Gtr1000 1982 telkens sproeier verstopt

Leon S

MF'er
16 apr 2015
41
14
Hallo Forumgebruikers,

Ik zit toch nu al een tijdje te klooien met mijn carb en benzinetank. Vanmorgen was het weer zover:
Stond ik weer voor de tweede keer dit jaar langs de A79 met een verstopte sproeier.
Voor de tweede keer de ANWB gebeld en naar huis gebracht.
Ik ben nu op zoek naar een goede oplossing. Ik heb inmiddels al twee geprobeerd en waarschijnlijk niet met het gewenste resultaat.
Weet iemand een bedrijf waar ik mijn tank van binnen kan laten ontroesten en coaten?
Of heeft iemand toevallig een Kawa tank die niet verroest is ergens liggen?
Ik zou er blij mee zijn. Het is een Kawasaki GTR1000 Bouwj 1992

Leon S
 
Liever 2 handen aan 't stuur houden. Straks ga je op je plaat omdat je voor ons iets te bewijzen had. Lijkt mij dat er weinig aan de hand is, of dat je meer verwacht had van het synchroniseren. Dan helpt een dynojet kit beter, maar een GTR1000 heeft genoeg PK's toch? Trouwens, 1982 of 1992? vanaf '86 dus denk ik dat je '92 bedoelt in de titel.
ja hij is van '92 maar kenteken zegt '95
 
Het zou kunnen dat de rubberen membramen van de gasschuiven in de carburateurs niet helemaal lekker meer zijn.
Poreus ofzo. En dat het daarom net niet helemaal lekker ronddraait op het gas en onder belasting.
Hee kijk aan... dit zou wel eens kunnen.... zal erna kijken..alvast bedankt voor de tip....:}
 
Maar ja, hij zegt ook dat-ie nu géén valse lucht meer zuigt, dus de verwarring was ook bij mij compleet! Of de rubbers tussen de carbs en het blok zijn ingedroogd/ingescheurd.
Sorry als ik onduidelijk was. Tijdens het wachten op de tank heb ik niet alleen de carb schoongemaakt maar ook de inlaatrubbers vervangen. De oude waren inderdaad versleten en ingescheurd. Toen ik eens bij een motorboer was zei hij dat mijn motor niet lekker liep vanwege die rubbers. Ik had ze nog liggen van Roukkema Parts dus dacht ik " doe ze maar erop". daarom trekt hij ook geen valse lucht meer.. dat bedoelde ik te zeggen.....
maar dan toch blijft hij raar lopen. Heb jij niet aan je motor een kenmerk waarvan je zegt "hier klopt iets niet? Ik rij nu al zolang op die motor dat ik aan
de motor kan horen wanneer ik 3000 toeren draai. Laat ik zo zeggen: "Als ik het gas opendraai is het net of hij aan het flappen is".....
het idee met dat membraan is niet gek. ik heb er nog 4 liggen van een oude carb die ga ik eens wisselen........
 
En de winnaar is?*O* BOEVIE!!!!!!!!!!!.......

Ik denk: "laat ik effe alles nog eens op een rijtje zetten".
Hij stottert niet dus zal het de bougie niet zijn en ook niet de bobine en ook niet een sproeier verstopt anders knalde hij wel.
Stationeer loopt hij prima maar zo gauw ik het gas opentrek komt hij moeizaam op gang. wat gebeurt in de carb als je gas geeft?
Dan komt de naald van de gasschuif omhoog en laat benzine door de sproeier. Zit ik nog goed?
Dus ik denk kijk dan toch maar eens na wat Boevie zei.
De eerste membraam niks aan de hand
de tweede membraan niks aan de hand
Aan de andere kant de derde membraan niks aan de hand:N
Nou denk ik dan doe ze maar eens vervangen want er scheen eentje beschadigd te zijn.
Alles in elkaar gezet en ik ging rijden en?..... nog steeds hetzelfde en toen viel me in ik het het vierde membraan nog niet nagekeken.|(
Ik draai de deksel ervan af en wat denk je? juist de veer zat dubbelgevouwen onder het dekseltje???????
Natuurlijk viel me toen in dat ik de carb met lucht heb doorgeblazen maar niet de membranen eraf heb gehaald.
Hierdoor ging een naald naar boven en aangezien die veer toch al niet goed zat schijnbaar van de vorige keer is ze dubbelgeklapt
en aldus kon de naald niet goed functioneren en kijk......dat was dus het probleem.
Als ik gas gaf kwamen de andere 3 naalden naar boven maar de vierde langzamer. of maar deels.
Bij stationeer lopen zijn deze niet nodig. dus ik bedank iedereen :Wvoor het meedenken en ik heb weer iets geleerd.
Ook Boevie moet ik heel hartelijk bedanken want tenslotte lag het toch aan de gasschuif en de veer.:}
Nogmaals mijn dank en ik kan weer lekker scheuren.........:].
En als Boevie mij ziet rijden moet hij me maar aanhouden gaan we een 🍻pakken............

BTW; Ik heb nu een rode tank dus ik moet wel opvallen. ( Welke gek rijdt er nu rond met een zwarte kuip en een rode tank?)

MVG

Leon S
 
En de winnaar is?*O* BOEVIE!!!!!!!!!!!.......

Ik denk: "laat ik effe alles nog eens op een rijtje zetten".
Hij stottert niet dus zal het de bougie niet zijn en ook niet de bobine en ook niet een sproeier verstopt anders knalde hij wel.
Stationeer loopt hij prima maar zo gauw ik het gas opentrek komt hij moeizaam op gang. wat gebeurt in de carb als je gas geeft?
Dan komt de naald van de gasschuif omhoog en laat benzine door de sproeier. Zit ik nog goed?
Dus ik denk kijk dan toch maar eens na wat Boevie zei.
De eerste membraam niks aan de hand
de tweede membraan niks aan de hand
Aan de andere kant de derde membraan niks aan de hand:N
Nou denk ik dan doe ze maar eens vervangen want er scheen eentje beschadigd te zijn.
Alles in elkaar gezet en ik ging rijden en?..... nog steeds hetzelfde en toen viel me in ik het het vierde membraan nog niet nagekeken.|(
Ik draai de deksel ervan af en wat denk je? juist de veer zat dubbelgevouwen onder het dekseltje???????
Natuurlijk viel me toen in dat ik de carb met lucht heb doorgeblazen maar niet de membranen eraf heb gehaald.
Hierdoor ging een naald naar boven en aangezien die veer toch al niet goed zat schijnbaar van de vorige keer is ze dubbelgeklapt
en aldus kon de naald niet goed functioneren en kijk......dat was dus het probleem.
Als ik gas gaf kwamen de andere 3 naalden naar boven maar de vierde langzamer. of maar deels.
Bij stationeer lopen zijn deze niet nodig. dus ik bedank iedereen :Wvoor het meedenken en ik heb weer iets geleerd.
Ook Boevie moet ik heel hartelijk bedanken want tenslotte lag het toch aan de gasschuif en de veer.:}
Nogmaals mijn dank en ik kan weer lekker scheuren.........:].
En als Boevie mij ziet rijden moet hij me maar aanhouden gaan we een 🍻pakken............

BTW; Ik heb nu een rode tank dus ik moet wel opvallen. ( Welke gek rijdt er nu rond met een zwarte kuip en een rode tank?)

MVG

Leon S
En weer iemand gelukkig! Iedereen hoofdpijn van 't (mee)denken, maar dan komt er toch wat uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan