GTR 1000 Kawasaki III

Dank je woud,


die heb ik gevonden, allemaal heel, en volgens mij zit daar rechts het relais. kan ik helaas niet doormeten, zou niet weten hoe namelijk. Ik denk ook dat ik hem 1 keer hoor klikken als ik de schakelaar omzet. Dus misschien de klikelateur maar ja, waar zit die?
 
Zou ik zo ook niet weten! Ik heb als je wilt een werkplaatshandboek voor je, digitaal. Daar staat het vast in. Moet je even je email adres in een PM sturen. :)

Ik heb vandaag de motor een beurtje gegeven. Olie, cardanolie, koelvloeistof en de carburateurs weer afgesteld. Achterlampje vervangen en hij is door de jaarlijkse wasstraat geweest, hopelijk kan ik er 10k km tegenaan!
 
Laatst bewerkt:
ik bedacht me laatst... ik wil weer een gtr....


oh en angel ST's zijn prima, maar weet niet of ze voor de GTR te krijgen zijn.
heb ze onder mn 10 en onder de duc..
 
Uiteraard wil je weer een GTR! Ze zijn fantastisch en zijn voor een habbekrats te koop!

Ik heb die Angel GT's online nog niet gevonden voor de GTR.

Die commander II klinkt leuk, is een chopperband, maar ik rij toch niet zo sportief en heb liever iets wat lang meegaat.

Anders wordt het gewoon de BT45. Nooit iets over te klagen gehad. Gaat bij mij ongeveer 10.000 km mee achter.
 
Laatst bewerkt:
Zoals beloofd dan hier een foto van mijn aanwinst.

full



Op dit moment ben ik hard bezig om alles weer te laten blinken. Denk dat ik hier wel ver mee kom, zou wel graag willen weten hoe ik de koffers weer mooi krijg. En ik snap dat ik ze altijd kan verven, maar is er ook een anderer manier.
 
Misschien is het in de foto boven niet goed te zien maar dit is een fiets die ook in de pekel gereden heeft en volgens mij weinig tot niet afgespoeld is, dus alles zit onder de aanslag, ben met het makkelijkste begonnen, namelijk de uitlaat

Voor mijn poetswerk :

full


en na mijn noeste arbeid :)

full


Dus ik nog wel even wat werk tussen het rijden door. Maar het belangrijkste is dat de motor motorisch in prima staat is en nog niet zo veel weg heeft.
 
Nice! Mooie kleur. :)

Geen idee wat je met de koffers kan doen behalve spuiten. Mijn motor spoel ik eenmaal per jaar goed af in de wasstraat, dus van poetsen heb ik geen kaas gegeten. :P

Wat heb je voor de uitlaat gebruikt? Ik wil de mijne ook eens ontdoen van roestplekjes.
 
Laatst bewerkt:
Voor je koffers zou je "bumperzwart" kunnen proberen. Heb nog een flesje van de Hema maar bij Halfords, Brezan e.d. hebben ze ook vast wel zoiets. Is een poetsmiddel om de kunststof bumpers van auto's mee te poetsen.
 
Voor de uitlaat heb ik eerste gepoets met Belgom chrome. Maar dat gaf niet helemaal het gewenste resultaat.



Toen voorzichtig met een brillo spons over de roestplekken geschuurd en daarna weer met Belgom, even 5 minuten laten zitten en toen uitpoetsen.

Hieronder een foto toen ik alleen met Belgom gepoets had, zoals je kan zien is dat gewoon veel minder mooi.

full
 
Dank je Joop voor de tip. Bij ons bij de automaterialen zaak hadden ze geen bumper zwart maar wel iets van turtle wax. Ook om kunstof weer zwart te krijgen. Heb nu 1 behandeling gedaan en zien er al stukken beter uit.

Ook nog even de andere uitlaat (rechts) gedaan, die was nog erger als de linker. Ook die is weer mooi geworden. Voor deze week staan de wielen op get programma, maar ben bang dat die heel veel werk gaan opleveren.

Hieronder even de uitlaat voor het behandelen en daarna :

full

full


En de koffers, op de eerste foto kan je goed zien in de rechterhoek hoe de koffers opknappen, vergeten een foto te maken hoe ze er eerst uitzagen

full
 
Ah goed bezig! ik heb besloten die van mij te koop te zetten, de koffers en grote scherm los alsmede een nieuw bekleed corbin zadel ook los in de verkoop...
 
Cool. :)

Ik heb, eindelijk, de hogere stuurhelften maar gemonteerd. Half uurtje werk uiteindelijk. Het rijdt, voor de 10 minuten dat ik net even getest heb, alvast een stuk fijner!

Verder gelijk de km-tellerkabel gesmeerd, die gaat nogal snel piepen.

B0ak1WX.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn rug ook.

Mijn vorige GTR had ook de hoge stuurhelften, daarmee ben ik zonder centje pijn naar Noorwegen gereden. Nu krijg ik na anderhalf uur toch wel een beetje last in mijn rechterschouder.
 
Yep, daarom was ik zo blij dat ze standaard op de phase II zaten.

Eigenlijk wil ik er best weer eentje, maar het ruggetje werkt niet echt mee.
 
@woudschim,

Zijn dat extra delen die op je voorvork gaan, eigenlijk bedoel ik wat is het precies en waar heb je die besteld, ik zou namelijk mijn stuur ook wel iets hoger willen hebben.
 
Hey,

Nee, het zijn echt de hele stuurhelften. Ze zijn er in twee hoogtes. uit welk jaar is jouw GTR? Ik heb ze destijds meegekregen toen ik de motor bij GHIA kocht. Hij heeft vast nog wel hoge stuurhelften liggen, maar het kan zijn dat je ze al hebt. De latere modellen zijn sowieso al uitgerust met hoge stuurhelften namelijk.

Ik ben gisteren samen met een vriendin van me op pad gegaan, vanaf Nieuwegein de dijk op en door naar de posbank. Heerlijk om hem even uit te laten op zo'n manier.

Zonde dat de fysieke gesteldheid niet meewerkt Willem! :/
 
Willem,

Mijn GTR is uit 91. Zal morgen wel eens opmeten hoe hoog deze zijn.

Afgelopen vrijdag even mijn remvloeistof en koppel vloeistof laten bijvullen en koppeling pakt nu eerder en remt weer als een beest.

volgende stap is de olie in de voorpoten en misschien de iets aan de veer doen, maar dat is pas volgende maand. Zometeen eerst even een korte vakantie ( niet op de motor )
 
Terug
Bovenaan Onderaan