Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Moest wat ophalen in Houten dus pakte de blade natuurlijk. Heerlijke rit, niet koud en ook weinig glimmends op de weg gezien. Wel op het midden van de weg midden bij Zeist een witte stofstreep waar ik dus angstvallig langs ben blijven rijden.

Op de terugweg lampje benzine branden en dat al bij 115 km. Dus vol gegooid en naar huis gereden. Daar getankt en er moest bijna 5 liter in over bijna 70 km. Terugrekenend was het verbruik 1:14,5 bij een snelheid van 125 a 130. Ofwel, heb de toerenteller rond de 5000 rpm maar niet boven de 6000 rpm gehad en ook niet even een tussensprintje getrokken.
Vind het dus wel dorstig, slechter dan de 954 in ieder geval. Zal de blade eens goed laten afstellen. Of bij Freriks of bij Druyff. Daar ben ik nog niet over uit.

Ben wel benieuwd wat die van jullie gebruikt. of verbruikt als je dat liever leest. ;)
 
Ik ben nu toevallig weer even hier maar de laatste tijd erg druk.

In december onze 2e kindje geboren dus nu een wat drukkere situatie en minder vrije tijd om handen.

Afgelopen weekend hier lekker op de sloot achter het huis geschaatst, gesleed en gespeeld met onze oudste dochter.

Afgelopen woensdag is mijn vader overleden en ondanks dat de vooruitzichten niet goed waren kwam het alsnog onverwachts en dan gebeurt het ook nog eens een dag voor mijn verjaardag -O-

Nu eindelijk weekend (had nog een klusje vandaag) en morgen heb ik storingsdienst dus helaas zal rijden er nog even niet in zitten, maar er komen nog genoeg mooie dagen hoop ik.

Ik blijf hier uiteraard nog steeds weer terugkomen, maar op het moment is de frequentie waarmee ik dat doe wat minder.

Voor iedereen die wel nog gaat rijden alvast veel plezier en doe voorzichtig, ook automobilisten zijn er nog niet op bedacht dat er weer overal motorrijders op de weg te vinden zijn.
Gecondoleerd Joep. Ook al zijn de vooruitzichten slecht, het blijft altijd klote een geliefde te verliezen en het komt nooit op een goed moment. Wens jullie sterkte.
 
Gecondoleerd Joep. Ook al zijn de vooruitzichten slecht, het blijft altijd klote een geliefde te verliezen en het komt nooit op een goed moment. Wens jullie sterkte.

Dankjewel.

De vooruitzichten waren slecht in de zin dat de uitslag van de scan was dat er uitzaaiingen (kanker) waren in longen, lever en botten.
Pas 1,5 maand later is het dus al gebeurd.

"Gelukkig" voor mijn vader heeft hij geen lange lijdensweg en geen pijn gehad en daar ben ik wel erg blij om! :Y
 
Ik ben nu toevallig weer even hier maar de laatste tijd erg druk.

In december onze 2e kindje geboren dus nu een wat drukkere situatie en minder vrije tijd om handen.

Afgelopen weekend hier lekker op de sloot achter het huis geschaatst, gesleed en gespeeld met onze oudste dochter.

Afgelopen woensdag is mijn vader overleden en ondanks dat de vooruitzichten niet goed waren kwam het alsnog onverwachts en dan gebeurt het ook nog eens een dag voor mijn verjaardag -O-

Nu eindelijk weekend (had nog een klusje vandaag) en morgen heb ik storingsdienst dus helaas zal rijden er nog even niet in zitten, maar er komen nog genoeg mooie dagen hoop ik.

Ik blijf hier uiteraard nog steeds weer terugkomen, maar op het moment is de frequentie waarmee ik dat doe wat minder.

Voor iedereen die wel nog gaat rijden alvast veel plezier en doe voorzichtig, ook automobilisten zijn er nog niet op bedacht dat er weer overal motorrijders op de weg te vinden zijn.
Gecondoleerd Joep -O-
 
Moest wat ophalen in Houten dus pakte de blade natuurlijk. Heerlijke rit, niet koud en ook weinig glimmends op de weg gezien. Wel op het midden van de weg midden bij Zeist een witte stofstreep waar ik dus angstvallig langs ben blijven rijden.

Op de terugweg lampje benzine branden en dat al bij 115 km. Dus vol gegooid en naar huis gereden. Daar getankt en er moest bijna 5 liter in over bijna 70 km. Terugrekenend was het verbruik 1:14,5 bij een snelheid van 125 a 130. Ofwel, heb de toerenteller rond de 5000 rpm maar niet boven de 6000 rpm gehad en ook niet even een tussensprintje getrokken.
Vind het dus wel dorstig, slechter dan de 954 in ieder geval. Zal de blade eens goed laten afstellen. Of bij Freriks of bij Druyff. Daar ben ik nog niet over uit.

Ben wel benieuwd wat die van jullie gebruikt. of verbruikt als je dat liever leest. ;)
Lamp gaat pas aan als je nog ongeveer 4 liter over hebt en dus 14 liter hebt verstookt. Als je 1:14.5 doet zou het lampje dus na zo'n 200km pas aan moeten gaan...
Mijn gaat normaal ook tussen 200 en 220km aan als ik rustig aan doen
 
Morgen ritje van 300 km. Zal mijn normale ritme rijden. Kan ik het vergelijken met de 954. Ben benieuwd. Maar in het achterhoofd toch ook benieuwd wat het doet na een goede afstelling op een dyno-bank. Wordt vervolgd.
 
20210221_085536.jpg


Ze staan er klaar voor!*O*
Iedereen veel plezier! :]
 
Hoor zoveel verontrustende berichten over het olieverbruik van de 1000 blades. Dan weer de modellen 2004-2007 dan weer alleen de 2008-2009 en dan weer de 2004-2012.
Nu heb ik nog niet gereden met de SC57/2007 dus ben benieuwd zondag. Maar ben ook nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

Over de SC50/954 kan ik kort zijn. Beide die ik had gebruikte niets. Hoefde nooit bij te vullen.
De SC28/900 was ook nauwelijks meetbaar maar dat overkwam mij bijna. In Dld gingen anderen van het groepje olie bijvullen. Ik dacht ook maar eens te kijken. Moest er bijna 2 liter in. Schrikken. Maar blok heeft toen en daarna nooit een krimp gegeven.
Tjah je hoort wel is dingen elk model heeft wel wat maar ik heb er 33k op staan op een 2005 10 k circuit km e. 0 verbruik maar ik laat hem altijd netjes warm draaien voor ik gas geef
 
Tjah je hoort wel is dingen elk model heeft wel wat maar ik heb er 33k op staan op een 2005 10 k circuit km e. 0 verbruik maar ik laat hem altijd netjes warm draaien voor ik gas geef
Yep. Doe ik ook. Of heel rustig wegrijden en niet hoger dan 3000 rpm. Maar dat komt zelden voor. Pas gassen als de temp boven de 90 graden is.
 
ik heb het spulletje effe buiten gezet
ik had hem graag effe in de ketting laten klimmen
maar ja andere keer:?
het spul blijft staan
Heej mijn afrij motor. Een 50 cc Kreidler. De examinator geloofde mij dat ik het heel rustig aan wilde opbouwen. Ben toen in 1x geslaagd. Motor was van een viendje. In de schuur stond een door Arie Bant opgevoerde 500 cc Suzuki 2takt twin.
 
Vanmorgen lekker met de brommert naar het werk gegaan, het is dat madame moest werken, anders had ik de terugweg met een lekkere omweg gepakt.
Maar met de nieuwe garagedeur is het echt helemaal top, druk op de knop en goan *O* Wellicht aankomende week nog een rondje... :]
Bekijk bijlage 1598789
Mooie deur Chris. Doe je wel de sleutel in een afgesloten metalen blikje? Jij wilt toch niet dat onverlaten ook met een druk op de knop er vandoor GOAN op het mooie spul dat binnen staat?
 
Vandaag een lekker ritje gemaakt. Vanmorgen vroeg weg en laat in de middag weer thuis. Wat was het druk zeg. Was al voorspeld dat er veel gezwaaid zou worden en ja, dat is er. Rondje gemaakt van bijna 350 km. Bij elke tankbeurt het verbruik in de gaten gehouden. En zoals beloofd zou ik dat hier terugkoppelen. 3x getankt en verschillende rijstijlen gebruikt. Rustig toeren en door kunnen rijden leverde 1 : 13,8. Aanpassend aan het verkeer want was erg druk met tussendoor 200 en soms stevig doortrekken leverde 1 : 16,2. Moet zeggen dat er toen ook heel lang 30 km is gereden en ik in 4 reed. Stuk waarbij ik snel reed (optrekken, hard gaan met regelmatig inhalen en hele stukken tegen de 160) 1 : 12,8.

Nu kan ik van deze drie geen gemiddelde pakken omdat er te wisselvallig is gereden, maar denk dat een 1 : 14 best wel redelijk is voor een fiets met deze modificaties.
 
Vandaag een lekker ritje gemaakt. Vanmorgen vroeg weg en laat in de middag weer thuis. Wat was het druk zeg. Was al voorspeld dat er veel gezwaaid zou worden en ja, dat is er. Rondje gemaakt van bijna 350 km. Bij elke tankbeurt het verbruik in de gaten gehouden. En zoals beloofd zou ik dat hier terugkoppelen. 3x getankt en verschillende rijstijlen gebruikt. Rustig toeren en door kunnen rijden leverde 1 : 13,8. Aanpassend aan het verkeer want was erg druk met tussendoor 200 en soms stevig doortrekken leverde 1 : 16,2. Moet zeggen dat er toen ook heel lang 30 km is gereden en ik in 4 reed. Stuk waarbij ik snel reed (optrekken, hard gaan met regelmatig inhalen en hele stukken tegen de 160) 1 : 12,8.

Nu kan ik van deze drie geen gemiddelde pakken omdat er te wisselvallig is gereden, maar denk dat een 1 : 14 best wel redelijk is voor een fiets met deze modificaties.
Ik vindt het toch best tegen vallen niet dat ik op de liters let maar omdat jij der zo mee bezig was heb ik er ook even op gelet ik heb zelfs mijn afwijking gemeten in me teller vanwege andere tandwiel verhouding. En ik kom op 16,5 met abnormaal rij gedrag 🤣🤣🤣🤣 toen een stukje rustig gereden snelweg km beetje huizen kijken 1:20 🤣🤣🤣🤣 mijn vriendin achterop had zelfs vraagtekens bij mijn rustige rij style
 
Terug
Bovenaan Onderaan