Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Lijkt ietsie anders te gaan dan bij mijn Dynojet. :+
Was ik al benieuwd naar, is het bij dynojet alleen inpluggen op de pc unit en de 'sensor' op het schakelpookje?

De healtech is wel makkelijk hoor, zit een draadboom aan de unit, met losse massa, en 4x een contra en stekker die je tussen de bobines clickt, daarna alleen de sensor nog vanaf de unit naar het schakelpookje en klaar is kees, je kan hem verder via Bluetooth instellen of op fabrieks instelling gebruiken.

Kastje is iets kleiner dan een pc
 
Was ik al benieuwd naar, is het bij dynojet alleen inpluggen op de pc unit en de 'sensor' op het schakelpookje?

De healtech is wel makkelijk hoor, zit een draadboom aan de unit, met losse massa, en 4x een contra en stekker die je tussen de bobines clickt, daarna alleen de sensor nog vanaf de unit naar het schakelpookje en klaar is kees, je kan hem verder via Bluetooth instellen of op fabrieks instelling gebruiken.

Kastje is iets kleiner dan een pc
Yep. Sensor in se schakelas zetten, plug in PowerCommander drukken, software op laptop openen nadat je contact hebt aangezet en schakelopties selecteren. Dan kan je schakel toerental en schakeltijd invoeren. Standaard op 6000 rpm en 65ms. Niks loshalen of lastig inbouwen. Als je een nieuwer model hebt met 2 injectoren per cilinder dan moet je ook nog een injectiemodule erbij aanschaffen heb ik begrepen. Misschien dat een ander dat kan toelichten? Bij mij op mijn SC57 2007 werkt het zoals ik hierboven heb staan.
 
Yep. Sensor in se schakelas zetten, plug in PowerCommander drukken, software op laptop openen nadat je contact hebt aangezet en schakelopties selecteren. Dan kan je schakel toerental en schakeltijd invoeren. Standaard op 6000 rpm en 65ms. Niks loshalen of lastig inbouwen. Als je een nieuwer model hebt met 2 injectoren per cilinder dan moet je ook nog een injectiemodule erbij aanschaffen heb ik begrepen. Misschien dat een ander dat kan toelichten? Bij mij op mijn SC57 2007 werkt het zoals ik hierboven heb staan.
IMG_20210121_171132.jpg

Dit is de unit van de healtech, je kan bij deze Qs dacht per 500tpm het aantal ms instellen, net als bij hoeveel toeren hij pas gaat werken.
Ik had voor ik de Qs op m'n vfr had best af en toe een mis shift, maar omdat ik de Qs al vanaf 4500 toeren last meedoen schakelt deze toch net een tikkie prettiger door de ontstekingscut, een leuke bijkomstigheid.

De bak van de fireblade schakelt van zichzelf al wat prettiger, ben wel benieuwd hoe deze gaat met de Qs erop, nog even wachten op m'n supersprox tandwiel, heb toch een met een tandje meer besteld, eens kijken hoe het bevalt. Zag in m'n Haynes boek dat de 954rr in California standaard met 43 achter geleverd is.
 
Bekijk bijlage 1587006
Dit is de unit van de healtech, je kan bij deze Qs dacht per 500tpm het aantal ms instellen, net als bij hoeveel toeren hij pas gaat werken.
Ik had voor ik de Qs op m'n vfr had best af en toe een mis shift, maar omdat ik de Qs al vanaf 4500 toeren last meedoen schakelt deze toch net een tikkie prettiger door de ontstekingscut, een leuke bijkomstigheid.

De bak van de fireblade schakelt van zichzelf al wat prettiger, ben wel benieuwd hoe deze gaat met de Qs erop, nog even wachten op m'n supersprox tandwiel, heb toch een met een tandje meer besteld, eens kijken hoe het bevalt. Zag in m'n Haynes boek dat de 954rr in California standaard met 43 achter geleverd is.
Heb jaren met een 43T achter op de 954RR gereden en vond het zeker in de Eifel e.d. stukken fijner rijden, de behoefte om terug naar de 1e versnelling te gaan was een stuk minder doordat ie dan in de 2e beter oppakt :t
 

Bijlagen

  • DSC00318_InPixio.jpg
    DSC00318_InPixio.jpg
    553,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 1587006
Dit is de unit van de healtech, je kan bij deze Qs dacht per 500tpm het aantal ms instellen, net als bij hoeveel toeren hij pas gaat werken.
Ik had voor ik de Qs op m'n vfr had best af en toe een mis shift, maar omdat ik de Qs al vanaf 4500 toeren last meedoen schakelt deze toch net een tikkie prettiger door de ontstekingscut, een leuke bijkomstigheid.

De bak van de fireblade schakelt van zichzelf al wat prettiger, ben wel benieuwd hoe deze gaat met de Qs erop, nog even wachten op m'n supersprox tandwiel, heb toch een met een tandje meer besteld, eens kijken hoe het bevalt. Zag in m'n Haynes boek dat de 954rr in California standaard met 43 achter geleverd is.
Geen idee hoe andere systemen werken of wat hun effect is. Heb alleen ervaring met mijn PK QS (PK is het merk) die op de PowerCommander past. Nadeel was dat ik het afgesteld had op 3500 rpm waardoor de 3e (of was het de 4e?) versnelling de geest gaf. Hoorde van de motorzaak dat het een algemeen probleem is als je bij lagere toerentallen de QS laat werken. Stond toevallig een Aprillia met hetzelfde probleem wat veroorzaakt was door de QS bij lage toerentallen te laten werken. Heb daarna dus de QS vanaf 6000 laten werken op de 954 en nu dus op 7000.

Hoorde trouwens vorige week dat de Fireblade (en met name de SC57) een zwakke schakelwals heeft en dat hij daarom geen QS op zijn blade heeft.
 
Geen idee hoe andere systemen werken of wat hun effect is. Heb alleen ervaring met mijn PK QS (PK is het merk) die op de PowerCommander past. Nadeel was dat ik het afgesteld had op 3500 rpm waardoor de 3e (of was het de 4e?) versnelling de geest gaf. Hoorde van de motorzaak dat het een algemeen probleem is als je bij lagere toerentallen de QS laat werken. Stond toevallig een Aprillia met hetzelfde probleem wat veroorzaakt was door de QS bij lage toerentallen te laten werken. Heb daarna dus de QS vanaf 6000 laten werken op de 954 en nu dus op 7000.

Hoorde trouwens vorige week dat de Fireblade (en met name de SC57) een zwakke schakelwals heeft en dat hij daarom geen QS op zijn blade heeft.
Die van de 2006/2007 is al beter dan de 2005 maar eey rij der al 10 k mee alles maakt en staat bij een goede afstelling. En geloof me je kan veel zelf instellen maar een goede tuner doet het vaak net wat beter. Sommige dingen moet je in belang van je eigen portemonnee op voorhand uit besteden. Mijn bak schakelt als nieuw na dit jaar trek ik hem er uit om tolloranties te meten. Ruud Freriks heeft Mijne afgesteld en die zei het nut van een qs beneden 6 a 7 k toeren is er toch niet dus gewoon der boven schakelen. 🤣
 
ik vind het wel een interessante materie die QS

heb een paar jaar terug eens proef gereden op een MT09 en het was even heel raar om gewoon omhoog te trappen, maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan is het wel heel verslavend idd!

alleen op mijn fireblade kom ik op straat niet heel erg vaak boven de 6-7 duizend toeren uit... dus ik zal dit soort gadgets nog maar even aan mij voorbij laten gaan voorlopig ;)
 
Heb jaren met een 43T achter op de 954RR gereden en vond het zeker in de Eifel e.d. stukken fijner rijden, de behoefte om terug naar de 1e versnelling te gaan was een stuk minder doordat ie dan in de 2e beter oppakt :t
Screenshot_20210122_092854_com.android.gallery3d.jpg

Afgelopen zomervakantie in Italië veel gereden, ik ben daar op een paar weggetjes geweest waar ik in z'n 1 bijna stil viel en echt de koppeling flink moest laten slippen om niet stil te vallen in de haarspeldbochten
 
Geen idee hoe andere systemen werken of wat hun effect is. Heb alleen ervaring met mijn PK QS (PK is het merk) die op de PowerCommander past. Nadeel was dat ik het afgesteld had op 3500 rpm waardoor de 3e (of was het de 4e?) versnelling de geest gaf. Hoorde van de motorzaak dat het een algemeen probleem is als je bij lagere toerentallen de QS laat werken. Stond toevallig een Aprillia met hetzelfde probleem wat veroorzaakt was door de QS bij lage toerentallen te laten werken. Heb daarna dus de QS vanaf 6000 laten werken op de 954 en nu dus op 7000.

Hoorde trouwens vorige week dat de Fireblade (en met name de SC57) een zwakke schakelwals heeft en dat hij daarom geen QS op zijn blade heeft.
Naar mijn idee moet je het ook een beetje aanvoelen, toerental en belasting. Ik kan met m'n vfr best vrij laag al schakelen met de Qs, alleen niet als je het gas vol open hebt, maar met half gas gaat het als boter
 
ik vind het wel een interessante materie die QS

heb een paar jaar terug eens proef gereden op een MT09 en het was even heel raar om gewoon omhoog te trappen, maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan is het wel heel verslavend idd!

alleen op mijn fireblade kom ik op straat niet heel erg vaak boven de 6-7 duizend toeren uit... dus ik zal dit soort gadgets nog maar even aan mij voorbij laten gaan voorlopig ;)
Ik heb dus hetzelfde. Ik zou dolgraag een QS willen, maar als ik zo lees dat dat ding het best werkt rond de 6 a 7k toeren, dan heeft het weinig nut. Ik rij er ongeveer 10k per jaar mee en dat is 90% woon werk verkeer.

Mocht er iemand zijn met een filmpje van een fly by met een QS zijn: POSTEN! 😍
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Ik heb dus hetzelfde. Ik zou dolgraag een QS willen, maar als ik zo lees dat dat ding het best werkt rond de 6 a 7k toeren, dan heeft het weinig nut. Ik rij er ongeveer 10k per jaar mee en dat is 90% woon werk verkeer.

Mocht er iemand zijn met een filmpje van een fly by met een QS zijn: POSTEN! 😍
Begrijp mij niet verkeerd aub. De QS die ik heb schakelt het best vanaf 6000 rpm. Maar in een gesprek met Druijff hoorde ik dat het wel kan vanaf 3000 rpm als je een ecu-flash bij hem doet en QS door hem laat inbouwen. Net wat CBRPhil zegt, laat het doen dan weet je dat het goed zit. Ik ben zelf zoekende maar ga binnenkort bij Druijff langs voor wat testen. Ben benieuwd wat de SC57 aan vermogen heeft en als het met een flash beter kan dan wordt het dat.
 
Als ik rustig rij op straat gebruik ik de qs niet eens vindt koppelen niet erg namelijk maar met 9k plat op de tank klapt die zo mooi,vlammen komen der uit als die in elkaar zit ga ik zeker een filmpje maken.
 
Als ik rustig rij op straat gebruik ik de qs niet eens vindt koppelen niet erg namelijk maar met 9k plat op de tank klapt die zo mooi,vlammen komen der uit als die in elkaar zit ga ik zeker een filmpje maken.
Hahaha, ben hetzelfde. Op de 954 heb je ook een heerlijke terugslag. Weet niet of het vlamt maar die knallen hoor ik graag in de uitlaat. De 1000 heb ik nog niet gehoord (jammer genoeg) Maar heb er ook nog niet beetje snel mee gereden.
 
Die klappen uit de uitlaat zijn wel gaaf ja, m'n 954 klapte met die sbk uitlaat ook behoorlijk met afremmen op de motor, maar alleen als je heel erg doortrekt en dan van 't gas af gaat, was erg leuk in de bergen van de zomer.
Ben benieuwd of hij nog iets doet met die originele pot eronder, die gaat dit seizoen toch blijven.
M'n vfr ploft helemaal niet met de Qs (ook niet zonder)

Volgens mij is het vooral dat die ontsteking cut bij lage toeren veel langer moet zijn, dus dat je eigenlijk per toerental moet kunnen instellen, want bij hogere toeren wil je hem juist korter hebben.
 
Die klappen uit de uitlaat zijn wel gaaf ja, m'n 954 klapte met die sbk uitlaat ook behoorlijk met afremmen op de motor, maar alleen als je heel erg doortrekt en dan van 't gas af gaat, was erg leuk in de bergen van de zomer.
Ben benieuwd of hij nog iets doet met die originele pot eronder, die gaat dit seizoen toch blijven.
M'n vfr ploft helemaal niet met de Qs (ook niet zonder)

Volgens mij is het vooral dat die ontsteking cut bij lage toeren veel langer moet zijn, dus dat je eigenlijk per toerental moet kunnen instellen, want bij hogere toeren wil je hem juist korter hebben.
Zou kunnen maar ik dacht andersom. Als het bij hogere rpm naar het gevoel wat zwaar gaat geef ik het wat meer tijd. Maar kan het mis hebben, geen verstand van en probeer maar wat.
 
Ja weet 't ook niet meer precies, zal binnenkort eens kijken hoe dat ook alweer zat kan 't wel zien aan die instellingen bij de healtech vanaf de fabrikant hoe dat zit
 
Ja weet 't ook niet meer precies, zal binnenkort eens kijken hoe dat ook alweer zat kan 't wel zien aan die instellingen bij de healtech vanaf de fabrikant hoe dat zit
Een run op een bank kost amper wat een maatje van mij was 135 euro kwijt met een yoshi flash (Suzuki)
 
Waar? Kan altijd vergelijken toch?
Bij Ruud Freriks 135 yoshi flash met afstellen qs run is meestal rond de 40 euro een goede tuner heeft er 2 a 3 nodig voor de normale doel einde kom je met een hele aangepaste motor dan kan het meer tijd kosten (heb ik me laten vertellen) mijn motor heeft 4 runs gemaakt wat hij zei
 
Terug
Bovenaan Onderaan