Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Waarom doe je dat nou? Nu wil ik ineens nieuwe spiegels, nooit bij stilgestaan. Bedankt hoor B|.
Ik wil eerst even het resultaat van deze spiegels zien als ze gemonteerd zijn, een gast uit Australië van een van de SP-groepen heeft ze besteld, maar de verkeerde lengte had hij binnen gekregen (super long stem zou ongeveer gelijk zijn aan de oem lengte).
 
Hoi,

Ik zit er aan te denken om meer vermogen uit mijn motor te halen.

Dit wil ik doen met de volgende producten:
- Power Commander V (dynojet)
- BMC Race lucht filter
- Quickshifter (dynojet)

Wat is jullie ervaring met het meer vermogen uit jullie motor halen met dit soort producten?
Momenteel zit er alleen een Akrapovic uitlaat onder mijn motor, ga ik buiten dit echt meer vermogen uit de motor halen?
Ik zit er aan te denken om dit te laten doen bij Dynojet Jeroen van der Meer, heeft er iemand ervaring met hem?
  • Merk: Honda
  • Type: CBR 1000 RR - Fireblade
  • Bouwjaar: 2005
Alvast super bedankt voor jullie reacties.
 
Mijn ervaring, in dit geval met een 929RR:
(Ik heb precies alle dingen uit jouw lijstje)

Met alle dingen van je lijstje is de vermogenwinst niet heel groot, wel kan het zijn dat de motor een stuk soepeler loopt mits goed afgesteld door de monteur
Zelf heb ik geen persoonlijke ervaring met Jeroen van der Meer, maar heb wel diverse goede verhalen over hem gehoord/gelezen :Y

Een quickshifter heeft natuurlijk niks te maken met meer vermogen, maar het is wel erg gaaf dat je gewoon volgas door kan trappen naar de volgende versnelling zonder te koppelen of gas los te laten!
kwijl[1].gif
 
Vandaag tijdens het verwijderen van de zijkuip, een barst in de topkuip getrokken |(|(:( Kak.
Nieuw bij Ten Kate 520 euro. Bij OEM Motorparts 341 (hopelijk incl btw). Ik had een slechte middag.
De komende tijd heb ik weer wat te doen zullen we maar zeggen...:?
 
Hoi,

Ik zit er aan te denken om meer vermogen uit mijn motor te halen.

Dit wil ik doen met de volgende producten:
- Power Commander V (dynojet)
- BMC Race lucht filter
- Quickshifter (dynojet)

Wat is jullie ervaring met het meer vermogen uit jullie motor halen met dit soort producten?
Momenteel zit er alleen een Akrapovic uitlaat onder mijn motor, ga ik buiten dit echt meer vermogen uit de motor halen?
Ik zit er aan te denken om dit te laten doen bij Dynojet Jeroen van der Meer, heeft er iemand ervaring met hem?
  • Merk: Honda
  • Type: CBR 1000 RR - Fireblade
  • Bouwjaar: 2005
Alvast super bedankt voor jullie reacties.
PC is de enige optie tot iets meer vermogen. Denk aan ca 10 pk max bij goede afstelling en met een K&N luchtfilter en andere uitlaat. Wil je echt meer vermogen dan moet je denken aan flowen, andere nokkenassen, andere zuigers om maar iets te noemen. Komt dan meer bij kijken zelfs.
Al met al ben je een vermogen kwijt en de vraag is of het blok dat aankan.

Et staat ergens een 954 te koop waarvan beweerd wordt dat deze 200 pk op het achterwiel heeft. Zou helemaal omgebouwd zijn. Maar de warmte huishouding kan het blok niet aan bij dat vermogen dus ontploft dat blok binnen de korste keren. Een 954 kan max 150 aw pk aan voor een goede betrouwbaarheid.

Wil je meer vermogen voor jouw motor dan zou ik je aanraden een andere fiets te kopen. Alleen al om ellende te voorkomen. Maar de keuze is aan jou natuurlijk.
 
Waarom doe je dat nou? Dacht dat ik leuke spiegels had en moet nu nieuwe kopen. Bedankt hoor. Grrr
Ik moet ook andere spiegels hebben en kreeg deze door. Bij het inklappen draaien de boutjes bij beide los, ik moet een inbussleutel meenemen om telkens de steunen weer vast te zetten. :/
 
kan je er geen veerring onder zetten? Of wil je gewoon nieuwe spiegels?
Ik moet nog ff kijken wat ik kan regelen, zoals het nu gaat word ik er helemaal simpel van. In het begin was het een pas een keertje los zitten na tig keer inklappen, nu is het al gelijk bij elke keer inklappen.
 
PC is de enige optie tot iets meer vermogen. Denk aan ca 10 pk max bij goede afstelling en met een K&N luchtfilter en andere uitlaat. Wil je echt meer vermogen dan moet je denken aan flowen, andere nokkenassen, andere zuigers om maar iets te noemen. Komt dan meer bij kijken zelfs.
Al met al ben je een vermogen kwijt en de vraag is of het blok dat aankan.

Et staat ergens een 954 te koop waarvan beweerd wordt dat deze 200 pk op het achterwiel heeft. Zou helemaal omgebouwd zijn. Maar de warmte huishouding kan het blok niet aan bij dat vermogen dus ontploft dat blok binnen de korste keren. Een 954 kan max 150 aw pk aan voor een goede betrouwbaarheid.

Wil je meer vermogen voor jouw motor dan zou ik je aanraden een andere fiets te kopen. Alleen al om ellende te voorkomen. Maar de keuze is aan jou natuurlijk.
Onwijs bedankt voor je reactie hier heb ik zeker wat aan.

Wat vooral mijn doel is, is niet zo zeer een hogere topsnelheid dit vind ik prima. Momenteel heeft de motor nogal een dip tussen de 3000 en de 5000 toeren. Die dip wil ik eruit. En ik wil dat de motor soepeler rijd en harder optrekt ook in de lagere toeren. Als je met de motor boven de 7000 toeren zit dan gaat hij al als een malle.

De quickshifter lijkt mij gewoon een leuke toevoeging.
 
Onwijs bedankt voor je reactie hier heb ik zeker wat aan.

Wat vooral mijn doel is, is niet zo zeer een hogere topsnelheid dit vind ik prima. Momenteel heeft de motor nogal een dip tussen de 3000 en de 5000 toeren. Die dip wil ik eruit. En ik wil dat de motor soepeler rijd en harder optrekt ook in de lagere toeren. Als je met de motor boven de 7000 toeren zit dan gaat hij al als een malle.

De quickshifter lijkt mij gewoon een leuke toevoeging.

Als je alleen trekkracht meer wilt kun je achter ook een groter tandwiel erop leggen, iedere tand is ongeveer 7% in vergelijking tot origineel...

Bij mn 954RR had ik 3 tanden groter en mn sc57 (wat jij ook hebt) 1 tand groter, pakt ie net wat makkelijker op en in scherpe haarspeld bochten gewoon lekker in de 2e blijven rijden...

Succes *D
 
Ik wil eerst even het resultaat van deze spiegels zien als ze gemonteerd zijn, een gast uit Australië van een van de SP-groepen heeft ze besteld, maar de verkeerde lengte had hij binnen gekregen (super long stem zou ongeveer gelijk zijn aan de oem lengte).

ik tik iets te vaak tegen het kozijn van de schuurdeur met de spiegels, dus ik ben deze niet waard :')
 
Onwijs bedankt voor je reactie hier heb ik zeker wat aan.

Wat vooral mijn doel is, is niet zo zeer een hogere topsnelheid dit vind ik prima. Momenteel heeft de motor nogal een dip tussen de 3000 en de 5000 toeren. Die dip wil ik eruit. En ik wil dat de motor soepeler rijd en harder optrekt ook in de lagere toeren. Als je met de motor boven de 7000 toeren zit dan gaat hij al als een malle.

De quickshifter lijkt mij gewoon een leuke toevoeging.
Het is wat Joep zegt, de PC met luchtfilter zorgt bij een goede afstelling op een vermogensbank dat die dip verdwijnt. Je krijgt als bonus een paar pk erbij maar dat voel je niet. Wel merk je dat die dip weg is. Je voelt dat de motor meer als elastiek oppakt.
Doe er een goede uitlaat bij en je wint weer iets aan pk en nog iets meer elastiek. Wil je het gevoel krijgen dat de fiets harder optrekt dan inderdaad een groter tandwiel achter. Of in combi met een kleiner voor. Maar dan wordt het al snel wat springerig of gaat het op een crosser lijken. Pas wel op met je gashendel. Je trekt de zaak dan snel om. Maar rustig opbouwen dan went dat ook.

De QS is een leuk hebbedingetje. Gaat er niet echt veel sneller door maar het rijdt vooral op het circuit rustiger omdat je dan gewoon je gas open kunt houden en je zo geen rukken aan je stuur krijgt.

Succes
 
Ik moet nog ff kijken wat ik kan regelen, zoals het nu gaat word ik er helemaal simpel van. In het begin was het een pas een keertje los zitten na tig keer inklappen, nu is het al gelijk bij elke keer inklappen.
Moet je het steeds inklappen dan? Anders denk ik aan Loctite.
 
Nog mensen hier last van Corona in wat voor vorm dan ook? Ziek, werk, ontslag of anders? Hier valt het mee maar pas dan ook erg op. Dacht eerst aan een hype maar blijkt toch serieus.
 
Hier ook nog niets, wel gewoon werken ( installatie techniek ) Valt me wel op dat jongelui er weinig rekening mee houden.
Moet ze er tijdens mijn werk regelmatig op wijzen.
Verder houden we ons netjes aan de regeltjes en doen de boodschappen online, drukke plaatsen vermijden.
Zondag maar eens lekker gaan rijden
:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan