Guzzi California 92

kees59

Rookie
18 apr 2011
23
5
De Guzzi California uit 92 die ik heb ben ik aan het verbouwen tot caferacer. De plaat waar de accu op staat zit met 7 bouten vast aan
blok en frame. Beetje veel lijkt mij voor accu en eventueel luchtfilterbak. Heeft dat ding nog een andere functie? bv koppelen blok aan
frame? Of kan het ding gewoon weggelaten? zie op herverbouwfilmpjes mooie verbindingen terugkomen dus kennelijk niet voor niks?
Ik hoor het graag.
 
Nog niet daar tegen gekomen maar die plaat heeft welo een doel naast het dragen van je accu .
Blok van een guzzi hangt maar aan twee bouten in het frame aan de onderkant . die plaat is er om te het wrikken van het blok in het frame dus tegen te gaan en je cardanas dus verplaatst bij het gasgeven en remmen op de compressie .
Zonder die plaat verplaatst die uitlijning zich door de bewegingen van het blok op alleen die twee bouten .
Vandaar die o zo mooie aluminium platen gebruikt worden om die lelijke accu plaat te vervangen als deze in het zicht blijft .
Foto van een los blok op een transportkar waar je die twee bouten goed bij kan zien

motormover.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij een van ouder projecten had ik die plaat vervangen voor een beugel
op de foto kan je de oude plaat nog zien voor maatvoering .
Afbeelding-002.jpg


Was wel meer aangepast zoals het weglaten van het onder-frame waar het blok aan vast zit door twee nieuwe montage punten
Achter op de bak is nog net één daarvan te zien , voor is het distributie deksel van een 1100sport gebruikt en het frame daarvoor aangepast
 
Beiden bedankt voor de reactie. Zoals in mijn vraag aangegeven had ik al het flauwe vermoeden dat 7 bouten wel erg veel was om de accu op zn plek te houden. Ik vervang de originele plaat door een zelfgeknutselde die er een stuk beter uitziet/gaat zien. En niet standaard en zelfgemaakt met beperkte middelen. Vind ik leuk! Nogmaals dank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan