Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Even update over fluiten/pieptoon.
2 dagen gereden met dat mooie weer.
Hoor niets meer. Niet na koud starten en opwarmen tot 102 graden en ook niet na rit zodat blok zeker op bedrijfstemperatuur is.

Denk dus aan lucht.
Moet nog wel koelvloeistofniveau checken want waar lucht zit, zit geen vloeistof.

Nog bedankt voor het meedenken.
 
Die Motobatt zie ik ook wel zitten. Niet de goedkoopste en niet de duurste.
Ik heb verschillende accu's versleten en de meeste gaan best wel een tijdje mee als je maar genoeg rijdt is mijn ervaring.
Maar als je ze 's winters niet onderhoud is het gauw gedaan als de tweewieler in een koude schuur staat.
Van de week maar eens bestellen.
 
Als je remt gaat je snelheid omlaag en daarmee je rondetijden. Of heb ik het na al die jaren nog steeds niet begrepen?

Probeer deze tactiek maar eens toe te passen door de rem niet te gebruiken bijv. aan het einde van het rechte stuk of einde veenslang! :+
 
De vorige kon ze de laatste tijd ook al niet vinden. 😳

Sassie is al langer niet zo veel meer te vinden in het fireblade topic, af en toe kwam ze wel even binnenvallen.

(ik ben er overigens niet bang voor dat áls ze weer een keer op M-F is ze dit topic niet zal vinden hoor! :t )
 
Als het morgen net zo'n mooi weer is als vandaag zal ik de blade eens uit de schuur trekken, eens kijken hoe deze nu rijdt met de verse achterschokdemper eronder!

En maandag ben ik een dag vrij omdat ik jarig ben en dan samen met mijn vrouw en dochtertje iets leuks wil gaan doen, als ik tussendoor tijd heb en het geen slecht weer is zal ik meteen even langs HK suspension rijden om de achterschokdemper nog even af te laten stellen 8-)

Gisteren even langs geweest bij HK: De vering is nagekeken/afgesteld maar stond eigenlijk gewoon goed.

Wel werd er verteld dat met mijn rijstijl het niet onverstandig was om de voorvork ook eens aan te laten pakken want deze gaat met flink trappen eigenlijk tot aan zijn max. Uiteraard zijn er diverse opties van een setje andere veren tot een volledige servicebeurt en ombouw naar circuitgerichte vering (met daarbij behorende prijzen.

Het is dat er alweer erg veel projectjes lopen, maar toch maar eens kijken of ik wat budget kan vrijmaken om de voorkant wat te upgraden binnenkort...
 
Sassie is al langer niet zo veel meer te vinden in het fireblade topic, af en toe kwam ze wel even binnenvallen.

(ik ben er overigens niet bang voor dat áls ze weer een keer op M-F is ze dit topic niet zal vinden hoor! :t )
Sas en niet vinden? Ken jij Sassefras nog niet. 😁
 
Gisteren even langs geweest bij HK: De vering is nagekeken/afgesteld maar stond eigenlijk gewoon goed.

Wel werd er verteld dat met mijn rijstijl het niet onverstandig was om de voorvork ook eens aan te laten pakken want deze gaat met flink trappen eigenlijk tot aan zijn max. Uiteraard zijn er diverse opties van een setje andere veren tot een volledige servicebeurt en ombouw naar circuitgerichte vering (met daarbij behorende prijzen.

Het is dat er alweer erg veel projectjes lopen, maar toch maar eens kijken of ik wat budget kan vrijmaken om de voorkant wat te upgraden binnenkort...
Klinkt goed. Zowel dat je de vering optimaal gebruikt, en dat je zoekt naar wat budget voor optimalisatie.
 
Gisteren even langs geweest bij HK: De vering is nagekeken/afgesteld maar stond eigenlijk gewoon goed.

Wel werd er verteld dat met mijn rijstijl het niet onverstandig was om de voorvork ook eens aan te laten pakken want deze gaat met flink trappen eigenlijk tot aan zijn max. Uiteraard zijn er diverse opties van een setje andere veren tot een volledige servicebeurt en ombouw naar circuitgerichte vering (met daarbij behorende prijzen.

Het is dat er alweer erg veel projectjes lopen, maar toch maar eens kijken of ik wat budget kan vrijmaken om de voorkant wat te upgraden binnenkort...

Zelf doen, leuk klusje :)
 
Blijf erbij, als je remt gaat je snelheid omlaag en daarmee de rondetijd. Tactiek of niet. 😆

Ik kan je vertellen dat als je in de grindbak staat te wachten tot een marshal je eruit heeft getrokken dit erg nadelig is voor je rondetijden! :+
 
Zelf doen, leuk klusje :)

Klopt, maar als ik zie wat het materiaal kost tov het laten doen is het net zo makkelijk om het daar te laten doen.

Bijkomend voordeel is ook meteen dat de vering dan meteen helemaal wordt afgesteld want dat is iets waar ik nog niet genoeg ervaring mee heb vind ik.
 
IMG_20190221_115533.jpg


Verse klauwen!*O* vanmiddag er weer onder en dan kunnen we er, hopelijk, weer een jaartje tegenaan!
 
Dat was wel een idee geweest inderdaad. Ga ik even onthouden voor de volgende keer!

Overigens heb wel de klauwen gesplitst, het werd tijd voor nieuwe seals:+ Als je ze al van de motor hebt is dat ook maar een klein stapje meer:9
 
Dat was wel een idee geweest inderdaad. Ga ik even onthouden voor de volgende keer!

Overigens heb wel de klauwen gesplitst, het werd tijd voor nieuwe seals:+ Als je ze al van de motor hebt is dat ook maar een klein stapje meer:9
Ach, die drie bouten is het werk niet om de klauw van de motor te halen. En die 4 torcs ook niet. Bijkomend voordeel is dat je gelijk je remvloeistof ook ververst.

Heb het toevallig gister gedaan en remt weer geweldig.
 
Probeer deze tactiek maar eens toe te passen door de rem niet te gebruiken bijv. aan het einde van het rechte stuk of einde veenslang! :+
Uit eigen ervaring, het grind kwam akelig dichtbij, zag het gezicht van God, toch maar de ankers uitgegooid en met tranen in de ogen m’n “weg” vervolgd en thuis een nieuwe piesdoek omgedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan