GVD rijbewijs ingenomen,

Allemaal uitgeteld ? is al een uur stil hier. |(

Morgen mag ik mn RBW weer ophalen, had beetje te hard gereden, heb nog 3mnd voorwaardelijk nu.
Maar wat nu, als ik alle posts ff terug lees, is er nu geen reet meer aan, moet me aan de snelheid houden.
O-)

stal hem in Duitsland, ga er met de bus/trein/taxi/fiets/koekblik naartoe

zet een camcorder op je teller, en stuur de filmpjes naar Spee/tuinlaaf/OVJ , natuurlijk met de vriendelijke groeten
 
Allemaal uitgeteld ? is al een uur stil hier. |(

Morgen mag ik mn RBW weer ophalen, had beetje te hard gereden, heb nog 3mnd voorwaardelijk nu.
Maar wat nu, als ik alle posts ff terug lees, is er nu geen reet meer aan, moet me aan de snelheid houden.
O-)

Ah, da's mooi. Ik vind motorrijden geweldig bij alle snelheden :Y . De een valt in slaap bij <160, de ander kan prima relaxen bij 120 km/h.
 
Ik weet niet waar jij aan de grens hebt gewoont, maar de *snel*wegen vond ik heel redelijk, ze zijn veel en veel breder dan in NL, je hebt echt de ruimte om gas te geven en het overzicht was uitstekend. Dit baseer ik op een tochtje naar Munchen met de auto. We hebben zonder moeite bijna de helft van de weg in het autotje 220 gereden.

1 x in duitsland = expert. Ga ik dus niet op reageren, slecht gefundeert.

Hoe het zit met de niet-snelwegen boeit mij niet, daar heb ik het niet over. Gassen doe je op de autobahn.

makkelijke uitvlucht, het gevaar steekt hem evenwel niet in de snelwegen. Daar was de TS ook niet beboet.

Komop Gizz, ik had je slimmer verwacht (alhoewel). In Duitsland is de kans veel groter dat je grote afstanden moet afleggen. Nederland is van oost naar west ongeveer 200 en van noor naar zuid iets van 300? km, maw: stelt weinig voor, zeker met duitsland. Voorbeeld: in NL zal je familie dus nooit verder weg wonen. In duisland kan je familie wel veel verder weg wonen. Als jij vanBonn naar Berlijn moet dan maakt 200 km/h uit op een afstand van zeg 600 km tov 120 kmh.

Ik zal je hele redening onderuit halen door je mede te delen dat mijn broer net onder Hamburg woont. Waarom zou een duitse familie in Dld verder uit elkaar wonen? waar haal je dat vandaan? De meeste duitse families klitten eerder aan elkaar, ouders wonen zelfs vaak bij hun kinderen in op latere leeftijd. Je kan de redenatie dus netzogoed omdraaien, wederom erg ongefundeerd.

Trouwens,jouw redenatie volgende kan elke gemeente zeggen:" wij zijn zo klein, het is niet erg dat je in de hele gemeente maar 30 km mag, je bent er toch zo doorheen". Een redenatie van likmevestje.(Wel goed bedacht, je kan zo de politiek in ;) )

Ik denk dat een alternatieve verklaring is dat Duitsers wat gereserveerder zijn en ook wat beheersder. Ze kunnen wel gassen, maar rijden netter, wat meer met de 'volksaard' te maken heeft dan met de verkeersregels.

Kan idd een verklaring zijn. Je hoeft je niet zo te haasten, je mag per slot van rekening 100 km op de provinciale weg en zo hard je wilt op de autobahn.
Ik moet zeggen dat ik in Dld ook makkelijker en rustiger rijd, mensen geven elkaar de ruimte, rijden niemand in de weg en letten goed op.



Je leest teveel de telegraaf. Dit soort tendentieuse Wilders-achtige gelul negeer ik verder.

De Telegraaf is een walgkrant :r , net als de meeste andere kranten en journaals van tegenwoordig, bol van algemeenheden, persoonlijke meningen en opgeblazen feitjes, stemmingmakers zijn het. Fatsoenlijke onderbouwde stellingname is er nauwelijks meer, laat staan objectieve journalistiek. Vergelijk mijn mening aub niet met die van populist Wilders. Gezien ik hier duidelijk in de minderheid ben gedraag ik me allesbehalve populistisch.



Het is erg makkelijk om te roepen dat mensen die het niet met je eens zijn elkaar nablaten terwijl je niet op de inhoud ingaat. Ik ben niet echt onder de indruk.

Ik dacht toch echt dat ik een reactie bij elk van je standpunten had gezet in de vorige post, maar ik zal me wel vergist hebben.Jammer dat je mijn reactie ongefundeert noemt terwijl jezelf over Dld begint terwijl je een keer naar München bent gereden. Dat maakt je niet echt een wegenexpert, beetje ongefundeerde mening dus.


Hoe kom je er bij dat ik Ome Koos een leuke vent vind? Waarom dat primitieve zwartwit denken dat je in je posts tentoonspreidt? Waarom dat ongenuanceerde, primitieve 'je-bent-voor-of-tegen-ons' mentaliteit. Nee ik je hoeft je niet altijd heel strikt aan de snelheid te houden, maar ik vind dat er wel grenzen zijn, echter dat is een discussie die we hier niet voeren.

Ik ben iets zwart-witter dan sommige mensen omdat je dan geen ruimte laat voor misverstanden, we moeten eens af van dat overmatig genuanceerde en softe, didactische gedoe in NL, ik ben van mening dat dat een boel dingen vertroebeld heeft, vooral op sociaal gebied. Maargoed, da's een andere discussie.


Het enige wat ik in dit topic heb gepost is dat ik het triest vind dat mensen zo lopen te zeiken terwijl ze zelf die gashendel bedienen. Ze maken zelf de keuze, maar nemen hun verantwoordelijkheid niet. Heel zielig.

Dat is dus in essentie waar ik het oneens ben met de meeste mensen hier. Wat ik daarmee bedoel is dat het volledig terecht is dat je baalt als iemand je een regel oplegt waar je het niet mee eens bent, daar helaas geen flikker aan kan doen, en je dan daarbij ook nog vertelt wordt dat je je verantwoordelijkheid niet neemt als je die regel breekt. Je neemt je eigen verantwoordelijkheid namelijk wel, alleen niet die van degene die je de regel heeft opgelegt, en dat is een wezenlijk verschil. Een klein voorbeeld. Er loopt een bochtige weg vanaf mjn vroegere woonplaats naar mijn Vaders huis. Deze weg loopt door 1 dorp en 2 dorpsschapjes. Op deze plaatsen was de limiet 50, de rest van de weg was 80.
Plots is een deel van deze weg 60 geworden. Ik heb hier niet voor gekozen, 80 was altijd prima.Toch schijnt het nu dat IK mijn verantwoording moet nemen als ik 80 rijd in plaats van 60. Ja hallo! ik heb de keuze voor 60 km niet gemaakt....had het lekker 80 gelaten.Het is dus de verschuiving van wat wel en niet mag, zo ben je brave burger, zo ben je een aso die te hard rijd, al naar gelang welk bordje ergens neergezet wordt.Vind je het gek dat mensen zich daar kwaad om maken? In essentie is het dit ook waar ik het meeste over val.
En hier ga ik het lekker bij laten ;) .
 
Hee Kawa, ik dacht dat je klaar was met MF????? :X :X

Dat ik er niet meer mee geassocieerd wil worden, betekend nog niet dat ik het niet meer lees, en indien nodig of gewenst commentaar geef of technisch advies....
Ik heb er gewoon de sch**t van dat er hier zoveel moraalridders rondlopen die het allemaal terecht vinden dat er weer een stelletje ******** aan de gang zijn geweest die het nodig vinden en vonden om Spee en kornuiten aan extra belastinggeld te helpen.
Lopen die nooit door een rood stoplicht in het centrum, steken die op de fiets altijd netjes hun hand uit, Wie zonder zonde is..........

Ik mis hier gewoon het gevoel dat ik als motorrijder (Kickstart type) wil zien.
 
Dat ik er niet meer mee geassocieerd wil worden, betekend nog niet dat ik het niet meer lees, en indien nodig of gewenst commentaar geef of technisch advies....
Ik heb er gewoon de sch**t van dat er hier zoveel moraalridders rondlopen die het allemaal terecht vinden dat er weer een stelletje ******** aan de gang zijn geweest die het nodig vinden en vonden om Spee en kornuiten aan extra belastinggeld te helpen.
Lopen die nooit door een rood stoplicht in het centrum, steken die op de fiets altijd netjes hun hand uit, Wie zonder zonde is..........

Ik mis hier gewoon het gevoel dat ik als motorrijder (Kickstart type) wil zien.

:? Hand uitsteken ? Die palen met die kleurtjes waren toch slechts ter advies :?

O-) }) :]
 
makkelijke uitvlucht, het gevaar steekt hem evenwel niet in de snelwegen. Daar was de TS ook niet beboet.

Precies, en daarom snap ik niet waarom mensen niet gewoon even de autobahn oprijden, veel minder gevaar, minder gesodemieter, en dan kan het gas pas echt open, en ook lang.

Ik zal je hele redening onderuit halen door je mede te delen dat mijn broer net onder Hamburg woont. Waarom zou een duitse familie in Dld verder uit elkaar wonen? waar haal je dat vandaan? De meeste duitse families klitten eerder aan elkaar, ouders wonen zelfs vaak bij hun kinderen in op latere leeftijd. Je kan de redenatie dus netzogoed omdraaien, wederom erg ongefundeerd.

Ik ben niet zo onder de indruk, je moet wat verder kijken, net als bij een motor. Je valt nu mijn voorbeeld aan, maar dat hele voorbeeld met die familie is irrelevant, het gaat om het idee er achter. Laat ik, om dat idee over te laten komen, een transportfirma nemen die in geheel DLD pakketjes rondbrengt tov een firma die dat in NL doet. DLD is groter dus de kans dat je een grotere afstand moet afleggen is ook groter om ergens te komen. Ik snap niet wat daar niet aan te snappen valt. Voor grotere afstanden loont het zeker om harder te rijden.

Trouwens,jouw redenatie volgende kan elke gemeente zeggen:" wij zijn zo klein, het is niet erg dat je in de hele gemeente maar 30 km mag, je bent er toch zo doorheen". Een redenatie van likmevestje.(Wel goed bedacht, je kan zo de politiek in ;) )

Dat is eigenlijk wel een goeie }) Maar er zit wel een kern van waarheid in: het heeft weinig zin om op een afstand van 10 km ergens 100 te gaan rijden, tijd win je er niet echt mee. Of het prettig/leuk is, is iets anders.

Kan idd een verklaring zijn. Je hoeft je niet zo te haasten, je mag per slot van rekening 100 km op de provinciale weg en zo hard je wilt op de autobahn.

Dit snap ik niet. Waarom zou je je wel moeten haasten in NL waar je dit niet mag?

Gezien ik hier duidelijk in de minderheid ben gedraag ik me allesbehalve populistisch.

Het sloeg op wat je inhoudelijk verkondigde en dat was, ondanks je weerstand tegen telegraaf & blonde gek, precies het soort text wat je uit die hoek verwacht.

Ik dacht toch echt dat ik een reactie bij elk van je standpunten had gezet in de vorige post, maar ik zal me wel vergist hebben.Jammer dat je mijn reactie ongefundeert noemt terwijl jezelf over Dld begint terwijl je een keer naar München bent gereden. Dat maakt je niet echt een wegenexpert, beetje ongefundeerde mening dus.

Je hoeft echt niet 100x in DLD te zijn geweest om een zinnige uitspraak te kunnen doen. Drogredenering. Heeft niets met fundering te maken.

Ik ben iets zwart-witter dan sommige mensen omdat je dan geen ruimte laat voor misverstanden, we moeten eens af van dat overmatig genuanceerde en softe, didactische gedoe in NL, ik ben van mening dat dat een boel dingen vertroebeld heeft, vooral op sociaal gebied. Maargoed, da's een andere discussie.

Dat is inderdaad een andere discussie, waar ik het overigens deels wel met je eens ben.

Dat is dus in essentie waar ik het oneens ben met de meeste mensen hier. Wat ik daarmee bedoel is dat het volledig terecht is dat je baalt als iemand je een regel oplegt waar je het niet mee eens bent, daar helaas geen flikker aan kan doen, en je dan daarbij ook nog vertelt wordt dat je je verantwoordelijkheid niet neemt als je die regel breekt. Je neemt je eigen verantwoordelijkheid namelijk wel, alleen niet die van degene die je de regel heeft opgelegt, en dat is een wezenlijk verschil. Een klein voorbeeld. Er loopt een bochtige weg vanaf mjn vroegere woonplaats naar mijn Vaders huis. Deze weg loopt door 1 dorp en 2 dorpsschapjes. Op deze plaatsen was de limiet 50, de rest van de weg was 80.
Plots is een deel van deze weg 60 geworden. Ik heb hier niet voor gekozen, 80 was altijd prima.Toch schijnt het nu dat IK mijn verantwoording moet nemen als ik 80 rijd in plaats van 60. Ja hallo! ik heb de keuze voor 60 km niet gemaakt....had het lekker 80 gelaten.Het is dus de verschuiving van wat wel en niet mag, zo ben je brave burger, zo ben je een aso die te hard rijd, al naar gelang welk bordje ergens neergezet wordt.Vind je het gek dat mensen zich daar kwaad om maken? In essentie is het dit ook waar ik het meeste over val.
En hier ga ik het lekker bij laten ;) .

Kijk nu toch: nu geen wilders en telegraafteksten meer en nu vind ik het zelf het een stuk helderder betoog wat bij mij veel beter overkomt en waar ik begrip voor kan hebben.

Ik kan het mij zeker voorstellen dat zo'n verandering frustrerend is. Van enkhuizen naar andijk loopt een weg waar je eerst 80 mocht nu 60. Als het rustig is, en ik moet daar overheen, rij ik meestal zo rond de 80.. Toch begrijp ik wel dat voor dit soort weggetjes 60 wordt aangehouden: ze zijn erg smal en je deelt je weg ook met fietsers (fietspad). Zeker in de zomer is het daar erg druk. Dan is 60 geen onrealistische snelheid.

Tja, wat regels betreft, ga in de politiek ;) Serieus, als je iets legaal wilt veranderen, kun je niet anders. Dat is het voordeel/nadeel van een democratie. En mocht je denken, ik doe er in mijn eentje niet toe, dan kan ik zeggen: ja dat klopt, maar als je niets doet wordt het zeker nooit wat.

Zo zou ik zeker voorstander zijn voor meer 120 wegen ipv 100 en op bepaalde stukken is 140 ook geen probleem wat mij betreft. Vast niet snel genoeg voor vele oud-MF ers, maar ik zou het wel redelijk vinden.
 
Je hoeft echt niet 100x in DLD te zijn geweest om een zinnige uitspraak te kunnen doen. Drogredenering. Heeft niets met fundering te maken.Maar ik woon ook 5 km van de grens, en mijn argument dat de MEESTE hollanders in een koekblik gewoon daar rijden alsof ze in nederland rijden, heeft mijn zoon mij inmiddels al diverse malen bevestigd. Ze kunnen echt geen auto rijden daar, omdat ze hier in slaap gesust zijn.
Ik heb het echt niet over die enkele A6-s4 of AMG mercedes die daar wat harder dan normaal willen rijden, die zijn bewust met hun snelheid bezeg... net als wij hier als we dat gas wat verder opentrekken.

En even terugkomen op het opvoeden van kinderen in het verkeer....
stond vandaag even te kijken bij een stoplicht waar nogal wat ouders op hun fiets reden met kinderen in hun fietsstoeltje...
Er stopte er niet een voor een rood stoplicht, stuk voor stuk even het goede voorbeeld geven door gewoon door rood te kachelen.
Een goed voorbeeld doet tenslotte goed volgen
 
Hoort mij, hoort mij, Ik ben de Goddelijke Spee en mijn qeeste tegen den
snelheidsmaniak is het hoogste gebod in de Spee-sciptures!

Ende zij zult niet harder rijden dan wat ik verkondig op dat ik u kan beboeten
met den maximale boete volgend mijne tabel.

Indien gij slechts 1 kilometer ten harde rijden dan zijt gij den klos, op straffe
van enen boeten zijnde minimaal ene bedrag van 20 inflatie euro's en de een
maximum bedrag van 30 inflatie euro's.

Indien gij meer dan 50% van den maximale aangegeven snelheid rijdt of den
snelheid met meer dan 50 kilometer per mijnen uren overschijd dan zijt gij,
oh ongelovige verdorven tot den inhouding van het heilige dictaat, beter
bekend al het rijbewijs.

Het is aan mij, de godheid Spee om reeds nu alsdan te voor of ten nadele uwe
te beslissen hoe hoog wij denken dat uwen straf gaat worden.

Leve zijne heerlijkheid Spee!
 
Ik mag me sinds vandaag weer met een motorvoertuig op de openbare weg begeven, lekker belangrijk hoor ik jullie denken....dit is een discussie topic.
Maarrrrr ik heb niet echt lekker gereden vandaag, diverse verkeersituaties gehad die ik normaal veel minder heb omdat ik "vlotter" rijd, maar sinds vandaag moet ik me aan de maximum snelheden houden, dus doe ik dat, wordt ingehaald door koekblikken over verdijvingsvlakken, en door snorfietsers in 30km zone, op snelweg word ik gewoon van de weg afgereden door koekies die me niet zien, normaal zit ik veel meer links, op afslag door guppen-koekie in een tdi, die ff van rijbaan wisselt in bocht omdat IK NIET in snelheidsovertreding was, ff van mn rijbaan geperst. Op snelweg een vw-bussie aan het achterband-kleven omdat ik maar 100 reed.
Ik schijt hiervan, motor rijden is gevaarlijker als je je echt aan de max snelheids regels hout.
Heb gelijk luchthoorn besteld op marktplaats, degene die me nu snijd kan gehoorapparaat aanschaffen.
O-) :] O-)
 
Het probleem is niet zozeer dat die NL zo heel slecht rijden, maar dat ze gewoon geen ervaring hebben met het rijden in DLD. Ze staan er niet bewust bij stil. Dit is meer iets om op te nemen in een rij-opleiding. Het rijgedrag van de NL is met name 'slecht' omdat ze niet genoeg in de spiegels kijken voordat ze van baan wisselen en dat ze niet genoeg naar achteren kijken, omdat ze niet verwachten dat er een porsche met 280, of de hayabusa met 340 op het achterwiel er voorbij wili. Die mensen verdienen wat mij betreft wel een pak slaag met een clue stick. Als je links rijdt weet je dat er altijd wat snellers achterop kan komen en daar moet je rekening mee houden.

Wat de ouders betreft: tja, het is dubbel. Aan de ene kant slaafs de regeltjes volgen, aan de andere kant op basis van eigen inzicht besluiten of iets verstandig is of niet. In NL houden voetgangers en fietsers zich bijna niet aan de verkeersregels. Wordt ook niets tegen gedaan. Alhoewel ik laatst in Haarlem voor het eerst een controle op door rood licht rijden zag voor fietsers.

Punt is wel K@W@, dat je wel verontwaardigd bent over door rood licht rijden, maar dat is net zo makkelijk door te trekken naar die ouders die (veel te) hard rijden met de kinderen op de achterbank. Zelfde probleem, toch?

Ik merk dat als ik lekker ontspannen ben en 'relaxed' ik geen enkele behoefte heb om hard te rijden. Noem mij een mietje, maar ik vind dat eigenlijk erg prettig, juist dat harde, geconcentreerde rijden vermoeid alleen maar. File-rijden is natuurlijk het andere uiterste (de hel), maar het hoeft niet zo hard, van mij dan.
 
Om terug te komen op TS: Ik zou ook kwaad worden. En me dan realiseren: KUT.. eigenschuld.. |( |( |(
 
Hallo Jonges en meisjes ;)

Sorry dat ik zo'n lange tijd niets van me heb laten horen. Jullie zijn natuurlijk razend benieuwd hoe justitie met me afweeft. Ik heb bericht gekregen van de officier van justitie en deze heeft besloten dat ik m'n rijbewijs terug krijg tot aan de rechtzaak in ieder geval. Ben vandaag naar duitsland geweest, vanuit friesland bij nieuweschans de grens over en dan de autobahn op huppa gassu ,hier kan man nog knallen auf der autobahn ja :9~ *D :]
Ich fahre auf der autobahn und bemerke das ich glucklich bin :d :D
Maja de rechtszaaak zal nog wel komen, ik hoop dat de rijontzegging mooi in de winterperiode valt.
 
Hallo Jonges en meisjes ;)

Sorry dat ik zo'n lange tijd niets van me heb laten horen. Jullie zijn natuurlijk razend benieuwd hoe justitie met me afweeft. Ik heb bericht gekregen van de officier van justitie en deze heeft besloten dat ik m'n rijbewijs terug krijg tot aan de rechtzaak in ieder geval. Ben vandaag naar duitsland geweest, vanuit friesland bij nieuweschans de grens over en dan de autobahn op huppa gassu ,hier kan man nog knallen auf der autobahn ja :9~ *D :]
Ich fahre auf der autobahn und bemerke das ich glucklich bin :d :D
Maja de rechtszaaak zal nog wel komen, ik hoop dat de rijontzegging mooi in de winterperiode valt.
Goed man! En je hebt er nog iets van geleerd ook zo te lezen ;) :Y *O*
Hopen dat de straf nog een beetje mee valt.
 
Jep, ik hoop dat ik er met een paar honderd euris weer vanaf ben, ik heb gehoord dat je in duitsland niet het risico van rijontzegging loopt, hier kom je er dus altijd met een beste boete vanaf. Probleem is wel dat je na 3 grofe overtredingen nicht mehr wilkom sind in der heimat maja de controles in duitsland zijn meestal goed waar te nemen zodat tijdig remmen geen problemen oplevert.
 
Jep, ik hoop dat ik er met een paar honderd euris weer vanaf ben, ik heb gehoord dat je in duitsland niet het risico van rijontzegging loopt, hier kom je er dus altijd met een beste boete vanaf. Probleem is wel dat je na 3 grofe overtredingen nicht mehr wilkom sind in der heimat maja de controles in duitsland zijn meestal goed waar te nemen zodat tijdig remmen geen problemen oplevert.


Ik wens je veel geluk ermee... Hopelijk heeft de rechter tijdens de uitspraak een goede bui en kom je er af met een paar honder euro lichtere knip....

Happy motoring... :] :] :]
 
Jep, ik hoop dat ik er met een paar honderd euris weer vanaf ben, ik heb gehoord dat je in duitsland niet het risico van rijontzegging loopt, hier kom je er dus altijd met een beste boete vanaf. Probleem is wel dat je na 3 grofe overtredingen nicht mehr wilkom sind in der heimat maja de controles in duitsland zijn meestal goed waar te nemen zodat tijdig remmen geen problemen oplevert.
Je kan toch ook een weg kiezen waar het mag -O-
 
laat die jongen zijn frustaties uiten, daar is dit forum toch voor. Of zijn wij hier bij de EO JONGERENDAG aangeland...
 
Terug
Bovenaan Onderaan