Guzzi le mans 1 vs 2

Vreemd de Bosch waren gelijk voor zowel de kleine als voor de grote modellen .
Nu is het wel zo dat de Lukas veel dikker is wellicht zit daar het probleem .

nee, het was iets heel sufs met de bevestigings-tapeinden, als ik het me goed herriner zitten de tapeinden voor de startmotor bij de SPII vast in het carter; bij mijn V50 zaten er bouten door de ogen en omdat ik de bovenste bout niet uit het oog kreeg (ging niet langs de bendix) kon ik de start-motoren niet 1 op 1 wisselen; heb toen gewoon de startmotor van een goede vriendin geleend (850 T5)

maar ik kijk vandeweek even; begin nu zelf ook weer ernstig nieuwsgierig te worden (foto's van de revisie van de bosch zwerven ergens door mijn eigen topic)
 
Waar heb jij hem dan vandaan dat die op een Guz past ?

eh , in duitsland besteld, deze is speciaal voor een guzzi gemaakt. het ding was binnen een paar dagen in huis.
doe maar een PM voor nadere info,
Ik heb het email adres van de verkoper van deze startmotoren
Hij heeft op eigen houtje een batch van die dingen laten maken, dus in de normale handel ga je ze niet tegenkomen
ik vindt het alleen nooit zo leuk om andermans email adres op een forum te dumpen

groet,
huub
 
Laatst bewerkt:
Net een nieuwe accu gehaald voor de Guzzi, en geinformeerd wat een valeo starter kost, was 199 euro.
Daar wacht ik dus nog mee. Misschien is z'on Mitshu...dan beter.
Accu was maar 55 euro, bedoeld voor een zitmaaier maar kan prima op de Guzzi.

Voor de aardigheid wil eens op de sloop kijken voor een auto startmotor van een klein autotje en kijken of het pas gemaakt kan worden.
Misschien kan het rondsel overgezet worden en de aansluitflens aangepast worden.
 
Laatst bewerkt:
Net een nieuwe accu gehaald voor de Guzzi, en geinformeerd wat een valeo starter kost, was 199 euro.
Daar wacht ik dus nog mee. Misschien is z'on Mitshu...dan beter.
Accu was maar 55 euro, bedoeld voor een zitmaaier maar kan prima op de Guzzi.

Voor de aardigheid wil eens op de sloop kijken voor een auto startmotor van een klein autotje en kijken of het pas gemaakt kan worden.
Misschien kan het rondsel overgezet worden en de aansluitflens aangepast worden.

Bij PSA worden ook veel Valeo onderdelen gebruikt, dus miss. kun je eens in sloop peugeotjes en citroennen kijken :)
 
Net een nieuwe accu gehaald voor de Guzzi, en geinformeerd wat een valeo starter kost, was 199 euro.
Daar wacht ik dus nog mee. Misschien is z'on Mitshu...dan beter.
Accu was maar 55 euro, bedoeld voor een zitmaaier maar kan prima op de Guzzi.

Voor de aardigheid wil eens op de sloop kijken voor een auto startmotor van een klein autotje en kijken of het pas gemaakt kan worden.
Misschien kan het rondsel overgezet worden en de aansluitflens aangepast worden.

200 euro is aardig aan de prijs,
als het merk je niet uitmaakt heb je voor 100 euro een nieuwe startmotor,
bijvoorbeeld:

http://cgi.ebay.de/Anlasser-NEU-MOTO-GUZZI-California-Sport-Stone-V11-/270558970866

geen idee welk merk het is , maar voor dat geld moet het op de sloop al aardig meevallen wil je iets vinden.
 
Laatst bewerkt:
Ha dan weet ik bij wie ik moet wezen.
Dacht dat je een verkoop adres had in Nederland .
Zal zelf wel een mailtje naar de beste man sturen .
Bedank alvast .

Rob


dit is de mitsubishi niet , dit is een of andere chinese valeo imitatie.
ik heb er geen ervaring mee, maar de startmotor op ebay is wel half zo duur als een mitsubishi of een valeo...

laat ons vooral weten hoe hij bevalt als je er een koopt.
 
Had ik nog niet bij stil gestaan! Vandaag wel een startmotor op de sloop bekeken die al gedemonteerd was. Maar de meeste aansluitflensen zijn wel erg groot en die kun je eigenlijk ook niet goed inkorten omdat het van vrij dunwandige aluminium is gegoten en dan blijft er niks staan.
Zit nu te denken dat het alleen kan als de originele flens met de bendix erbij behouden blijft en alleen de elektromotor over gezet kan worden.
De diameter van de motor kwam op zich wel overeen.

Morgen eerst maar eens de startmotor van de Guzzi halen en kijken wat er kapot is.
 
*O* *O* Ik kan weer rijden. Startmotor los gehaald collector was erg smerig groefjes los gestoken die vol met koolstof van de borstels zaten en opgeschuurd.
Asjes en lagertjes met nieuw vet ingesmeerd, startmotor gemonteerd..........

......Starten en.....lopen. :]
 
Hallo
Weet iemand hier op het forum of de remklauwen van de Lemans 1 met de twee ontluchtings nippels nog leverbaar zijn ?
gr. AS :]
 
Het initiële doel van dit topic is dan toch bereikt. Ik heb een tijdje geleden een le mans 2 op de kop getikt uit Amsterdam.
Hij heeft wat opties uit die tijd, stucchi backsteps, agostini uitlaten en kuip. Het originele kuipwerk zit er ook bij en dat komt met der tijd wel op. Man wat geven die pijpen een heerlijke brul.
Momenteel ben ik bezig met het in orde krijgen van de papieren.
Omdat ik hem in België wil inschrijven en er op de Nederlandse papierwinkel geen kw vermelding stond dien ik een attest te hebben met technische gegevens van het paard.
Ik kom echter verschillende kw,pk vermeldingen tegen: 81 of 74pk, in de moto guzzi bible staat dan weer 7,8kgm
-http://www.mgcn.nl/dameijer/html/lm%202%20tekst.htm
-http://www.bikez.com/motorcycles/moto_guzzi_850_le_mans_ii_1981.php

Het is er een van 79.

Kan iemand uitsluitsel geven, of toevallig een correct lijstje liggen met data?
Ik post een van deze dagen eens wat foto's ook.
 
Er zijn twee methodes van vermogens meting op de krukas .
de ene is alleen de krukas dus zonder dynamo en oliepomp dat is de SAE opgave aan PK of de huidige Kilowatt.
De ander is ook aan de krukas maar dan met alles wat nodig om te draaien ook daadwerkelijk aangedreven , dat is de Din meting .
Dus SAE is de 81 pk Vuil
Din is het 74 pk .
De 7,8kgm is de gemeten koppel .
Althans zo is het me uitgelegd bij de fabrieks bezoek in 1978 en ik dat altijd maar aangehouden .
 
zoek een bron op die je aanspreekt, en geef die op.
de vermogensopgaven uit die tijd waren vooral bestemd voormarketing doeleinden.
er staat volgens de boekjes een kleine 80pk voor een le mans 2 , de laatste keer dat ik er een op een vermogensbank had staan bleef daar 55 pk aan de achterband over.

het lijkt me duidelijk dat je geen 25 pk kwijtraakt in een versnellingsbak en een cardan, die zou dan binnen de kortste keren roodgloeiend zijn.
bij andere fietsen uit die tijd zijn de vermogensopgaven overigens niet betrouwbaarder.
 
Even een oud topic kicken, ik wil graag naar een moto guzzi le mans 2 gaan kijken, er staat er één te koop bij 'early motors': http://www.earlymotors.com/index.php?option=com_flexicontent&view=category&cid=51&Itemid=53&lang=nl Wat denken jullie van de prijs?
 
Prijs is afhankelijk van de originaliteit en staat van de motorfiets.

Dit is geen 100% originele LM2. Wat wijkt oa af:

De LM2 heeft een volle kuip dus geen stuurkuipje
Knippers achter wijken af
Uitlaten lijken me ook af te wijken

Verder:
Zadel is kapot
Km stand is meer dan 100k. Lijkt realistisch gezien de staat van de motorfiets. Let dus op onderhoud.

Overigens:
De LeMans is een geweldige motorfiets. Als je deze helemaal origineel wil maken dan zou ik ook een originele zoeken. Wil je gewoon van het karakter van een Guzzi LeMans genieten ga dan eens kijken, proefrijden en let goed op de technische staat.
 
Oke, hartelijk dank voor je antwoord! Ik denk dat de LeMans voorlopig toch wat (financieel) te hoog gegrepen is.

Gister net naast de pot gepist voor een Guzzi SP1 voor weinig. Ik ga denk ik toch op zoek naar een 850-1000 een T3 of SP met de oude ronde cilinders. Dus als iemand nog een leuk opknappertje weet te staan!?
 
Moto Guzzi Le Mans-website: www.vdcon.nl

Veel informatie en tijdschriftartikelen in Nederlands, Duits en Engels
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan