Guur Nederland viseert motorrijders in de "speeltuin"

Gelukkig snap jij het wel :Y en komt vervolgens uit den haag en weet niet eens het stuk snelweg te vinden (zonder domdom) :j


Ik kom vervolgens uit Den Haag? Wat is vervolgens uit Den Haag komen?

Ik weet niet eens welk stuk snelweg ik niet zou kunnen vinden haha, maar ik vind je een heerlijke knul! ;)

Ps: als je mijn tekst kwoot, ga er dan niet eerst in zitten knoeien...
 
Laatst bewerkt:
zet een bordje 70 neer op die afslagen en 2 dagen een agent met een laser gun...

problem solved.. :W

die huilies die daar rondracen moeten hun hoofd uit hun reet halen... je veroorzaakt overlast, en als er dan geklaagt word hier een beetje zielig komen doen :W
Jij veroorzaakt hier in dit topic overlast , maar je heb het niet in de gaten , komt waarschijnlijk omdat je hoofd in je reet zit :+ :+ :+
 
ik woon helemaal in het buitengebied, volgende huizen zijn allemaal minimaal 500m van ons vandaan en de dichtsbijzijnde weg is ongeveer 2,5km hemelsbreed van ons vandaan en nog hoor ik daar de motors optrekken, niet dat ik dit erg vind ik word er meteen weer vrolijk van :+ maar ik kan wel bergrijpen dat er mensen zijn die dit uitermate irritant vinden


Is het niet een beetje zo dat waar je ook woont in NL er altijd wel iets in de buurt is dat lawaai maakt?

Zijn het geen moto's dan zijn het wel kinderen, autos, treinen, vliegtuigen, trams, landbouwvoertuigen, lallende hangroepjongeren et cetera. Als je stilte wilt ben ik bang dat je in het verkeerde land bent gaan wonen (namelijk in een van de dichtstbevolkte landen ter wereld).

Iedereen heeft wel op een manier last van het gedrag van een ander. Als je alle last veroorzakers gaat verbieden of hinderen gebeurt er gewoon helemaal niks meer in NL en gaan we terug naar de jaren '50 met zijn allen.

De gedachte om met geweld je eigen zin door te drijven is pathetisch, maar komt de laatste tijd helaas meer voor.
 
zet een bordje 70 neer op die afslagen en 2 dagen een agent met een laser gun...

problem solved.. :W

die huilies die daar rondracen moeten hun hoofd uit hun reet halen... je veroorzaakt overlast, en als er dan geklaagt word hier een beetje zielig komen doen :W

~[Quote van je motorstek]

Hoogste snelheid ooit gereden (en waar):
160 op de teller van mijn 25kw sv...traag hok!

Totale boetebedrag:
tot nu toe boeteloos op de motor, maar aan me rijstijl zal het niet liggen

Ik ben mijn rijbewijs kwijt (geweest) omdat:
bijna wel...gelaserd 56kmh te hard in bbk, vriend van me reed voorop en was ze rbw kwijt..ik kwam eraf met een preek

Dit al als beginnend bestuurder met 25Kw en een puntenrijbewijs...
nee inderdaad, jij bent echt het ideale voorbeeld van hoe het moet :X

Vooral dat laatste....toffe kerel hoor!! :W
 
Laatst bewerkt:
@r1petje,

zoals je het beschrijft behoor je tot de vaste groep koffieleuters en gezelligheidsdieren die geregeld bijeen komen in de speeltuin. Iedereen in je groep voldoet aan de wet, qua uitrusitng en gedrag en veroorzaakt weinig tot geen overlast. Je hebt alleen last van newbies en outsiders die het komen verpesten met gescheur en veel lawaai. De buurtbewoners hebben kennelijk dáár alleen last van.
Nu worden jullie de dupe van deze speeltuin bedervers. Is het dan een rare gedachte dat je wellicht die mensen erop aanspreekt dat ze zich net als jullie aan de regels moeten houden?
Een stukje sociale controle of (om maar eens een modewoord te gebruiken) zelfregulering?
Toen ik nog in Roosendaal woonde en daar nog heel regelmatig kwam (in 2005 was dat) werd dat ook al volop gedaan door de groep vaste speeltuiners.
En dat lukte toen nog ook omdat er niet zo vaak 'vreemden' kwamen kijken..... :)
Helaas is die tijd allang voorbij, want in de loop der jaren is er inmiddels zoveel publiciteit geweest in de media dat er nu motorrijders uit zo'n beetje heel Nederland komen kijken én rijden.
En die komen ook op tijdstippen dat de vaste speeltuiners er niet zijn, zoals doordeweeks en midden op de dag.
Van sociale controle en het elkaar aanspreken op ongewenst gedrag is dan eigenlijk geen sprake, en al helemaal niet als de vaste speeltuiners er zelf niet zijn.

Trouwens, voor de buurtbewoners (die logischerwijze geen onderscheid kunnen maken tussen 'vreemden' en vaste speeltuiners) wordt de overlast per saldo altijd veroorzaakt door de vaste speeltuiners.
En dus bellen ze maar weer eens met de politie om te klagen of schrijven brieven naar de gemeenteraadsleden.
Die nemen weer actie om de overlast in te perken en dat komt weer in de media waardoor er weer motorrijders het idee krijgen om daar eens een kijkje te gaan nemen.
Een vicieuze cirkel die niet makkelijk doorbroken zal kunnen worden..... O-)
Ik verwacht dan ook geen positieve resultaten uit het komende overleg met politie en Gemeente, omdat die partijen geen ander belang hebben dan het beëindigen van deze situatie.
En dat is iets wat de speeltuiners nu juist niet willen.....die willen lekker hun rondjes blijven rijden en daarnaast vooral gezellig met elkaar kletsen over motorrijden en alles wat daarmee te maken heeft. :]
Precies de reden dat ik er af en toe nog steeds kom....gewoon voor de gezelligheid, ook al rij ik inmiddels op een ouwelullen fiets naked bike i.p.v een supersport (wat hebben ze erom gelachen een week of wat terug ;) ) en zijn die bochtjes voor mij niet meer zo aantrekkelijk.
 
\[Quote van je motorstek]

Hoogste snelheid ooit gereden (en waar):
160 op de teller van mijn 25kw sv...traag hok!

Totale boetebedrag:
tot nu toe boeteloos op de motor, maar aan me rijstijl zal het niet liggen

Ik ben mijn rijbewijs kwijt (geweest) omdat:
bijna wel...gelaserd 56kmh te hard in bbk, vriend van me reed voorop en was ze rbw kwijt..ik kwam eraf met een preek

Dit al als beginnend bestuurder met 25Kw en een puntenrijbewijs...
nee inderdaad, jij bent echt het ideale voorbeeld van hoe het moet :X

Vooral dat laatste....toffe kerel hoor!! :W
*D je eigen stek wel es bekeken? O-)

ik heb ook niks tegen het "Racen", ik doe lekker mee. Maar ik kan niet tegen die houding hier...

"we houden ons aan de snelheid" ja maar wel met het knietje aan de grond. " we hebben Ekeur uitlaten" maar wel zonder db killer. "de politie komt altijd voor niks want we doen niks verkeerd" totdat meneer agent weer weg is...dat scheinheilige gedoe :r En er is geen ontkennen aan want ik zou het zelf ook doen O-)

maar kruip dan niet in de slachtoffer-rol als er klachten komen want je weet dondersgoed dat het waar is :W
 
Omdat ik ook betalen moet voor anderen zijn hobby's misschien ??

Ik weet best dat we aan veel hobbies en sporten verplicht meebetalen, dat wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben. En om dat er nog meer te laten worden vind ik de verkeerde kant op gaan, liever dat het juist minder wordt en die belastingdruk in Nederland eindelijk eens omlaag gaat en iedereen zelf kan bepalen waar hij zijn geld aan uitgeeft.
 
In BE bestaat zoiets als een speelstraat voor kinderen.
De straat wordt aan beide zijden afgesloten voor het gewone verkeer en de kindjes kunnen veilig spelen, het doorgaande verkeer wordt afgeleid.

Waarom niet zoiets voor motorminnend nederland organiseren bij de "speeltuin"? Het andere verkeer wordt dan omgeleid.
Dat hoeft slechts een aantal keer per maand te gebeuren (in de zomermaanden dan, in de winter weet ik niet of dat opbrengt wegens mooi-weer rijders...)
 
Voor al die azijnpissers;
full
 
zet een bordje 70 neer op die afslagen en 2 dagen een agent met een laser gun...

problem solved.. :W

die huilies die daar rondracen moeten hun hoofd uit hun reet halen... je veroorzaakt overlast, en als er dan geklaagt word hier een beetje zielig komen doen :W

Sarcasme is niet je sterkste punt dutchy, komt nl. niet erg sarcastisch bij mij over :/
 
*D je eigen stek wel es bekeken? O-)

Hee ik ben niet degene die hier roept dat ze politie met lasers en bordjes 70 neer moeten gaan zetten... |(
Ik ben beslist geen goed voorbeeld, en ik heb ook nooit gezegd dat ik dat wel ben...maar ik rij niet met 106 door de bebouwde kom... :N

ik heb ook niks tegen het "Racen", ik doe lekker mee. Maar ik kan niet tegen die houding hier...

"we houden ons aan de snelheid" ja maar wel met het knietje aan de grond. " we hebben Ekeur uitlaten" maar wel zonder db killer. "de politie komt altijd voor niks want we doen niks verkeerd" totdat meneer agent weer weg is...dat scheinheilige gedoe :r En er is geen ontkennen aan want ik zou het zelf ook doen O-)

maar kruip dan niet in de slachtoffer-rol als er klachten komen want je weet dondersgoed dat het waar is :W

Euhm waarom maak je je dan zo druk...als je het zelf ook zou doen? :?



Waar maak ik me eigenlijk druk over... :?
Ik heb hier geeneens belang bij want ik kom er nooit en hier kom je toch nooit uit.
Ik zou zeggen: zeikers zeik lekker verder, speeltuiners rij/hang lekker verder...ieder zn hobby!! :W
 
Laatst bewerkt:
Ik weet best dat we aan veel hobbies en sporten verplicht meebetalen, dat wil niet zeggen dat ik het daar mee eens ben. En om dat er nog meer te laten worden vind ik de verkeerde kant op gaan, liever dat het juist minder wordt en die belastingdruk in Nederland eindelijk eens omlaag gaat en iedereen zelf kan bepalen waar hij zijn geld aan uitgeeft.

Misschien moet het gewoon eens wat eerlijker verdeeld worden, en misschien moeten de raddraaiers die na wedstrijden ellende veroorzaken verplicht worden álle schade te betalen (incl politie optreden indien nodig)
Maar misschien word ik hier gewoon hélemaal niet begrepen omdat er teveel aan brainwashing gedaan wordt door de overheid.
 
Laatst bewerkt:
En het is weer zomer en dus komkommertijd bij de krant. :+
Tijd om de Speeltuin weer eens in het negatieve daglicht te plaatsen..... :Z
Positief punt: Nu weten de Speeltuinbezoekers wel wie er steeds de politie belt.... })

Klem tussen Seppe en de Speeltuin

BOSSCHENHOOFD - Het is niet te doen voor het gezin Lucassen.
Ieder avond en in het weekeinde iedere dag, worden ze geteisterd door het lawaai van voorbij scheurende motoren in de bocht van Seppe naar Zegge. Precies tegen hun achtertuin wordt de gashendel opengedraaid. Daar bouwen ze een zes meter hoge garage. "We hopen dat dit het lawaai iets tegenhoudt."

De bocht staat bij motorrijders bekend als de Speeltuin. "Ideaal om met honderd, honderdtwintig plat doorheen te jagen", zegt John die de lol er ook wel van snapt.

"Het is voor ons alleen jammer dat er zo veel achter elkaar voorbijkomen. Binnen vijf minuten zijn ze weer terug, dan zijn ze op en neer gereden naar de afslag Zegge."

John en Monique Lucassen blijven visite uitnodigen en ze blijven bij goed weer buiten zitten, om vooral niet te buigen voor het lawaai.

"Alleen is een gesprek onmogelijk als er weer een voorbij komt, dan zijn we maar even stil", zegt John die gezegend is met een hoge irritatiegrens.

"Toch word ik soms prikkelbaar, ik kan begrijpen dat mensen in zo'n situatie doorslaan. Alleen weet ik dat het niets zal helpen, je kunt er niks aan doen. De motorrijders staan in hun recht als ze zich aan de regels houden."

John en Monique bellen de politie als het te gortig wordt. "Die komt dan wel en dan is het even rustig, maar een uur later scheuren ze weer voorbij."

Om de aangelegde drempels op de parallelwegen wordt in de buurt gelachen. "Weggegooid gemeenschapsgeld. Ze rijden van de ene kant naar de snelweg naar de andere."

John en Monique hopen dat Rijkswaterstaat maatregelen neemt.

John: "Het is de ligging van de bocht: ideaal, dus moet je zorgen dat de bocht niet niet ideaal ligt, verleggen dus. Dan houdt het pas op. Dat vergt een investering van Rijkswaterstaat."

Buren hebben zich verenigd in een comité dat overlegt met gemeente en Rijkswaterstaat.

"Aan de motorrijders vragen John en Monique om 'gewoon' door de bocht te rijden. Monique: "Laat ons duidelijk zijn dat de meesten dat ook doen, geen enkel probleem. Al rijden ze honderd rondjes. Het gaat om die groep met knallende uitlaten die door de bocht scheurt. Vaak ook gevaarlijk, we zien ze auto's rechts voorbij rijden. Onze kinderen slapen met dit weer met de ramen dicht, dat is toch jammer voor ze."

Aan de andere kant van de woning ligt vliegveld Seppe. Daar hebben ze geen problemen mee. John: "Dat wisten we toen we hier vijftien jaar geleden kwamen wonen. Een viegtuig hoor je amper en bovendien wordt 's avonds niet gevlogen. Het zijn de motors die sinds vijf jaar voor de ellende zorgen."

Cookies op bndestem.nl | bndestem.nl
 
En het is weer zomer en dus komkommertijd bij de krant. :+
Tijd om de Speeltuin weer eens in het negatieve daglicht te plaatsen..... :Z
Positief punt: Nu weten de Speeltuinbezoekers wel wie er steeds de politie belt.... })http://www.bndestem.nl/regio/roosendaal/5268394/Klem-tussen-Seppe-en-de-Speeltuin.ece

Ik vind het bepaald geen ongenuanceerd verhaal van die 'John' eigenlijk. :?

Of is het de bedoeling dat ik beledigd ga zitten doen omdat het over 'ons motorrijders' gaat? :Z
 
Nee, zeker niet!
Ik bedoel eigenlijk te zeggen dat het nu maar weer eens in de krant komt te staan, omdat de journalisten blijkbaar geen echt nieuws kunnen vinden om over te schrijven.
En dus halen ze tijdens de redactievergadering maar weer eens wat ouwe koeien uit de sloot om die als nieuws te serveren. :r
En daarmee wordt er maar weer eens een stukje subjectieve negativiteit over motorrijders de wereld in geholpen en daar kan ik me wel aardig pissed over maken ja..... :(

Voor wat betreft de klager en zijn vrouw ben ik het met je eens dat ze het netjes verwoorden.
Ik hoop dat de Speeltuiners zich ook zo diplomatiek zullen gedragen in hun reacties op het artikel.
Anders krijgt die journalist zijn zin en wordt zijn subjectieve negativiteit alleen maar bevestigd. :X
 
we kunnen toch ook lekker door de bocht jassen onder de 10k toeren?

uiteraard is het lekker om af en toe ver door te trekken maar misschien bij dit bochtje ff wat minder
 
Ik blijf er bij dat wanneer mensen een stuk openbare weg een 'speeltuin' noemt, ze een verkeerd beeld hebben.

Dat is in ieder geval de indruk die ik dan krijg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan