GTR 1000/Concours Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben vanmiddag nog even met de gtr weg geweest , ook met mijn zx10r , maar met dit weer rijd de gtr beter/gemakkelijker .
Enige is , soms houd hij in , loopt soms op 3 dan op 4 pitten , erg vervelend , v.d week even de tank er af slopen en de bougies wisselen , en alle aansluitingen controleren , hopelijk zit het daar in en niet in de bobines !
 
Laatst bewerkt:
Nog een "zwal"plekje ontdekt van de GTR , als je hem te lang op de jiffy buiten laat staan (regen) dan loopt de bougie van Cylinder 1 vol water , dit omdat de kanaal van de nok-as links loopt waardoor het water niet weg kan .
Bij mij was dit ook zo , even beetje opdrogen met doekje en verfstripper en voila de motor draaide weer heerlijk op 4 pitten !
 
ik had een vraag van mijn oude heer.
hij rijd bijna altijd met een duo. maar hij vraagt af wat voor banden spanning hij dan het beste kan hanteren ???
 
2.5v en 2.9a heb ik altijd gereden :)

Het is inderdaad lastig met de "vollopende" bougieschachten, bougie zelf begint zowaar te rotten en veel slechter zijn werk te doen.

@ Ocin : met een gtr (met evt wat lichte aanpassingen) en wat rijervaring kun je ssjes aardig/heel goed bijhouden op bijv dijkweggetjes enz :+ })
 
2.5v en 2.9a heb ik altijd gereden :)

Het is inderdaad lastig met de "vollopende" bougieschachten, bougie zelf begint zowaar te rotten en veel slechter zijn werk te doen.

@ Ocin : met een gtr (met evt wat lichte aanpassingen) en wat rijervaring kun je ssjes aardig/heel goed bijhouden op bijv dijkweggetjes enz :+ })

anders neem je deze GTR

GTR.....
 
Dag oma! :W

Ik heb niet lang geleden ook een GTR gekocht. Slechts iets meer dan 53k km op de teller en handvatverwarming, alarm en Rifle toerruit. Het is het A2 model in de kleur Metallic Nilotic Green.

Helaas wel bijna onmiddellijk een rotte waterpomp, maar er zit een nieuwe in en nu rijdt het heerlijk! :]

Ik ben wel voor mijn vakantie deze zomer toe aan nieuwe banden. Wat zijn zoal mijn opties? Liefst wel iets dat een tijdje mee gaat, want ik maar meer kilometers dan vorige eigenaar. (Die reed maar 2000 km per jaar gemiddeld! :o )
 
En wat is een aanmelding in dit topic zonder foto's... :o

*O*

full


full


full


full


*O*
 
dat kan stukken platter ;)

Stalen remleidingen voor al gemonteerd?

(Mocht ie niet zo lekker sturen, overweeg een hyperpro-setje voor;) )
 
dat kan stukken platter ;)

Stalen remleidingen voor al gemonteerd?

(Mocht ie niet zo lekker sturen, overweeg een hyperpro-setje voor;) )

Duh, tuurlijk kan dat platter. Maar dit was na nog vrij weinig kilometers. :)

Stalen remleidingen zitten er ook al op, dus hij remt prima.

De voorvork is al wel aangepast. Niet met een hyperpro set, maar er zit iig een brace op, dus hij stuurt wel netjes strak. Alleen zijn de banden wat vierkant, dus het kan nog stukken beter. :]
 
Een Brace? mag je mij uitleggen wat dat is dan :)

Mijn banden waren ook vierkant gereden uiteindelijk (3k km gereden met aanhanger en nieuwe lagere dempers, denken aan een bocht was vonken).
Met een beetje rustige rijstijl zou je de 12k makkelijk kunnen halen met lasertecs
met t lompe gegas waarmee ik op dat ding zat heb ik de 8k gehaald (tot t blok in de soep draaide).. konden nog 2k mee die banden
 
Laatst bewerkt:
"The purpose of a fork brace is to eliminate flex by increasing the rigidity of your motorcycle's forks."

Het is een simpele "brug" tussen de twee vorkpoten zodat ze niet kunnen bewegen ten opzichte van elkaar. Het zorgt er voor dat er, zeker op wat hogere snelheid, minder gewiebel zal ontstaan in de bochten. :]
 
dat heeft de GTR standaard al ;)

heet trouwens een voorvorkstabilisator
 
Laatst bewerkt:
Gave machineueueue ;)
Wat voor ruit heb je er trouwens op staan. Mijn standaardruit, die met de flipup ( oh ja ik heb een '94, zwart met rode biezen, 65000 km) zorgde dat de wind enorm bulderde rond mijn helm. Ik ben wel 1.91 m groot.
Ik heb dan van de ruit zo'n 20 cm afgezaagd ( heel simpel, met het losse blad van een ijzerzaag ;) ) en er zo'n opzetruitje van Verholen opgezet.
Nu is het vrij goed, met wel rijwind rond de helm, maar geen gebulder meer.

De banden die erop liggen zijn Pirelli Sport Demons. Deze lagen erop toen ik de motor kocht. Nu zo'n 4000 kilometer mee gedaan en tot nu toe heel tevreden mee.

greetz
Herman
 
Gave machineueueue ;)
Wat voor ruit heb je er trouwens op staan. Mijn standaardruit, die met de flipup ( oh ja ik heb een '94, zwart met rode biezen, 65000 km) zorgde dat de wind enorm bulderde rond mijn helm. Ik ben wel 1.91 m groot.
Ik heb dan van de ruit zo'n 20 cm afgezaagd ( heel simpel, met het losse blad van een ijzerzaag ;) ) en er zo'n opzetruitje van Verholen opgezet.
Nu is het vrij goed, met wel rijwind rond de helm, maar geen gebulder meer.

De banden die erop liggen zijn Pirelli Sport Demons. Deze lagen erop toen ik de motor kocht. Nu zo'n 4000 kilometer mee gedaan en tot nu toe heel tevreden mee.

greetz
Herman

Het is hetzelfde scherm als kawacees gemonteerd heeft. Een toerscherm van Rifle. Ik heb er ook nog een opzetstuk bij, vandaar de 4 zwarte punten op de ruit (van dat klittenband-achtig spul), maar dat belemmerde mijn zicht. De vent van wie ik 'm kocht was langer. Hij keek er overheen, maar had door het opzetstukje geen last van turbulentie meer. De opzetstukje was een Laminar Lip (de onderste van de twee). Het Rifle scherm zelf heeft trouwens ook een opening onderin, dat scheelt ook aardig wat.

Ik ben maar 1m75, dus ik kijk niet over, maar door het scherm. Op zich niet erg, behalve in de combinatie donker/regen... Dus ik moet nog eens zien wat ik daar precies mee wil.
 
Laatst bewerkt:
Wat betreft je bandenvraag: Ik reed altijd met Avons onder mijn GTR, Azarro achter en voor, de voorband is tegenwoordig niet meer leverbaar maar is vervangen door de Storm. Heerlijke stuurbanden met redelijke levensduur, ongeveer 10 tot 12k uit een achterband met een behoorlijk zware rechterhand, met een nette rijstijl wss wel meer.
Met de lasertecs zoals Kawarez adviseerd heb ik geen ervaring maar heb ik idd ook goeie verhalen over gehoord.

Heb je al eens gekeken op de site van de Concours Owners Group? Amerikaanse liefhebbersgroep waar je heel veel info over de GTR kunt vinden die daar Concours heet.

Veel plezier met je motor, mis de mijne nogsteeds

Groet Dennis
 
Ik heb net via ebay-Duitsland een setje Stahlflex leidingen besteld. Voor 130 eurootjes een complete set, voorrem, achterrem en koppeling. Geen overdreven prijs denk ik, wanneer ik vergelijk met andere aanbieders. :)
Het zijn Spieglers, en die staan toch wel bekend om degelijk materiaal.
De voorremleiding en achterremleiding zal ik dus meteen na ontvangst vervangen. De motor is van '94 en alhoewel ie nog prima remt weet ik uit ervaring dat Stahlflex toch net dat ietsie meer is.
Maar ik vraag mij af of het zin heeft de leiding van de koppeling ook te vervangen :?
Is er iemand die daar op de GTR 1000 ervaring mee heeft?????

Enneeuh, nog een vraagje. Ik heb onder de koplamp twee kleine verstralers gemonteerd van elk 55 watt :) . Ik heb altijd maar liefst genoeg licht. Ik ben al een paar keer lelijk verrast op twee en drievaks wegen, dus op zulke wegen zet ik graag een beetje licht bij, en het ziet er nog gaaf uit ook.
Nou had ik vroeger een XJ900F waar ik ook extra lichten op had staan. Op de yammie trok de alternator dat niet en moest ik altijd opletten dat ik de laatste paar kilometers voor ik thuis was de spots uitzette, of mijn accu was bij thuiskomst leeg.
Weet iemand of de elektriciteitsfabriek :P van de GTR zwaar genoeg is om twee extra lampen te trekken??????

greetz
Herman

ps. Over twee maanden met de Kawa een week naar de Alpen en de Dolemieten. Op 5 dagen 17 passen overboenderen. Ik zie het helemaal zitten..........................
 
kawa kan (makkelijk) stroom leveren...

(Ik heb een grotere (auto)accu gemonteerd... accubak eruit, plankje hout daar waar accubak was en met spanbandje gemonteerd.
4x55W + achterlicht stond bij mij wel vaker aan

enige wanneer die moeite gaat hebben is met stationair lopen ;)

stalen koppelingsleiding geen ervaring mee, de helft van de originele leiding is van metaalbuis. Het kan zijn dat je met deze leiding wat gedoseerder kunt koppelen.

veel plezier met rijden :)


PS: GTR is uitelkaar, allesis te koop :)
 
Eens met Rez, standaard dynamo heeft 250 watt (watte?) over bij standaard verlichting.
Mocht dat niet genoeg zijn, een zzr 1200 dynamo gooit er nog meer uit en is vrij eenvoudig pas te maken, how to op de al eerder genoemde COG site
 
PS: GTR is uitelkaar, allesis te koop :)

Dan moet ik eens snel gaan kijken of ik nog wat kan gebruiken...

Mijn GTR laadt geen stroom meer bij, dus ik kan 'm nu alleen nog aanduwen. Het was sinds halverwege mijn vakantie slechter aan het worden en de twee dagen terugreis hebben we 'm telkens aan moeten duwen. Maar ik ben niet stil komen vallen (+- 1500km), dus ik gok dat de dynamo nog wel stroom produceert.

- edit/update -
Hij zit nu aan de lader, en volgens de multimeter staat er nu tussen de 14 en 15 volt op, dus als het goed is issie aan het laden. Dan kan ik morgen iig weg. Als 'ie dan werkt dan zoek ik verder naar de oorzaak...
 
Laatst bewerkt:
kleppen stellen

kun je ook voor langskomen ;)

als ie rijdt doetie t gewoon goed

(kwam daar ook na 3 weken elke dag duwen achter B| )
 
Ik verwacht niet dat 't aan m'n kleppen licht. Wat uitgebreider:

Als ik op de startknop druk, dan maakt de startmotor zo'n snel tikkend geluid, hij krijgt 'm dus niet meer rondgeduwd. Daarvoor merkte ik al dat de startmotor steeds moeizamer ronddraaide. Maar als 'ie na een lang stuk snelweg (zeg: 200km zonder stoppen) nog steeds niet zelf wil starten, dan laadt de accu dus gewoon niet op. Daar zal kleppen stellen niet bij helpen.

Ik ben alleen bang dat mijn accu nu zo dood als een pier is, na een paar uurtjes aan de lader krijgt 'ie de startmotor nog steeds niet rondgedraaid...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan