Guzzi le mans 1 vs 2

Leuk dat het topic terug bij de levenden is.

Het aanbod van Hubert geldt nog steeds maar ik wacht even het einde van de pekel af die er nu al een aantal weken ligt.
Het ontbreekt me in de weekends ook aan tijd om even 2u te rijden tot in Nederland. Maar komt er zeker van.

Hoe gaan de le mans eigenlijk om met hoge kilometer aantallen, ik ging er vanuit om niet boven de 50000 te gaan bij een aankoop.

Voor wie enige interesse heeft in het model, de moto guzzi and le mans bible is een echte aanrader. Prachtige fotos erin en de verschillen mooi duidelijk uitgelegd. Ook wat racerij verhalen.
 
over km's zou ik niet zo heel bang zijn hoor. le mans vind je niet zo veel, dus echt keuze heb je ook niet. meeste mensen die een le mans hebben weten wat ze in huis hebben dus denk wel dat de meeste redelijk onderhouden zijn. zolang ie maar genoeg olie gehad heeft verwacht ik motorsch geen problemen.
 
Hoe gaan de le mans eigenlijk om met hoge kilometer aantallen, ik ging er vanuit om niet boven de 50000 te gaan bij een aankoop.

zoals altijd hangt het van het onderhoud af , als zo'n ding netjes is bijgehouden kun je gerust een exemplaar met meer als een ton op de teller kopen , zelfs twee tot drie ton is niets bijzonders voor een guzzi blok.
Als hij is afgeragd kun je bij een exemplaar met 50.000 km op de klok al aan een volledige revisie toe zijn.
als een blok uitgewoond is is het niet moeilijk om 1500 euro of meer in een revisie te storten.
dus als je een hevig rokend en ratelend exemplaar treft moet je wel nog wat ruimte in je financiën inplannen.

zuigertjes van de le mans gaan niet zo bijster lang mee ( voor guzzi begrippen ) omdat er geen luchtfilter op zit.
daarnaast had de le mans 1 ( en de meeste le mans 2 ) gietijzeren cylinderbussen , die minder lang meegaan als de latere nycasyl cylinders.
reken op een 100.000 tot 120.000 voor een setje zuigers.

Voor wie enige interesse heeft in het model, de moto guzzi and le mans bible is een echte aanrader. Prachtige fotos erin en de verschillen mooi duidelijk uitgelegd. Ook wat racerij verhalen.

Pas een beetje op met de info uit dat boek, het is een haastklus, geschreven door iemand die heel veel verstand heeft van ducati's.
Er zijn dan ook een hoop halve waarheden, en hele onwaarheden in gekropen.
met name de wijzigingen maakt hij een een potje van.
Voordat je iemand op basis van dit boek met framenummers om de oren gaat slaan zou ik eerst proberen de informatie te checken.
Als je er nog aan kan komen , het boek moto guzzi twins van Mick Walker is een stuk betrouwbaarder.
 
Pas een beetje op met de info uit dat boek, het is een haastklus, geschreven door iemand die heel veel verstand heeft van ducati's.
Er zijn dan ook een hoop halve waarheden, en hele onwaarheden in gekropen.
met name de wijzigingen maakt hij een een potje van.
Voordat je iemand op basis van dit boek met framenummers om de oren gaat slaan zou ik eerst proberen de informatie te checken.
Als je er nog aan kan komen , het boek moto guzzi twins van Mick Walker is een stuk betrouwbaarder.

Nou staat Mick Walker ook bekend als echte broodschrijver...als je ziet hoeveel boeken die per jaar op de markt brengt vraag ik me toch ook wel af of ie alles wel zo secuur checkt als dat we zouden willen zien...
 
Nou staat Mick Walker ook bekend als echte broodschrijver...als je ziet hoeveel boeken die per jaar op de markt brengt vraag ik me toch ook wel af of ie alles wel zo secuur checkt als dat we zouden willen zien...

Broodschrijver, maar ook voormalig guzzi dealer en voormalig guzzi importeur.
volgens mij heb je dan iets met het merk.
Toen moto guzzi twins werd geschreven ( 1985) was er met italiaanse motoren nog geen droog brood te verdienen.

Sinds er wat geld in de hobby geslopen is wil iedereen een graantje meepikken , helaas is het resultaat niet altijd even betrouwbaar. :N
Ik heb overigens geen idee wat de goede man in de tussentijd geschreven heeft, mijn tip ging specifiek over dit boek.
 
Als 'slechts' een Le Mans II bezitter, de I is geliefder, wordt ik toch wel blij van dit topic. Van een CB 500 F overstappen op zoiets als een Guzzi en ook nog een le Mans type I, type II, wellicht III, dat wordt toch eenvoudig een feessie, een openbaring, het betreden van een nieuwe wereld.

25 kg verschil tussen I en II, da's niet mis, ga ik nakijken. Ik ben inmiddels wel verknocht aan die kuip, is op zijn eigen wijze wel mooi en bij grote afstanden redelijk goed uit de rijwind lekker doorgaan op de baan met langgerekte curven is ook wat voor te zeggen!

Veel suc6
 
gisteren stond een hele mooie originele le mans 2 op de onderdelenbeurs in rosmalen .
35.000 km op de klok , en laag geprijsd. ( 3200 euro)
die zal ondertussen wel verkocht zijn
 
Laatst bewerkt:
gisteren stond een hele mooie originele le mans 2 op de onderdelenbeurs in rosmalen .
35.000 km op de klok , en laag geprijsd. ( 3200 euro)
die zal ondertussen wel verkocht zijn

erg lage stand; goed inspecteren........ een guzzi-teller begint bij 99.999 gewoon opnieuw (mijn SPII heeft ook pas 54.000km op de teller, maar in de echte wereld moet daar een 2 voor...........)
 
erg lage stand; goed inspecteren........ een guzzi-teller begint bij 99.999 gewoon opnieuw (mijn SPII heeft ook pas 54.000km op de teller, maar in de echte wereld moet daar een 2 voor...........)

sorry , ik heb geen telefoonnummer meegenomen , ik heb al een le mans 2.
ik heb even met de verkoper staan praten , en me verbaast dat het ding wonderlijk origineel was. dat zie je bij een le mans 2 eigenlijk nooit.
Die kilometerstand kon wel kloppen , het originele zadel zat er nog op , en dat is meestal al ruim voor de 35.000 kilometer gescheurd. zeker als je in de kou rijdt.
254.000 km is trouwens een trotse km stand,
de V7sport van mijn vriendinnetje staat op 360.000 km, maar dat is niet helemaal probleemloos gegaan, er zit al een andere krukas in en de derde set zuigers.
 
sorry , ik heb geen telefoonnummer meegenomen , ik heb al een le mans 2.
ik heb even met de verkoper staan praten , en me verbaast dat het ding wonderlijk origineel was. dat zie je bij een le mans 2 eigenlijk nooit.
Die kilometerstand kon wel kloppen , het originele zadel zat er nog op , en dat is meestal al ruim voor de 35.000 kilometer gescheurd. zeker als je in de kou rijdt.
254.000 km is trouwens een trotse km stand,
de V7sport van mijn vriendinnetje staat op 360.000 km, maar dat is niet helemaal probleemloos gegaan, er zit al een andere krukas in en de derde set zuigers.

Klinkt goed, maar zal waarschijnlijk verkocht zijn?
We wachten rustig, af vandaag of morgen kom ik er 1tje tegen.
 
Ja je komt er vanzelf 1 tegen af en toe staat er wel eens 1.
Een le mans 2 zijn een stuk betaalbaarder en net zo goed of vaak beter onderhouden als de le mans 1.
Ik heb zelf een le mans 2 en deze koop je in redelijke tot goede staat voor 2000 tot 3000 euro.
Die nederlandse le mans 1 op die duitse site van de link op het begin van deze pagina, heeft wel al 'een verleden' ik weet van wie die nu is en die persoon heeft hem nu ongeveer 3 maanden. Ik weet ook wie de vorige eigenaar was. Hij komt vast ook wel op marktplaats als hij hem niet snel kwijt raakt.
Deze motor wordt te duur aangeboden en alleen omdat het een le mans 1 is. Het is echt een 'project' er moet echt alles aan gebeuren.

Gewoon zoeken en dan kom je vast wel wat tegen vooral geen haast hebben.

http://link.marktplaats.nl/312865638
Dit is dacht ik wel een net en goed ding, is van een monteur geweest, prijs weet ik niet ca 3000 euro schat ik.
Ramon
 
Laatst bewerkt:
Ja je komt er vanzelf 1 tegen af en toe staat er wel eens 1.
Een le mans 2 zijn een stuk betaalbaarder en net zo goed of vaak beter onderhouden als de le mans 1.
Ik heb zelf een le mans 2 en deze koop je in redelijke tot goede staat voor 2000 tot 3000 euro.
Die nederlandse le mans 1 op die duitse site van de link op het begin van deze pagina, heeft wel al 'een verleden' ik weet van wie die nu is en die persoon heeft hem nu ongeveer 3 maanden. Ik weet ook wie de vorige eigenaar was. Hij komt vast ook wel op marktplaats als hij hem niet snel kwijt raakt.
Deze motor wordt te duur aangeboden en alleen omdat het een le mans 1 is. Het is echt een 'project' er moet echt alles aan gebeuren.

Gewoon zoeken en dan kom je vast wel wat tegen vooral geen haast hebben.

http://link.marktplaats.nl/312865638
Dit is dacht ik wel een net en goed ding, is van een monteur geweest, prijs weet ik niet ca 3000 euro schat ik.
Ramon

Ja bedankt voor tips.

Ik zoek een echte LM 1, en geen opknappers daar loop je uiteidelijk op leeg.
 
Laatst bewerkt:
Bij Teo Lamers krijg je wel garantie. En die motor is opnieuw opgebouwd door deskundige Guzzi monteurs. Moet je bij de particulieren maar afwachten. Koop je een LM1 en moet je hem nog zelf opknappen dan kom je ook wel aan een soortelijk bedrag. Tenzij je zelf alles kunt doen natuurlijk
 
Bij Teo Lamers krijg je wel garantie. En die motor is opnieuw opgebouwd door deskundige Guzzi monteurs. Moet je bij de particulieren maar afwachten. Koop je een LM1 en moet je hem nog zelf opknappen dan kom je ook wel aan een soortelijk bedrag. Tenzij je zelf alles kunt doen natuurlijk

Je heb gelijk hoor, geen fout woord over Lamers.
 
En het kan altijd nog gekker. Op mobile.de staat eem lm1 voor €22.000 Ook geheel gerestaureerd, nieuwstaat etc. En met garantie. Tja, de hobby wordt dan wel erg duur
 
Ja die LM2 stond eerst in Genemuiden te koop.

Theo Lamers heeft mooi en goed spul, maar hij is zeker niet goedkoop.
Ik weet ook dat hij nog zeker 2 on opgeknapte LM1's heeft staan in de opslag.
Komen ook nog wel voor veel te koop denk ik.
 
Er stond gisteren een LM 1 op MP maar die was vandaag alweer verdwenen?

Een opknapper voor 5400 euro! zijn ze dan zo duur?
 
Dan valt 7000 euro mee,voor een motor in perfecte staat.
Die op MP moest 5400 opbrengen. en voor1600 euro kan je echt niet restaureren!

BCI in Vlijmen adverteerd met 2 topgerestaureerde Le Mansen die kosten als ze klaar zijn ongeveer €16.000.
 
Laatst bewerkt:
Die blauwe plastiek wasbak krijg je er wel gratis bij heb ik gehoord.



Weet iemand hoe je motorisch uitwendig makkelijk een 750s3 van een le mans 1 onderscheid? Andere hoek van de carburator en dergelijke?
Op welke punten varieert het frame.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan