Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ik hoef geen andere stuurdemper op de SC want voor mij voldoet het voorlopig. Ook uit de testen lees ik dat en een mede instructeur roemt ook het gedrag.
Ik zou ook nooit een nieuwe kopen omdat ik vertrouwen mis, maar ik heb een volledig instelbare HK demper gekregen dus wou ik weten of het de moeite/upgrade waard is, vandaar de vraag 😁


maar op Midland dat alleen een kartbaan is en daarmee een stuurcircuit, voelt het ook echt stabieler.
ik kan mezelf hierin nog niet zo vinden, vind de Blade wat zwaar sturen (zwaarder dan mn ‘98 mille..) en ben nog niet achter waar dat weg komt. Wil de vork iets door laten steken om te testen, maar kan ook aan te zware voorvoren liggen (zijn op 100kg afgeveerd)
 
Ik zou ook nooit een nieuwe kopen omdat ik vertrouwen mis, maar ik heb een volledig instelbare HK demper gekregen dus wou ik weten of het de moeite/upgrade waard is, vandaar de vraag 😁



ik kan mezelf hierin nog niet zo vinden, vind de Blade wat zwaar sturen (zwaarder dan mn ‘98 mille..) en ben nog niet achter waar dat weg komt. Wil de vork iets door laten steken om te testen, maar kan ook aan te zware voorvoren liggen (zijn op 100kg afgeveerd)
Echt? De blade stuurt moeilijker als de appie? :P
 
iemand een idee of de uitlaat van de 929 en 954 op de 919 (sc33) passen? Heb het over de einddemper weet dat de 929 en 954 zo'n kegel aan het einde van het spruitstuk hebben maar vroeg me af of de diameter en ophangpunten overeen komen? 🤔
 
wat een weertje*O*8-)
Idd en gisteren al volop van genoten, een mooie rit met wat maten langs de dijken gedaan en stond er van te kijken dat het er zo rustig was! Voor iedereen die vandaag op pad is, veel plezier!!! *D
 

Bijlagen

  • 20210529_155522.jpg
    20210529_155522.jpg
    277,5 KB · Weergaven: 17
  • 20210529_155618.jpg
    20210529_155618.jpg
    362,2 KB · Weergaven: 21
  • 20210529_165157.jpg
    20210529_165157.jpg
    340,9 KB · Weergaven: 20
  • 20210529_171206.jpg
    20210529_171206.jpg
    409,4 KB · Weergaven: 21
  • IMG-20210529-WA0004.jpg
    IMG-20210529-WA0004.jpg
    132,8 KB · Weergaven: 19
iemand een idee of de uitlaat van de 929 en 954 op de 919 (sc33) passen? Heb het over de einddemper weet dat de 929 en 954 zo'n kegel aan het einde van het spruitstuk hebben maar vroeg me af of de diameter en ophangpunten overeen komen? 🤔
Volgens mij is van de 919 de diameter verschillend tov de 929/954. Weet wel dat dempers van de sc28-sc33 wel onderling uitwisselbaar zijn, maar dan wel een losse bevestigingsbeugel moeten hebben omdat de bevestigingspunten net iets gedraaid zijn tov van elkaar. Dempers met een vast bevestigingspunt voor aan de duosteun zijn dus niet uitwisselbaar.
 
Idd en gisteren al volop van genoten, een mooie rit met wat maten langs de dijken gedaan en stond er van te kijken dat het er zo rustig was! Voor iedereen die vandaag op pad is, veel plezier!!! *D
hier is de blade vandaag uitgelaten wat een weertje
ik heb er weer van genoten hij heeft goed zijn best gedaan
o ja en ik was lang niet de enigste :N
het was druk
 
Volgens mij is van de 919 de diameter verschillend tov de 929/954. Weet wel dat dempers van de sc28-sc33 wel onderling uitwisselbaar zijn, maar dan wel een losse bevestigingsbeugel moeten hebben omdat de bevestigingspunten net iets gedraaid zijn tov van elkaar. Dempers met een vast bevestigingspunt voor aan de duosteun zijn dus niet uitwisselbaar.
bassie heb je het spul ook nog uitgelaten
 
Zeker, vandaag net over 300km bij op de blade gezet *O*
Vind ‘t verschil 190 of 180 band wel uit maken…. Hierna gewoon weer ‘n 180 erop. Voelt toch wat lichtvoetiger dan.
180 stuurt wat lichter maar de 190 is iets stabieler en koersvaster. Plus dat het naar mijn idee beter smoelt.
 
Ik zou ook nooit een nieuwe kopen omdat ik vertrouwen mis, maar ik heb een volledig instelbare HK demper gekregen dus wou ik weten of het de moeite/upgrade waard is, vandaar de vraag 😁



ik kan mezelf hierin nog niet zo vinden, vind de Blade wat zwaar sturen (zwaarder dan mn ‘98 mille..) en ben nog niet achter waar dat weg komt. Wil de vork iets door laten steken om te testen, maar kan ook aan te zware voorvoren liggen (zijn op 100kg afgeveerd)
Alleen plaatsen omdat je het gekregen hebt zou mij wat te ver gaan. Maar begrijp wat je bedoelt .Je kunt het ook verkopen, heb je toch weer een slick of regenband(setje).
Meest makkelijke is de vorkpoten iets door te laten zakken. Maar zou eerst wel de huidige stand noteren.

Kan eens navragen voor je hoe Peter zijn SC57 heeft staan en afgeveerd als jij dat wilt? Hij is welliswaar kleiner maar gewicht is nagenoeg hetzelfde schat ik in.
 
Volgens mij is van de 919 de diameter verschillend tov de 929/954. Weet wel dat dempers van de sc28-sc33 wel onderling uitwisselbaar zijn, maar dan wel een losse bevestigingsbeugel moeten hebben omdat de bevestigingspunten net iets gedraaid zijn tov van elkaar. Dempers met een vast bevestigingspunt voor aan de duosteun zijn dus niet uitwisselbaar.
Klopt, reed met mijn 900 ook met een iets gedraaide einddemper. Als dat je niet stoort past het wel met een losse beugel op de bolt on bocht.
 
De 2006/2007 heeft een boel verbeteringen tov de 2004/2005. Onder andere een kleinere balhoofdshoek en kortere achtervork. Daardoor zal de 2004/2005 wat logger aanvoelen dan de 2006/2007 Misschien wel net zo log als de appie :+
 
Nja hij rijdt en stuurt uiteraard heerlijk en je merkt écht het gewichts en pk verschil, met het “zware sturen” bedoel ik voornamelijk het omgooien van bijv de GT bocht en Ruskenhoek/Stekkenwal. Daar voelt ie gewoon zo log aan dat je ‘m niet zo makkelijk van het ene op het andere oor krijgt, meer met te stugge vering te maken denk ik :+

Ik bedoel, sturen kan ie wel 😏
D81D220E-CC8A-4A95-8340-F9FBE7D00E14.jpeg


mja m’n cbr600f veranderde ook compléét na het plaatsen van clipons onder ipv op de kroonplaat dus volgende training maar eens de vork iéts laten doorsteken kijken wat dat doet 😄
 
Nja hij rijdt en stuurt uiteraard heerlijk en je merkt écht het gewichts en pk verschil, met het “zware sturen” bedoel ik voornamelijk het omgooien van bijv de GT bocht en Ruskenhoek/Stekkenwal. Daar voelt ie gewoon zo log aan dat je ‘m niet zo makkelijk van het ene op het andere oor krijgt, meer met te stugge vering te maken denk ik :+

Ik bedoel, sturen kan ie wel 😏
Bekijk bijlage 1639036

mja m’n cbr600f veranderde ook compléét na het plaatsen van clipons onder ipv op de kroonplaat dus volgende training maar eens de vork iéts laten doorsteken kijken wat dat doet 😄
Ben het met je eens. De 954 kijk je van zijn lijn. Maar die had ik dan ook 15 jaar. De SC moet je echt een beetje "commanderen" merkte ik vandaag. Rotondes gepakt en met een beetje overtuiging gaat het makkelijker. Voelt door zijn stabiliteit wat stugger maar dat valt best mee als je met overtuiging de motor plat legt. Kon het ook van zijn lijn halen maar zoals gezegd, wel met en beetje meer overtuiging. Denk een kwestie van wennen.

Peter is een prima vent en zal je wel bijpraten daar waar nodig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan