Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

De reden dat ik gelijk aan "doorzakken" denk is omdat de DR bekend stond dat hij een ideale fiets was om wheelies mee te maken/leren. En ik weet uit ervaring dat een landing niet altijd even rustig gaat..... :+

Ja, klopt. De DR 's 500 zijn uitermate wheelie geschikt. Dus wel een item om een frame daarop specifiek te controleren als deze op de "testbank" staat. Ben gelukkig tot nu toe nog geen frame met dit mankement tegengekomen. Lijkt mij ook wat moeilijker te richten. Maar (nog) geen ervaring mee.

Was onlangs nog in bij jou in de buurt, in het "Hooge Noorden".
(Uithuizen) Stond bijna met mijn voorwielen in de Waddenzee. :+
Verkoper Eddy had nog wat leuke DR 400 onderdelen. Deze maar van hem overgenomen.
Kon het ritje mooi combineren met de Oldtimer Motorbeurs in Zuidbroek.
 
Heb je een fotootje van je sp44b? zou de eerste keer zijn dat ik een identiek model zie hier in nederland :)

Ik heb helaas geen foto van mijn SP44B.
Maar mogelijk heeft Floris (MF Flooriz) nog een "plaatje".
Ik heb destijds de bike van hem overgenomen.

Uit de "specs" heb ik kunnen opmaken dat het onderscheid tussen de 44A en de 44B marginaal is. De afwijkingen hebben eerder te maken met de verschillen in de wetgeving van bepaalde landen dan met het uiterlijk van de motorfiets.
 
Ja, heb ik, het is helaas niet de mooiste foto

9d845c654fc6f089dab231ea1f7b30f1
 
Ik ben de originele uitlaat van de dr 350 een beetje zat. Welke uitlaat/demper met een beetje een leuke sound past er op deze bike???
 
Daar had ik dus een vork gekocht ter revisie, blijkt ze niet van een DR te zijn.. Kan ik die mens moeilijk kwalijk nemen, hij heeft ze uit een dr gevezen, maar ik ben er niets mee.

Ik hoop dat hij bereid is het proper op te lossen. Ervaring mee?

Hm, dat is even vervelend.
Je zou verwachten dat hij het verschil tussen de diverse vorken wel kent.
Hoe demonteert alleen maar all-road motoren.
Ik heb hem wel eens persoonlijk ontmoet. (kwam op mij over als een "geschikte kerel")

Ik ga er van uit dat hij dit goed oplost.
Neem gewoon contact met hem op.
Je vergissen of een "foutje maken" is menselijk.
(en degene die hem maakt "trekt hem weer recht") :)
 
Bij deze wil ik uiteraard ook graag mn positieve ervaring delen. Hij neemt ze terug, heeft het vlot, vriendelijk en proper afgehandeld. Jammer dat ie geen passend exemplaar staan heeft.

Ik vermoed trouwens dat ze van een yz490 is, uiterlijk is dat heel close.. But no cigar.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal!

Als kleine introductie in dit topic: Ik rijd sinds een jaar of 5 een Honda CB500 Four '76 die met het nodige kluswerk nog steeds goed rijdt. Het speelse karakter trekt me erg in m'n CB en dat is ook de o.a. reden - naast de wens om een langere tocht te maken op een all-road - waarom mijn oog is gevallen op een te koop staande DR650 ('96). Er staat iets over 50.000 op de KM teller, de huidig eigenaar heeft hem een maand, en heeft hem gekocht van iemand in Zeeland (?). Geschiedenis van de motor is onbekend, echter hij rijdt goed en los van wat roest plekjes en niet werkend achter knipperlicht (ws lampje) ziet hij er ook goed uit. Merkte ook dat hij nog wel eens wil afslaan van 2 naar 1 als je niet voldoende vlot terug schakelt.

Verder nog wat informatie:
Motor is nu bij de 7e eigenaar.
1e eigenaar particulier, sinds 1997: 1700 dagen bezit
2e eigenaar particulier 2e (2400 dagen)
3e eigenaar erkend bedrijf (550 dagen)
4e eigenaar particulier (1700 dagen)
5e eigenaar erkend bedrijf (60 dagen)
6e eigenaar particulier (700 dagen)
7e huidige eigenaar particulier (30 dagen). Huidige eigenaar wil hem weg omdat hij te licht is.

Ik hoop dat jullie me wat hulp kunnen bieden, ik zit met een aantal vragen:

Allereerst vraag ik me jullie eerste reactie af, is 50.000 km op de teller nog steeds voldoende om een poos vooruit te kunnen ondanks zoveel eigenaren? Of zal er snel een serieuze revisie plaats moeten vinden. Ik ben van plan tussen de 4000 en 8000 km te gaan rijden per jaar. Voornamelijk stad en korte ritjes, langzaam naar off-road totdat ik klaar ben voor de wat langere tocht.

Als er dan iets mocht misgaan, dan is het altijd wel een geruststellende gedachte als iemand -het liefst in de omgeving A'dam- daadwerkelijk ervaring heeft met het meer serieuze sleutelwerk aan dit type motor. Zijn er specialistische motorzaken of mensen die hiermee zouden kunnen helpen? Of denken denken jullie dat algemeen georiënteerde motorzaken goed moeten kunnen helpen?

Tot slot de prijs, voor welke prijs gaan goed lopende DR650's met die aantal km?

Hoop dat jullie al de vragen niet erg vinden en mij kunnen helpen.
Hoor graag! Groetjes,

ROb
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal!

Als kleine introductie in dit topic: Ik rijd sinds een jaar of 5 een Honda CB500 Four '76 die met het nodige kluswerk nog steeds goed rijdt. Het speelse karakter trekt me erg in m'n CB en dat is ook de o.a. reden - naast de wens om een langere tocht te maken op een all-road - waarom mijn oog is gevallen op een te koop staande DR650 ('96). Er staat iets over 50.000 op de KM teller, de huidig eigenaar heeft hem een maand, en heeft hem gekocht van iemand in Zeeland (?). Geschiedenis van de motor is onbekend, echter hij rijdt goed en los van wat roest plekjes en niet werkend achter knipperlicht (ws lampje) ziet hij er ook goed uit. Merkte ook dat hij nog wel eens wil afslaan van 2 naar 1 als je niet voldoende vlot terug schakelt.

Verder nog wat informatie:
Motor is nu bij de 7e eigenaar.
1e eigenaar particulier, sinds 1997: 1700 dagen bezit
2e eigenaar particulier 2e (2400 dagen)
3e eigenaar erkend bedrijf (550 dagen)
4e eigenaar particulier (1700 dagen)
5e eigenaar erkend bedrijf (60 dagen)
6e eigenaar particulier (700 dagen)
7e huidige eigenaar particulier (30 dagen). Huidige eigenaar wil hem weg omdat hij te licht is.

Ik hoop dat jullie me wat hulp kunnen bieden, ik zit met een aantal vragen:

Allereerst vraag ik me jullie eerste reactie af, is 50.000 km op de teller nog steeds voldoende om een poos vooruit te kunnen ondanks zoveel eigenaren? Of zal er snel een serieuze revisie plaats moeten vinden. Ik ben van plan tussen de 4000 en 8000 km te gaan rijden per jaar. Voornamelijk stad en korte ritjes, langzaam naar off-road totdat ik klaar ben voor de wat langere tocht.

Als er dan iets mocht misgaan, dan is het altijd wel een geruststellende gedachte als iemand -het liefst in de omgeving A'dam- daadwerkelijk ervaring heeft met het meer serieuze sleutelwerk aan dit type motor. Zijn er specialistische motorzaken of mensen die hiermee zouden kunnen helpen? Of denken denken jullie dat algemeen georiënteerde motorzaken goed moeten kunnen helpen?

Tot slot de prijs, voor welke prijs gaan goed lopende DR650's met die aantal km?

Hoop dat jullie al de vragen niet erg vinden en mij kunnen helpen.
Hoor graag! Groetjes,

ROb


Vertel eerst eens hoe je aan die gedetailleerde eigenaren informatie bent gekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan