Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik kocht de x-spirit III ook omdat ik een shoei hoofd heb, niet om dat Marquez er mee rijd hoor ;) En hap. (Was een gebbetje Joe)

Een paar jaar geleden heb ik een keer gekeken naar een rossi replica, de wish you were here versie (ben ook wel een beetje fan van Pink Floyd namelijk)

valentino-rossi-misano-helmet-wish-you-were-here.jpg


Toen ik de prijs zag was ik ook meteen genezen, dat was toch echt wat te gek voor een helm wat mij betreft ;)

Maar ook ik heb een Shoei hoofd. Een Arai of AGV past net niet. Heb tegenwoordig een Kabuto. Naar zeggen een top merk in Japan en neem dat dan ook maar aan. Haal ze via Internet wat ook weer scheelt. Helm is goedgekeurd en kost rond de 400 euro. Een Shoei is aanmerkelijk duurder maar moet zeggen dat ik die toch wel wat lekkerder vind zitten. En aangezien ook ik ze sneller opmaak dan 3 jaar (jaja, ook ik maak schuivertjes) is mijn keuze snel gemaakt.
 
EDIT: onderstaande reactie was bedoeld op een spam bericht van een of ander mokkel dat haar hete foto's wilde delen maar deze reactie is door de moderators verwijderd.

Normaal gesproken stellen nieuwe mensen zich hier even voor voordat ze hun hete foto’s willen delen.. :W
 
Laatst bewerkt:
Normaal gesproken stellen nieuwe mensen zich hier even voor voordat ze hun hete foto’s willen delen.. :W
_O-

Bij zulke mensen valt bij mij de interesse weg en geef ik er geen aandacht aan. De tekst zei al genoeg en was niet fireblade gericht. Helaas kon ik het niet gelijk verwijderen. :X
 
hallo boys and girls,

naar 5,5 jaar trouwe dienst mag de blade naar een ander huisje omdat ik nu een kleine koter heb van 3 die verknocht is aan het zijspan rijden ga ik daar wat meer mee rijden. deze blade heeft de straat maar 5x gezien dit jaar en vind ik een beetje zonde dus vandaar dat ik hem weg doe.
ondanks dat ik niet veel online meer was op mf de laatste tijd {jaar} wil ik jullie alsnog bedanken voor alle tips and tricks hier.
:}
 

Bijlagen

  • cbr929.jpg
    cbr929.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 8
  • head cbr929.jpg
    head cbr929.jpg
    73,9 KB · Weergaven: 13
_O-

Bij zulke mensen valt bij mij de interesse weg en geef ik er geen aandacht aan. De tekst zei al genoeg en was niet fireblade gericht. Helaas kon ik het niet gelijk verwijderen. :X

Snap ik, ik had het bericht ook gerapporteerd dus dat zal mede de oorzaak zijn dat het bericht en de gebruiker verdwenen zijn ;)
 
Met de volledige service was ie wel wat langer dan een dag weg ;)

Maar met de kleinere klussen is ie de dag na ophalen, of zelfs einde van die dag klaar. En met zijn kennis en kunde maak ik me echt geen zorgen :)

Dat is snel ,ik ben mijn vorken 2 weken kwijt geweest.
Wat in 1e instantie een paar dagen zou gaan kosten.
Maar de beste man was dan ook zo druk dat hij tot 10 uur s'avonds bezig was in zijn werkplaats.
Hij zei ook wel dat hij teveel werk had aangenomen....
 
Een paar jaar geleden heb ik een keer gekeken naar een rossi replica, de wish you were here versie (ben ook wel een beetje fan van Pink Floyd namelijk)

valentino-rossi-misano-helmet-wish-you-were-here.jpg


Toen ik de prijs zag was ik ook meteen genezen, dat was toch echt wat te gek voor een helm wat mij betreft ;)

En dan te weten dat het plaatje ook maar een sticker/transfer is die onder de blanke lak meegaat.. -O-

We zijn nog wel eens met een groepje bij Arai Benelux op bezoek geweest. Zeer interessant en zeer leerzaam. Nou denk ik dat de grote helm merken allemaal wel een veilige filosofie nastreven dus ik denk dat dat onderling niet al teveel uitmaakt. Maar ik heb een Arai hoofd, gelijk aan de pasvorm van HJC en waarschijnlijk meer merken. AVG, Shoei en nog een paar passen dus niet op mijn kokosnoot. Dus de volgende botsmuts zal wel een Arai blijven. Maar ik blijf tegen die prijzen aanhikken.. Zeker bij een beetje leuk motiefje.
 
Dat is snel ,ik ben mijn vorken 2 weken kwijt geweest.
Wat in 1e instantie een paar dagen zou gaan kosten.
Maar de beste man was dan ook zo druk dat hij tot 10 uur s'avonds bezig was in zijn werkplaats.
Hij zei ook wel dat hij teveel werk had aangenomen....
Hij heeft geen motorshop oid, hij neemt alleen klusjes aan als hij tijd heeft en dan gaat ie er gelijk mee aan de bak.
 
Dat is snel ,ik ben mijn vorken 2 weken kwijt geweest.
Wat in 1e instantie een paar dagen zou gaan kosten.
Maar de beste man was dan ook zo druk dat hij tot 10 uur s'avonds bezig was in zijn werkplaats.
Hij zei ook wel dat hij teveel werk had aangenomen....
Waarop ik aanneem dat die 2 wel dicht waren. }):+
 
Wat ik begrepen heb van de verkoopster is dat dat schuim aan de binnenkant van de helm zijn elasticiteit verliest na een aantal jaren,en daarmee zijn dempende werking bij een impact.
Je kunt dit zelf vrij makkelijk zelf testen door de afwerking aan de binnenzijde van de helm iets te verschuiven waardoor het schuim bloot komt te liggen.
Als je er met een vinger iets indrukt en het veert niet terug heeft het schuim zijn schok absorberende kracht verloren en is de helm aan vervanging toe.
Bij sommige helmen idd al na een paar jaar en andere helmen soms wel 7 a 8 jaar of meer.
Dit kan meerdere oorzaken hebben ,oa licht en temperatuur invloeden.
Maar gaat niet alleen om het schuim. Als de schaal knapt heb je niets aan het schuim. Heb eens een bezoek gebracht bij Ferry Brouwer bij zijn Arai testlab. Heel indrukwekkend. Weet niet of dat nog mogelijk is en/of het nog bestaat.
Als er belangstelling is wil ik er wel achteraan gaan voor een M&G daar. Laat maar weten.
 
Maar gaat niet alleen om het schuim. Als de schaal knapt heb je niets aan het schuim. Heb eens een bezoek gebracht bij Ferry Brouwer bij zijn Arai testlab. Heel indrukwekkend. Weet niet of dat nog mogelijk is en/of het nog bestaat.
Als er belangstelling is wil ik er wel achteraan gaan voor een M&G daar. Laat maar weten.
Uiteraard ging het niet alleen om het schuim,mijn opmerking was meer een toevoeging op jouw opmerking over de schaal.👍
 
Grappig. Ik wist niet HJC en Arai dezelfde pasvorm hebben...
Ik heb een paar Arai helmen versleten (tot op de draad... Ben helaas niet zo verstandig dat ik elke 5 jaar een nwe koop...).
Mijn vorige was volgens mij 15 jaar oud 🤭.
En heb toen (omdat Arai dealers wat zeldzaam lijken te worden) de overstap naar een Schubert gemaakt.
Vooral omdat iedereen roept dat er geen stillere helm dan een Schubert bestaat... MIS!!!
Ik vond de Arai helmen veel stiller en raad eens... Na een hele dag sturen krijg ik een pijnlijk oor en zit de hele tijd aan de helm te trekken en te sleuren omdat die eigenlijk net niet lekker zit... Dus de volgende keer ga ik gewoon weer voor een Arai.
Hoewel die idd nog duurder is dan een Schubert...
Grootste voordeel van de Schubert is wel de compleetheid van de helm. Anti fog, zonnevizier, goede ventilatie. Alles is af fabriek wel veel completer dan een Arai...
Mijn zoon en dochter dragen een HJC omdat die wat budget vriendelijker is en die is ook erg compleet... Zal ondanks de gelijke pasvorm aan de Arai heel wel niet net zo stil zijn?

Iemand hier daar ervaringen mee?
 
Ik had een Airoh GP 500, relatief onbekend merk maar wel enorm fijne helm! Was ook best stil. Nu een HJC rpha 11... enorme lawaaidop! Met communicatieset kon ik aanvankelijk alles goed verstaan tot 100-110kmpu.. nu kan ik het wel vergeten na 80kmpu. Wel prima pasvorm en een extra donker vizier erbij. En gewoon mooi van lelijkheid *D
885E666F-7B48-41DF-91B6-B08182E9C482.jpeg
 
En dan te weten dat het plaatje ook maar een sticker/transfer is die onder de blanke lak meegaat.. -O-

We zijn nog wel eens met een groepje bij Arai Benelux op bezoek geweest. Zeer interessant en zeer leerzaam. Nou denk ik dat de grote helm merken allemaal wel een veilige filosofie nastreven dus ik denk dat dat onderling niet al teveel uitmaakt. Maar ik heb een Arai hoofd, gelijk aan de pasvorm van HJC en waarschijnlijk meer merken. AVG, Shoei en nog een paar passen dus niet op mijn kokosnoot. Dus de volgende botsmuts zal wel een Arai blijven. Maar ik blijf tegen die prijzen aanhikken.. Zeker bij een beetje leuk motiefje.
Was een leuke dag
 
Ik had een Airoh GP 500, relatief onbekend merk maar wel enorm fijne helm! Was ook best stil. Nu een HJC rpha 11... enorme lawaaidop! Met communicatieset kon ik aanvankelijk alles goed verstaan tot 100-110kmpu.. nu kan ik het wel vergeten na 80kmpu. Wel prima pasvorm en een extra donker vizier erbij. En gewoon mooi van lelijkheid *D
Bekijk bijlage 1544847

Dus ik lever mijn kids nu een gehoorbeschadiging aan... 😥

Is idd wel een aparte helm ;)
Ik kan t wel waarderen overigens
 
Screenshot_20200920-095943.png


Ik vind afwijkende kleurstellingen wel leuk namelijk. Maar je moet er maar net tegen aan lopen.
Mijn Pothelm kocht ik vanwege deze kleuren mooi in de aanbieding omdat niemand er mee durfde re rijden blijkbaar 😇
 
Grappig. Ik wist niet HJC en Arai dezelfde pasvorm hebben...
Ik heb een paar Arai helmen versleten (tot op de draad... Ben helaas niet zo verstandig dat ik elke 5 jaar een nwe koop...).
Mijn vorige was volgens mij 15 jaar oud 🤭.
En heb toen (omdat Arai dealers wat zeldzaam lijken te worden) de overstap naar een Schubert gemaakt.
Vooral omdat iedereen roept dat er geen stillere helm dan een Schubert bestaat... MIS!!!
Ik vond de Arai helmen veel stiller en raad eens... Na een hele dag sturen krijg ik een pijnlijk oor en zit de hele tijd aan de helm te trekken en te sleuren omdat die eigenlijk net niet lekker zit... Dus de volgende keer ga ik gewoon weer voor een Arai.
Hoewel die idd nog duurder is dan een Schubert...
Grootste voordeel van de Schubert is wel de compleetheid van de helm. Anti fog, zonnevizier, goede ventilatie. Alles is af fabriek wel veel completer dan een Arai...
Mijn zoon en dochter dragen een HJC omdat die wat budget vriendelijker is en die is ook erg compleet... Zal ondanks de gelijke pasvorm aan de Arai heel wel niet net zo stil zijn?

Iemand hier daar ervaringen mee?
Nee geen ervaring met Arai en Schubert.

Begon ooit met een Nolan maar dat was in een tijd dat de snelheden nog niet zo hoog waren.
Toen was de pasvorm nog goed, alhoewel er nog niet goed gekeken werd naar pasvorm in die tijd. Ging toen ook om budgettaire redenen. Dacht iets van 100 gulden ofzo.
Later het circuit op en heb toen een Shoei gekocht omdat die een betere pasvorm had. Wel wat duurder maar hij zat lekker en geen last van kin tegen onderstuk of pijn in het hoofd vanwege te krap. Kostte wel wat maar had je ook wat.
Tussendoor wel wat anders gepast maar inmiddels wel iets verstand gekregen van pasvorm en veiligheid. Niest zat goed. Altijd bij Shoei gebleven tot een aantal jaren geleden. Kwam toevallig een Kabuto tegen bij Kalsbeek en die zat net als een Shoei terwijl het stukken goedkoper was. Gezocht op internet naar dat merk en bleek toch wel een redelijk veilige helm te zijn. Via ebay aangeschaft en 3 jaar mee gedaan.
Bij Menno die toen een motorzaak had de RT33 gekocht. maar die na een botsproef in Duitsland na 1 jaar vervangen voor een nieuwe.
Deed het goed terwijl de helm er niet meer uitzag. Had zelf een hele lichte hersenschudding wat mijn vrienden betwijfelden. Wat je niet hebt kun je niet schudden.

Daarna altijd bij Kabuto gebleven. Is wel iets luidruchtiger en tocht iets meer langs het vizieer heb ik het idee. Maar met mijn oordoppen heb ik daar geen last van.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Ik had een Airoh GP 500, relatief onbekend merk maar wel enorm fijne helm! Was ook best stil. Nu een HJC rpha 11... enorme lawaaidop! Met communicatieset kon ik aanvankelijk alles goed verstaan tot 100-110kmpu.. nu kan ik het wel vergeten na 80kmpu. Wel prima pasvorm en een extra donker vizier erbij. En gewoon mooi van lelijkheid *D
Bekijk bijlage 1544847
Hoop dan wel dat je hele goede gehoorbeschermers hebt. Een opgelopen gehoorbeschadiging is niet herstelbaar.
 
Oh, was het zelfs Arai Europe.. Ik wilde het verhaal niet groter maken dan het al was. Ik heb wel interesse in nog een keer een bezoek.
Wat ik gaaf vond was dat we ook een zelf meegebrachte helm mochten laten testen. Wel het verzoek hier niet teveel over te publiceren om dat helmenmerk niet in verlegenheid te brengen. Maar al met al was de dag een flinke eye-opener en de bevestiging dat de veiligheid van een helm wel degelijk een hoofdzaak is..!!

Mij eerste helm was een Nolan. Ik reed toen nog een ander type motor en daar paste deze wel bij. Ook inderdaad een budget kwestie. Een beetje jethelm model met verschillende opzetstukken. Boven de 120 km/h begon dat ding aan mijn hoofd te trekken en bij een blik zijwaarts werd mijn hoofd er bijna afgedraaid. Hoe minder opklikdingen erop hoe minder de problemen. Maar minder is nog niet weg. Toen het budget het toeliet mij goed laten adviseren, diverse modellen gepast. Ik wilde graag een Shoei maar die zat niet goed op mijn noot, grote teleurstelling alom. De afgeprijsde full carbon Uvex kreeg ik niet eens over mijn knar. Niet door de maat maar door de vorm. Er zijn er nog een paar de revue gepasseerd waaronder HJC maar uiteindelijk werd het dus Arai. En zoals het er nu uitziet wordt de volgende ook een Arai. Hun filosofie heeft bij mij heel veel vertrouwen gewekt. Alleen het saaie zwart ruil ik graag in voor een stoer motief. Hoewel ik destijds bij dat bezoek min of meer een toezegging heb gekregen dat ze er wel één wilde uitvoeren (tegen meerpijs) met die uitleg en markeringen zoals in het artikel te zien is. Oh geluid is niet zo'n issue omdat ik altijd oordoppen draag.
 
Laatst bewerkt:
Grappig. Ik wist niet HJC en Arai dezelfde pasvorm hebben...
Ik heb een paar Arai helmen versleten (tot op de draad... Ben helaas niet zo verstandig dat ik elke 5 jaar een nwe koop...).
Mijn vorige was volgens mij 15 jaar oud 🤭.
En heb toen (omdat Arai dealers wat zeldzaam lijken te worden) de overstap naar een Schubert gemaakt.
Vooral omdat iedereen roept dat er geen stillere helm dan een Schubert bestaat... MIS!!!
Ik vond de Arai helmen veel stiller en raad eens... Na een hele dag sturen krijg ik een pijnlijk oor en zit de hele tijd aan de helm te trekken en te sleuren omdat die eigenlijk net niet lekker zit... Dus de volgende keer ga ik gewoon weer voor een Arai.
Hoewel die idd nog duurder is dan een Schubert...
Grootste voordeel van de Schubert is wel de compleetheid van de helm. Anti fog, zonnevizier, goede ventilatie. Alles is af fabriek wel veel completer dan een Arai...
Mijn zoon en dochter dragen een HJC omdat die wat budget vriendelijker is en die is ook erg compleet... Zal ondanks de gelijke pasvorm aan de Arai heel wel niet net zo stil zijn?

Iemand hier daar ervaringen mee?
Ik weet niet hoe stil een aria is ik heb zelf al heel lang een rpha 11 en een rpha70 moet zeggen dat ik ze heel fijn vindt zitten ook op hoge snelheid en bij normaal rij gedrag op straat heb ik geen last van het geluid en ze zijn redelijk budget vriendelijk eventueel kan ik ze met korting bestellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan