Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Mooie deur Chris. Doe je wel de sleutel in een afgesloten metalen blikje? Jij wilt toch niet dat onverlaten ook met een druk op de knop er vandoor GOAN op het mooie spul dat binnen staat?
Ja, sleutels zijn niet in de buurt van de motor te vinden ;) Maar bij wijze van, zou je hier in het durp je motor, met sleutel en al er in, gewoon onbeheerd neer kunnen zetten, blijft gewoon staan, hier kan het nog... *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt het toch best tegen vallen niet dat ik op de liters let maar omdat jij der zo mee bezig was heb ik er ook even op gelet ik heb zelfs mijn afwijking gemeten in me teller vanwege andere tandwiel verhouding. En ik kom op 16,5 met abnormaal rij gedrag 🤣🤣🤣🤣 toen een stukje rustig gereden snelweg km beetje huizen kijken 1:20 🤣🤣🤣🤣 mijn vriendin achterop had zelfs vraagtekens bij mijn rustige rij style
Klopt Phil, ben de zaak aan het vergelijken. Heb uit pure emotie de 1000 gekocht maar weet nog niet of het voor mij echt een verbetering is. Zo kan ik op de 954 naar Assen rijden, daar vlak voor het circuit tanken, alle sessies voorrijden en op de terugweg tanken net na het circuit. Met de 1000 zal dat niet gaan denk ik. Als het vergelijkbaar is dan hoef ik niet op te letten of ik niet stil val tijdens de laatste vrijrij sessie. Daarbij wil ik ook de kosten in de gaten houden. Het is een hobby en als vrijwilliger wil ik ook de veiligheid vergroten voor motorrijders op de weg en op het circuit. Wordt daar niet voorbetaald. En als mij dat meer gaat kosten dan houd ik liever de 954. Ook zo met het olieverbruik. De motor moet wel heel blijven en ik wil dan eigenlijk geen zorgen door na elke rit er onder te gaan kijken of het olie verbruikt. En dan vergelijk ik het liever met gelijke motoren dan alleen te kijken naar de mijne. Mogelijk heb ik een miskoop en dan gaatie de deur uit mogelijk mankeert het nietsmaar is het gewoon niet mijn fiets. Alhoewel het sturen en het inkomen van het vermogen en koppel magnifiek is. Net elastiek.

Maar zoals je al aangeeft, ik ben er erg mee bezig. Teveel misschien en moet ik er gewoon mee rijden. Valt het tegen dan maar wegdoen en weer op de 954 stappen. Maar vooral jullie er niet mee lastig vallen. Het is en blijft een pracht sport dus moet ik dat niet in twijfel gaan trekken.

Dank wel iedereen voor hun reacties.
 
Tank mn 1000 ook af voor alle sessie's en dan gaat in de laatste ronde's van de 5e sessie meestal mn reserve lampje aan, dus moet lukken! *D

Gisteren met de vriendin en een paar maten ook nog een mooie rit gemaakt, heerlijk!
 
Laatst bewerkt:
20210221_173640[1].jpg
 

Bijlagen

  • 20210221_173621[1].jpg
    20210221_173621[1].jpg
    564,6 KB · Weergaven: 9
  • 20210221_173533[1].jpg
    20210221_173533[1].jpg
    556,4 KB · Weergaven: 9
  • 20210221_172540[1].jpg
    20210221_172540[1].jpg
    554,3 KB · Weergaven: 9
Ik ben nu toevallig weer even hier maar de laatste tijd erg druk.

In december onze 2e kindje geboren dus nu een wat drukkere situatie en minder vrije tijd om handen.

Afgelopen weekend hier lekker op de sloot achter het huis geschaatst, gesleed en gespeeld met onze oudste dochter.

Afgelopen woensdag is mijn vader overleden en ondanks dat de vooruitzichten niet goed waren kwam het alsnog onverwachts en dan gebeurt het ook nog eens een dag voor mijn verjaardag -O-

Nu eindelijk weekend (had nog een klusje vandaag) en morgen heb ik storingsdienst dus helaas zal rijden er nog even niet in zitten, maar er komen nog genoeg mooie dagen hoop ik.

Ik blijf hier uiteraard nog steeds weer terugkomen, maar op het moment is de frequentie waarmee ik dat doe wat minder.

Voor iedereen die wel nog gaat rijden alvast veel plezier en doe voorzichtig, ook automobilisten zijn er nog niet op bedacht dat er weer overal motorrijders op de weg te vinden zijn.
gecondoleerd Joep.
 
Klopt Phil, ben de zaak aan het vergelijken. Heb uit pure emotie de 1000 gekocht maar weet nog niet of het voor mij echt een verbetering is. Zo kan ik op de 954 naar Assen rijden, daar vlak voor het circuit tanken, alle sessies voorrijden en op de terugweg tanken net na het circuit. Met de 1000 zal dat niet gaan denk ik. Als het vergelijkbaar is dan hoef ik niet op te letten of ik niet stil val tijdens de laatste vrijrij sessie. Daarbij wil ik ook de kosten in de gaten houden. Het is een hobby en als vrijwilliger wil ik ook de veiligheid vergroten voor motorrijders op de weg en op het circuit. Wordt daar niet voorbetaald. En als mij dat meer gaat kosten dan houd ik liever de 954. Ook zo met het olieverbruik. De motor moet wel heel blijven en ik wil dan eigenlijk geen zorgen door na elke rit er onder te gaan kijken of het olie verbruikt. En dan vergelijk ik het liever met gelijke motoren dan alleen te kijken naar de mijne. Mogelijk heb ik een miskoop en dan gaatie de deur uit mogelijk mankeert het nietsmaar is het gewoon niet mijn fiets. Alhoewel het sturen en het inkomen van het vermogen en koppel magnifiek is. Net elastiek.

Maar zoals je al aangeeft, ik ben er erg mee bezig. Teveel misschien en moet ik er gewoon mee rijden. Valt het tegen dan maar wegdoen en weer op de 954 stappen. Maar vooral jullie er niet mee lastig vallen. Het is en blijft een pracht sport dus moet ik dat niet in twijfel gaan trekken.

Dank wel iedereen voor hun reacties.
Nou met voor rijden Red je dat makkelijk ik verbruik ongeveer 3 liter per sessie en dan gebruik ik geen 6e versnelling dan hang ik te veel op het gas rem ik te veel waardoor ik weer te veel gas moet geven 🤣🤣🤣 en heel soms als ik bij een goede rijder aanpik dan rij ik best wat snelle rondjes en dan verbruik ik ook ongeveer 3 liter per sessie.
En dat olie verbruik dat zie je gelijk. Elke motor rookt als die koud is maar als die op bedrijfs temperatuur is rookt een Honda bijna niet.
je vindt echt een hoop horror verhalen maar tjah die blijven der altijd.
ik zeg lekker rijden en dan zie je het vanzelf als die sc57 geen vooruitgang was geweest hadden ze het wsbk er ook niet mee gewonnen.
maar krijg je helemaal geen onkosten vergoeding of voordelen voor de werkzaamheden die je verricht ?

maar niet zoveel na denken gewoon rijden🏍ik denk dat je namelijk meer kans maakt om hem peronguk plat te leggen op het circuit of dat iemand je mee neemt dan dat je een Honda hebt gekocht met olie verbruik 🤣
 
Een goede motor kan gerust ietsjes olie verbruiken als gevolg van een goede olie/smeerfilm tussen de zuiger en cilinderwand. Het moet dan wel bij iets verbruik blijven. Zeker bij circuitgebruik lijkt me dat totaal niet vreemd. Als het olie tanken en benzine bijvullen wordt, is de verhouding wel wat scheef gegeroeid.
Ten opzichte van de 929 vind ik de sc57 vele malen makkelijker en smeuiiger rijden. De motor zelf klinkt ook veel minder rauw en daardoor ben ik geneigd later te schakelen en sowieso langer hoger in toeren te blijven omdat het nu juist zo lekker klinkt. Het verbruik van mijn motor ligt ook rond de 1:16, met de originele tandwielverhouding en dat maakt hem wat dorstiger dan de 929 (1:18), deels toe te schrijven aan mijn veranderde rijgedrag denk ik.
 
Nou met voor rijden Red je dat makkelijk ik verbruik ongeveer 3 liter per sessie en dan gebruik ik geen 6e versnelling dan hang ik te veel op het gas rem ik te veel waardoor ik weer te veel gas moet geven 🤣🤣🤣 en heel soms als ik bij een goede rijder aanpik dan rij ik best wat snelle rondjes en dan verbruik ik ook ongeveer 3 liter per sessie.
En dat olie verbruik dat zie je gelijk. Elke motor rookt als die koud is maar als die op bedrijfs temperatuur is rookt een Honda bijna niet.
je vindt echt een hoop horror verhalen maar tjah die blijven der altijd.
ik zeg lekker rijden en dan zie je het vanzelf als die sc57 geen vooruitgang was geweest hadden ze het wsbk er ook niet mee gewonnen.
maar krijg je helemaal geen onkosten vergoeding of voordelen voor de werkzaamheden die je verricht ?

maar niet zoveel na denken gewoon rijden🏍ik denk dat je namelijk meer kans maakt om hem peronguk plat te leggen op het circuit of dat iemand je mee neemt dan dat je een Honda hebt gekocht met olie verbruik 🤣
En ook dat klopt. Zo ben ik ook bezig. Soms zelfs wat sneller rond en dat zonder te remmen. Krijg weleens de vraag hoe je het remlicht uitzet. ;)
Als er een snellere achter mij zit en de rest kan niet volgen gaat die naar een snellere groep. Of je ruilt met een langzame uit de snellere groep. Maar wilde nu weer eens kijken of ik in een vrijrij sessie mijn tijd kon aanscherpen. Of ik nog wel snel rond kon gaan.

En ja, de blade zal echt niet stuk gaan van een beetje olie verbruik. Maar ik ben verpest met de 954 waar ik alleen maar benzine in hoefde te gooien. Olie kwam wel tijdens het onderhoud en water al helemaal niet. De zorgen heb ik altijd bij 2e hands aankopen. Als het mis is wat doe je dan? Verder investeren of wegdoen.
De V70 had na twee maanden nieuwe bobines nodig. 5 x 120 incl. Dacht miskoop te hebben maar rijdt nu na 13 jaar nog en heeft 607k km op de teller. ;)

Toen Menno met 2TE begon en mij vroeg voor te rijden deed ik dat uit liefde voor de sport en om hem te helpen. Nu hij Racesensations heeft en ik bij 2TE ben gebleven, is dat zo doorgegaan. Zal eens met Jordy praten. Nooit bij nagedacht.
 
153516614_4092251164132700_6446448283735503458_n.jpg


Afgelopen zondag ook maar weer eens lekker stukje wezen rijden.
Wat vroeger als normale motor wordt gezien zien mensen hem nu als oldtimer :O
Iedereen vraagt nu ook of die te koop is maar deze gaat nooit meer weg,
Al 18 jaar in bezit nu net 53000 op de teller
Idd gezien dat de waarde van deze dames op leeftijd aardig in de lift zitten, hopelijk het zelfde verhaal voor de sc33 over een tijdje. Wie weet kan ik de mijne dan met winst verkopen en heb ik al die jaren nagenoeg gratis motor gereden. :]

Op rijbewijs kwijt raken en boetes na dan :+
 
153516614_4092251164132700_6446448283735503458_n.jpg


Afgelopen zondag ook maar weer eens lekker stukje wezen rijden.
Wat vroeger als normale motor wordt gezien zien mensen hem nu als oldtimer :O
Iedereen vraagt nu ook of die te koop is maar deze gaat nooit meer weg,
Al 18 jaar in bezit nu net 53000 op de teller
53000? Voor een oerblade? Mijn eerste 954 had iets van 120.000 op de teller. Ook in 18 jaar tijd.
 
Is dit op te lossen door een propje te laten schieten? heb over 2 weken sowieso al een afspraak staan om band te laten wisselen zou wel fijn zijn als ik die 2 weken nog even door kan rijden. :]
 

Bijlagen

  • pfffff.jpg
    pfffff.jpg
    152,1 KB · Weergaven: 11
Is dit op te lossen door een propje te laten schieten? heb over 2 weken sowieso al een afspraak staan om band te laten wisselen zou wel fijn zijn als ik die 2 weken nog even door kan rijden. :]
Ja dat kan. Wel op snelheid letten. Vraag even na wat de max snelheid wordt met een prop. Jaren terug in Dld een prop laten zetten en werd gezegd max 180 km/h. Hoorde van een racemaatje twee jaar terug dat hij 250 km/h met een prop had gereden. Zou ik niet doen maar ben van de oude stempel. Mogelijk nu technologisch wel door ontwikkeling op dat vlak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan