GXS600F start niet

jacobjacob

Rookie
17 apr 2009
4
0
Groningen
Hallo mede motorrijders,

Mijn GSX600F (1998) start niet. Er is geprobeerd de motor te stelen en er is daarbij aan de bedrading getrokken. Heb het contactslot al vervangen, alleen start hij nog niet. Hij wil wel op contact, de verlichting gaat dan branden, maar bij het starten blijft ie verder dood.
Je hoort dus niet eens het relais van de startmotor.
Er zit echter wel een stekker los (zie bijlage).

Mijn vraag is:
Hoort deze stekker los te zitten?

Deze stekker komt van onder de tank vandaan.

De kappen zijn wel demonteerd, kan dit een oorzaak van het niet starten zijn? (Kan het bijna niet voorstellen)


Hoor graag van jullie,

Groeten,

Jacob
full
 
Even het meest logische naar voren schuiven... Killswitch staat op: "On" ?

hoe dom is dat,

... en weet je dat het mij "vroeger" al eens een hele zaterdag heeft gekost om dat te ontdekken |(

Sterker nog, ik was bezig met mijn brommer (toen echt een brommer), alle kappen eraf etc. komt pa binnen vraagt wat ik doe, kijkt naar de brommer begint te lachen.

... verteld me vervolgens pas tijdens het avond eten wat voor domme fout ik had gemaakt :D
 
Jep mijn soes zelfde - alleen starten met koppeling in. De remedie is de kabel van die sensor doorknippen en kortsluiten. Ik stond 200km van huis toen dit probleem de kop op stak. Met mn monteur gebeld en de goude tip heeft hem een doos met koffie broodjes opgeleverd.
 
Dat zou ik niet doen, de motor denkt dan dat de koppeling ingetrokken is en schakelt daardoor o.a. de toerenbegrenzer eerder in om te voorkomen dat de motor overtoeren kan draaien.

Voor nood kan het natuurlijk wel.
Wat ik bedoelde te zeggen is - met een knipoog - dat het ongeluk van zijn kappotte schakelaar misschien wel zijn geluk is geweest dat die fiets niet werd gestolen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan