwe bandjes op moeten komen...
Nu ben ik onwijs tevreden met deze banden (kan lekker plat, is te zien aan uitlaten)
maar wellicht zijn er (in jullie opinie) betere banden?

voorlopig zal ik (zolang ze verkrijgbaar zijn) voor de lasertecs gaan...
jullie?
 
Laatst bewerkt:
Heb sinds gisteren een GTR 1000 erbij. 1993 model mt 77000 km.
Foto komt er aan.
 
Dank je. Moet nog wel een andere achterband en een origineel knipper relais kopen. Dan is hij weer helemaal top. Ik heb nog geen foto gemaakt. Komt nog wel.
 
mooie fiets :) (heel mooi zadel btw)

dankjewel, Ik ben er ook erg blij mee :Y

Wat Is de hoogste maat van de stuurhelften die er te krijgen is, of zijn er risers te koop?
De mijne zijn vanaf de kroonplaat tot het hart van de handgreep, 12 cm. Ik vind dat eigenlijk net een beetje te laag.
 
dankjewel, Ik ben er ook erg blij mee :Y

Wat Is de hoogste maat van de stuurhelften die er te krijgen is, of zijn er risers te koop?
De mijne zijn vanaf de kroonplaat tot het hart van de handgreep, 12 cm. Ik vind dat eigenlijk net een beetje te laag.
alleen de '86er is geleverd met laag model = ca 8 cm hoog vanaf '87 de hoge .
dus dat wordt ff zelf wat fabrieken :Y
 
schopje

Mijn GTR uit 1993 geen fratsen.

Net nieuwe Metzeler Lasertec achter. Wat ligt dat weer super in de bocht.. :]


kawa4ql3.jpg
 
schopje

Mijn GTR uit 1993 geen fratsen.

Net nieuwe Metzeler Lasertec achter. Wat ligt dat weer super in de bocht.. :]


[http://img119.imageshack.us/img119/5081/kawa4ql3.jpg (afbeelding)]

Hele mooie fiets :Y

Hebben jullie ook problemen met het opbokken :( Ik krijg hem niet op de middenbok :+
 
Hebben jullie ook problemen met het opbokken :( Ik krijg hem niet op de middenbok :+

Hoi lukeleluuk (???)

Opbokken gaat wel hoor.
Ik laat altijd de zijstandaard uitstaan. Pak links stuur vast en rechts de handgreep achter bij het zadel. Dan de bok langzaam naar beneden. Even de balans zoeken zodat de bok met beide punten de ondergrond raakt en dan naar achteren duwen/trekken :(

Is effe een truukje, maar moet gewoon kunnen. :Y

Succes!
 
bok ertussenuitgesloopt :)

en lasertecs zijn goeie banden :) (heb er op het moment 8k mee gereden, achter kan nog 1-2k mee, voor langer... heb alleen een vierkante achter denk ik (slipt wat door met sommige bochten)
 
Ja dat vierkante ken ik wel. Rij erg veul highway kilometers. :]
Had achter nog 2,4 mm over....BT45's

Wat een verschil zeg als je weer effe op nieuw rijd.

Ander vraagje: Als ik op de 130 à 140 km/u zit en ik geef vol gas lijkt het alsof de moto effe moet nadenken, effe hikt en dan pas gaaaaaaaaaaaat })
Enig id?


Grtz
 
Hoi lukeleluuk (???)

Opbokken gaat wel hoor.
Ik laat altijd de zijstandaard uitstaan. Pak links stuur vast en rechts de handgreep achter bij het zadel. Dan de bok langzaam naar beneden. Even de balans zoeken zodat de bok met beide punten de ondergrond raakt en dan naar achteren duwen/trekken :(

Is effe een truukje, maar moet gewoon kunnen. :Y

Succes!

Het klinkt dom. :o
We hebben het zelfs met 2 man geprobeert. Met m'n volle gewicht(en dat is niet weinig) op de bok en verder dezelfde procedure als je beschrijft. Het is gewoon niet te doen.
M'n CB doe ik met 2 vingers
 
Ja dat vierkante ken ik wel. Rij erg veul highway kilometers. :]
Had achter nog 2,4 mm over....BT45's

Wat een verschil zeg als je weer effe op nieuw rijd.

Ander vraagje: Als ik op de 130 à 140 km/u zit en ik geef vol gas lijkt het alsof de moto effe moet nadenken, effe hikt en dan pas gaaaaaaaaaaaat })
Enig id?


Grtz

afstelling (dipje) zou ik denken, of hij is nog niet helemaal in zn toeren :)

(heb wel lekker koppel overal, maar boven de 6.5k wordtie "eng" :+, tellertje gaat dan zegmaar heel hard voorbij het "rozepapiertjekwijt"streepje :+ )
 
Het is inderdaad een erg relaxte machine. *O*
Zal de afstelling laten nalopen bij de volgende beurt.

Ben benieuwd of dit bandje lang meegaat. 6000 km zou me wel tegenvallen want ik rij 180 per werkdag..... :]

17 dagen per maand x 180 = 3060 km
dan zou ik na ongeveer 2 maanden uitgereden zijn..........veul geld!


Voor het opzetten op de bok lukelekuu zou ik toch maar eens effe na laten kijken.
Alhoewel ik hem zelf maar heel weinig op de bok zet. Alleen voor het wassen.....


grtz
 
heb nu 8k erop zitten met Lasertecs

Voor kan nog wel een km of 2k mee, achter zittie al tegen de slijtnok.
Wel van belang: heb dik 2k gereden met een aanhangertje :) en ik rijd redelijk sportief (hard wegtrekken, laat remmen, rap de bochten in en veel rapper eruit :+ )

Op t moment staat ie op school, zonder enige vorm van leven...
Waarschijnlijk water in de tank... alles doet/heeftie, alleen geen ontbranding.

Halve bus remmenreiniger erdoorheengejast... geen enkel resultaat B|
 
Het klinkt dom. :o
We hebben het zelfs met 2 man geprobeert. Met m'n volle gewicht(en dat is niet weinig) op de bok en verder dezelfde procedure als je beschrijft. Het is gewoon niet te doen.
M'n CB doe ik met 2 vingers
Het is een redelijk zware fiets en ik had er in het begin ook wat moeite mee. (om niet te spreken van een vorige eigenaar die 'm op z'n kant heeft gelegd waardoor de rechter voetsteun bij mij spontaan afbrak...gelukkig bij 0 km/h...)

De truuk die ik gebruik is om de bok zover mogelijk uit te klappen en dan met de rechterhand een korte ruk omhoog aan de bok-handgreep over het dode punt heen te geven waarbij ik de linkerhand het stuur vasthoud. Pas wel op dat je niet omvalt als je zelf niet zo zwaar bent en klap voor de zekerheid de zijstandaard uit. Succes! :)
 
Trouwens, mijn GTR heeft onder op het achterspatbord twee oranje lampjes waarvan de kabels nergens op aangesloten zijn...iemand die weet wat daar het nut van is?
Het was oorspronkelijk een Belgische fiets, misschien dat dat er wat mee te maken heeft...
 
knipperlichten?
Zou kunnen, maar er zitten ook gewone knippers op.
Ik dacht zelf aan extra verlichting, net zoals de contourlampjes die je weleens op auto's en vrachtwagens ziet.
Ik zal ze binnenkort eens aansluiten en kijken wat er gebeurt. :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan