Guzzidiag + kabel - wie kan de kabel maken?

lionofjudah

MF veteraan
9 jul 2019
1.364
617
Gelderland
Goedendag heren,

Heb interesse in de gratis software Guzzidiag, maar heb geen kabel. Kan iemand dat maken voor mij hier op deze forum?
 
Goedendag heren,

Heb interesse in de gratis software Guzzidiag, maar heb geen kabel. Kan iemand dat maken voor mij hier op deze forum?
De kabel is gewoon via internet te bestellen. En wordt dan thuis afgeleverd. Is dat dan niet handiger dan iemand te vragen om de kabel voor je te maken?

De software is al gratis, de kabel is niet kostbaar: ik zie het probleem niet waarom je de kabel niet koopt.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er laatst een set besteld via obd24. Er zullen vast andere en goedkopere zijn, maar dit was vandaag besteld morgen in huis.

Je weet dat je er met alleen een guzzi (fiat 3/4pins) kabel en guzzidiag niet bent hè? Je hebt nog een obd-deel nodig wat jouw guzzi input omzet naar de juiste signalen.
 
Ik ken niet de details, maar volgens mij is het belangrijk dat de kabel een FTDI chip heeft, zoals die van Lonelec.

Eerst installeer je de FDTI driver en dan Guzzidiag.

https://ftdichip.com/drivers/vcp-drivers/
Heb een kabel van Lonelec, werkt perfect.
20220110_154417.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gebruiken jullie de Guzzidiag om fout codes uit te lezen /resetten, of om ook echt de mapping te veranderen.
Dat laatste lijkt me toch wel wat eng, stel dat de het zaakje te arm afregelt, dan heb je toch kans op schade?
Een Power commander is toch min of meer het zelfde maar met veel minder regelmogelijkheden?
Mijn doel is een wat rustigere stationaire loop, het dipje bij 3.5000/4.000 rpm dichten en als meest belangrijke het uitlezen van het storingsboek.
Graag jullie inzicht.
 
Gebruiken jullie de Guzzidiag om fout codes uit te lezen /resetten, of om ook echt de mapping te veranderen.
Dat laatste lijkt me toch wel wat eng, stel dat de het zaakje te arm afregelt, dan heb je toch kans op schade?
Een Power commander is toch min of meer het zelfde maar met veel minder regelmogelijkheden?
Mijn doel is een wat rustigere stationaire loop, het dipje bij 3.5000/4.000 rpm dichten en als meest belangrijke het uitlezen van het storingsboek.
Graag jullie inzicht.
Ik heb het alleen gebruikt voor foutcodes en te wisselen tussen de 35kw en vol vermogen mapping, maar die heb ik gekopieerd nadat dealer deze erin gezet had. Niks zelf aan afstelling gedaan. Niet vragen waarom 🙄

Kan trouwens ook zijn dat die mapping via tuneECU gedaan is
 
Ik heb hem zelf gebruikt om bij een Ducati de standaard mapping te vervangen voor een al bekende performance mapping. Dat is als noob redelijk goed te doen.

Zelf gaan klooien met de inhoud van mappings zou ik echter zonder goede kennis van zaken (en apparatuur) echt niet aan gaan beginnen.
 
Guzzidiag ga ik hoofdzakelijk gebruiken voor:
- onderhouds waarschuwings symbool verwijderen van de display
- af en toe even aansluiten en kijken of er abnormale foutcodes aanwezig zijn.

Kan geen kwaad om te checken. Kwestie van enkele minuten per keer. Aanluiten, laptop starten, programma starten, dat uitlezen, foutcodes opzoeken in de handleiding (post #1 hier), opgelost of geen probleem, dan alle foutcodes verwijderen van geheugen en wachten of ze weer terugkomen of niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan