Hèt MF Motorweekend 2008 - deel 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingCoder

Begeisterungsmeister [bəˈgaistərʊŋs-ˈmaistɐ]
9 jan 2002
11.491
178
Oss
MFWeekend%202008%20banner.jpg


event.png


Algemeen
Hét MF Motorweekend is een weekendje motorrijden zonder Testosteron, Posen of scheuren. Gezelligheid voorop. Insteek is en moet zijn dat een beginner of een voorzichte rijder óók mee kan. Iedereen wordt geacht zich aan te passen aan de langzaamste rijder. Ervaring is niet zo belangrijk, wél belangrijk is dat je het aangeeft als er wat loos is. Stel dat die haarspeldbochten maar niet willen lukken: kom ermee dan word je gewoon geholpen, niet afgezeken. Niemand word als ervaren motorrijder geboren, we hebben het allemaal moeten leren.



De derde editie alweer!



Pré meets

  1. Hèt MF Motorweekend 2008 - pré miet 1
    datum: 8 maart 2008 Locatie: Alkmaar en omgeving
  2. Hèt MF Motorweekend 2008 - prémeet 2 - editie noord
    Datum: nog niet bekend Locatie: "noord"




Wanneer
Hét MF Motorweekend wordt jaarlijks geplanned op de scheiding Mei/Juni. Dat betekend voor 2008 dat de planning er als volgt uit ziet:
  • dag 1: vrijdag 30 Mei
  • dag 2: zaterdag 31 Mei
  • dag 3: zondag 1 juni

Bij het voorrijden hebben we gemerkt dat we de tijd echt nodig hebben. Deels vangen we dat op door de route hier-en-daar wat bij te snijden maar we moeten nou eenmaal een bepaalde afstand overbruggen. Daarom de volgende afsrpaken

  • Uiterlijk 9:00 verzamelen in Vaals, Restaurant de Bokkenrijder.
    Volg de borden drielandenpunt en je komt er
  • Zorg dat je met volle tank aan komt.
    Er is in de route een verplichte tankstop na zo'n 150 km, zorg dat je dat haalt. Er zijn geen tussentijdse tankstops. Deels vanuit onwil, deels omdat er in die kleine dorpen gewoon weinig zijn. In Vaals kun je hier tanken <klik>
  • Uiterlijk 9:30 is iedereen weg.
    Wie daarna komt mag eerst huilie-huilie ;( doen en dan mij bellen (nummers worden nog verstrekt) maar zal op eigen gelegenheid naar de lunch moeten komen. Er wordt NIET gewacht.



Routes
Het reisdoel is dit keer het mooie duitse gebied Reinland-Pfalz, waar we twee nachten zullen verblijven in http://www.haus-lippert.de (Hotel Haus Lippert). De kosten voor dit verblijf (incl ontbijt & diner) zijn 75 euro en deze dient vooraf voldaan te worden.

download hier de routes
- http://www.habbiebabbie.net/mf//MFWeekend/2008/Routes/MFWeekend2008.gdb (Garmin DB3 formaat)
- http://www.habbiebabbie.net/mf//MFWeekend/2008/Routes/MFWeekend2008db2formaat.gdb (Garmin DB2 formaat)
- http://www.habbiebabbie.net/mf//MFWeekend/2008/Routes/MFWeekend2008TomtomBestanden.zip (Tomtom en Onroute bestanden)
- http://www.habbiebabbie.net/mf/MFWeekend/2008/Routes/MFWeekend2008RoutesScreenshotsMapsource.doc (Routekaartjes)
- http://www.habbiebabbie.net/mf/MFWeekend/2008/Routes/MFWeekend2008Routerol.doc (Routerol)



Adessen

Groepjes
We gaan in drie groepjes rijden, maar omdat gezelligheid bij deze toer erg belangrijk is gaan wél samen lunchen. Eventuele koffiestops zijn wel alleen met je groep. Bij de lunchstop kan eventueel de samenstelling van de groepjes herzien worden.

De indeling van de groepjes is als volgt:

  • Groep 1: Toeristisch rijden. Lekker om je heen kunnen kijken, genieten van al wat je ziet.
    Frontman: V FRed S
  • Groep 2: Gewoon lekker rijden. Niet te hard, niet te langzaam.
    Frontman: Hansss
  • Groep 3: Stevig doorrijden. Met name de berg-etappes lekker spelen.
    Frontman: KingCoder

NB: De verdeling van wie bij welk groepje gaan meerijden dat doen we bij de start, je hoeft je niet aan te melden daarvoor.

Waar moet je aan denken, wat moet je meenemen
  • Motor
  • Zorg dat je motor in orde is. Pech is al vervelend genoeg maar stilvallen door achterstallig onderhoud is dodelijk! Ik zeg: Pek-en-veren })
  • Motorolie (verbruikt'ie? --> meenemen)
  • Remolie mooi helder en op niveau? Oude (donkere/koffiekleur) olie remt slechter en we moeten wél door de bergen
  • Remblokken nog goed? (in de bergen moet je veel remmen, neem geen risico)
  • Heb je een ketting? Zorg voor kettingsmeer!
  • Banden.... genoeg profiel? Denk niet "het is maar drie dagen"...
  • Indien van toepassing: check je koelwaterniveau
  • Reservesleutel en evt reservekastje van het alarm bij je steken
  • Neem contant geld mee. Reken niet op je bank en/of creditcard. Hoeveel? Minimaal 200€. (tanken, eten, boetes). Hou er rekening mee dat je moet bijpinnen. Hoeveel kosten kun je verwachten? Ik denk aan maximaal 235 à 250 euro:
  • 1200 km rijden is (uitgaande van 1:15) 80 liter= 120€
  • Eventueel ontbijt in Vaals: 10€ (hoeft niet natuurlijk)
  • 3x lunch à 15 euro (waarschijnlijk minder hoor hangt er vanaf wat je neemt natuurlijk) = 45€
  • 6 koffiestops à 10€ (waarschijnlijk minder hoor) = 60€
  • Onvoorziene kosten :+
  • Papieren:
  • Rijbewijs
  • Paspoort (of id card)
  • Verzekeringsbewijs (groene kaart)
  • Kentekenbewijs
  • GSM, zorg dat de accu vol is en dat je eventueel beltegoed heb. Denk er ook aan dat als je in het buitenland moet bellen dat je dan voor ieder nummer +31 moet zetten (en de eerste nul moet weg --> +31621554433 bijvoorbeeld)
  • Gebruik je medicijnen? Zorg dat je genoeg bij je hebt, steek de bijsluiter in je zak vor als er wat gebeurt
  • Advies: steek een landkaart van de streek bij je. Mocht er wat gebeuren (je raakt de groep kwijt, je moet van de route wegens panne, of stel dat je het zat bent en besluit via de grote weg naar het hotel te gaan... enfin 1000-en-1 redenen... dán ben je me dankbaar.



Deelnemers
Er is een maximum is aan het aantal deelnemers omdat het hotel een keer echt vol zit. Er is plaats voor 31 personen, waarvan 23 met een bed, en 8 moeten op een zelfmeegrbracht luchtbed. Dekens hoef je niet mee te brengen: het hotel heeft voldoende dekbedden.

Zekerweten 100% echt wel gaaf kei leuk vet! ik doe mee
Het 1e vakje [ ] geeft aan of de 75 euro al betaald is, in het 2e vakje betekend een B dat je een bed hebt, en een L een luchtbed (zelf meenemen))
  1. [x] ~ Kingcoder [GPS], Kawasaki ZZR1400
    [*][x] ~ -->Toert niet mee, alleen BBQ<-- Tazman_3, Yamaha R1
    [*][x] ~ Ted [GPS], Triumph Sprint ST 1050
    [*][x] ~ Scammie, Yamaha FZ1-S
    [*][x] ~ dreetje9 [GPS], Suzuki GS550
    [*][x] ~ *®enate*
    [*][x] ~ EchoDelta, Honda VFR 800
    [*][x] ~ pilatus, Suzuki TL1000R
    [*][x] ~ V FRed S [GPS], Honda VFR 800
    [*][x] ~ Jessy' [GPS], Honda CBR 600 RR
    [*][x] ~ Ducktape, Honda CBR 600 F
    [*][x] ~ The Faze, Yamaha FZ6 Fazer
    [*][x] ~ Stefan--, [GPS], Honda CBR600f

    [*][x] ~ Hansss [GPS], Yamaha TDM 900
    [*][x] ~ Day-Walker, Yamaha R1
    [*][x] ~ CBRFanatic, Honda CBR 600 F
    [*][x] ~ blackbearded, Honda CBR1100XX Superblackbird
    [*][x] ~ Low Profile, Yamaha R6
    [*][x] ~ Bochtenkoning, Honda CBR1000
    [*][x] ~ Buzzin [GPS], Honda NTV650 Revere
    [*][x] ~ Flooriz, Suzuki TL1000S
    [*][x] ~ FrankFJR, [GPS], Yamaha FJR1300
    [*][x] ~ Shadowski, Honda VT1100 Shadow ACE


definitief niet
  1. Sjimmie
  2. TingTing
  3. VaVaVonne
  4. Motormuis82
  5. Fuck Het Milieu
  6. Biondo_Dio
  7. t.i.m.o.n
  8. Spykes
  9. Drey
  10. -Solex-
  11. Gears
  12. JorisK
  13. ivobeegden
  14. eggeater
  15. Gman_NL
  16. Justice Strike

Afmelding (maar wél betaald -O- )
  1. boytoylover
  2. 48th
  3. Maybabe
  4. Kevinsfanclub




Afspraken
  • Iedereen wordt geacht deze toerrit zelfstandig te kunnen rijden. Dit houdt in dat je de route tenminste bij je hebt of liever de beschrijving zichtbaar op je motor bevestigd. Dat kan door de route in een tanktas te stoppen of in een routerol te bevestigen. Route beschrijvingen worden vooraf via de mail uitgerijkt.
  • De volgorde die bij het vertrek of na een stop ontstaat is de volgorde waarin we rijden, er word niet ingehaald, deze afspraak is kei en kei hard. Weet wie er voor je rijd maar ook wie er achter je rijd, wacht op ieder punt in de route waar twijfel kan zijn over de te volgen richting (kruisingen, splitsingen, rotondes) op de rijder achter je. Op deze manier raken we niemand kwijt.
  • Rij je eigen tempo. Laat je niet verleiden om de rijder voor je bij te sloffen want voor je het weet rij je boven je kunnen en vlieg je eraf... Vertrouw erop dat men wel op je wacht.
  • Laat je niet verleiden de bocht nét zo hard door de bocht te gaan als de rijder vóór je, rij je eigen snelheid
  • Rijd baksteensgewijs
  • Iedereen die meerijdt in deze toerrit gedraagt zich als een nette
    motorrijder. Ook jij bent het visitekaartje van MF :W


Financiën
De overnachting in het hotel kost 75 euro voor beide nachten incl ontbijt en diner. Dit bedrag moet vooraf voldaan worden via rekening 310951089 tnv Hét MF Motorweekend. VERMELD JE MF NAAM!.
Laten we meteen afspreken dat als je die 75 euro betaald hebt maar toch besluit niet mee te gaan dat je dat geld NIET terug krijgt, omdat er een hotelreservering aan hangt. Je kunt zelf proberen een vervanger te vinden maar anders zuipen we die 75 op en zingen een liedje voor je :+
Uitzondering op deze regel: indien men wegens ziekte (geen hoofdpijntjes of snotneusjes natuurlijk) niet mee kan én de organisatie "uit de kosten"[1] is dan wordt de betaling teruggestort. Voorwaarde is dan wél deelname aan het weekend volgend jaar. :+

[1] De organisatie is dit jaar "uit de kosten" als het minimale aantal bedden bezet is, en dat is http://www.haus-lippert.de/hotel/h_zimmer.html (<i>&quot;7 Doppelzimmer und 2 Einzelzimmer&quot;</i>) dus 16.



Aansprakelijkheid bij "Hét MF Motorweekend editie voorjaar 2008
Initiatoren aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor ongevallen en/of gebeurtenissen waarbij personen en/of voorwerpen zijn betrokken, zowel van deelnemers als derden. Elke deelnemer(-ster) rijdt geheel voor eigen risico en verantwoordelijkheid en dient tenminste WA-verzekerd te zijn (dit geldt voor zowel de persoon als de motor). Door uw inschrijving verklaart u nimmer de initiatoren aansprakelijk te zullen stellen voor handelingen door derden en/of schade voor, tijdens of na "Hét MF Motorweekend editie voorjaar 2008".
nb: Ofschoon MF in de titel benoemd wordt houd de verantwoordelijkheid van motor-forum.nl op bij het het beschikbaar stellen van het onlinediscussieforum.
 
Laatst bewerkt:
Zet mij er maar OVB bij O-)

PS Eifel O-) is idd ook erg leuk, alleen weer minder voor sommige uitlaatbezitters :X

PS2: vul bij mij maar de motor nog niet in, voor die tijd is er zeker een ander *O* . GPS zal ik echter nog wel hebben ;)
 
Laatst bewerkt:
Gadver, alweer een MF Motorweekend -O-











:+

*O* Natuurlijk ben ik weer van de partij.

Ook met GPS :Y

Nog maar 11 maanden een week en een dag *O* :+

Duitse Eiffel is leuk om te rijden, moet ik er alleen wel voor zorgen dat ik de politie voorblijf :+
 
Laatst bewerkt:
Duitse Eiffel is leuk om te rijden, moet ik er alleen wel voor zorgen dat ik de politie voorblijf :+

De duitse politie is van een iets ander kaliber dan de luxemburgse, advies is dan ook de zaakjes gewoon goed voor elkaar te hebben, this means: E-goedgekeurde uitlaat, voldoende profiel op de banden -> je kunt gewoon je motor laten staan anders (no mercy)
 
De duitse politie is van een iets ander kaliber dan de luxemburgse, advies is dan ook de zaakjes gewoon goed voor elkaar te hebben, this means: E-goedgekeurde uitlaat, voldoende profiel op de banden -> je kunt gewoon je motor laten staan anders (no mercy)

Hopelijk geen eiffel dan... :X (heb geen origneel uitlaat)
 
Laatst bewerkt:
De duitse politie is van een iets ander kaliber dan de luxemburgse, advies is dan ook de zaakjes gewoon goed voor elkaar te hebben, this means: E-goedgekeurde uitlaat, voldoende profiel op de banden -> je kunt gewoon je motor laten staan anders (no mercy)

Kan ik de uitlaat ook compenseren met het profiel op mijn banden :?

1mm meer profiel dan toegestaan is 5Db meer toegestaan geluid ofzoiets :+

!!! Ik wil ook weer heel graag mee !!!

Vooruit :+
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt erg gezellig! Alleen is de datum nog zo ver weg dat ik niet durf te zeggen of ik dan kan. Ben zelf al twee keer naar luxemburg op vakantie geweest en ga in augustus een weekendje naar de Eiffel.

Ik hou het topic in de gaten!
 
Dit klinkt erg gezellig! Alleen is de datum nog zo ver weg dat ik niet durf te zeggen of ik dan kan. Ben zelf al twee keer naar luxemburg op vakantie geweest en ga in augustus een weekendje naar de Eiffel.

Ik hou het topic in de gaten!

zet ik je gewoon gezellig vast op de ovb *D
 
sh*t :( kost me weer een mpp :P

waarom sta ik er nog niet bij? B| }) :+

edit: Eifel :X |( |( hoe moet dat met m'n BSM Vampire's O-)
 
Laatst bewerkt:
Dit klinkt erg gezellig! Alleen is de datum nog zo ver weg dat ik niet durf te zeggen of ik dan kan. Ben zelf al twee keer naar luxemburg op vakantie geweest en ga in augustus een weekendje naar de Eiffel.

Ik hou het topic in de gaten!
Welkom.

Als je in het "oude" topic kijkt zie je dat we regelmatig pre-meeings hebben gehouden.

Een aftermeeting van 2007 = tevens een pre-meeting 2008 (?) moet nog komen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan