Guzzi le mans 1 vs 2

€7500,- de prijzen stijgen met ongekende snelheid.

Heel leuk voor degene die er eentje hebben en willen verkopen, voor de kopers is het minder plezant.
 
van buitenaf kun je daar weinig aan zien vrees ik
er zitten 30 mm carbs op een S3 , en 36 mm carbs op een le mans .
dat verschil kun je niet missen, echter die 36 mm carbs worden vaak als upgrade gebruikt.

verder is het verschil tussen die twee motorblokken een set zuigers en cylinders , een krukas met lange slag en grotere kleppen in de cylinderkop.
niets wat je van buitenaf aan het motorblok kan zien.

Je kunt ook naar de tankdop kijken, een s3 tankdop opent naar voren , een le mans tankdop naar achteren. ( als tenminste de originele tank er op zit).
maar een S3 is ook een prachtige fiets , als ik de keus had tussen een le mans of een S3 zou ik het nog niet zo weten.
 
Laatst bewerkt:
Ik kon er een paar jaar geleden nog één kopen voor €5500 in goede staat. Gaat nu niet meer lukken vrees ik. Lijkt wel een hype te worden. Nou gaan hypes meestal ook weer voorbij.
 
Ik kon er een paar jaar geleden nog één kopen voor €5500 in goede staat. Gaat nu niet meer lukken vrees ik. Lijkt wel een hype te worden. Nou gaan hypes meestal ook weer voorbij.

Ik weet er momenteel 3 te koop en de priizen varieren van €9000 tot €22.500 de laatste staat op www.mobile.de

Een 750S/3 heb ik vorig jaar nog te koop gezien ergens in het noorden.Het is wel een heel mooie fiets hoor!
Maar ik zie persoonlijk liever een Le Mans 1.
 
Weet iemand raad met dit bloknummer:
VK035850

Verkoper zegt dat het een le mans 1 blok moet zijn maar ik heb er men twijfels over.
Kan nergens iets terugvinden over deze schrijfwijze.
 
Weet iemand raad met dit bloknummer:
VK035850

Verkoper zegt dat het een le mans 1 blok moet zijn maar ik heb er men twijfels over.
Kan nergens iets terugvinden over deze schrijfwijze.

Bloknummers LeMans 1:
VE11111 t/m VE13040

VK035850 bestaat volgens mij niet.

VK nummers zijn van een V7 sport, en 750S3

Bron is de mgcn.nl
 
Bloknummers LeMans 1:
VE11111 t/m VE13040

VK035850 bestaat volgens mij niet.

VK nummers zijn van een V7 sport, en 750S3

Bron is de mgcn.nl


Je schrijft bloknummers? maar je bedoelt framenummers denk ik.
Voor zover ik weet staan er geen bloknummers op de site. En LeMansen hebben geen matching numbers.
 
Sorry, ik zat ff niet op te letten, het zijn framenummers. En Guzzi's hebben idd geen matching nummers zoals BMW
 
Weet iemand raad met dit bloknummer:
VK035850

Verkoper zegt dat het een le mans 1 blok moet zijn maar ik heb er men twijfels over.
Kan nergens iets terugvinden over deze schrijfwijze.

een le mans zou een VE blok moeten hebben,
VK is een 750 blok.

vin_engine.jpg
 
gegroet guzzi fans,

Enkele dagen geleden voor de eerste keer met een Le mans 2 kunnen rijden. Hij stond nog volledig origineel, dus de zijkappen ook gemonteerd. In het begin was het even wennen om men 1meter eind in de 80 achter al dat kuipwerk te manoeuvreren.
Motor is wel erg klein eigenlijk als je hem in het echt zo ziet.
Het ontwerp en de lijn van de 2 ziet er in het echt zoveel mooier uit. Persoonlijk heeft de 2 nu zelfs men voorkeur.

Het rijden zelf was best wel effe wennen. Houding is totaal anders als op men cb. Maar na een tidje had ik de goeie houding gevonden.
Het blok vond ik heel aangenaam, al moet je er wel constant de gas inhouden. Pk power vond ik goed meevallen.

Wel vond ik de gas erg zwaar in het gebruik na wat kilometers. Zelfs storend. Ik voelde het vooral tussen men duim en wijsvinger hard. Misschien lag het aan de verkeerde houding.
Is dit een typisch probleem van de le mans?

Ik kijk alvast wat verder naar een mooie origineel exemplaar van de le mans 2.
 
Laatst bewerkt:
gegroet guzzi fans,

.............................
..................

Wel vond ik de gas erg zwaar in het gebruik na wat kilometers. Zelfs storend. Ik voelde het vooral tussen men duim en wijsvinger hard. Misschien lag het aan de verkeerde houding.
Is dit een typisch probleem van de le mans?

Ik kijk alvast wat verder naar een mooie origineel exemplaar van de le mans 2.

Als je van een japanse fiets af komt met CV carburateurs voelt iedere guzzi zwaar aan op het gas en zeker de Le Mans.......... alle guzzi's hebben namelijk gasschuif carburateurs en daarbij is nu eenmaal een zwaardere retour veer noodzakelijk, zodat het gas ook daadwerkelijk dicht gaat als je het handle loslaat.
Wat in de Le Mans wereld nog wel eens gedaan wordt (zeker bij de 40mm carburateurs die je soms tegen komt) is dat 1 of 2 windingen van de veer worden afgeknipt, dan gaat het al een stuk lichter, persoonlijk vind ik dat echter een gevaarlijke maatregel en geloof me; als je vaak genoeg met een guzzi rijdt wen je aan het gas en stopt de pijn (en ga je zelfs het watjes gas van een CV carburateur irritant nerveus vinden)
 
Ik heb jaren op een V7 gereden en ook daar was het gasgeven behoorlijk zwaar. Destijds bij Ed Pols gevraagd in de van der Hoopstraat in Amsterdam of dit zo hoorde. Waarbij Ed met een smile op zijn gezicht zei. Daar zitten voorvorkveren in dus wen er maar aan.

Op de grote reizen naar Zwitserland/ Italien enz.. Heb ik altijd last van mijn gasgeefhand en pols gehad. Volgens mij zou je iets aan de overbrenging moeten kunnen doen. Maar ja dan is het niet meer origineel natuurlijk. Ik weet dat er ook systemen zijn om het ontkoppelen te verlichten dus dat zou met het gas ook moeten kunnen. Hefboom groter maken dan hoef je minder kracht te zetten.
 
Ik heb jaren op een V7 gereden en ook daar was het gasgeven behoorlijk zwaar. Destijds bij Ed Pols gevraagd in de van der Hoopstraat in Amsterdam of dit zo hoorde. Waarbij Ed met een smile op zijn gezicht zei. Daar zitten voorvorkveren in dus wen er maar aan.

Op de grote reizen naar Zwitserland/ Italien enz.. Heb ik altijd last van mijn gasgeefhand en pols gehad. Volgens mij zou je iets aan de overbrenging moeten kunnen doen. Maar ja dan is het niet meer origineel natuurlijk. Ik weet dat er ook systemen zijn om het ontkoppelen te verlichten dus dat zou met het gas ook moeten kunnen. Hefboom groter maken dan hoef je minder kracht te zetten.

grotere hefboom betekend ook meer kabeldoorzet nodig; en met het originele gashandel van sommige guzzi's moet je al overpakken om volgas te kunnen geven, die hefboom wil je echt niet nog groter hebben..........
gewoon de kabels goed gesmeerd houden en stevig polsje kweken.

Zelf rijdt ik met originele veren in 36mm del-orto's met een origineel snelgas, iets kleinere hefboom als origineel gas, maar niet zo extreem als het after-market snelgas waar ik eerder mee reedt dat was in combinatie met het zijspan gewoon niet lekker te rijden
 
Laatst bewerkt:
Hey collegas Guzzi rijders,
Momenteel gaat m'n startmotor van m'n Guzzi 750S hard achteruit, en wordt direct warm tijdens starten.
Ook duurd het een paar seconden voor hij hem door de compressie krijgt.

De starter is nog origineel, maar is die van een Le mans beter? En past die ook zo op de 750S?

Mooie Le Mans, stond in een Moto Guzzi bijlage in het weekblad Motor.
full
 
alle guzzi startmotoren passen , zelfs die van de v50.
de lucas startmotoren die wel eens op de V50 zitten hebben wel veel moeiteom een groot guzzi blok rond te krijgen.
al naar gelang je budget kun je ook een nieuwe valeo kopen ( die heeft een stuk minder stroom nodig) of een nieuwe mitsubishi, dat is op dit moment de modernste oplossing .
kost wel wat ( 200 euro) dat wel.
ik heb net zo'n mitsubishi aangeschaft , wonderlijk klein ding is dat , en weegt 2,8 kilo in plaats van de 4,8 kilo van de bosch startmotor.
 
alle guzzi startmotoren passen , zelfs die van de v50.
de lucas startmotoren die wel eens op de V50 zitten hebben wel veel moeiteom een groot guzzi blok rond te krijgen.
al naar gelang je budget kun je ook een nieuwe valeo kopen ( die heeft een stuk minder stroom nodig) of een nieuwe mitsubishi, dat is op dit moment de modernste oplossing .
kost wel wat ( 200 euro) dat wel.
ik heb net zo'n mitsubishi aangeschaft , wonderlijk klein ding is dat , en weegt 2,8 kilo in plaats van de 4,8 kilo van de bosch startmotor.

Ben ik niet helemaal met je eens........... de startmotor van mijn V50 paste niet in mijn SPII de bevestiging aan het carter is net iets anders
 
Ben ik niet helemaal met je eens........... de startmotor van mijn V50 paste niet in mijn SPII de bevestiging aan het carter is net iets anders

kom maar een keer kijken , ik heb de lucas startmotor van mijn V65 een tijdje op de le mans gebruikt. wellicht heeft jouw startmotor een gietfoutje? ? het past namelijk maar net.
kijk maar eens waar het aanloopt waarschijnlijk hoef je niet veel aan te passen.
alleen de oude v7 modellen ( met het hoge frame) hebben andere startmotoren.
 
Even een tussendoor vraag ik zoek nog andere startmotor voor mijn project waar komt die Misubihi starter van af ?

Mitsubishi is de fabriek die de startmotoren maakt , onder andere voor volkswagens...
voor zover ik weet is de aansluiting van de guzzi startmotor uniek , en kun je niet envoudig een startmotor op de sloop halen.

hier een plaatje van een mitsubishi startmotor en de welbekende bosch



Uploaded with ImageShack.us
 
Laatst bewerkt:
kom maar een keer kijken , ik heb de lucas startmotor van mijn V65 een tijdje op de le mans gebruikt. wellicht heeft jouw startmotor een gietfoutje? ? het past namelijk maar net.
kijk maar eens waar het aanloopt waarschijnlijk hoef je niet veel aan te passen.
alleen de oude v7 modellen ( met het hoge frame) hebben andere startmotoren.

Zal ze vandeweek weer eens naast elkaar leggen, kan ik effe kijken waarom het ook weer niet paste (mischien bouwjaar: V50 Monza is van 82 en heeft een lucas, 1000 SPII is van 85 en heeft een bosch)
Het was trouwens iets heel simpels met de bevestiging maar ik had ook het idee dat het rondsel wat in het vliegwiel grijpt anders was (heb alleen niet de moeite genomen om de tanden te tellen; kon 'm toch niet vast zetten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan