Guzzi Cali 1100 + Ural Span project

Het plan was om vanochhtend top de span te stappen en te rijden ,,, maar ff het rem mechanic klussen duurde iets langer dan verwacht. Blijkt dan je een 16mm buis ook best kan vervormen als je op een rem trapt. Ik moest dus nog ff een extra steunpunt maken (Bruine box). En dus nog wat slijpen enzo ... maar dat vinden de buren niet zo leuk om 23.00 savonds :P Dus straks gaan we het afmaken en dan es een stuk rijden. Gereedschap mee. Ben benieuwd.

20210820_212814k.jpg

20210820_212726k.jpg

20210820_212740k.jpg

20210820_233253k.jpg
 
Zo, nou, de eerste 100 ofzo km's zitten er op. De eerste 3 km was met bruine onderbroek. Weet nu hoe het voelt als je te veel toespoor hebt (heb toch iets niet goed gedaan met meten* )

Maaaar, we hebben gereden. Was erg tof, maaaaaar we hebben ook nog een aantal dingen te doen. Tis nog niet echt veilig nu.

IMG-20210821-WA0009.jpg

IMG-20210821-WA0008.jpg

20210821_152952k.jpg

20210821_152959k.jpg


Dus, dat waren de fotos. Ja maar, wat was er dan mis ...

- Achterveren kunnen de prullenbak in. Bochten naar rechts met een ingezakte kont is niet echt fijn en echt dempen doen ze ook niet meer.
- Voorveren lijken wel ok,. maar als ik dan toch bezig moet ...
- Zijspan wiel ... tja jullie hadden er al voor gewaarschuwd. Tijdens het balanseren hoefde er maar 10gr lood op. Erg weinig, mooi dacht ik. Maar ik kwam er achter dat ie een heel klein beetje slingert. Ergste is dat de remhub ook overaal ofzo is. Als ik rem dan doet ie het, doet ie het niet, doe ie het, doet ie het niet. En dat resulteert in geschud in het stuur. Niet tof. Heeft iemand nog een recht wiel liggen? Of weet eventueel een passend alternatief?

ik heb nog een week voor mijn vakantie ... geen stress :+
 
Zo, nou, de eerste 100 ofzo km's zitten er op. De eerste 3 km was met bruine onderbroek. Weet nu hoe het voelt als je te veel toespoor hebt (heb toch iets niet goed gedaan met meten* )

Maaaar, we hebben gereden. Was erg tof, maaaaaar we hebben ook nog een aantal dingen te doen. Tis nog niet echt veilig nu.

Bekijk bijlage 1667893
Bekijk bijlage 1667894
Bekijk bijlage 1667895
Bekijk bijlage 1667896

Dus, dat waren de fotos. Ja maar, wat was er dan mis ...

- Achterveren kunnen de prullenbak in. Bochten naar rechts met een ingezakte kont is niet echt fijn en echt dempen doen ze ook niet meer.
- Voorveren lijken wel ok,. maar als ik dan toch bezig moet ...
- Zijspan wiel ... tja jullie hadden er al voor gewaarschuwd. Tijdens het balanseren hoefde er maar 10gr lood op. Erg weinig, mooi dacht ik. Maar ik kwam er achter dat ie een heel klein beetje slingert. Ergste is dat de remhub ook overaal ofzo is. Als ik rem dan doet ie het, doet ie het niet, doe ie het, doet ie het niet. En dat resulteert in geschud in het stuur. Niet tof. Heeft iemand nog een recht wiel liggen? Of weet eventueel een passend alternatief?

ik heb nog een week voor mijn vakantie ... geen stress :+

Wielnaaf kan je ook weer rond draaien als het wiel goed uitgericht en gespannen is.

Al meerdere keren gedaan.

Bij mij(op het werk) past een gespaakt wiel net in de draaibank.
 

Bijlagen

  • 20160102_125728.jpg
    20160102_125728.jpg
    122,6 KB · Weergaven: 19
Ga je veel lading meenemen?
Zonder rem kan ook, misschien eens proberen?
Mijn eerste 2 zijspannen hadden geen bakrem. Ook met persoon erin vond ik dat goed te doen.
 
Hij remt best aardig met alleen de voorrem kwam ik achter. Ik heb er nu een 25kg zandzak in zitten, maar er komt een 90kg wegende Groninger in. plus tentjes en wat kleding. de helft van de tentjes en kleding komt op de motor. De bak remt nu zo hard dan je um ook goed kan gebruiken om de rechterbocht te doen hehe :+ Maar dat hoort niet natuurlijk. Heb um op de loop van de dag losser gezet, maar dat resulteerde dus in aan/uit gedrag. Ook niet fijn.

Wat betreft het wiel. er zit een kleine wobbel in zijdelings. misschien is dat er wel uit te halen met wat geduld en een spaak sleutel. (of later doen). Ik heb nog een ander wiel met losse spaken er in. Misschien dat die trommel wel rond is. Ga morgen ff checken.
 
Zijdelingse slag zal ik me niet zo druk over maken.

Je kan de inloop kanten van de nog aanschuinen om het happen te verminderen .
Maar een werkende bakrem erbij is wel makkelijk om de stabiliteit in de span te houden!
 
Wielnaaf kan je ook weer rond draaien als het wiel goed uitgericht en gespannen is.

Al meerdere keren gedaan.

Bij mij(op het werk) past een gespaakt wiel net in de draaibank.

Heb net ff naar mijn andere wiel gekeken. ook die rem trommel is ovaal. Ook niet heel gek gezien die rem trommel misschien 2/3 mm dik is? Lijkt me niet dat je dat nog wilt afdraaien.

De as is 20mm. Nu heb ik nog ergens een XT500 voorwiel. Maar die heeft een dunnere as, meende ik, dus dat pas zo123 niet. Misschien es ff zoeken naar andere 19inch wielen.
 
BMW 650 gs heeft een 19 inch wiel, maar een 17mm as, jammer, maar is een single disc. Misschien toch maar disc conversie? :+
 
Misschien veel eenvoudiger? Heb je al geprobeerd om bij de afstelling waarbij het zijspan erg hard remt de hefboom te veranderen? dus bij die instelling de bevestiging aan de achterrem van de motor op een ander plaats zodat je een langere hefboom krijgt (je wilt eigenlijk het rempedaal van de motor verder kunnen bewegen voor de rem van het zijspan vol remt......
En anders proberen af te stellen precies tussen het te hard remmen in en het happen; daar is waarschijnlijk voor een vakantie ook wel mee te rijden; zeker met 90kilo persoon plus bagage in het span denk ik niet dat dat wiel heel snel wil blokkeren?
 
Ik heb een Velorexje gehad met een ovale trommel. Het blokkeren is niet het probleem, dat kan je er uit stellen. Het is het rukken naar rechts dat het lastig maakt.
 
Ik heb een Velorexje gehad met een ovale trommel. Het blokkeren is niet het probleem, dat kan je er uit stellen. Het is het rukken naar rechts dat het lastig maakt.
ja pcies dit. als je um strak afstelt remt ie hard, maar blokkert ie snel, dat had ik dus. dus toen minder strak gezet, maar dan gaat het stuur dus schommelen omdat ie steeds tikkies naar rechts wil :)
 
Even een paar andere lagers erin tikken?
ja dat was ook mijn plan. Nu heb ik bij TLM een 19 inch V65 Florida wiel gezien, wat een beetje gek is, want ik meende dat daar 18 inch wielen in gingen. Ik moet alleen ff kijken hoe breed die hub is en wat ik aan as heb. En ik moet weten wat voor as diameter die heeft. En buiten lager diameter. Als daar genoeg vlees in zit dan is een 20mm binnen diameter misschien wel een optie, plus dat wiel heeft een enkele remschijf. Misschien dat ik daar wel wat mee kan.
 
De florida is in zoveel verschillende uitvoeringen op de markt gezet dat het me niets zou verbazen als daar een uitvoering met 19 inch voorwiel tussen zit..
 
Daarom zou ik ook een achterwiel zoeken in 15 of 16". Desnoods Japans. Helaas hebben Japanners vaak dunne asjes. Hoewel een Ural wiel ook 19" is.
 
gekeken bij TLM en gevonden , moet een andere velg omheen gespaakt zijn al heb ik daar niet de indruk van
Is een gok 100 euro voor dat witte ding zal eens kijken in mijn Florida naaf of daar 20mm lagers inpassen
Ter vergelijk mijn voorwiel met daar omheen een 19 inch velg laten vlechten

OLYMPUS-DIGITAL-CAMERA.jpg

Zit standaard een 6203 lager in en daar is met die buiten maat ( 40mm )geen 20mm asmaat lager te koop
 
gekeken bij TLM en gevonden , moet een andere velg omheen gespaakt zijn al heb ik daar niet de indruk van
Is een gok 100 euro voor dat witte ding zal eens kijken in mijn Florida naaf of daar 20mm lagers inpassen
Ter vergelijk mijn voorwiel met daar omheen een 19 inch velg laten vlechten

OLYMPUS-DIGITAL-CAMERA.jpg

Zit standaard een 6203 lager in en daar is met die buiten maat ( 40mm )geen 20mm asmaat lager te koop
Daar was ik al bang voor. Thx. :)
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan