GTR 1000 Kawasaki III

ik ga maar Bi-xenon er in gooien denk ik. prijs is tegenwoordig best te doen. en het licht/zicht zou stukken beter moeten zijn dus... (80 euro voor een set van 2 dus...)
 
Ik vraag me af hoe jij op de motor zit.
Bij mij zit alles lekker warm achter de kuip, hoogsten mijn handen krijgen het na verloop van tijd koud.

Herman

ps varta is geleverd en ingebouwd, 7 aansluitingen op de accu zijn herleid tot 2, we kunnen voorlopig weer snorren


Dit watje :9 zat met een allweather jas, spijkerbroek en een paar zomerhandschoenen op de GTR. Het lijf was niet koud alleen alles wat onder de jas uitkomt wel. En jongens blijf lekker rijden op de motor, ik wacht wel tot betere tijden.

Trouwens de peu 605 staat nog steeds bij de garage, het is wachten op onderdelen uit dat gemakzuchtige land Frankrijk. weet wel alvast de kosten ff €1.000,00. Sponsers kunnen zich melden. :Y
 
keerringetjes zijn gemonteerd,
die op de balansas aan de buitenzijde voorzien van wat vloeibare pakking
, als extra voorzorg zeg maar :+.
waterpomp voorzien van nieuw afdichtingetje, brommert afgevuld met van alles, gestart en rechts alles dicht *O* ,
links een drupje olie B| :? , drooggemaakt en na enige tijd weer wat olie.
weer schoongemaakt en 't lijkt droog te blijven nu.
even zetten van de keerring ? , restje olie van reinigen en smering via lekgat ?

iig blok goed warm gedraaid, koelvin 2X aangesprongen en tot nu toe alles droog.
Uitlaat is lekdicht en geen rare roffels bij gas dicht, ff getest vanaf 9000 rpm gas ineens dicht .
was vorig jaar op Assen altijd goed voor wat reacties als ik 't tunneltje door reed en mijn gas los liet :) .

morgen vrij en dan waarschijnlijk de GTR afbouwen en op naar de volgende klus, wat electra in huis aanpassen.

reparatie balanspijp,
tussenstuk is Ø 38 , RVS pijp Ø 40X 1,5 uitgedraaid tot binnenmaat 38 + is
ingeslepen en wat grote RVS pijpklemmen erop.
slangklem vooraan : klein gaatje in de pijp ,omwikkeld met paar meter dun ijzerdraad en slangklem om erop .
[afbeelding]

demper bevestiging Ø 45 oo iets uitgedraaid, voorzien van op maat gemaakt stuk Ø50 zodat dit strak er om heen zit ,de pijpklemmen doen de rest *O*

[afbeelding]


mijn werkplaatsje :)
[afbeelding]


zie btw op de foto dat mijn plafonnetje wat doorhangt B| , ook maar eens wat aan doen :Y

ziet er goed uit die uitlaat reparatie
bij mij zit er momenteel veel gumgum tussen ,maar ik vind dit toch een aardige oplossing,beetje goedkoper dan rvs bochten
ga op zoek naar winkel voor rvs pijpje en laat wel weten of het gelukt is

gr erwin
 
ik ga maar Bi-xenon er in gooien denk ik. prijs is tegenwoordig best te doen. en het licht/zicht zou stukken beter moeten zijn dus... (80 euro voor een set van 2 dus...)

absoluut t geld waard, zeker bij n oude lamp als die van de gtr :Y

heb je t trouwens over prijzen in NL of int buitenland? ik ben zelf nog opzoek naar n set van 2 3000K H4 Bi-Xenon units
 
absoluut t geld waard, zeker bij n oude lamp als die van de gtr :Y

heb je t trouwens over prijzen in NL of int buitenland? ik ben zelf nog opzoek naar n set van 2 3000K H4 Bi-Xenon units

inclusif verzenden naar nederland mits die taiwannees zijn deal houd natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
op ebay zie ik soms prijzen voorbij komen waarvan ik me afvraag hoe ze het ervoor kunnen maken :X
met alle bijbehorende twijfels van dien.

goedkoopste xenon in NL wat ik heb kunnen vinden is xenonlamp.nl: 106e incl. verz. voor h4 bi-xenon voor de auto (alleen geen 3000K :X )
 
Laatst bewerkt:
op ebay zie ik soms prijzen voorbij komen waarvan ik me afvraag hoe ze het ervoor kunnen maken :X
met alle bijbehorende twijfels van dien.

goedkoopste xenon in NL wat ik heb kunnen vinden is xenonlamp.nl: 106e incl. verz. voor h4 bi-xenon voor de auto (alleen geen 3000K :X )


bij deze mag je zelf aangeven welke je wilt 3 4 6 8 k naar keuze
 
op zich wel , als goed is gaat er een stekker in de orginele stekker, deze loopt naar de spanningsopbouwer. en vandaaruit weer een kabeltje naar de bi-exnon lamp die weer gewoon in je bestaande H4 fitting past. alles netjes vast zetten in d ekuip en hoppa klaar.


btw iemand nog rechter steun nodig?

http://link.marktplaats.nl/315841377
 
Laatst bewerkt:
yep, je moet je zadel, tank, en binnenpanelen eraf halen, dat duurt nog het langst, en het wegwerken van de bekabeling.

zoals aad al zei, het is plug en play:
je maakt n kabel vast aan de pluspool van de accu
je koppelt de H4-stekker los van de lamp en plugt de stekker van de xenon-set erin (ziet er hetzelfde uit als een H4-fitting)
haalt de oude lamp eruit
plaatst de adapter in de koplamp
rubberen hoes opsnijden ivm de grotere diameter van het bi-xenon relais (je groot-licht)
je schuift de rubberen hoes om je xenon-peertje heen en plaatst deze in de adapter (meestal dmv twistlock)
verbindt 4 kabeltjes (H4-stekker>balast, balast>xenon-peertje (+&-), grootlicht-aansturing>xenon-peertje (bi-xenon-relais))
je schroeft de masse-kabel ergens vast aan je kuipframe

en daarna is het alleen nog maar wegwerken van ballast en van de kabels

in totaal een half-uurtje a drie kwartier werk, maar echt de moeite waard :Y
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt denk er ook over na om zo'n setje in te bouwen betere verlichting kan nooit geen kwaad al is het maar om beter gezien te worden

mvg

erwin
 
stadslicht zit er uiteraard ook op , lichtschakelaar stand 1 ,stand 2 is dimlicht .


stadslicht lampje heb ik btw vervangen door een LED uitvoering .
 
denk dat ik al weet waar dat in zit. ik heb de amerikaanse uitvoering en die hgebben geen lichtschakelaar of stadslicht. alleen een schakelaar om te schakelen tussen dim en grootlicht.

*edit*

ff gekeken bij de rode gtr van mij (93 europees model) dat is inderdaad een met stadslicht, maar maakt verder niets uit qua aansluiten
 
ok bedankt denk er ook over na om zo'n setje in te bouwen betere verlichting kan nooit geen kwaad al is het maar om beter gezien te worden

mvg

erwin
Wanneer het is om beter gezien te worden zijn er betere en goedkopere oplossingen. Hoe fel een lamp ook brandt, het is en blijft één lamp. En tests hebben bewezen dat bij één lichtpunt het altijd moeilijker blijft dit waar te nemen, of de afstand tot en de snelheid van het lichtpunt in te schatten.
Je hangt betere twee schijnwerpertjes onder je kuip, en twee LED combinaties op je spiegels :Y
Kost stukken minder en je valt veel beter op.
Dit is bijvoorbeeld wat Honda doet op zijn nieuwste types.

greetz
Herman
 
daarom heb ik ook runninglights in mn knippers geklust:

large


enkel xenon is alleen dimlicht, bixenon is 1 gasbuis die verschuift, zodat je dim- en grootlicht hebt

eventueel kun je ook een xenon lamp nemen met halogeen grootlicht, of een xenonlamp met 2 gasbuizen (groot- en dimlicht apart), maar deze 2 opties halen het niet bij bi-xenon, omdat bij halogeen grootlicht, je ongever 65% van je grootlicht gebruikt, en je met dubbele gasbuizen niet kunt seinen om dat de gasbuizen eerst op moeten warmen
 
op de brommer heb ik 8000K zitten, en op de brommer van emmol zit 6000K, de 3000K komt in mn koekblik :P
voor de echte oldskool-look :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan