hé, benzine in België wordt duurder

MofkaP

Banned User
13 nov 2002
5.393
3
Dat heeft de nieuwe regering vandaag bekend gemaakt.

Met hoeveel is nog niet bekend.

Leuk wel zo'n een nieuwe regering, Belgische vrienden. Begint al aardig op Nederland te lijken. Nog geen spijt van 1830 (1839)?
 
Officieel is het om de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen te bevorden om de opwarming van de aarde tegen te gaan.

Dat heb ik nou nog nooit gehoord dat (volgens vele deskunigen onzin) argument.

Ik denk dat ze met de opbrengst dan ijsblokjes gaan maken om de aarde weer wat af te koelen.
 
Ga er in ieder geval geen cm minder voor rijden :)
En de kraan zal nog steeds opengedraaid worden :P

( is natuurlijk wel zonde voor de portefeuille :( )
 
Ennehm,Hoorde de Duitsers ook al zoiets voorstellen.
En de prijs gaat daar al langzaam omhoog.
 
Maar (ter compensatie?) gaan in België de belastingen op autobezit daarentegen omlaag.

Euuu, wanneer, moet ik eerst nog zien, de kranten stonden 3 jaar geleden vol van de geruchten die politiekers verspreiden dat de LPG taks zou wegvallen, ikke direct een dikke Volvo op LPG gekocht, en ik wacht nog altijd op die afschafing van deze taks :(

btw energietaks op huishoudelijk gebruik van electriciteit gaat ook de lucht in.
 
De internationale olie prijzen zakken, maar wij zullen er niet veel van merken.
ik denk dach er voor benzine 0.17€/l meer betaald zal worden
 
Helemaal te gek is het dat de westerse regeringen een verwijt maken aan de oliemaatschappijen en de olieproducerende landen dat de bezine/olie te duur is en dat ze er te veel aan verdienen. Bij ons in Amsterdam heet dat een "gotspe".

60% tot 70% van de prijs aan de pomp bestaat uit heffingen, belastingen en accijnzen.

De grote crimineel die een ander verwijt dat hij een suikerklontje steelt.
 
Officieel is het om de vermindering van de uitstoot van broeikasgassen te bevorden om de opwarming van de aarde tegen te gaan.

Dat heb ik nou nog nooit gehoord dat (volgens vele deskunigen onzin) argument.

Ik denk dat ze met de opbrengst dan ijsblokjes gaan maken om de aarde weer wat af te koelen.
Afkoelen? Iedereen weet toch dat er weer een nieuwe ijstijd aan zit te komen. ;)
 
Afkoelen? Iedereen weet toch dat er weer een nieuwe ijstijd aan zit te komen. ;)
Uiteindelijk wel Ed. Op dit moment zitten we nog in een post-glaciale periode, waarbij een natuurlijke opwarming plaatsheeft, zoals die eerder al is voorgekomen en is vastgesteld. Dat schijnt te maken te hebben met langdurige zonne-cycli. Onlangs is ook ondekt dat het gat in de ozonlaag al veel eerder en vaker voorkwam in tijden zonder co2 uitstoot door gebruik fossiele brandstoffen.

Maar dat willen we natuurlijk niet horen als we de eenzijdige argumenten gebruiken voor een fiscale heffing.

Het idee alleen al dat de mens invloed kan uitoefenen op grote klimaat wijzigingen getuigt van schromelijk overschatting en zelf ingenomenheid.

Gisteren zag ik ook weer zo'n een milieu freak op de tv. De global warming kan leiden tot meer onweders, heftiger en meer stormen en wervelstormen, tot meer overstromingen, droogte, enz. en vervolgens:"het is in dit stadium nog wel heel speculatief, maar wij gaan er van uit dat het gebeurt." Het kan dus ook net zo goed niet, maar dat speelt in de argumentatie geen rol. Puur suggestief dus.
 
wat kost een tankje lachgas nou,miss de tijd om ff een kitje te laten monteren :+
of zuipt ie hierdoor nog meer?
 
Uiteindelijk wel Ed. Op dit moment zitten we nog in een post-glaciale periode, waarbij een natuurlijke opwarming plaatsheeft, zoals die eerder al is voorgekomen en is vastgesteld. Dat schijnt te maken te hebben met langdurige zonne-cycli. Onlangs is ook ondekt dat het gat in de ozonlaag al veel eerder en vaker voorkwam in tijden zonder co2 uitstoot door gebruik fossiele brandstoffen.

Maar dat willen we natuurlijk niet horen als we de eenzijdige argumenten gebruiken voor een fiscale heffing.

Het idee alleen al dat de mens invloed kan uitoefenen op grote klimaat wijzigingen getuigt van schromelijk overschatting en zelf ingenomenheid.

Gisteren zag ik ook weer zo'n een milieu freak op de tv. De global warming kan leiden tot meer onweders, heftiger en meer stormen en wervelstormen, tot meer overstromingen, droogte, enz. en vervolgens:"het is in dit stadium nog wel heel speculatief, maar wij gaan er van uit dat het gebeurt." Het kan dus ook net zo goed niet, maar dat speelt in de argumentatie geen rol. Puur suggestief dus.
Daar ben ik het 100% mee eens.
Toen het 10 jaar geleden een paar mooie zomers achter alkaar was, riepen alle miljeufreaks meteen dat dat door het broeikaseffect kwam. De jaren daarop was het bar en boos en ook toen lag het volgens de freaks aan het broeikaseffect.
Kortom, wat er ook gebeurt met het weer, het is altijd de schuld van het broeikaseffect.

Hetzelfde zie je tegenwoordig ook met bv. het 'groene afval' Iedereen moet afval scheiden, voor een beter miljeu. Maar dat afval is zo slecht dat het zelfs niet aan de laagste bio-norm voldoet. Of de glasbak met afscheiding voor wit/bruin/groen glas. Terwijl als de glasbak wordt geleegd het in 1 container terechtkomt.
En zo kan ik nog wel uren doorgaan.
 
even terug naar het onderwerp:

dit staat er vandaag in de foutste krant van nederland:
BRUSSEL, dinsdag
Nederlandse automobilisten in de grensstreek met België kunnen toch nog een paar jaar profiteren van de lagere benzineprijzen bij onze zuiderburen.
Het nieuwe kabinet Verhofstadt heeft gisteren bekendgemaakt dat de accijnzen weliswaar omhooggaan, maar maximaal 2,8 eurocent per jaar.
Omdat het prijsverschil van een liter euroloodvrije benzine op dit moment nog zo´n 15 eurocent is blijft België dus nog enige tijd aantrekkelijk.

Bovendien zal van een Belgische accijnsverhoging alleen sprake zijn indien de olieprijzen dalen. Verhofstadt wil in dat geval ongeveer de helft van het voordeel via extra accijns richting de Belgische schatkist afromen. Gaan de benzineprijzen door een stijgende olieprijs echter onverhoopt omhoog dan zal het Belgische kabinet in dat jaar afzien van een accijnsverhoging.
 
Ja , ik ben een belg.
De regering hier is een cicusregering.
Er zetelen hier mensen in het parlement en de regering die van politiek niets afkennen .
Neem nu die Mark Hermanss die triatlonner daar.
Mijnheer kan nietmeer gaan , en wat doen ze om hem een beetje te steunen .
Ze geven hem een plaatsje in de senaat.
Ik vind dat schandalig dat zo'n mensen onze toekomst moeten gaan bepalen .
Benzine duurder is gewoon een dekmantel om de beloofde belastingsverminderingen weer teniet te doen.


BELGIË IS EEN CIRCUSLAND !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan