Guazzoni

Jeroen Bakker

Rookie
8 jul 2019
5
4
Hallo,
Ik heb zins kort een bromfiets gekocht van het merk guazzoni. Ik vond het zo mooi en oud exemplaar. Maar nu kom ik achter dat er weinig informatie over te vinden is. Weet iemand meer over deze bromfiets. Het is een guazzoni Sport, het is een Italiaanse brommer uit de jaren 50. Hij heeft 2 hand versnelling. Met een 50 cc blok 1 hand rem waar voor en achter rem tegelijkertijd worden geremd.
Ben heel benieuwd of er iemand meer informatie over heeft!
Groeten Jeroen Bakker
1408006
1408007
1408008
1408009
1408012
 

Bijlagen

  • IMG_20190602_155603.jpg
    IMG_20190602_155603.jpg
    256,1 KB · Weergaven: 0
Weinig bekend merk is maar goed dat die er compleet lijkt te zijn verwacht dat er weinig onderdelen te vinden zijn .
Ze maakte gebruikt van een eigen blok wat ik op het net kan vinden dat bemoeilijkt het zoeken als je blokdelen nodig hebt
De rest is vaak ingekocht en daarom wel te vinden welke bij een ander merk gebruikt is
 
De trappers suggereren dat het een model voor de Nederlandse markt is. Ik mis alleen de gaatjes voor het gele plaatje en het witte achterspatbord.
Zo te zien is hij ook aardig compleet, op het gereedschap bakje na.
Wat wil je er mee? Naar showroom staat of het patina behouden?
 
De trappers suggereren dat het een model voor de Nederlandse markt is. Ik mis alleen de gaatjes voor het gele plaatje en het witte achterspatbord.
Zo te zien is hij ook aardig compleet, op het gereedschap bakje na.
Wat wil je er mee? Naar showroom staat of het patina behouden?
Ik wil hem gewoon zo laten als hij is. Er zijn genoeg bromfietsen die in Nieuwstraat zijn en deze is nog helemaal zijn eigen orgineel kleur. Het gereedschap bakje zit trouwens onder de tank zwarte bakje 😉 alleen de claxon mist dat is het enige en de fietspomp aan de zijkant. Voor de rest is alles nog complete.
 
Weinig bekend merk is maar goed dat die er compleet lijkt te zijn verwacht dat er weinig onderdelen te vinden zijn .
Ze maakte gebruikt van een eigen blok wat ik op het net kan vinden dat bemoeilijkt het zoeken als je blokdelen nodig hebt
De rest is vaak ingekocht en daarom wel te vinden welke bij een ander merk gebruikt is
Klopt er is niet veel over te vinden. Van daar dit bericht of er misschien mensen zijn die er misschien meer van weten.
En inderdaad onderdelen zal lastig worden. Die zijn er inderdaad niet zo veel.
 
Ik wil hem gewoon zo laten als hij is. Er zijn genoeg bromfietsen die in Nieuwstraat zijn en deze is nog helemaal zijn eigen orgineel kleur. Het gereedschap bakje zit trouwens onder de tank zwarte bakje 😉 alleen de claxon mist dat is het enige en de fietspomp aan de zijkant. Voor de rest is alles nog complete.
Ah, ik dacht dat er alleen een kamertje hing, dat je er dwars doorheen keek. Het deksel heeft bijna dezelfde tint als de schutting.
Niets aan doen zeg ik. Netjes reviseren en in de Owatrol zetten.
 
Italie heeft vanaf het begin van het gemotoriseerde tijdperk al de plicht tot het voeren van een claxon .
Waar zou je anders de prima dona's mee moet moet waarschuwen dat ze gezien zijn .
Ik kan me geen staat beeld herinneren dat er geen claxon geluid klonk van de groot aantal vacantie's in Italie
Ze toeteren voor alles 🤣
 
Terug
Bovenaan Onderaan