GTR 1000/Concours Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaWaReZ

MF veteraan
10 nov 2003
14.079
10
Den Haag
Her en der kleine topicjes over de GTR gevonden, maar geen echt GTR topic.

Iets wat ik eigenlijk mis en wellicht anderen ook.
Gtr rijders en geinteresseerden,
Deel hier de informatie die je hebt over de GTR ! *O* stel je vragen, organiseer een BBQ, ken mij het rotten :P


Hierbij : Deel 1 :} voor deze oerdegelijke lekkere fiets
 
ik was een eerste post aan het maken, maar toen crashte de PC |(
geweldig

thx baksteen voor de eerste post :P

Om te beginnen:

Wat kun je zoal met een GTR doen?

Dyno 1 kitjes zijn er op de markt
Dyno 2 niet
Dyno 3 wel met passende K&N's

ergens in een verkooptopic zag ik een GTR met BSM-uitlaatsysteem (geil! )

Bovendien kunnen er in de voorvorkpoten andere veren gemonteerd worden.
Ikzelf heb daar Hyperpro-veren in zitten.

Wat ik weet, dat er op de markt is :
stuggere voorvering
stuggere achtervering
andere koffersetjes
leuke bandjes
enz.

Hier op het forum wordt ergens een GTR aangeboden met een BSM uitlaatkit
en natuurlijk zijn er meerdere mutaties mogelijk.

Ikzelf heb Hyperpro progressieve voorvering (veertjes)
dyno 3 en K&N
TRX850 Dempers
superbikestuur
in de planning staat ooit nog een hyperpro achterveer

En wat jullie?

ps: welke banden vinden jullie voor de Concours het beste?

ik hou het bij mn Metzeler lasertecs
 
Laatst bewerkt:
Ik ben geen absolute GTR fan maar kan je wel een adresje geven van mijn collega die dat wel is. Hij sloopt af en toe een GTR om zo de motor hobby voor zichzelf betaalbaar te houden, geen spam dus, hij is geen handelaar. Betrouwbaar adresje, goeie vent.
www.kawacees.nl
 
Gaaf, eindelijk een paar andere GTR-coureurs,
Heb zelf er ook eentje,maar nog niks veranderd aan de
buitenkant. Maar m`n sleutelmaten bij Ter Braake Motoren wel aan
de binnenkant!! `t schijnt dat de `concours` in De States gestript
wordt ,een ander kuipje erop en dan racen in de Superstock-klasse!
Nu had ik `pitting`op m`n nokkenassen,dus hebben ze die even
vervangen! Eerst zeiden ze niks,maar toen ik na een paar wheelies
terug kwam hebben ze maar opgebiecht dat binnenin niet alles meer
standaard was!!! Nu zit ik met een Dunlopje met gaten tot op het
canvas (is dat slecht??) en +- 50 Pk extra. Welke achterband moet ik
halen? THX Speedy
full
 
Heb ook een GTR1000, uit 1994. Gekocht in 2002 met 24k op de tellers, nu net over de 60K. Prima motor, geen mech problemen. Heb wel een Motad uitlaat, en gebruik tegenwoordig Bridgestone (020 voor, 054 achter) -- heel tevreden mee. Daarvoor Dunlops (220 voor, 205 achter).
 
speedy, leuk om zoiets te horen, maar hoe krijg jij er 50pk extra bij? ;)

alleeen andere nokkenassen is het niet :)

en keuze van je achterband, tis wat je ermee wilt gaan doen :)
enkelt om te burnen --> goedkope slof

bochten enz --> metzeler of bridgestone.
sowieso zijn wij, GTR-rijders/coureurs in het nadeel met onze bandenmaten, omdat deze bandjes met mondjesmaat nog worden gemaakt...
 
Ik ben geen absolute GTR fan maar kan je wel een adresje geven van mijn collega die dat wel is. Hij sloopt af en toe een GTR om zo de motor hobby voor zichzelf betaalbaar te houden, geen spam dus, hij is geen handelaar. Betrouwbaar adresje, goeie vent.
www.kawacees.nl


is bekend ;)
bij mij in ieder geval

Wie heeft er nog meer een "aangepaste" GTR? *O*

@ groenie: Foto/specs Motad uitlaat? (moet ik daarbij denken aan een compleet systeem ? )
 
Laatst bewerkt:
@KaWaRez:

Helaas geen foto (ben nog niet zo digitaal, haha), maar het gaat om een complete uitlaat (inclusief bochten), gekocht via het bedrijf M&P in Engeland (M&P Motorcycle Clothing, Spares and Accessories). Klik op Ëxhaust, dan op Motad N-Eta. Prijs = 275 pond. Ik heb de uitlaat in 2002 gekocht, en tot nu zijn er geen problemen.

Het is misschien ook leuk te kijken op de volgende sites voor GTR spullen en of forums, advies:

www.murphskits.com/ -- van alles voor de GTR, zeer goede service
http://www.concours.org/ (www.concours.org/) -- hier ben je uren mee bezig, zeer goede tech paginas
GTR Europe | GTR Europe Website -- hier zijn de europeanen actief, ook leuke forum/newsletter

Veel plezier!
 
Hio Allemaal,
Je kan heeeel erg veel aan de GTR verbouwen.
Als je wilt weten wat ik er allemaal aan gedaan hebt, kan je op mijn site kijken van de verbouwingen.
http://home.hccnet.nl/c.vastenhout/
Ik ben bijna klaar, moet alleen nog de voorveren doen.
 
nette site :)

Trekhaakje ziet er ook netjes uit :)
(netter dan de mijne, maar de mijne was goedkoper ;) )
 
als dit een namaakbouw was, lijkt het me niet zo heel erg stevig (qua constructie), of ze kunnen meer hebben dan ik denk. :)

Hoe was de uitlijning met de henger? :)
en last van stoepranden? *O*
 
Laatst bewerkt:
het is goed stevig

Henger hangt er mooi achter tot 150 km probleemloos, hoger begint ie iets te slingeren
Geen enkel last vam de stoepranden of ze moeten 40 cm hoog zijn :):)
Nee, geen enkel probleem ermee, het is een mooi span.
gr
cees
 
ik heb er wat meer last van, aanegzien mijn aanhanger (disselhoogtr 30cm) wat aan de lage kant is ;)

en een aanhanger is bestwelheeelerg handig :)
Wat geeft ie voor disselhoogte na montage en afgeveerd?



Waar ik afgelopen tijd "last" van heb is een ongezonde ratel als ie koud is en minder dan 3k toeren draait.

Volgens mij is het de nokkenaskettingspanner, maar wat er precies mee is wil ik graag een indicatie hebben voordat ik het eea opentrek...
iemand bekend hiermee? :j
 
Laatst bewerkt:
Wat de dissel hoogte is weet ik niet, maar sinds ik er een Hagon veer onder gezet heb is ie veel beter gaan sturen en ook beter afgeveerd.
Mijn henger heb ik echt puur voor de lol, je hebt er veel bekijks mee, vooral in duitsland en idd kan j ebest veel meenemen.
gr
cees
 
Wat de dissel hoogte is weet ik niet, maar sinds ik er een Hagon veer onder gezet heb is ie veel beter gaan sturen en ook beter afgeveerd.
Mijn henger heb ik echt puur voor de lol, je hebt er veel bekijks mee, vooral in duitsland en idd kan j ebest veel meenemen.
gr
cees

Hey collega! ;) leuke vakantiefoto's trouwens :)
 
Laatst bewerkt:
Wat de dissel hoogte is weet ik niet, maar sinds ik er een Hagon veer onder gezet heb is ie veel beter gaan sturen en ook beter afgeveerd.
Mijn henger heb ik echt puur voor de lol, je hebt er veel bekijks mee, vooral in duitsland en idd kan j ebest veel meenemen.
gr
cees

bekijks heb ik gemerkt :), is in elk land zo, vooral in files *O*

hoeveel was je kwijt voor de hagon (als ie nieuw was)?
 
heb een hyperpro op het oog (zal nu wel weg zijn), die rond de 350 zou moeten zijn, ingaand en uitgaand dempen.

heb jij het "ook" dat de gtr op gegeven moment boven de 180 begint te slingeren?
(met duo geen last van)...
volgens mij komt het door de achterveer....
 
heb een hyperpro op het oog (zal nu wel weg zijn), die rond de 350 zou moeten zijn, ingaand en uitgaand dempen.

heb jij het "ook" dat de gtr op gegeven moment boven de 180 begint te slingeren?
(met duo geen last van)...
volgens mij komt het door de achterveer....
bandenspanning en bandensoort en afstelling voorvering,deze iets zwaarder --> meer lucht erbij scheeltal een berg .
had het zelf al bij 150 en da's niet fijn , volgens mijn digetellrtje hoogste snelheid 194,6 geen last van wybly wobly gedoe :] :]

voorband 2,6
achter 3.0 en veerinstelling op 3 -- originele Kawa shock

voorvork iets van 0,5 ,scheelt een berg met remmen de motor duikt dan pas als je flink doorremt .

als er weer eens wat geld over is dan ga ik ook maar eens kijken naar ander achterschock en ander voorveren.

mijn ander brommert wil ik ook andere veren voor dus maar eens zien welke voorrang krijgt.

:]


:W
 
Kan ook te maken hebben met het scherm wat er op zit, ik heb er nu een rifle op zitten een helemaal geen last meer van.
Dus misschien ook wel een idee, zijn niet goedkoop, maar is het wel waard.
 
geen scherm, pure naked ;)

zwabberen doetie alleen in mn uppie, met 2 man is t voorbij
(achterveer)

voorvering kan ik niks aan doen, achtervering ooit vervangen door wat stuggers :)
 
Her en der kleine topicjes over de GTR gevonden, maar geen echt GTR topic.

Iets wat ik eigenlijk mis en wellicht anderen ook.
Gtr rijders en geinteresseerden,
Deel hier de informatie die je hebt over de GTR ! *O* stel je vragen, organiseer een BBQ, ken mij het rotten :P


Hierbij : Deel 1 :} voor deze oerdegelijke lekkere fiets
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan