Hét grote Suzuki DR topic (350 t/m 800)

Heeft hier iemand ervaring met het aanpassen van de vering van een DR800? Wat zijn de opties? Zijn er andere voorvorken om te zetten naar de DR?
 
Ik zou direct een usd aanpassen en monteren op de 800.

Misschien niet helemaal historisch correct wel.. Wp 50mm anders?
 
Tsja.. nieuwe voorvoork is sowieso niet echt goedkoop maar zou het over een tijdje misschien wel willen doen.

Wat komt er allemaal bij kijken? Welke vork is de beste keus/makkelijkst passend?

Voor nu ga ik gewoon de huidige vork gebruiken maar wil de olie, keerringen en misschien de veer vervangen.

Er zijn wat mogelijkheden wat betreft de veer: welk is het best?
Ook voor de olie zijn er wat mogelijkheden: SAE 15 en 30, 30 is dikker. Zal ik voor SAE 30 gaan?
 
WP extreme 50mm is een top vork maar de slag is te lang dus die moet aangepast worden, de binnenpoten zijn dikker dan de buitenpoten van de originele voorvork dus je stuur uitslag wordt ernstig beperkt. [ heb een DR800 met originele vork en een KTM met de extreme 50 vork]

Mn DR heeft upgrade binnenveren en dat scheelt al een boel, achter is de demper aangepast door Jan Droog.

Voor je ander vragen kijk op t Big forum bij de sleuteltips, ga ik hier niet opnieuw typen.
 
Ja ik denk inderdaad dat ik het ga doen met een nieuwe set veren. Heb jij misschien ervaring met een dikkere olie? Misschien dat ik daar nog wat mee expirimenteer in de toekomst.
Wat heeft Jan Droog gedaan? Een revisie van de originele demper en een andere veer specifiek voor jouw gewicht? Klinkt interessant in ieder geval.
 
Achter veer zat bij een Big die ik ooit heb gekocht dus weet de details niet, maar hij is open geslepen, binnenwerk is aangepast en er is een CR500 veer opgezet.
Op een diep knippenpad bleef ik wel recht door gaan terwijl iemand op een Big met een dure veer er af ging, hij kan minstens net zo goed rijden als ik.. kan ook mazzel zijn ;) Maar hij doet het erg goed op de weg en op t zand!

Over de voorvork kijk maar bij de Big Club, heb die sleuteltips daar niet voor niks geschreven/verzameld, anders blijf ik maar de zelfde verhalen tikken.......
 
full
 
Heren,

Wat doet een nette DR800 tegenwoordig in de markt? Ik zet er over te dubben om mijn ZRX1100 in de verkoop te gooien en een DR800 aan te schaffen. Ik ben het schoonmaken van de ZRX beu :+ en wil graag een motor die ik vies kan laten *D
 
Dat is een mooie DR, met usd vork erop. Een SE of S model?
 
Laatst bewerkt:
Op zoek naar het elektrisch schema van de SP370 / DR370 uit 1979.

Ben druk met het opknappen van een sp370. Onder andere de draadboom was volledig gaar.

Blokje is nog met de contactpunten en zonder cdi-unit. Wie kan me helpen met een afbeelding van het elektrisch schema.

Vooral het stuk betreft onsteking: dynamo, contactpunten, regulator, condensator, bobine ben ik nu zonder schema nog niet zeker van. De rest krijg ik wel gefixed.
 
Op zoek naar het elektrisch schema van de SP370 / DR370 uit 1979.

Ben druk met het opknappen van een sp370. Onder andere de draadboom was volledig gaar.

Blokje is nog met de contactpunten en zonder cdi-unit. Wie kan me helpen met een afbeelding van het elektrisch schema.

Vooral het stuk betreft onsteking: dynamo, contactpunten, regulator, condensator, bobine ben ik nu zonder schema nog niet zeker van. De rest krijg ik wel gefixed.
Suzuki SP370 "tracker" en

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,
Ik ben sinds enkele maanden eigenaar van een dr650rse 1994. Nu wou ik graag een hoog voor spatbord monteren. Het spatbord heb ik reeds maar wat komt er tussen spatbord en onderkant balhoofd? Want rechtstreeks past het niet. Ook ben ik opzoek naar korter achter spatbord en koplamp unit zodat ik hem wat meer enduro kan maken zonder al het kuipwerk.
Ik lees het wel😉👍
 
Laatst bewerkt:
Een spatbord monteer je op de onderste kroonplaat. Ik neem aan dat je DR dat heeft, anders zou je niet kunnen rijden.

ok ,zo ver was ik ook :-), daar zijn de vier schroefjes voorzien, maar wat komt er tussen het spatbord en de onderste kroonplaat? zijn daar afstand busjes of zo voorzien, want het spatbord komt te hoog, of sla ik de bal volledig mis?
 
Van enduro's en crossers komen er een soort ringen in de uitsparingen van het voorspatbord om ze vast te zetten. In feite sluit zo'n spatbord dan gewoon aan tegen de kroonplaat.

ok ,zo ver was ik ook :-), daar zijn de vier schroefjes voorzien, maar wat komt er tussen het spatbord en de onderste kroonplaat? zijn daar afstand busjes of zo voorzien, want het spatbord komt te hoog, of sla ik de bal volledig mis?
 
Terug
Bovenaan Onderaan