GTR 1000 Kawasaki III

ps: als de motor veel buiten staat kan er veel water in de eerste bougie lopen vandaar,

enne: iemand een linkerkoffer over? de mijne is stukgereden door een slapende motorrijder..
 
Roelof: Kan ook gewoon een kwestie zijn van de carburateurs afstellen, dat is niet zo moeilijk. :)

Ik heb misschien een koffer over, mijn linkerkoffer is eraf gereden door mijn schoonmoeder, maar ik kreeg een nieuwe van haar, gekocht bij Geert van Ghia.nl

Ik heb de oude koffer nog liggen, er zit een scheur in. Hoe hard heb je een koffer nodig? Je mag hem gratis ophalen.
 
ow dat is tegek, ik had ook bij Ghia geinformeerd maar die was 100 euro, kan ik me mede motorrijder niet aan doen ...
Mijn koffer is dus gescheurd aan de achterkant waar die aan de beugels van de kawa klikt als het ware.
Mischien is er samen met die van jou weer een hele van te maken?
 
Dank jullie wel voor de reacties, zo te lezen lijkt het jullie niet een heel groot (duur) probleem. Zal binnenkort dan toch maar eens kijken denk ik
 
Zo, vandaag ook weer een ritje gemaakt. Niet dat ik normaal gesproken niet in de winter rij, maar de afgelopen tijd kon ik overal waar ik wilde komen met het OV, en dat is nog gratis. Motor deed het na die maanden nog goed. Alleen heb ik even de lamp moeten vervangen, die is alwéér stukgegaan, na een half jaar. Toch wat vreemd. Wat voor lampjes gebruiken jullie?
 
Ik moet de motor binnenkort een beurtje geven.

Heeft iemand nog tips wat betreft het vervangen van de olie en de koelvloeistof? Het laatste heb ik überhaupt nog nooit bij een motor gedaan, het eerste nog niet bij een GTR. Ik begrijp dat er meerdere aftapgaten zijn?
 
beide erg makkelijk te doen, links bij de waterpomp zit eventueel nog een aftappunt voor de laatste lucht....
Bij de radiator de slang op het onderste punt losmaken en de dop rechts bovenin..

Olie filter is degelijk weggebouwd onder het blok, de afdek plaat doet me denken aan een putdeksel maar dan in mini formaat, GTR is zo super gebouwd, hebben ze echt over nagedacht dit soort dingen, laatst een lampje vervangen bij het knipperlicht, was gewoon smullen om te zien hoe netjes e.e.a. in elkaar gezet is op eze motor, pakkingen , koperen schroefjes geweldig\!
 
Hallo GTR rijders.

Ik heb een vraag, en die zal wel meerder malen voorbij gekomen zijn en ik heb geprobeerd om mijzelf zo veel mogelijk in te lezen als mogelijk was maar toch.

Ik sta op het punt om een GTR uit 1991 te kopen.

Op welke punten moet ik letten, en wat is zelf te controleren, aangezien er volgens mij best veel achter de kuip zit waardoor je niet alles kan zien.

Bij eventuele proefrit, waar moet ik dan op letten? En klopt het dat de '91 versie nog steeds 110 PK heeft.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
 
ik zou naar de algehele staat van onderhoud kijken, er zijn niet echt specifieke GTR defecten te noemen, mischien de luchtvering en balhoofd.... Voor de rest is het een uiterst degelijke motor.

91 is natuurlijk een tijdje geleden dus in eerste instantie kunnen veel slangen en elektra verweerd zijn : koelsysteem, benzine systeem, remsysteem , ontsteking systeem, uitlaat systeem vooral de collector box..

Ik weet niet wat je zoekt maar ik overweeg die van mij de deur uit te doen omdat ik simpelweg te veel motoren heb en te weinig ruimte, vindt het zonde om die van mij buiten onder een hoes te zetten want daar worden ze niet beter van...( uiterlijk een zes, technische staat een dikke 81/2 )
 
'( Ik heb de strijd verloren van mijn motorblok. Veel bouten en moeren die niet los te krijgen zijn. IK heb dus maar besloten om mijn motor naar mijn reparateur te brengen. Hij moest er toch al heen om de carbs te synchroniseren, maar nu dus ook kettingen in het blok vervangen.
Gelukkig is mijn reparateur niet zo duur :) .

@ wolfsdream
Zoals Glennonimo al zei is het een degelijke motorfiets waar je zelf nog veel aan kunt doen. Het uitlaat systeem wil nog al eens doorrotten bij het tussenstuk achter de bok.
 
Laatst bewerkt:
Check inderdaad de tussenpijp van de uitlaat, en de uitlaat zelf. Verder zegt de algehele staat een boel over de motor. Gelukkig valt er zelf makkelijk aan te sleutelen, ben ik inmiddels achter. :P
 
Mocht het niet handig zijn om het hier te plaatsen verwijder ik hem uiteraard.
Maar dit is in ieder geval een liefhebbers plek.

Ik heb besloten mijn GTR1000 in de kleur donkergroen uit 1997 in de verkoop te doen omdat ik er veel te weinig op rij.
Hij staat als advertentie bij het verkoop deel van dit forum geplaatst.
 
Goed jongens, ik ben sort of GTR loos.

Ik heb hem moeten achterlaten bij een winkel in Capelle. Ik ben van Tilburg naar huis gereden vandaag, zonder probleem, en van huis naar de winkel, maar toen ik weer terugwilde gaf de motor een slag met de startmotor en was vervolgens stil.

Alle electriciteit werkt nog, behalve de startknop. Geen relais, niets. :(

De zekeringen waren in orde, het binnenwerk van de startknop kon ik op het oog ook niet betrappen op rare situaties..:/
 
De achterband is bijna op, wie heeft er nog een goede suggestie qua banden? Ik heb nu BT45, maar kwam ook de Michelin Commander II tegen, die blijkbaar lang mee gaat. Ik hoor wisselende verhalen over gebruik in regen. Velen hebben geen probleem, anderen vinden hem te glad. Als ik reviews zou opzoeken over de BT45 zou ik ongetwijfeld hetzelfde vinden.
Mijn rijstijl is verder rustig, dus het hoeft allemaal niet zo bruut te zijn.
 
Hallo mede GTR rijders.

Vanaf vandaag ben ik ook en GTR eigenaar :)

Maar heb helaas wel 1 klein probleem en hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik ben weer te snel geweest en/of heb de verkeerde zaken gecontroleerd.

Ik kom er net achter dat mijn knipperlichten niet werken, en mijn remlicht via de hendel. Als ik met mijn voet rem, werkt het remlicht wel.

Iemand enig idee waar ik dit het beste kan zoeken. Waar zitten de zekeringen?
Als ik pech heb en dit niet kan fixen, gaat de tourtocht komende vrijdag niet door :X

Hoop dat iemand mij de goede richting in kan sturen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan