Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

pedro.rr

MF veteraan
5 jul 2007
5.396
20
53
Almelo
Nondeju!
Mijn Fireblade heeft voorlopig rust, gisteren van/met een ladder gevallen van denk ik 1,5 mtr. hoogte.
Hierbij ben ik nogal ongelukkig geland en heb daarbij een ruggenwervel in mijn onderrug gebroken.
De komende 3,4 à 5 maanden mag ik alleen maar dromen van motorritjes....
#shithappens!!
Klote Ron beterschap, nog een geluk dat het weer goed komt.
 
  • Like
Waarderingen: CBRon

Steppie00

Die hard MF'er
26 mei 2011
540
2
32
Rotterdam
Let goed op bij de aanschaf van een 2008 model, op een fluitend geluid uit het blok bij loslaten van het gas. Een inwendig tandwiel van de krukas kan een fluitend geluid geven. Hiervoor is inderdaad een garantie geweest, echter is dit niet bij alle modellen uitgevoerd en is de garantie inmiddels vervallen. Heb dit zelf meegemaakt. Uiteindelijk is er bij mij een blok onder gekomen van en 2009 model. Vanaf 2009 was dit probleem door honda verholpen.

Idem geld voor een het olieverbruik, vriend van mij kocht een blade ook uit 2008 en die zoop olie. Bij hem is uiteindelijk het gehele blok open geweest en zijn de desbetreffende onderdelen onder garantie (ten kate) vervangen.

Verder top fietsen. Mocht je de mogelijkheid en budget hebben om een 2010 model te kopen zou ik dat adviseren.
 

Vuurmesje

MF veteraan
16 aug 2005
13.142
96
Amsterdam
Let goed op bij de aanschaf van een 2008 model, op een fluitend geluid uit het blok bij loslaten van het gas. Een inwendig tandwiel van de krukas kan een fluitend geluid geven. Hiervoor is inderdaad een garantie geweest, echter is dit niet bij alle modellen uitgevoerd en is de garantie inmiddels vervallen. Heb dit zelf meegemaakt. Uiteindelijk is er bij mij een blok onder gekomen van en 2009 model. Vanaf 2009 was dit probleem door honda verholpen.

Idem geld voor een het olieverbruik, vriend van mij kocht een blade ook uit 2008 en die zoop olie. Bij hem is uiteindelijk het gehele blok open geweest en zijn de desbetreffende onderdelen onder garantie (ten kate) vervangen.

Verder top fietsen. Mocht je de mogelijkheid en budget hebben om een 2010 model te kopen zou ik dat adviseren.
Dank voor de waarschuwing maar kan je wat specifieker zijn?
Is het al bij een koud blok te horen, vanaf welk toerental, alleen bij gas los of vanaf gas los tot stationair, vanaf een bepaalde temperatuur van het blok, etc.
 

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
37.833
1.253
39
Bezoek site
Ff spammen met een andere Honda :P

Vandaag druk bezig geweest met de SP. Zijn een zwikkie onderdelen vervangen, tw:
Kettingset
Oberon koppelingscilinder
Zwarte voortandwiel cover (ipv mat goudkleurig)
Racetorx schakel-as support
Factory Pro Evo shift star kit
Zwart Racetorx koppelingsdeksel
DSC_0053.JPG
DSC_0050.JPG
DSC_0047.JPG
DSC_0054.JPG

Nu nog wachten op de inlets voor de titanium Sato dempers, carbon heatshields voor de bochtenset en de Braketech remschijven en dan is mijn project klaar voor dit jaar *O*
 

winamp

Fazer en Fireblade
9 mrt 2009
140
10
Regio Leiden
Nog nooit zulke mooie uitlaatbochten gezien :}
VTR blijft gewoon een van de mooiste motoren, mits ze er zo verzorgd uitzien als die van Bassie :t
(Wist niet dat die nog een choke had)
 

65x45.2

NU 75x56.5
21 jul 2007
3.649
295
55
Malden
Porno Bike :9

Maar heb je nog wel ruimte om de ketting te stellen; op de foto lijkt er nog maar weinig ruimte te zijn.
 

Steppie00

Die hard MF'er
26 mei 2011
540
2
32
Rotterdam
Het geluid hoor je bij zowel koud als warm blok. Je merkt het eigenlijk direct bij het starten en stationair lopen. Toen ik de motor kocht hoorde ik het ook maar de verkoper zei dat het normaal was. Ontwetend als ik was geloofde ik hem, echter daarna ermee naar honda dealer gegaan die vermelde me gelijk dat dit niet goed was. Uiteindelijk terug gegaan en samen met de motorzaak tot een hele nette oplossing gekomen, ze hebben een blok van een 2009 model eronder gezet, pluspuntje was dat dit blok ook nog eens 15000 km minder had gelopen. Dus bij mij is het heel netjes opgelost maar voorkomen is altijd beter dan genezen.

Qua olie verbruik is het lastig te checken na een proefrit of iets dergelijks hier kom je altijd later pas achter. Handig is om dit goed aan te kaarten bij de koop en bijvoorbeeld af te spreken van mocht hij olie verbruiken dat hij dan alsnog word gefixt

Hier een linkje naar het probleem met het geluid. Dan heb je er een beeld bij.

Succes met de aankoop!
 

Electrric94

Die hard MF'er
4 feb 2015
377
188
24
Hoogezand
IMG-20190315-WA0008.jpeg

Nieuwe goodies voor de blade!

Vandaag een zx10 spanningsregelaar + kabelboom binnen gekregen. Da's iig een mooi een mooie Mosfet upgrade! De huidige werkt gelukkig nog prima, maar met de hogere temperaturen die er, hopelijk, aankomen. Lijkt dit wel een stabielere optie!*O*

Verder alvast wat spul op voorraad voor als het lekker klusweer is.

Nieuwe bougies, kleppendeksel pakking en een schakelaskeerring:t
 

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
37.833
1.253
39
Bezoek site
Porno Bike :9

Maar heb je nog wel ruimte om de ketting te stellen; op de foto lijkt er nog maar weinig ruimte te zijn.
Heb nog 2 strepen om te stellen, ketting moest ook wat langer zijn om de achterband niet tegen de hugger te laten komen. Maar dat zal nog wel zat ruimte zijn voor de komende tig jaar, ik rijd (helaas) niet zo heel veel :/
 

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
37.833
1.253
39
Bezoek site
Nog nooit zulke mooie uitlaatbochten gezien :}
VTR blijft gewoon een van de mooiste motoren, mits ze er zo verzorgd uitzien als die van Bassie :t
(Wist niet dat die nog een choke had)
Klopt, geloof dat het een van de weinige injectie motoren is met een choke.

Er is nog een mooier soortgelijk uitlaatsysteem, die van Ladybird. Die is volledig titanium, maar een best stukkie duurder.
 

Ghetto Bassie

MF veteraan
Donateur
28 okt 2008
37.833
1.253
39
Bezoek site
Bekijk bijlage 1364604

Nieuwe goodies voor de blade!

Vandaag een zx10 spanningsregelaar + kabelboom binnen gekregen. Da's iig een mooi een mooie Mosfet upgrade! De huidige werkt gelukkig nog prima, maar met de hogere temperaturen die er, hopelijk, aankomen. Lijkt dit wel een stabielere optie!*O*

Verder alvast wat spul op voorraad voor als het lekker klusweer is.

Nieuwe bougies, kleppendeksel pakking en een schakelaskeerring:t
Kan dat zo aangesloten worden op de kabelboom, of moet je daarvoor een stuk van de kabelboom aanpassen?
 
  • Like
Waarderingen: Electrric94

Electrric94

Die hard MF'er
4 feb 2015
377
188
24
Hoogezand
Kan dat zo aangesloten worden op de kabelboom, of moet je daarvoor een stuk van de kabelboom aanpassen?
Ik ga de huidige stekker van de CBR spanningsregelaar afknippen en die dan op de stekker richting de ZX10 SR solderen zodat de kabelboom van de CBR lekker hetzelfde blijft. De kabelboom van de motor blijft dus hetzelfde, alleen heb ik straks een originele spanningsregelaar zonder stekkers :+

IMG_20190315_123524.jpg

Zo dus:Y
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Ghetto Bassie

motormaf

Die hard MF'er
6 mrt 2004
346
0
Let goed op bij de aanschaf van een 2008 model, op een fluitend geluid uit het blok bij loslaten van het gas. Een inwendig tandwiel van de krukas kan een fluitend geluid geven. Hiervoor is inderdaad een garantie geweest, echter is dit niet bij alle modellen uitgevoerd en is de garantie inmiddels vervallen. Heb dit zelf meegemaakt. Uiteindelijk is er bij mij een blok onder gekomen van en 2009 model. Vanaf 2009 was dit probleem door honda verholpen.

Idem geld voor een het olieverbruik, vriend van mij kocht een blade ook uit 2008 en die zoop olie. Bij hem is uiteindelijk het gehele blok open geweest en zijn de desbetreffende onderdelen onder garantie (ten kate) vervangen.

Verder top fietsen. Mocht je de mogelijkheid en budget hebben om een 2010 model te kopen zou ik dat adviseren.
 

Bijlagen

motormaf

Die hard MF'er
6 mrt 2004
346
0
Een vriend van mij had een 2011 model (overjarig) had ook problemen met krukas .dus let goed op bij aankoop .jammer dat Honda niks doet voor garantie .en de dealer de Sjaak is 😅
 

Willem

ᏔᎥᏝᏝ€M
Donateur
22 aug 2005
8.559
10.296
48
Kampen (Overijssel)
Ff spammen met een andere Honda :P

Vandaag druk bezig geweest met de SP. Zijn een zwikkie onderdelen vervangen, tw:
Kettingset
Oberon koppelingscilinder
Zwarte voortandwiel cover (ipv mat goudkleurig)
Racetorx schakel-as support
Factory Pro Evo shift star kit
Zwart Racetorx koppelingsdeksel


Nu nog wachten op de inlets voor de titanium Sato dempers, carbon heatshields voor de bochtenset en de Braketech remschijven en dan is mijn project klaar voor dit jaar *O*
Oei, da’s mooi hee
 
  • Like
Waarderingen: Ghetto Bassie

65x45.2

NU 75x56.5
21 jul 2007
3.649
295
55
Malden
Heb nog 2 strepen om te stellen, ketting moest ook wat langer zijn om de achterband niet tegen de hugger te laten komen. Maar dat zal nog wel zat ruimte zijn voor de komende tig jaar, ik rijd (helaas) niet zo heel veel :/
Dat lijken RVS boutjes om de ketting te spannen. RVS in aluminium is geen goed idee. Kan aluminium wegvreten door potentiaal verschil.
In ieder geval schroefdraad goed insmeren met keramisch vet.