Guzzi Cali 1100 + Ural Span project

hij was op vakantie. helaas hhad ie nog maar de helft van wat ik gekocht had... gelukkig de goeie helft :D
Op zich is zijn werkwijze wel aandoenlijk, je moet alleen geen haast hebben ofzo.

Ik vermoed dat hij het op deze manier doet omdat hij naast Europa ook aan Amerika zal leveren, aangezien die Russen daar helemaal hip zijn onder bepaalde bevolkingsgroepen (lees; knotje en stylish baard).
 
hardware is binnen *O*

20210610_132532k.jpg
20210614_191741k.jpg
 
Op zich is zijn werkwijze wel aandoenlijk, je moet alleen geen haast hebben ofzo.

Ik vermoed dat hij het op deze manier doet omdat hij naast Europa ook aan Amerika zal leveren, aangezien die Russen daar helemaal hip zijn onder bepaalde bevolkingsgroepen (lees; knotje en stylish baard).

Je bedoeld die gasten met een drol op hun hoofd?
 
meer het idee van, de kapper moest plotseling naar een spoedgeval
 
Ach ja, ik zou er zo ook niet bij gaan lopen, maar als die gasten daar gelukkig van worden, dan moeten ze dat vooral lekker doen..
 
eindelijk weer wat gedaan dit weekend. Motor had ff een beurtje nodig. Olie, filter, kleppen ff checken. Achterschijf vervangen en nieuwe remblokken achter. Ook de span maar es naast de motor gezet.

20210626_133222k.jpg
20210626_143756k.jpg
20210626_144314k.jpg
20210626_155059k.jpg
20210626_155508k.jpg
 
De zijspanrem werkend maken wordt nog de grootste uitdaging denk ik. Maar es goed overnadenken hoe dat moet gaan werken straks.
 
Hoi.

Zit dat integrale remsysteem nog op die Guz?

Dan kan je met een andere pomp op het stuur die 2 schijven voor remmen, en met achter de achterkant en het span.
Die trommel kan je hydraulisch maken met een remcilinder van een ouwe Mini.

Groeten, Paul.
 
Ik zou een stang onder de bak doormaken met een tweede pedaal. Maar als je voor de hydraulische koppeling gaat zou ik in China kijken, daar kost die meuk een habbekrats. Wel even van tevoren BTW betalen.
 
hydraulische koppeling kabel vervangers kan je beter laten waar ze zijn .
Om een klein model Guzzi van een hydraulische koppeling te voorzien heb ik er drie misbruikt één Magura en twee Chinese .
Allen gingen lek bij de trekstang en bleken ook nog een tekort van verplaatsing te hebben .
De Chinese kwamen maar 14 mm ver met de trekstang waar je 20mm nodig hebt voor een Guzzi koppeling .
Ze zijn dus blijkbaar gemaakt om die lichte veren van een multieplaatskoppeling te kunnen bedienen en niet voor een grotere veerdruk van een Guzzi koppeling en ik verwacht dat zelfde als je hun voor een remtrommel wil gebruiken .
Zou voor een mechanische oplossing gaan of voor die Mini remcilinder zoals dat is gemeld
 
Tja, ik zou gewoon bij de Ural torsiestang met opnamebeugel onder het rempedaal blijven. Simpel en het werkt. 🤔
Ja ik ga nog wel ff kijken. alleen de slag van mijn rempedaal is misschien een cm of 2. ook niet echt veel dus.

Schijf is misschien wel de mooiste oplossing ja. maar lijkt me wel een klusje. remcylindertje van een mini is misschien makkelijker.
 
Hou je er rekening mee dat de kleine slag van het pedaal wordt veroorzaakt doordat deze maar 1 klauw hoeft te bedienen; de pomp heeft hiervoor feitelijk teveel verplaatsing.
Je zou voor de grap eens moeten proberen wat de slag wordt als je er weer een 2e klauw bijhangt. Helaas heb ik volgens mij alleen grote klauwen, dus dat is niet echt representatief voor wat je in een spanwiel wilt hebben.
 
Ik heb een kawa voorwiel met schijf (sloop) en daar een scooter klauwtje op (sloop)met een pomp met goed volume geen probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan