Guzzi Caferacer

let even op Vampiremax
We hebben hier wel over een totaal ander frame dan die van een Lario
Bij een Tonti frame waar Tarrel mee bezig is , is de accu plaat een onderdeel van de blok ophanging maar bij een Lario is dat niet het geval
Bij de Tonti frame zit het blok alleen maar aan de onderkant vast in het frame en wordt de accuplaat gebruikt om het kantelen (door de krukas rotatie ) tegen te gaan .
Bij de Lario frame zit het blok onder en boven in het frame vast en dient zelfs om de twee delen van het frame aan elkaar te koppen ( bij de versnellingsbak)
Thanx voor de info. Voor mij een leerproces omdat de Guzzi niet te vergelijken is met andere motormerken.
Daarom volg ik (bijna) alle Guzzi verbouwingen om info binnen te halen.
 
Laatst bewerkt:
Deze accuplaat heb ik, ik vermoed zelfbouw kan hem niet terugvinden op ebay.
2n67o61.jpg

Kon het blok niet verder laten zakken dus zal het bij het frame een beetje opvullen, één sluitring is denk ik wel genoeg.

Gister even een kentekenplaat houder gemaakt en vandaag alles gedemonteerd (dat gaat lekker snel trouwens). Nu kan ik het frame afmaken en kan die naar de straler en in de epoxy.

Ontdekte helaas wel een klein gaatje in mijn achterbrug. Was niet van plan om deze te spuiten omdat deze nog mooi in de verf zit. Denk dat ik hem maar wat bij moet slijpen en dichtlassen.
2r3a7ep.jpg
\

Dat was het weer :W
 
In ieder geval zorgen dat de plaat zonder spanning vast gezet kan worden
Dus uitvullen is een naar mijn idee een goede oplossing ( al zou ik zelf willen weten waar door het komt dat de plaat net niet draagt)
P.S.
wat gebuurt er als je hem omdraait? de accuplaat bedoel ik niet je motor
 
Laatst bewerkt:
Gister het zitje opgehaald bij Hawk. Echt super tevreden mee, Heel netjes gedaan.

2ryjz0j.jpg


Frame afgelopen weekend ook bij de straler gebracht. Hij zet hem gelijk in de epoxy primer.
volgende week het spul in de verf is de planning. Frame word rood, tank mat zwart.
 
Gister het zitje opgehaald bij Hawk. Echt super tevreden mee, Heel netjes gedaan.

grappig, ik heb jouw zitje zondag gezien als voorbeeld. hawk gaat mijne ook doen. toffe gast en ja
de jouwe is echt mooi geworden. :Y
 
grappig, ik heb jouw zitje zondag gezien als voorbeeld. hawk gaat mijne ook doen. toffe gast en ja
de jouwe is echt mooi geworden. :Y

Dan gaat dat zeker goed komen. Net jou topic ook ff doorgelezen, Ben toevallig nu ook bezig met het plamuren van mijn tank. Ook gelijk de laatste keer B| Je blijft bezig met die rotzooi.

Mooi project trouwens
 
Elektrisch werkt allemaal, Het condensator verhaal dus ook zover ik getest heb. De startmotor had in ieder geval geen moeite van om de HC zuigers rond te krijgen *D

Ben je mooi optijd klaar, het mooie weer komt eraan namelijk! Ik wil over 2/3 weekjes eigenlijk de boel ook wel weer in elkaar hebben. En dan eindelijk rijden met die handel. :]
 
Even tussendoor mijn andere motor weer klaargemaakt. Nu weer verder met de guzzi.

frame zit in de verf, Fendt rood;

2wgdgtl.jpg


Word binnenkort nog wat klein spul gespoten. Kan nu de boel weer wat opbouwen *O*
 
Nou gister voor het eerst gereden. Was niet zo'n lang ritje helaas. Even naar de pomp en weer terug.

29yjh5h.jpg


Toen ik bij de pomp stond lag er een dikke plas olie onder het blok. Was redelijk dicht bij huis dus nog zo'n 1km met de motor terug gelopen. -O-
Thuis ff gekeken en de olie kwam bij het kapje bij de ontsteking vandaan. Bleek dat mijn rotor helemaal los was gelopen en naar voren was gekomen. Hierachter zit dus een keering die hierdoor niet meer afsluite :(
Heb nu een nieuwe keering besteld en dan kan hij er deze week weer op. En even borgen met loc tite natuurlijk :]
 
Ontsteking die zit in de toren, je zal denk ik de dynamo bedoelen en niet borgen met loc-tite want je kan hem niet verwarmen om hem er af te kunnen nemen gewoon een veerring nemen zoals die standaard op de imbus bout hoort te zitten

Wel een leuke cafe racer geworden
 
Ja sorry bedoel de dynamo ja. Wat ik alleen niet begrijp is dat er schroefdraad in de rotor zit. Op deze manier kan je hem nooit goed om de krukas klemmen lijkt mij..
 
Ja sorry bedoel de dynamo ja. Wat ik alleen niet begrijp is dat er schroefdraad in de rotor zit. Op deze manier kan je hem nooit goed om de krukas klemmen lijkt mij..

het is een conische as, net als bij een kolom boor.
De schroefdraad in de rotor zal een maatje groter zijn, daar kan je een boutje indraaien om hem van de as af te drukken. normaal gaat zo'n conus lekker vast zitten.
zorg dat het goed schoon is bij montage anders klemt het niet goed.

wordt een leuke fiets man!
chapeau!
 
Er hoort nog een veerring op de bout te zitten maar dat kan je zelf wel verzinnen

Oja voor het los drukken van de rotor stop je na het verwijderen van de imbusbout een staafje hard staal van 5x60 waar je de zelfde imbusbout tegen aan laat drukken
 
Laatst bewerkt:
AHA! moet ik een andere bout hebben dus.

De vorige eigenaar heeft er dus een bout met volle schroefdraad ingezet..
 
Laatst bewerkt:
het is een conische as, net als bij een kolom boor.
De schroefdraad in de rotor zal een maatje groter zijn, daar kan je een boutje indraaien om hem van de as af te drukken. normaal gaat zo'n conus lekker vast zitten.
zorg dat het goed schoon is bij montage anders klemt het niet goed.

wordt een leuke fiets man!
chapeau!


Ja bedankt! *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan