Hét 40 PLUS topic: Foto van Vroegâh

gt550 kijkt alvast vooruit...
:


Moet toch eens wat meer op kalenders gaan kijken, deze zomer........ :)
...Basser TT 2008 : 06 september, in Basse, een kilometer of 6 buiten Steenwijk...

BasserTT2007hagaatbesthardb.jpg
 
Ja toch best wel een tijd geleden ik hier op mijn suzuki GS 1000 G dacht dat hij uit 1981 kwam als ik het goed heb. Was nog in bij het ouderlijk huis in Vaassen. Zie ook dat ik zelf wel wat in gewicht ben aangekomen.
 

Bijlagen

  • SCAN0020.JPG
    SCAN0020.JPG
    165,8 KB · Weergaven: 17
Hier nog een keer met mn dochter stukje door de straat. Was de suzuki GSX 550 ES uit 1983. Mn dochter hier nog heel jong maar is nu een volwassen vrouw van bijna 28 jaar.
 

Bijlagen

  • SCAN0023.JPG
    SCAN0023.JPG
    223 KB · Weergaven: 18
De laatste dan hier datzelfde meisje nog even wat eerder naast mijn suzuki GT 750 van 1976. Had ik deze brommer nu nog maar.
 

Bijlagen

  • SCAN0021.JPG
    SCAN0021.JPG
    216,8 KB · Weergaven: 20
20160628_192827_resized.jpg
20160621_205230_resized.jpg

20160621_203847_resized (1).jpg

20160628_192720_resized.jpg

20160628_192804_resized.jpg

Een paar foto's van de motoren die ik vroeger had, in chronolische volgorde. Heb er meer gehad, maar van de meeste heb ik geen foto helaas..
(tenminste niet digitaal, ik heb ze wel)
 
Laatst bewerkt:
ja, een Lilac LS12, in origineel staat en origineel in Nederland geleverd. Die had ik nooit weg moeten doen eigenlijk..
 
Die Lilac liep trouwens als een natte krant toen ik die kocht. Geen compressie. de zuigers waren zover versleten dat ik zeer weinig compressie had..
Dus ik de cilinders, compleet met de zuigers afgeleverd bij Verstegen motorrevisie in Rotterdam-noord. Ze hebben ze opgeboord en gehoond, en voorzien van zuigers van een Fiat 500. Die had namelijk dezelfde pistonpen diameter, en de hoogte van de pistonpen tov de bovenkant van de zuiger was ook zoals het hoort. Alleen was de boring ietwat groter. Dus die Lilac werd een 300cc ipv een 250. Ingerolen op een Suzuki GS750, waar ik al snel spijt van had, de CDI begaf het, wat wel vaker voorkomt bij die motoren.
 
Oudste brommer die ik ooit had was een R75/5
Uit... ik dacht 71 of 72,
Kwam er later pas achter dat er een elektrische start er op zat....
Dus had ik daarvoor dat lepeltje aan de zijkant kapot geschopt...

Ach ja...
Ben ook inmiddels ook 50+


😱
Maar nog net zo gestoord...
 
Bekijk bijlage 1456060Bekijk bijlage 1456061
Bekijk bijlage 1456062
Bekijk bijlage 1456063
Bekijk bijlage 1456064
Een paar foto's van de motoren die ik vroeger had, in chronolische volgorde. Heb er meer gehad, maar van de meeste heb ik geen foto helaas..
(tenminste niet digitaal, ik heb ze wel)
Na die eerste wat is er toen met je gebeurd 😨 ,ik zie het daarna steeds verder de verkeerde kant op gaan:+
Overigens ben ik zelf niet veel beter,van 2 takt naar kleppenhok en wat voor 1 een GL 😬
 
Na die eerste wat is er toen met je gebeurd 😨 ,ik zie het daarna steeds verder de verkeerde kant op gaan:+
Overigens ben ik zelf niet veel beter,van 2 takt naar kleppenhok en wat voor 1 een GL 😬
En toch heb ik na die T500 nog een GT550 en GT750 driepitter tweetakt gehad..
Niet geheel standaard meer, de 550 had een racekuip en was in Marlboro kleuren gespoten, de 750 had een tankzitcombinatie van polyester, een racekuip en 3 expansie uitlaten van Reimo. Het was een vroege met de trommelrem voor. Later nog een RM125 crosser en een KTM 125 crosser gehad, beide met 2 schokdempers achter. Ooit wil ik nog een Kawa 3 cilinder tweetakt, maar die zijn nu al zo prijzig.
 
En toch heb ik na die T500 nog een GT550 en GT750 driepitter tweetakt gehad..
Niet geheel standaard meer, de 550 had een racekuip en was in Marlboro kleuren gespoten, de 750 had een tankzitcombinatie van polyester, een racekuip en 3 expansie uitlaten van Reimo. Het was een vroege met de trommelrem voor. Later nog een RM125 crosser en een KTM 125 crosser gehad, beide met 2 schokdempers achter. Ooit wil ik nog een Kawa 3 cilinder tweetakt, maar die zijn nu al zo prijzig.
Ja die had je vroeger moeten kopen,nu zijn ze duur,maar ik heb het zelfde gedaan,nu zijn ze in mijn ogen onbetaalbaar geworden,iedergeval zo duur dat ik
het geld er niet voorover heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan