Guzzi Cali 1100 + Ural Span project

Als het alleen voor een wintertreffen is, dan zou ik voor maximale bescherming gaan. Dus de Rickman. Als je ook een beetje in stijl wilt rijden, dan misschien een oud Polizia scherm, zoals op mijn profielfoto? Al dat chroom tegen de pekel beschermen wordt nog wel een uitdaging!
 
Ik heb juist moeite met die plexiglas plaat. Die Rickmann vind ik wel weer grappig. Maar dat komt ook omdat ik heel slecht tegen rijdende garagedeuren kan.
Ik ben wel idolaat van een Rickman kuip.

Of die ook echt mooi matched met de lijnen van de cali betwijfel ik, maar is ook lastig te beoordelen vanaf die foto.
Ik kan wel beamen dat je benen net iets warmer blijven achter de kuip icm de cilinderkoppen
Dat merk ik zelf goed op mijn GL als ik er op een frisse ochtend met spijkerbroek op rijd
 
Hij past niet, hij loopt te lang door. plus deze is voor de GL1000 en ik ga um niet verknippen voor de Cali :)
 
SP 1 en 2 hebben ook losse onderkuipen aan weerszijden, ze zaten er bij mij niet meer bij anders had je ze zo kunnen proberen. Heb wel een T5 kuipje voor je, maar zonder bevestigingsmateriaal, zit bij mij vast met 2 plaatjes aan de koplamp oren met in de huidige kuip alleen een extra beugel vanwege het gewicht van de spiegel.... een T5 kuip (de smalle uitvoering) is niet bedoeld voor spiegels
 
ps, V50 Monza had dat ook en die heb ik wel liggen, maar ik denk dat die te specifiek zijn voor een kleine Guzzi en niet rond de cylinders van de Cali passen, als je er belangstelling voor hebt wil ik het wel even proberen bij de Oude Dame, maar dan moet je nog weekje geduld hebben, zit momenteel in het buitenland
 
Al dat chroom tegen de pekel beschermen wordt nog wel een uitdaging!
Amberkleurige tectyl is geweldig spul als je in de winter door wilt rijden.
Zonodig kun je het er in het voorjaar vanaf halen maar je kunt ook mooi jaarringen opbouwen.
Laagje tectyl, laagje pollen, laagje vliegjes en dan weer tectyl, etc.etc.
 
wanneer je niet dagelijks rijdt in de winter, maar slechts een paar keer de pekel in duikt, kan je het chroom en alu ook even insprayen met WD40.
Dat was je er bij thuiskomst zo weer af en dan zet je m droog weer weg; zo deed ik het meestal, maar de laatste jaren vertrok ik gewoon met een schone motor naar AET en bij thuiskomst gelijk weer grondig wassen en dat gaat ook prima
 
Das wel een goed idee ja. nu is het chroom wat ik heb niet zo heel mooi meer hoor, dus een spatje roest meer of minder zit ik niet zo mee :)
 
Staat op feestboek te koop.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231001-163029_Facebook.jpg
    Screenshot_20231001-163029_Facebook.jpg
    108,5 KB · Weergaven: 4
ik denk het niet om eerlijk te zijn. heb wel es gekeken om een politie kuip aan mijn V35 te hangen en dat ging ook niet. Politie frames hebben kennelijk wat aanpassing voor kuip werk :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan