GTR 1000 Kawasaki III

ik denk niet dat Zbig mijn dof en super ingekorte scherm wilt hebben. dat ding lijkt wel een race ruitje zo kort. zelfs ik met mijn 1.73 steek er een kop bovenuit. denk dat de vorige eigenaar 1.50 was of zo.

Ik wacht het allemaal wel af, kan/wil Zbig het niet is er geen man overboord, de km die ik maak zijn toch minimaal en dan blijft mijn hoofdje gewoon in de wind. :9
 
dan denk ik dat het scherm ingekort moet worden want als ik me kop er boven uit steek dan heb ik ook geen last van turbelentie alleen rijwind en dat klinkt een stuk aan genamer aan de oortjes. zijn daar tehnieken voor om de ruit in tekorten, want bot een decoupeerzaag erop werkt niet denk ik?
 
dan denk ik dat het scherm ingekort moet worden want als ik me kop er boven uit steek dan heb ik ook geen last van turbelentie alleen rijwind en dat klinkt een stuk aan genamer aan de oortjes. zijn daar tehnieken voor om de ruit in tekorten, want bot een decoupeerzaag erop werkt niet denk ik?


slijpen of zagen met zaagje in decoupeerszaag voor kusttoffen. eerst de ruit afplakken, dan aftekeken. en dan zagen langzaam aan er doorheen. grote stappen snel thuis werkt niet . krijg je alleen happen en scheuren. daarna afbramen en polijsten met waterproof schuurpapier (natuurlijk niet over de opppervlakte van de ruit zelf, slechts de randjes afbramen).
 
ik heb nu een standaard ruit erop zitten, de nieuwe ruit is een targa die ik van ebay af heb geplukt en is daadwerkelijk zo goed als nieuw :P

ik kan er iig net overheen kijken (de nieuwe dan), langere ruiten moet je insmeren met een waterafstotend goedje, daar ben ik achter gekomen toen ik op mn vorige brommah n nieuwe ruit zette :P, anders isset idd drama als t regent :X
 
komt het wel zo'n beetje op neer , je moet ook eens omhoog gaan zitten en dan kijken wat dat doet. maar als de wind op je helm uit komt, dan denk ik dat hij of (te )ingekort is, of juist veel te hoog. als je in rijhouding op de motor zit moet je net over de ruit heen kijken. dan zit je goed.

waarom niet er achter... wel eens in een auto gereden in de regen zonder ruitenwissers? jawel daarom dus...

Valt wel mee hoor, met wat Rain X. Mijn ruit is heel hoog, het grootste wat er te koop is. Speciaal uit de USA laten komen. Heerlijk uit de wind..................

@vppostbode: Voor zo'n setje, gewoon even bij Louis.de snuffelen. Kost niet veel, alleen maar draadjes aansluiten en de schakelaar aan je stuur hangen. werkt perfect. verder niets aanpassen.........................

greetz
Herman

ps Postbode, als je dan toch gaat "bijbouwen", plaats meteen een luchthoorn ipv dat rottoetertje.............
 
keerringetjes zijn gemonteerd,
die op de balansas aan de buitenzijde voorzien van wat vloeibare pakking
, als extra voorzorg zeg maar :+.
waterpomp voorzien van nieuw afdichtingetje, brommert afgevuld met van alles, gestart en rechts alles dicht *O* ,
links een drupje olie B| :? , drooggemaakt en na enige tijd weer wat olie.
weer schoongemaakt en 't lijkt droog te blijven nu.
even zetten van de keerring ? , restje olie van reinigen en smering via lekgat ?

iig blok goed warm gedraaid, koelvin 2X aangesprongen en tot nu toe alles droog.
Uitlaat is lekdicht en geen rare roffels bij gas dicht, ff getest vanaf 9000 rpm gas ineens dicht .
was vorig jaar op Assen altijd goed voor wat reacties als ik 't tunneltje door reed en mijn gas los liet :) .

morgen vrij en dan waarschijnlijk de GTR afbouwen en op naar de volgende klus, wat electra in huis aanpassen.

reparatie balanspijp,
tussenstuk is Ø 38 , RVS pijp Ø 40X 1,5 uitgedraaid tot binnenmaat 38 + is
ingeslepen en wat grote RVS pijpklemmen erop.
slangklem vooraan : klein gaatje in de pijp ,omwikkeld met paar meter dun ijzerdraad en slangklem om erop .
IMG_8034e.jpg


demper bevestiging Ø 45 oo iets uitgedraaid, voorzien van op maat gemaakt stuk Ø50 zodat dit strak er om heen zit ,de pijpklemmen doen de rest *O*

IMG_8037e.jpg



mijn werkplaatsje :)
IMG_8039e.jpg



zie btw op de foto dat mijn plafonnetje wat doorhangt B| , ook maar eens wat aan doen :Y
 
Laatst bewerkt:
keerringetjes zijn gemonteerd,
die op de balansas aan de buitenzijde voorzien van wat vloeibare pakking
, als extra voorzorg zeg maar :+.
waterpomp voorzien van nieuw afdichtingetje, brommert afgevuld met van alles, gestart en rechts alles dicht *O* ,
links een drupje olie B| :? , drooggemaakt en na enige tijd weer wat olie.
weer schoongemaakt en 't lijkt droog te blijven nu.
even zetten van de keerring ? , restje olie van reinigen en smering via lekgat ?

iig blok goed warm gedraaid, koelvin 2X aangesprongen en tot nu toe alles droog.
Uitlaat is lekdicht en geen rare roffels bij gas dicht, ff getest vanaf 9000 rpm gas ineens dicht .
was vorig jaar op Assen altijd goed voor wat reacties als ik 't tunneltje door reed en mijn gas los liet :) .

morgen vrij en dan waarschijnlijk de GTR afbouwen en op naar de volgende klus, wat electra in huis aanpassen.

reparatie balanspijp,
tussenstuk is Ø 38 , RVS pijp Ø 40X 1,5 uitgedraaid tot binnenmaat 38 + is
ingeslepen en wat grote RVS pijpklemmen erop.
slangklem vooraan : klein gaatje in de pijp ,omwikkeld met paar meter dun ijzerdraad en slangklem om erop .
[afbeelding]

demper bevestiging Ø 45 oo iets uitgedraaid, voorzien van op maat gemaakt stuk Ø50 zodat dit strak er om heen zit ,de pijpklemmen doen de rest *O*

[afbeelding]


mijn werkplaatsje :)
[afbeelding]


zie btw op de foto dat mijn plafonnetje wat doorhangt B| , ook maar eens wat aan doen :Y
Zo zie ik de GTR graag, op een Brug ,lekker sleutelen.
De Balans pijp opgelost door jou hier kan. maar het is een zwak punt, condens blijft er staan. Ligt niet aan jou, maar aan de ontwikkeling van de uitlaat, missertje. Volledig RVS is het beste cortenstaal optie ,och vele wegen leiden naar Rome, genoot van je Fotoos.
Lekker kale GTR die ter groot onderhoud ligt, om nog een lang leven te mogen leiden.
En niet zoals sommigen lijden.

Dat je plafond doorhangt is niet verwonderlijk, uiteindelijk buigt iedereen voor de GTR1000 Groet Ton
 
Laatst bewerkt:
rare van mijn uitlaat system is dat er wel eea verangen is door vorige eigenaar ,maar de bochten zijn RVS en collector met balanspijp van staal en vastgelast aan de bochtenset :? .



het nieuwe RVS systeem op mijn CB is opgebouwd uit losse delen en afzonderlijk te vervangen.
 
rare van mijn uitlaat system is dat er wel eea verangen is door vorige eigenaar ,maar de bochten zijn RVS en collector met balanspijp van staal en vastgelast aan de bochtenset :? .



het nieuwe RVS systeem op mijn CB is opgebouwd uit losse delen en afzonderlijk te vervangen.


dat is dan dat zelfde vervangings setje wat ook op mijn tweede GTR zat. rvs met poepdoos ijzer.
 
en klaar is klara de Kawa *O* ,

heb slechts 2 onderdelen over :9 , de uitlaatschildjes links en rechts ,rechts vergeten toen ik de kuipdeel terug plaatste links ook maar laten liggen :+



daarna toch even gepoetst, velgen zijn weer redelijk schoon ( eigenlijk te lang niets aan gedaan O-) )
kuip schoon en ingespoten met silicone spray, velgen ook maar meteen prefentief behandeld met spray .

stadslicht vervangen voor een ledlampje in het kader van de energiebesparing :)


mijn scooter(Honda Scoopy ) ook ff voorzien van nieuwe uitlaat en deze ontdaan van de vermogens restrictie *O* (zat tenslotte ook niet op de oude )
 
Laatst bewerkt:
lampje GTR vervangen Voor geen lampje, das pas in het kader milieu
koplampvervangen008.jpg
koplampvervangen003.jpg
Look sharp, save the World
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal
Vandaag de gtr ff onder handen genomen intercom geinstalleerd en de gps aangesloten alsook alles eens deftig gereinigd en ingespoten met silicoontjes voila we zijn klaar laat het zonnetje nu maar komen want het begint te kriebelen

groet

Erwin
 
Wie kan mij zeggen wat voor maat dopsleutels ik het beste kan kopen voor het onderhoud aan mijn GTR? Je hebt allerlei verschillende maatvoeringen, en jullie weten vast zo te vertellen wat ik nodig heb.

En kun je die sets dan ook gebruiken met elke momentsleutel? Dat vult mijn verlanglijstje dan weer mooi aan :P
 
meest toegepaste maat si 8, 10, 12 en 17 mm. of te wel de gangbare maten uit elke set. dus koop een set met de zelfe penmaat (1/2 of 3/8) als je momentssleutel en hoppa.

zou wel voor kwaliteit gaan en niet die goedkope "Aldi" en "beursen" setjes.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ratel + een aantal losse doppen van de Gamma, die bevalt prima, eerlijk gezegd beter dan verwacht. Achteraf gezien had ik wel beter gelijk een hele set kunnen kopen :X
 
meestal zit er in een goede (uitgebreide) set beide. 3/8 voor de kleine mm en 1/2 voor de grotere maten. de rede hiervoor laat zich raden
 
Jongens, Ben eruit dit is niet mijn temp. Afgelopen donderdag moest ik met de motor weg en was eigenlijk mijn motorbroek vergeten. Tering wat krijg je een koud klok en hamerspul. :? Als de peugeot 605 weer uit de garage (apk etc)is dan blijf ik daar voorlopig mee tuffen tot dat het 18+ is. :Y
 
Jongens, Ben eruit dit is niet mijn temp. Afgelopen donderdag moest ik met de motor weg en was eigenlijk mijn motorbroek vergeten. Tering wat krijg je een koud klok en hamerspul. :? Als de peugeot 605 weer uit de garage (apk etc)is dan blijf ik daar voorlopig mee tuffen tot dat het 18+ is. :Y


watje



_O-

:W
 
Laatst bewerkt:
Jongens, Ben eruit dit is niet mijn temp. Afgelopen donderdag moest ik met de motor weg en was eigenlijk mijn motorbroek vergeten. Tering wat krijg je een koud klok en hamerspul. :? Als de peugeot 605 weer uit de garage (apk etc)is dan blijf ik daar voorlopig mee tuffen tot dat het 18+ is. :Y


Ik vraag me af hoe jij op de motor zit.
Bij mij zit alles lekker warm achter de kuip, hoogsten mijn handen krijgen het na verloop van tijd koud.

Herman

ps varta is geleverd en ingebouwd, 7 aansluitingen op de accu zijn herleid tot 2, we kunnen voorlopig weer snorren
 
ik heb gisteren een ritje van 100km gemaakt en vond het echt zalig koud wat is dat je moet natuurlijk niet in je zwembroek de moto op

Erwin
 
voor ergens hierboven : bochtenset is standaard zo
en tis geen rvs als t goed is, maar staal.. collector is ijzer (hoewel, nooit magneet tegenaan gehouden).

mijn balanspijp is helemaal rot :+ , bij de twee knikken
 
voor ergens hierboven : bochtenset is standaard zo
en tis geen rvs als t goed is, maar staal.. collector is ijzer (hoewel, nooit magneet tegenaan gehouden).

mijn balanspijp is helemaal rot :+ , bij de twee knikken
mijn bochtensetje is wel RVS, of er moet ineens staal zijn dat niet magnetisch is :+

RVS dat magnetisch is bestaat , dat dan weer wel. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan