Guzzi Cali 1100 + Ural Span project

je komt toch nog wat dingentjes tegen als je aan het klussen bent. De bobine houder zit in de weg. Dus die moet ff iets naar achter. mijn stuurdemper viel uitelkaar toen ik um der afhaalde :+
 
Ik heb die klemmen van het bevestigingspunt bij balhoofd onder die dwarsbuis geplaatst en dan een plaat van 5 mm genomen die ook vastgebout zit op plaats waar balbeugels en stroomregulator aan vastzitten .
Mijn stroomregulator zit nu vastgebout op die grondplaat met hittegeleidende pasta ertussen in de hoop dat deze beter zijn warmte kan afgeven en zo de levensduur verlengd ( ik laat je binnen 10 jaar weten of het geholpen heeft )
Op deze manier heb ik ook niets moeten veranderen aan mijn bobines.

Het oogt bij mij mischien wel wat lomp maar het was net op die plaats dat mijn vorig frame gebroken heeft ...
Grtz Fox
 
16261861916703662215569599706363.jpg
 
Zo. Plaatje gemaakt door een maat van me. Groot genoeg voor wat flexability. Hij zit wat scheef op de foto, maar komt wel netjes recht te zitten :) Moet ook nog ff de m12 gaten boren en verven.

20210719_180756k.jpg

20210719_181133k.jpg
 
Thx!

Zo nog ff wezen klussen. Achterste kogel zit op zijn plek. Voorste kogel ook ... soort van. De stang moet ff overnieuw wat het draad wat er in getapt is is niet helemaal ok. Verder is het blokboutje iets te lang en ik moet de uitlaat nog ff passend maken. Rempompje van een nieuwe model Cali er op gezet. Stuk meer slag dan de 1cm die ik had. Zondag verder :)

20210723_194818k.jpg
20210723_215047k.jpg

20210723_215055k.jpg

20210723_220356k.jpg

20210723_220405k.jpg
 
Ziet er keurig uit vind ik.

Vraagje, wat is dat chromen ding tussen treeplank en motor, is dat ergens voor?
 
Hoi.

Daar kan je wel een span aan hangen. :t
Die bus tussen de 2 schetsplaten aan de voorkant, die zou ik nog even een las geven, dan doet dat niks meer.

En wat doet die E-Torx daar, originele boutje zoek?

Vraagje, wat is dat chromen ding tussen treeplank en motor, is dat ergens voor?

Een stuk blik/bling, dient geen nut.

Groeten, Paul.
 
Hoi.

Daar kan je wel een span aan hangen. :t
Die bus tussen de 2 schetsplaten aan de voorkant, die zou ik nog even een las geven, dan doet dat niks meer.

En wat doet die E-Torx daar, originele boutje zoek?



Een stuk blik/bling, dient geen nut.

Groeten, Paul.
Bus krijgt inderdaad een lasje.

Kadootje van de vorige eigenaar. Mocht ik ooit een blok wissel iod moeten doen dat gaat ie meteen de prullenback in :+
 
Ja, vissersstoeltje. Dingen kosten 50 a 60 euro voor de goedkopere. Leek mij beter dan een originele.
 
Gisteravond tot laat in de avond een hoop vooruitgang gemaakt. De span zit er aan ... bijna dan :+ Gaat de goeie kant op zo.

20210803_214111k.jpg
20210803_212821k.jpg

Met dank aan mijn sleutelmaatje voor het laswerk :) Voorste punt is vast gelast (dus niet instelbaar) achterste punt wel. Moet alleen nog ff een shimbussie maken zodat ie goed geklemt wordt ... die russen hebben rare maatvoering ...

Volgende obstakel is de rem. Span is toch wat verder van de motor afgekomen dan ik eerst in gedachten had. Misschien die hele stang vervangen door een langere oid. Toch wel handig als die wat mee remt :)
 
work work work!

De achterste kogelbuisgevalding had ff een shim bussie nodig. Maatje van me had er ff wat las bollekes op gezet zodat ie er niet in zou zakken. Dat gebeurde dus niet. Ding zit al redelijk vast zonder de bout aan te draaien. Ook ff plaatje gemaakt voor de achterste stok. Ik kreeg dat frame klem die ik gekocht had nergens tussen zonder een hoop van het frame (lipjes enzo) weg te moeten slijpen, dus dan maar zo. er zit een dubbele plaat in het frame (3hoek) waar het m8 boutje zit tissen de platen zit een bus. De rest zit op een enkele plaat. Extra plaat van mij is 10mm dik. Heb nog een extra m8 gat geboord voor eventueel er naast te zetten (ook in de dubbele plaat en bus dus). Moet maar goed zijn zo :+ Morgen het een en het ander ff in de verf zetten en dan zaterdag de span er echt aan!

20210805_191416k.jpg
20210805_205413k.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan