Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het is dat ik al teveel motoren heb, anders had ik er wel belangstelling voor.
De reden dat ik gelijk aan "doorzakken" denk is omdat de DR bekend stond dat hij een ideale fiets was om wheelies mee te maken/leren. En ik weet uit ervaring dat een landing niet altijd even rustig gaat.....
Ja dat had ik al begrepen.
Ik ben er ook van overtuigt dat mijn onderdelen/"project" goed terecht gekomen zijn.
ALEXELA heeft een mooie verzameling!
Thanks.
Heb je een fotootje van je sp44b? zou de eerste keer zijn dat ik een identiek model zie hier in nederland
Iemand nog een dr350 voorvork liggen toevallig?
Maar wèl een mooie DR.
Mogelijk dat Offroadcentrum, Enduro and Off road spareparts and motorbikes. | Enduro Offroadcentrum DR 350 onderdelen heeft.
Daar had ik dus een vork gekocht ter revisie, blijkt ze niet van een DR te zijn.. Kan ik die mens moeilijk kwalijk nemen, hij heeft ze uit een dr gevezen, maar ik ben er niets mee.
Ik hoop dat hij bereid is het proper op te lossen. Ervaring mee?
Hoi allemaal!
Als kleine introductie in dit topic: Ik rijd sinds een jaar of 5 een Honda CB500 Four '76 die met het nodige kluswerk nog steeds goed rijdt. Het speelse karakter trekt me erg in m'n CB en dat is ook de o.a. reden - naast de wens om een langere tocht te maken op een all-road - waarom mijn oog is gevallen op een te koop staande DR650 ('96). Er staat iets over 50.000 op de KM teller, de huidig eigenaar heeft hem een maand, en heeft hem gekocht van iemand in Zeeland (?). Geschiedenis van de motor is onbekend, echter hij rijdt goed en los van wat roest plekjes en niet werkend achter knipperlicht (ws lampje) ziet hij er ook goed uit. Merkte ook dat hij nog wel eens wil afslaan van 2 naar 1 als je niet voldoende vlot terug schakelt.
Verder nog wat informatie:
Motor is nu bij de 7e eigenaar.
1e eigenaar particulier, sinds 1997: 1700 dagen bezit
2e eigenaar particulier 2e (2400 dagen)
3e eigenaar erkend bedrijf (550 dagen)
4e eigenaar particulier (1700 dagen)
5e eigenaar erkend bedrijf (60 dagen)
6e eigenaar particulier (700 dagen)
7e huidige eigenaar particulier (30 dagen). Huidige eigenaar wil hem weg omdat hij te licht is.
Ik hoop dat jullie me wat hulp kunnen bieden, ik zit met een aantal vragen:
Allereerst vraag ik me jullie eerste reactie af, is 50.000 km op de teller nog steeds voldoende om een poos vooruit te kunnen ondanks zoveel eigenaren? Of zal er snel een serieuze revisie plaats moeten vinden. Ik ben van plan tussen de 4000 en 8000 km te gaan rijden per jaar. Voornamelijk stad en korte ritjes, langzaam naar off-road totdat ik klaar ben voor de wat langere tocht.
Als er dan iets mocht misgaan, dan is het altijd wel een geruststellende gedachte als iemand -het liefst in de omgeving A'dam- daadwerkelijk ervaring heeft met het meer serieuze sleutelwerk aan dit type motor. Zijn er specialistische motorzaken of mensen die hiermee zouden kunnen helpen? Of denken denken jullie dat algemeen georiënteerde motorzaken goed moeten kunnen helpen?
Tot slot de prijs, voor welke prijs gaan goed lopende DR650's met die aantal km?
Hoop dat jullie al de vragen niet erg vinden en mij kunnen helpen.
Hoor graag! Groetjes,
ROb