GZXR - Streetfighter Project

fotsi_nijts

Die hard MF'er
13 nov 2008
457
0
Heren.

Ik ben al langere tijd in het bezit van het complete rijwielgedeelte van een GSXR600 uit '04/'05. Nu heb ik sinds kort een ZX6 blok ('97) en ga ik met deze spullen een fighter bouwen.

Eersy wou ik alles in een dubbelwiegframe hangen, maar daar zie ik toch vanaf, i.p.v dat te doen, wil ik een mooi Jerryt frame ervoor laten maken, heb al wat contact gehad en ga de zooi binnenkort (hoop ik) brengen.

Nu wil ik ook mijn blok een ander kleurtje (grijs... denk ik) geven, maar heeft 1 van jullie nog toffe idieeen of foto's van mooie watergekoelde blokken in toffe kleuren?

Ook is 1 van mijn schijven een beetje krom, die moet ik dus nieuw kopen, maar ik vind deze schijfjes net iets te klein (klopt ne niet eigenlijk) dus ik vroeg mij af of er schijven zijn met dezelfde boring v/d gaten, dan maak ik afstandsbusjes voor de klauwen en ziet het er allemaal wat blitser uit.

Ook voor het frame nodig ik iedereen uit om met iets moois te komen (lijkt wel een wedstrijd !! haha) als je nog toffe ideeem hebt voor een frame, share them!

Als je iets kwijt wil o.i.d. dan hoor ik het graag!

:W
 
Hier het blok 8-)
full
 
Hier alles een beetje opgezet, maar ik weet niet precies wat voor een frame ik wil laten maken, dus heb je toffe ideeen?
 
Laatst bewerkt:
Hier wel iets moois (bakker frame) vind vooral die uiteinden mooi waar de brug in valt.

@ Jerryt; Weet niet of dit kan? heb het nooit eerder gezien bij een frame van jou..

:W
full
 
Dat kan hij vast wel :) Snap idd ook niet wij dat soort kunstwerken nog niet gezien hebben uit Fryslan :+

Wil je ook de tank/kappen van een andere motor gebruiken? Of ook eigenbouw...
 
Laatst bewerkt:
tank en zitje moet ik nog wat op bedenken inderdaad, zitje misschien zelf maken, tank, uhmmm

:W
 
Ben zelf ook erg benieuwd! heb al iets bedacht voor het kontje, een CBR1000rr race zitje... zijn erg slank, dat vind ik wel wat!

:W
 
je kan er gewoon schijven van een gsxr750 van 96 t/m 02 op zetten. de 1000 k1/k2 schijven kan je ook gebruiken.
deze zijn allemaal 320mm ipv 300 (die je nu hebt). 4 busjes draaien van 1 cm dik en een set langere remklauwbouten bestellen (ik dacht fireblade, maar ik weet het niet zeker. tjek het even bij je dealer).
verder niets dan succes met de bouw!
 
Mooie plannen, maar wel een tipje mijnerzijds; als je dan toch een supermooi Jerryt frame gaat laten maken en alle moeite gaan doen om hier een complete en street legal fighter van te bouwen, dan zou ik toch echt een ander blok nemen. 600cc raak je snel op uitgekeken.
 
Hier wel iets moois (bakker frame) vind vooral die uiteinden mooi waar de brug in valt.

@ Jerryt; Weet niet of dit kan? heb het nooit eerder gezien bij een frame van jou..

:W[afbeelding]

Hee,je had al een topic gestart!Zie hem net,gaan we een mooi frame voor maken. :Y
Dat frame wat Bakker gemaakt heeft(ietsdergelijks,niet klakkeloos nabouwen :X )is uiteraard mogelijk,het gedeelte waar de brug in valt is gewoon opgebouwd uit 2mm plaat denk ik.Kan ik ook. :+ (Valt mooi over het blok heen :} )
:W
 
Laatst bewerkt:
Oja....er is hier ruimte hoor in de werkplaats. ;)
(Mijn handen jeuken alweer _O- )
 
Mooie plannen, maar wel een tipje mijnerzijds; als je dan toch een supermooi Jerryt frame gaat laten maken en alle moeite gaan doen om hier een complete en street legal fighter van te bouwen, dan zou ik toch echt een ander blok nemen. 600cc raak je snel op uitgekeken.


Ja bijvoorbeeld een gekieteld Gixxer1100 blok geheel kompleet met alle electriek erbij, 35000km gelopen en draaiend te zien die ik voor je heb klaar staan ! :Y
 
Ik denk dat het wel mee valt met die 600cc, er rijden toch zat mensen met n r6... en andere 600 blokjes... :W
 
Laatst bewerkt:
Hee,je had al een topic gestart!Zie hem net,gaan we een mooi frame voor maken. :Y
Dat frame wat Bakker gemaakt heeft(ietsdergelijks,niet klakkeloos nabouwen :X )is uiteraard mogelijk,het gedeelte waar de brug in valt is gewoon opgebouwd uit 2mm plaat denk ik.Kan ik ook. :+ (Valt mooi over het blok heen :} )
:W

He G, mooi, dat dat kan.. ga even kijken wanneer ik langs kan komen, toch wel even rijden, frame natuurlijk niet klakkeloos overnemen, bedenken wel wat moois. Ga nog even nadenken..

Zit alleen nog met de luchtfilters... of ik die originele erop doe of mooie kleine luchtfilters. dat moet ik denk ik wel weten voor de bouw, alhoewel, misschien ook niet :P

kan niet wachten *D

:W
 
je kan er gewoon schijven van een gsxr750 van 96 t/m 02 op zetten. de 1000 k1/k2 schijven kan je ook gebruiken.
deze zijn allemaal 320mm ipv 300 (die je nu hebt). 4 busjes draaien van 1 cm dik en een set langere remklauwbouten bestellen (ik dacht fireblade, maar ik weet het niet zeker. tjek het even bij je dealer).
verder niets dan succes met de bouw!


he, thanks voor de info!
 
He G, mooi, dat dat kan.. ga even kijken wanneer ik langs kan komen, toch wel even rijden, frame natuurlijk niet klakkeloos overnemen, bedenken wel wat moois. Ga nog even nadenken..

Zit alleen nog met de luchtfilters... of ik die originele erop doe of mooie kleine luchtfilters. dat moet ik denk ik wel weten voor de bouw, alhoewel, misschien ook niet :P

kan niet wachten *D

:W

Zou bij zo'n hoogtoerig 600tje wel de ori luchtbak erop houden,heb mijn twijfels of je hem dan(zonder bak) goed afgestelt krijgt met losse filters.
Maken we het frame zo dat de luchtbak er in iedergeval opkan. :Y
 
Laatst bewerkt:
Gebeurt er hier nog wat?

ps. stijn.. zou je mij even een mailtje willen sturen, wilde je nog wat vragen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan