Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Dat zal gerust waar zijn hoor,maar qua uiterlijk is het laat ik het zo formuleren niet zo'n grote stap als van een sc57 naar een sc59.
En op het 2018 model zit ook al allerlei elektronica op om bijv de vering in te stellen naar gebruik.
Uiteraard zal dat met het 2020 weer een stapje verder gaan,maar zoals ik het zie is het gewoon een evolutie en geen revolutie.
Maar ik ben idd maar een leek,misschien dat ik daarom ook vorige week bij ten Kate het 2018 model verwarde met het 2020 model.
Zelfs het kleuren palet was bijna gelijk.
Verder een mooie fiets,maar mijn inziens ver overated.
Zal dan ook even om de hoek bij Ten Kat moeten gaan buurten. Kan ik het met eigen ogen zien.
 
Transmissie Verbergen

KoppelingNatte, hydraulische meerplaatskoppeling
Clutch OperationKabel
EindoverbrengingKetting
Aantal versnellingen6 versnellingen
Aantal versnellingenManuele transmissie

Dit vind ik bij de specificaties van de nieuwe Blade. Dus een kabel terwijl ik ook dacht aan hydraulisch.
Net als dat de gasrespons via "Ride by wire" zou zijn. Maar zal dan ook wel per kabel en hefboom gaan zeker?
Heb ineens een heel andere kijk op de nieuwe met zijn oude bedieningen.

der gaat niks boven het gevoel van een normale koppeling met kabel hydraulisch is toch niet alles daarom zijn ze toch weer terug gegaan na het 2007 model en Ride by wire gaat om een gas hendel met kabel inplaats van elektriche? Bij sommige motoren zie ik wel dat er ombouw setjes zijn zodat het geen hele elektronische gas hendel is waarom zou ik echt niet weten
 
Dat zal gerust waar zijn hoor,maar qua uiterlijk is het laat ik het zo formuleren niet zo'n grote stap als van een sc57 naar een sc59.
En op het 2018 model zit ook al allerlei elektronica op om bijv de vering in te stellen naar gebruik.
Uiteraard zal dat met het 2020 weer een stapje verder gaan,maar zoals ik het zie is het gewoon een evolutie en geen revolutie.
Maar ik ben idd maar een leek,misschien dat ik daarom ook vorige week bij ten Kate het 2018 model verwarde met het 2020 model.
Zelfs het kleuren palet was bijna gelijk.
Verder een mooie fiets,maar mijn inziens ver overated.

de eerste sc59 was niet een hele grote stap voorwaarts bij ten Kate zijden ze dat ze in het begin van de sc59 een veel betere pace hadden met de 2007 moet eerlijk zeggen dat ik weinig gelezen heb over de nieuwe maar als ik de verhalen hoor schijnt Honda het over een hele ander boeg te hebben gegooid met de bouw van de motor vergeleken met de andere merken heeft Honda van af 2007 geen hele grote stappen gezet en dat was ook wel te zien aan hun prestaties in het wsbk toch ?
 
Ik heb even een beetje zitten Google want ik had zelf niet veel gelezen over de nieuwe 1000 rr-r

maar ze hebben werkelijk alles over een andere boeg gegooid. Eigenlijk hebben ze het zelfde gedaan als Ducati met hun v4r heel veel van de technologie uit de gp motor gebruikt in de straat fiets.

korte slag titanium drijf stangen hoogwaardig gesmede aluminium zuigers. 330 mm pizza remschijven en ik vindt 320 al groot🤣


Als ik dat zo lees is het een mooi stukje techniek waar ik weinig verstand van heb .maar ze hebben wel eindelijk dat ding grondig verbouwd want de blade stond jaren lang niet bekend om zijn grote vernieuwingen. Hopelijk hebben ze een ding wel behouden zijn makkelijke en voorspelbare rij gedrag want daar werd ik verliefd op toen ik mijn eerste meters op een oerblade maakte.
 
Ik heb even een beetje zitten Google want ik had zelf niet veel gelezen over de nieuwe 1000 rr-r

maar ze hebben werkelijk alles over een andere boeg gegooid. Eigenlijk hebben ze het zelfde gedaan als Ducati met hun v4r heel veel van de technologie uit de gp motor gebruikt in de straat fiets.

korte slag titanium drijf stangen hoogwaardig gesmede aluminium zuigers. 330 mm pizza remschijven en ik vindt 320 al groot🤣


Als ik dat zo lees is het een mooi stukje techniek waar ik weinig verstand van heb .maar ze hebben wel eindelijk dat ding grondig verbouwd want de blade stond jaren lang niet bekend om zijn grote vernieuwingen. Hopelijk hebben ze een ding wel behouden zijn makkelijke en voorspelbare rij gedrag want daar werd ik verliefd op toen ik mijn eerste meters op een oerblade maakte.

Dat is op zich niet heel vreemd, de 929rr en 954rr hadden ook 330 mm remschijven ;)
 
straks maar eens even rustig de gp kijken
tis geen weer om de blade uit te laten -O-
dus voor straf dat maar even kijken
Viel wel mee hoor. Vandaag op Midland circuit geweest. Geen spatje regen en tempetatuur viel ook mee. Fijne dag gehad dus.

En even zwaaien naar Niels. Vandaag kennis mee gemaakt. Heb nog nagedacht over je ratel maar kan er niets zinnigs over zeggen.
 
Viel wel mee hoor. Vandaag op Midland circuit geweest. Geen spatje regen en tempetatuur viel ook mee. Fijne dag gehad dus.

En even zwaaien naar Niels. Vandaag kennis mee gemaakt. Heb nog nagedacht over je ratel maar kan er niets zinnigs over zeggen.

wat voor een ratel en welk type blade neem ik aan ?
 
ha mede fireblade fanaten.

Ik beschik een tijdje over een 2012 SC59 met C-ABS

En sinds kort heb ik problemen met het ABS systeem. Na wat grondig onderzoek ben ik er achter gekomen dat dit een kwaaltje is wat al sinds de 09 fireblade voorkomt? Wat ik dus heb ik als ik ga rijden en ik gebruik de rem, dan schiet het ABS lampje aan en die gaat knipperen. Bij de eerste keer remmen verlies ik heel kort remdruk, maar daarna kan ik normaal remmen. Mijn ABS staat dan uit en gebruik ik in principe de normale manier van remmen.

Ik zit eraan te twijfelen om ABS systeem eruit te halen en gelijk stalen remleiding erop te gooien. Aangezien ik nu bij meerdere bedrijven krijg te horen dat de ABS module kapot is en de kosten hiervoor aardig hoog liggen...

Hebben jullie hier zelf ook ervaring mee?
 
ha mede fireblade fanaten.

Ik beschik een tijdje over een 2012 SC59 met C-ABS

En sinds kort heb ik problemen met het ABS systeem. Na wat grondig onderzoek ben ik er achter gekomen dat dit een kwaaltje is wat al sinds de 09 fireblade voorkomt? Wat ik dus heb ik als ik ga rijden en ik gebruik de rem, dan schiet het ABS lampje aan en die gaat knipperen. Bij de eerste keer remmen verlies ik heel kort remdruk, maar daarna kan ik normaal remmen. Mijn ABS staat dan uit en gebruik ik in principe de normale manier van remmen.

Ik zit eraan te twijfelen om ABS systeem eruit te halen en gelijk stalen remleiding erop te gooien. Aangezien ik nu bij meerdere bedrijven krijg te horen dat de ABS module kapot is en de kosten hiervoor aardig hoog liggen...

Hebben jullie hier zelf ook ervaring mee?
Ik heb hier een kompleet ABS systeem liggen van een sc59,dus waarschijnlijk die module die jij kapot hebt ook
Pb maar als je interesse hebt.
Anders marktplaats doorzoeken,zullen er ongetwijfeld wel wat opstaan.
En ik heb idd ook gehoord dat het ABS bij de sc59 generatie niet echt geweldig is en idd vaak verwijderd word.
Mijn sc59 had geen ABS,ik overwoog om het te plaatsen.uiteindelijk niet gedaan.
 
Ik heb het nooit geweten dat ze 330 hadden maar wel dat de sc 57 2004 310 heeft die rij ik zelf namelijk heb de remmen geüpgrade naar een 2007 met 320 remschijven.
En dan vraag ik me met dat soort upgrades toch altijd af, heeft het zin/nut? Kan nou niet zeggen dat ik het idee heb dat de 310 schijven te kort komen op de SC57, op straat al helemaal niet.
 
En dan vraag ik me met dat soort upgrades toch altijd af, heeft het zin/nut? Kan nou niet zeggen dat ik het idee heb dat de 310 schijven te kort komen op de SC57, op straat al helemaal niet.

Ik denk het niet en vooral niet voor een hobby track day rijder zoals mij. Maar als je schijven krom zijn en je toch nieuwe moet hebben en de kosten 10 euro extra zijn voor 4 spacers en bouten dan is het het proberen waard dus dat heb ik gedaan. Heb er ook dikkere plaatjes tussen zitten op de remblokken. Of het werkt geen idee miss rij en rem ik nog niet hard genoeg om het te merken?
 
Even onder de aandacht brengen... })

Mijn 2006 SC57 fireblade gaat in onderdelen weg. Letterlijk alle onderdelen beschikbaar.

klikkerdeklik
blade.jpg
 
Ik heb hier een kompleet ABS systeem liggen van een sc59,dus waarschijnlijk die module die jij kapot hebt ook
Pb maar als je interesse hebt.
Anders marktplaats doorzoeken,zullen er ongetwijfeld wel wat opstaan.
En ik heb idd ook gehoord dat het ABS bij de sc59 generatie niet echt geweldig is en idd vaak verwijderd word.
Mijn sc59 had geen ABS,ik overwoog om het te plaatsen.uiteindelijk niet gedaan.


Ja ik denk dat ik gewoon de ABS eraf ga halen, heb niet heel erg veel vertrouwen meer in het ABS. Het ABS zal vast perfect zijn als het werkt, maar de eerste keer dat het voorkwam maakte ik een stoppie omdat hij doorschoot met remmen, zou niet willen voorstellen hoe dat in een bocht is. Vind het wel zonde, want ik had hem voor het ABS gekocht. Maar ik heb nu zoveel forums afgelezen die er last van hebben en dat begon al bij het 2009 model.

In ieder geval bedankt voor het meedenken, als ik toch van gedachte zou veranderen hoor je het zeker!
 
Benieuwd wanneer Corona over is. Alle leukigheid met o.a. toertochten is afgelast. Geen hotel te boeken of is gecancelled en de horeca bij tussenstops laten groepjes niet meer toe. Hopelijk volgend jaar over voor het nieuwe seizoen.

Ik denk dat dit nog wel ff kan gaan duren. Zolang er veel mensen niet vooruit denken en zich niet aan de richtlijnen of adviezen houden.
 
Het seizoen zit er voor mij op helaas, ondanks de *** corona toch nog 9 races kunnen pakken.

Nu voorbereiden voor 2021, opzoek naar een slipperclutch en QS (iemand tips/ervaringen?) en vooral sponsoren 🙊😂. Wil volgend jaar ZAC en OW combineren.

Zie op de paddock veel “club van 50’s” enz ik ga hier ook maar eens wat meer achteraan, ruimte zat op pak/motor voor wat namen 😇😄
C0B94ACC-E76C-4AE5-AC72-FD259EED4B68.jpeg

En zoeken naar een leuk goedkoop winterprojectje (vfr/vtr/cbr) die ik in 2021 kan gebruiken als instructiemotor bij MCT 😄.
De schuur is klaar dus iets met wat schade/wat TLC nodig heeft zou perfect zijn.
203F8574-08CB-438B-8C51-51422F3BA159.jpeg

(stroom hangt niet meer zo los nu :+ )
 
Ik heb mijn QS bij Tovami in Goes, Ome Ruud voor intimi, laten installeren. Is van Powercommander en gaat als een Jekko..!! Als een mes door de boter, minder tijd en inspanning en veel meer stabiliteit in de motor.
 
Ik heb mijn QS bij Tovami in Goes, Ome Ruud voor intimi, laten installeren. Is van Powercommander en gaat als een Jekko..!! Als een mes door de boter, minder tijd en inspanning en veel meer stabiliteit in de motor.
Is die stand alone dan? Als in: bruikbaar zonder PowerCommander unit?
En ik las/hoorde dat de bak van een 2004/2005 model een QS niet zo lekker vindt?
 
Bekijk bijlage 1544926

Maar ik vind de vorm van de 70 veel mooier en dit is ook wel een toffe kleurstelling die aardig passend is bij mijn blade 😎

Tussen de middag even snel op de blade naar Motoport in Hengelo geweest.
Mijn kushitani jas begint na ongeveer 10 jaar intensief gebruik toch wat slijtage te laten zien... In de ellebogen begint die water door te laten en afgelopen weekend op t ritje naar Texel en terug was mijn buitenste rits een paar keer vanuit t midden open gegaan...
En omdat ze dit weekend najaarsopruiming hebben maar snel gaan kijken. Uiteraard is dat wat je wilt hebben nooit in de aanbieding, dus dan maar gewoon weer een goede jas uitgezocht.

En de HJC helmen toch maar eens gaan passen en uiteindelijk die blauw gele van hierboven in mijn maat besteld.
Hopelijk bevalt die idd beter dan de Schubert. Pasvorm was in de winkel al wel een stuk beter, dus ik heb goede hoop

IMG_20201002_1418317.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan