Dank voor de reacties. Maar was wat stil hier en dacht er wat leven in te stoppen met een vraagje. Blijkt dus dat ik niet de enige ben die een tik heeft als het om zijn motor gaat. De auto bekijk ik toch anders, ziet er regelmatig niet uit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Maar heb toch een vraagje. Bij het poetsen van de topkuip kwam ik nogal wat lijkje tegen. Vliegjes die de vorige eigenaar heeft laten zitten vanaf de aanschaf. Dus zitten nogal vastgeplakt. Staat wel stoer maar ik ben daar geen liefhebber van. Vraag is dan ook hoe jullie kuipdelen schoonmaken. Krijg ze nogal moeilijk er vanaf. Niet met een sopje, niet met een schoonmaakmiddel en ook niet met WD40.
Normaal onderhoud ik de fiets altijd na een rit. Gelijk poetsen. Vettigheid van de ketting haalde ik vroeger van het achterwiel of brug af met oude olie maar tegenwoordig met WD40. Daarna droog poetsen. Kuip spoot ik met een schoonmaakmiddel zoals Ajax of Bling. Vettigheid met Dasty. Alles droog poetsen en daarna met een soort was of plasticpoets de kuip insmeren, laten uitdrogen en dan uitpoetsen. Beetje werk allemaal maar doe het graag op mijn motor. Zo houd je de boel ook in de gaten of alles nog vast zit en heel is.
Ben de SC57 helemaal aan het nalopen. Bedoeling was schoonmaken maar omdat je dan toch tegen een paar kleinigheidjes aanloopt gelijk maar tijdens het schoonmaken een controle doen. Zo kwam ik een scheurtje tegen in het kontje, roestvorming onderop de radiator door steenslag, en meer van die kleinigheden. Wat erger was was de bout van het schakelpookje. Die was dol gedraaid. Een helicoil kan uitkomst bieden maar ik kwam er achter dat het draadgat in het blok verder doorloopt dan de bout lang is. Dus heb ik een tap door het gat gehaald en de draad opgeleukt, een langere bout gepakt en zo is het opgelost. Ben bijna klaar, morgen gaan de kuipdelen er weer op.
Maar heb toch een vraagje. Bij het poetsen van de topkuip kwam ik nogal wat lijkje tegen. Vliegjes die de vorige eigenaar heeft laten zitten vanaf de aanschaf. Dus zitten nogal vastgeplakt. Staat wel stoer maar ik ben daar geen liefhebber van. Vraag is dan ook hoe jullie kuipdelen schoonmaken. Krijg ze nogal moeilijk er vanaf. Niet met een sopje, niet met een schoonmaakmiddel en ook niet met WD40.
Normaal onderhoud ik de fiets altijd na een rit. Gelijk poetsen. Vettigheid van de ketting haalde ik vroeger van het achterwiel of brug af met oude olie maar tegenwoordig met WD40. Daarna droog poetsen. Kuip spoot ik met een schoonmaakmiddel zoals Ajax of Bling. Vettigheid met Dasty. Alles droog poetsen en daarna met een soort was of plasticpoets de kuip insmeren, laten uitdrogen en dan uitpoetsen. Beetje werk allemaal maar doe het graag op mijn motor. Zo houd je de boel ook in de gaten of alles nog vast zit en heel is.
Je zou me bus is moeten zien hij is wit geleverd maar daar zie je weinig van sorry ik keek even snel had niet echt tijd voor een serieuze reactie. Maar de straat kappen die op me blade zitten als ik tijd hèb om te rijden die worden erg goed verzorgd ik koop altijd van die microvezel doeken bij de action en daar poets ik hem altijd helemaal glimmend mee ik gebruik als poets middel wax en shine moet het merk even op zoeken de mat zwarten dingen doe ik met motul shine en go. Van te voren sproei ik hem eerst goed nat was hem met auto shampoo. Sproei hem warm af dan netjes laten drogen poets de hele motor ketting meestal gelijk even poetsen.Dank voor de reacties. Maar was wat stil hier en dacht er wat leven in te stoppen met een vraagje. Blijkt dus dat ik niet de enige ben die een tik heeft als het om zijn motor gaat. De auto bekijk ik toch anders, ziet er regelmatig niet uit.
Ben dit jaar een keer op de motor naar Groningen geweest van uit Utrecht was der wel in record tijd. Helaas werk ik te vaak verspreid over Nederland en kan niet overal me spullen(gereedschap) laten liggen en privé een rondje doen moet ik echt plannen en dan lukt me niet zo goedIk heb nooit zoveel tijd om te poetsen. Ben al blij als ik tijd heb om te rijden..
Had voor 2020 het plan opgevat om veel woon-werk te rijden en dan de lange weg terug naar huis....
De rest is geschiedenis.
Ach, koekblik is 20 jaar oud en heeft er al dik 600k km op zitten. Ga daar echt niet meer in investeren. Gooi er E10 in en olie van de Aldi. Op die olie loopt het zeker al 300k dus zo slecht is het niet.Ik was m'n motor gewoon met warm water een een sopje, en daarna was erop (bv. multiwax). Valt me wel op dat vliegjes (als je ze lang laat zitten) kleine doffe plekjes op het lakwerk veroorzaken, dus die probeer ik er na elke grote rit wel af te krijgen.
Koekblik staat in de ceramische coating; dat is echt ideaal voor het schoonhouden. Ook wel eens over nagedacht om dit bij de motor te laten doen, maar dat is wat bewerkelijker qua hoekjes, gaatjes, etc.
Koekblik is hier ook maar een vervoersmiddel. 17 jaartjes oud inmiddels en al 10 jaar in bezit en blijft voorlopig. Rij er weinig mee, zo'n 4K per jaar.Ach, koekblik is 20 jaar oud en heeft er al dik 600k km op zitten. Ga daar echt niet meer in investeren. Gooi er E10 in en olie van de Aldi. Op die olie loopt het zeker al 300k dus zo slecht is het niet.
Maar doe dat niet in de motor. Gek hé.
Zou ik ook doen, niet naar de klant luisteren? Doei.Koekblik is hier ook maar een vervoersmiddel. 17 jaartjes oud inmiddels en al 10 jaar in bezit en blijft voorlopig. Rij er weinig mee, zo'n 4K per jaar.
Moet de banden vervangen omdat ze uitgedroogd zijn en scheurtjes gaan vertonen.............
Wordt misschien 1 keer per jaar gewassen. Ding ziet er niet uit maar dat boeit me ook niet. Om de 2 jaar doe ik een klein beurtje, olie met filter.
Goedkoopste wat ik op dat moment kan bestellen Luchtfilter ff uitkloppen, remmen ff checken of er nog genoeg voering opzit.
Vorig jaar na 40 K maar eens nieuwe bougies erin gedraaid. Dacht die haal ik ff bij een materialenzaak hier vlakbij. De beste man vraagt kenteken en pakt de bougies. Meer dan 40 euro Ja, deze schrijft Ford voor. Uhh dat zijn iridium bougies, die hoef ik niet. Doe ff 4 gewone champion oid. Ja maar Ford schrijft deze voor. Ja maar dat vraag ik toch niet. Heb je gewone bougies voor me of niet ? Nee zegt ie.......ok doei.
Meeste KM's maak ik met de bedrijfsbus en vooral in de zomer is het vaak balen als ik een paar weken op dezelfde klus zit. Zou dan best met de motor kunnen als ik het gereedschap daar laat maar het gebeurt regelmatig dat ik gebeld wordt om tussendoor ff naar een storing te gaan.
Herkenbaar, hier precies hetzelfde probleemKoekblik is hier ook maar een vervoersmiddel. 17 jaartjes oud inmiddels en al 10 jaar in bezit en blijft voorlopig. Rij er weinig mee, zo'n 4K per jaar.
Moet de banden vervangen omdat ze uitgedroogd zijn en scheurtjes gaan vertonen.............
Wordt misschien 1 keer per jaar gewassen. Ding ziet er niet uit maar dat boeit me ook niet. Om de 2 jaar doe ik een klein beurtje, olie met filter.
Goedkoopste wat ik op dat moment kan bestellen Luchtfilter ff uitkloppen, remmen ff checken of er nog genoeg voering opzit.
Vorig jaar na 40 K maar eens nieuwe bougies erin gedraaid. Dacht die haal ik ff bij een materialenzaak hier vlakbij. De beste man vraagt kenteken en pakt de bougies. Meer dan 40 euro Ja, deze schrijft Ford voor. Uhh dat zijn iridium bougies, die hoef ik niet. Doe ff 4 gewone champion oid. Ja maar Ford schrijft deze voor. Ja maar dat vraag ik toch niet. Heb je gewone bougies voor me of niet ? Nee zegt ie.......ok doei.
Meeste KM's maak ik met de bedrijfsbus en vooral in de zomer is het vaak balen als ik een paar weken op dezelfde klus zit. Zou dan best met de motor kunnen als ik het gereedschap daar laat maar het gebeurt regelmatig dat ik gebeld wordt om tussendoor ff naar een storing te gaan.
Zo'n bus heb ik ookJe zou me bus is moeten zien hij is wit geleverd maar daar zie je weinig van sorry ik keek even snel had niet echt tijd voor een serieuze reactie. Maar de straat kappen die op me blade zitten als ik tijd hèb om te rijden die worden erg goed verzorgd ik koop altijd van die microvezel doeken bij de action en daar poets ik hem altijd helemaal glimmend mee ik gebruik als poets middel wax en shine moet het merk even op zoeken de mat zwarten dingen doe ik met motul shine en go. Van te voren sproei ik hem eerst goed nat was hem met auto shampoo. Sproei hem warm af dan netjes laten drogen poets de hele motor ketting meestal gelijk even poetsen.
Hier altijd de kuipdelen met lauw water en drupje Andy of Dreft of andere skere allesreiniger.Ik was m'n motor gewoon met warm water een een sopje, en daarna was erop (bv. multiwax). Valt me wel op dat vliegjes (als je ze lang laat zitten) kleine doffe plekjes op het lakwerk veroorzaken, dus die probeer ik er na elke grote rit wel af te krijgen.
Koekblik staat in de ceramische coating; dat is echt ideaal voor het schoonhouden. Ook wel eens over nagedacht om dit bij de motor te laten doen, maar dat is wat bewerkelijker qua hoekjes, gaatjes, etc.
Ik heb zoals dat dan zo mooi heet een "Kantoorbaan". We hebben drie locaties maar ik heb een vaste standplaats. Hoofdkantoor in Tilburg kom ik ook een enkele keer maar niet zo heel vaak. Als ik naar Tilburg moet ligt er een Business OV kaart klaar, gelukkig Eerste klas om het nog een beetje dragelijk te maken. Voor mijn werk heb ik niet veel spullen nodig. Vroeger lag dat dan gewoon in mijn kluisje op kantoor of ging mee in een tas of rugzak als ik naar het hoofdkantoor moest. De derde locatie bezoek ik nooit omdat ik die provincie als vakantie locatie wil houden.Ben dit jaar een keer op de motor naar Groningen geweest van uit Utrecht was der wel in record tijd. Helaas werk ik te vaak verspreid over Nederland en kan niet overal me spullen(gereedschap) laten liggen en privé een rondje doen moet ik echt plannen en dan lukt me niet zo goed
Is een zijspan niets voor je? Kan je je gereedschap en kleinmateriaal meenemen. Zijn hele mooie eigenbouw spannen hoor. Zelf gezien hier.
vind de kleurstelling echt gaaf!Zoals beloofd hierbij de foto's. Duurde even want heb het nodige aangepast en schoongemaakt.
Ow man ik heb het te doen met je thuis werken lijkt mij zo niks denk dat ik ook de hele dag niks zou willen doen omdat werk hoort niet thuis te zijn laat me werk ook altijd buiten de deur thuis. Is het niet vreemd dat thuis werken ?Ik heb zoals dat dan zo mooi heet een "Kantoorbaan". We hebben drie locaties maar ik heb een vaste standplaats. Hoofdkantoor in Tilburg kom ik ook een enkele keer maar niet zo heel vaak. Als ik naar Tilburg moet ligt er een Business OV kaart klaar, gelukkig Eerste klas om het nog een beetje dragelijk te maken. Voor mijn werk heb ik niet veel spullen nodig. Vroeger lag dat dan gewoon in mijn kluisje op kantoor of ging mee in een tas of rugzak als ik naar het hoofdkantoor moest. De derde locatie bezoek ik nooit omdat ik die provincie als vakantie locatie wil houden.
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrr, vanaf 13 maart 2020 werkt iedereen (zo'n 2600 man) thuis. Vormen we virtueel één kantoor wat we anders ook wel deden maar dan zaten we op kantoor, en is er geen woon-werk verkeer. Op kantoor is de werkkleding casual dus dat past ook makkelijk in de rugzak. Omkleed faciliteit is meer dan aanwezig. Maar helaas en nog weinig uitzicht op verandering. Sterker nog, deze week worden er 600 laptops uitgeleverd. Kan je een hooh-laag bureau bestellen met stoel en is er een budget van €500,- beschikbaar voor facilitaire zaken zoals bureaulamp, ventilator, voetenbankje dat soort dingen.
*zucht* maar liever zaten we gewoon lekker op kantoor en had ik mijn woon-werk km's op de motor kunnen maken bij mooi weer (dat wel).
Oh het blik, om en om in november, gelijk met de APK een kleine beurt of grote beurt. Is het behoud van je blik. APK is nl. geen onderhoud... Is 17 jaar oud en doet het prima. Voor het wassen duw ik hm door de krasstraat. Maar het blik staat nu ook veel te veel stil.
Wat een mooie fiets ben alleen niet zo’n fan van stickers behalve de Honda af fabriek stickers dan maar zijn die imi kappen dan zo anders kwa pas vorm ?Zoals beloofd hierbij de foto's. Duurde even want heb het nodige aangepast en schoongemaakt.
Aanpassingen:
- Parkers waarmee achterlicht vastzit vervangen en originele inbusboutjes m5 toegepast. Moest wel draad opfrissen
- Bout schakelpookje was dol maar draad opgefrist en langere bout toegepast. Zit nu vast
- Scheur in kontje gelijmd, gespoten en gepoetst
- Beschadiging koppelingshendel weggewerkt
- Alle pinlock boutjes ofwel kunststof klinknagels vervangen want soms zat er niks, soms een boutje en soms een verkeerde
- Steenslag en beschadigen op de lak aangetipt. Zie je nog wel want kleur komt niet 100% overeen maar is beter dan het was
- Totale kuip eraf gehaald en van binnen en buiten schoongemaakt
- Kuip was er toch af dus kon makkelijk bij alle framedelen en blok die dus ook schoongemaakt zijn en aangetipt met lak
- Was een bevestigingsbout weg van de radiator. Draadgat opgefrist en nieuwe bout erin.
- Steenslag en roestvorming rechtsonder op radiator weggehaald, geschuurd en gespoten
- Koelvloeistof bijgevuld.
- Kuip bevestigd maar wat een klus is dat zeg. Je kunt wel merken dat het geen OEM kuip is maar een vervanger. Gaatje komen net niet overeen.
Wacht nog op andere spiegels want de rechter is lam en zak naar beneden, hendel beschermers voor de koppelinmg en rem en wavediscs.
Alles is al besteld.
Toch weer een poosje met de hobby (of is het passie?) bezig geweest en een voldaan gevoel overgehouden.
Dat zou het moeten zijn maar krijg het spontane gevoel dat hier een 2e Bassie is geboren.
Dank je.vind de kleurstelling echt gaaf!
mooie fiets, daar ga je vast (hopelijk) veel plezier van krijgen
Heb ook een imi op de 954. Was plug and play. Pasvorm zonder spanning. Dacht deze ook maar is van ander plastic en stond er onder spanning op. Weet dat het gegleden heeft want was wat schade op plastic. Verwachtte dus spanning op 1 kant maar was op beide kanten. Probleem is dat de gaten voor pushpin niet exact boven elkaar liggen. Moet dus enige druk uitoefenen. Staat nu dus weer onder spanning.Wat een mooie fiets ben alleen niet zo’n fan van stickers behalve de Honda af fabriek stickers dan maar zijn die imi kappen dan zo anders kwa pas vorm ?
Netjes en heel veel plezier er mee!Zoals beloofd hierbij de foto's. Duurde even want heb het nodige aangepast en schoongemaakt.
Aanpassingen:
- Parkers waarmee achterlicht vastzit vervangen en originele inbusboutjes m5 toegepast. Moest wel draad opfrissen
- Bout schakelpookje was dol maar draad opgefrist en langere bout toegepast. Zit nu vast
- Scheur in kontje gelijmd, gespoten en gepoetst
- Beschadiging koppelingshendel weggewerkt
- Alle pinlock boutjes ofwel kunststof klinknagels vervangen want soms zat er niks, soms een boutje en soms een verkeerde
- Steenslag en beschadigen op de lak aangetipt. Zie je nog wel want kleur komt niet 100% overeen maar is beter dan het was
- Totale kuip eraf gehaald en van binnen en buiten schoongemaakt
- Kuip was er toch af dus kon makkelijk bij alle framedelen en blok die dus ook schoongemaakt zijn en aangetipt met lak
- Was een bevestigingsbout weg van de radiator. Draadgat opgefrist en nieuwe bout erin.
- Steenslag en roestvorming rechtsonder op radiator weggehaald, geschuurd en gespoten
- Koelvloeistof bijgevuld.
- Kuip bevestigd maar wat een klus is dat zeg. Je kunt wel merken dat het geen OEM kuip is maar een vervanger. Gaatje komen net niet overeen.
Wacht nog op andere spiegels want de rechter is lam en zak naar beneden, hendel beschermers voor de koppelinmg en rem en wavediscs.
Alles is al besteld.
Toch weer een poosje met de hobby (of is het passie?) bezig geweest en een voldaan gevoel overgehouden.
Dat zou het moeten zijn maar krijg het spontane gevoel dat hier een 2e Bassie is geboren.
is ook erg geslaagd; nog net niet te druk en ook qua kleuren wel mooi in balans.Heb ook een imi op de 954. Was plug and play. Pasvorm zonder spanning. Dacht deze ook maar is van ander plastic en stond er onder spanning op. Weet dat het gegleden heeft want was wat schade op plastic. Verwachtte dus spanning op 1 kant maar was op beide kanten. Probleem is dat de gaten voor pushpin niet exact boven elkaar liggen. Moet dus enige druk uitoefenen. Staat nu dus weer onder spanning.
Vind deze kleurstelling met de stickers wel goed staan. Is niet overdreven. De 954 heeft er veel meer maar ook die vind ik geslaagd. Ook een kuip die je weinig ziet. Zie foto.
Zat een blauw voorspatbord bij en een blauwe seatcover maar heb de originele geplaatst want had ik toch liggen. Achterspatbord ook zwart gespoten want vond ik ook mooier staan. Denk er zelfs over om de achterbrug ook zwart te maken. Istie helemaal klaar.
Thuisfront heeft het over verkopen. Voor de vrede doe ik mee maar niet van harte.is ook erg geslaagd; nog net niet te druk en ook qua kleuren wel mooi in balans.
je gaat ze dus allebei gewoon houden?
Ik ben nogal een 'poetsfreak'Ben de SC57 helemaal aan het nalopen. Bedoeling was schoonmaken maar omdat je dan toch tegen een paar kleinigheidjes aanloopt gelijk maar tijdens het schoonmaken een controle doen. Zo kwam ik een scheurtje tegen in het kontje, roestvorming onderop de radiator door steenslag, en meer van die kleinigheden. Wat erger was was de bout van het schakelpookje. Die was dol gedraaid. Een helicoil kan uitkomst bieden maar ik kwam er achter dat het draadgat in het blok verder doorloopt dan de bout lang is. Dus heb ik een tap door het gat gehaald en de draad opgeleukt, een langere bout gepakt en zo is het opgelost. Ben bijna klaar, morgen gaan de kuipdelen er weer op.
Maar heb toch een vraagje. Bij het poetsen van de topkuip kwam ik nogal wat lijkje tegen. Vliegjes die de vorige eigenaar heeft laten zitten vanaf de aanschaf. Dus zitten nogal vastgeplakt. Staat wel stoer maar ik ben daar geen liefhebber van. Vraag is dan ook hoe jullie kuipdelen schoonmaken. Krijg ze nogal moeilijk er vanaf. Niet met een sopje, niet met een schoonmaakmiddel en ook niet met WD40.
Normaal onderhoud ik de fiets altijd na een rit. Gelijk poetsen. Vettigheid van de ketting haalde ik vroeger van het achterwiel of brug af met oude olie maar tegenwoordig met WD40. Daarna droog poetsen. Kuip spoot ik met een schoonmaakmiddel zoals Ajax of Bling. Vettigheid met Dasty. Alles droog poetsen en daarna met een soort was of plasticpoets de kuip insmeren, laten uitdrogen en dan uitpoetsen. Beetje werk allemaal maar doe het graag op mijn motor. Zo houd je de boel ook in de gaten of alles nog vast zit en heel is.
Netjes!Zoals beloofd hierbij de foto's. Duurde even want heb het nodige aangepast en schoongemaakt.
Aanpassingen:
- Parkers waarmee achterlicht vastzit vervangen en originele inbusboutjes m5 toegepast. Moest wel draad opfrissen
- Bout schakelpookje was dol maar draad opgefrist en langere bout toegepast. Zit nu vast
- Scheur in kontje gelijmd, gespoten en gepoetst
- Beschadiging koppelingshendel weggewerkt
- Alle pinlock boutjes ofwel kunststof klinknagels vervangen want soms zat er niks, soms een boutje en soms een verkeerde
- Steenslag en beschadigen op de lak aangetipt. Zie je nog wel want kleur komt niet 100% overeen maar is beter dan het was
- Totale kuip eraf gehaald en van binnen en buiten schoongemaakt
- Kuip was er toch af dus kon makkelijk bij alle framedelen en blok die dus ook schoongemaakt zijn en aangetipt met lak
- Was een bevestigingsbout weg van de radiator. Draadgat opgefrist en nieuwe bout erin.
- Steenslag en roestvorming rechtsonder op radiator weggehaald, geschuurd en gespoten
- Koelvloeistof bijgevuld.
- Kuip bevestigd maar wat een klus is dat zeg. Je kunt wel merken dat het geen OEM kuip is maar een vervanger. Gaatje komen net niet overeen.
Wacht nog op andere spiegels want de rechter is lam en zak naar beneden, hendel beschermers voor de koppelinmg en rem en wavediscs.
Alles is al besteld.
Toch weer een poosje met de hobby (of is het passie?) bezig geweest en een voldaan gevoel overgehouden.
Dat zou het moeten zijn maar krijg het spontane gevoel dat hier een 2e Bassie is geboren.
Je kan m altijd nog net iets te hoog aan prijzen... Dan gaat t verkopen niet snellerThuisfront heeft het over verkopen. Voor de vrede doe ik mee maar niet van harte.