Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Setje lichtere velgen wellicht?
Had in de Mille wél OZ's idd :P

Voelt door zijn stabiliteit wat stugger maar dat valt best mee als je met overtuiging de motor plat legt. Kon het ook van zijn lijn halen maar zoals gezegd, wel met en beetje meer overtuiging. Denk een kwestie van wennen.

Peter is een prima vent en zal je wel bijpraten daar waar nodig.
Ja dat klinkt herkenbaar, licht sturen, maar het omgooien vergt ff wat commando haha.

Peter is een mooie gast, heb ik m'n info voor de blade ook vandaan, mocht alleen een Blade kopen als ik hem beloofde niet sneller te gaan dan hem want dan zou die 'm afkeuren _O-

Nu roept ie elke keuring als ie me ziet ''ja wegwezen met dat ding, afgekeurd!!'' _O-
Respect hoe hard hij nog rond gaat op zijn respectievelijke leeftijd :}
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk staat ze weer op de wieltjes. Niet helemaal origineel, maar 'who cares'.... we kunnen weer rijden en net op tijd.

Voetsteunen zijn nog niet origineel, rubberrandjes om de oude knipper-schijnwerpers moeten nog en het zadeltje van de buddy lijkt er hoog te staan....

Maar dat is voor de volgende winter...

86df07a7-f29f-4fc3-8ca4-3c36d4dc08b3.jpg
 
Ben het met je eens. De 954 kijk je van zijn lijn. Maar die had ik dan ook 15 jaar. De SC moet je echt een beetje "commanderen" merkte ik vandaag. Rotondes gepakt en met een beetje overtuiging gaat het makkelijker. Voelt door zijn stabiliteit wat stugger maar dat valt best mee als je met overtuiging de motor plat legt. Kon het ook van zijn lijn halen maar zoals gezegd, wel met en beetje meer overtuiging. Denk een kwestie van wennen.

Peter is een prima vent en zal je wel bijpraten daar waar nodig.
Dat is inderdaad voor mij ook het grote verschil tussen de 954RR en de 1000RR (sc57) waarbij ik moet zeggen dat de 1000RR (sc59) voor mij qua gevoel weer iets meer naar een 954RR nijgt, dat kan natuurlijk ook komen doordat je weer een mooie broodtrommel in het kontje kwijt kunt! :+

Voor mij is in ieder geval de sc59 meer een opvolger van de sc50 dan de sc57 kan o.a. ook te maken hebben met dat gewicht van de demper hoog onder de kont waardoor je meer kracht maal arm effect krijgt bij omgooien dan wanneer de demper laag/lager is gemonteerd...Maar de sc57 blijft natuurlijk ook een heerlijke fiets en na gewenning heb ik nooit het gevoel gehad dat ik er minder op reed dan op de sc50, wel met meer beleid want vond m wel een stuk minder vergevingsgezind. *D
 
Wat mij opvalt is dat er veel wegwerkzaamheden zijn,en dan heb ik het niet over snelwegen maar over 80km wegen.
Gisteren de een momentje dat mijn band in een soort van sleuf terecht kwam die mooi midden op de weg een hoogte verschil had veroorzaakt.
Ik zag het niet maar voelde het des te beter.
Niet fijn👎.
 
Zomaar even vraagjes, moet het zelf nog uitzoeken maar stel ze toch even,
- heb een geïntegreerd rem-knipperlicht achter gemonteerd. Deed het eerst goed maar merkte van de week dat het remlicht blijft branden.
Dacht dat het de ensor van het achterrempedaal was omdat die draden na het monteren van de stalen remleidingen erg in elkaar gedraaid
waren. Gebruik het niet dus heb een draad doorgeknipt. Snelste oplossing. NOT. Bleef branden. Stekkers van schakelaar voor losgetrokken.
maar bleef branden. Dus ergens zit een sluiting. Geen idee nog waar maar als iemand dit ook heeft meegemaakt dan graag reactie.
- trok gister even lekker door in 3. Bij 188 viel ineens de hele motor uit. Contact bleef aan, dashboard licht functioneerde en zelfs
de gearindicator bleef op 3. Dodemanswitch was niet aangeraakt alleen de motor was afgeslagen. Drukte op de startknop maar niks.
Deed het contact af en weer aan, toen weer op de startknop en de motor sloeg aan. Kon gewoon weer verder rijden.
Dit alles onder het uitrollen door. Iemand ook zoiets meegemaakt?

En net wat Andor zegt, weekend en mooi weer. Dus de Blades mogen er uit. Genieten mensen maar doe wel voorzichtig.
 
Heb sinds vandaag best wat vibratie in het stuur van m'n sc33 eigenlijk bij elk toerental zodra ik de koppeling in knijp is het weg, voelt een beetje alsof ik zonder stuurgewichtjes rij loopt verder wel nog als een raket. Iemand een idee misschien carburateurs ff laten afstellen ofzo?
 
Zomaar even vraagjes, moet het zelf nog uitzoeken maar stel ze toch even,
- heb een geïntegreerd rem-knipperlicht achter gemonteerd. Deed het eerst goed maar merkte van de week dat het remlicht blijft branden.
Dacht dat het de ensor van het achterrempedaal was omdat die draden na het monteren van de stalen remleidingen erg in elkaar gedraaid
waren. Gebruik het niet dus heb een draad doorgeknipt. Snelste oplossing. NOT. Bleef branden. Stekkers van schakelaar voor losgetrokken.
maar bleef branden. Dus ergens zit een sluiting. Geen idee nog waar maar als iemand dit ook heeft meegemaakt dan graag reactie.
- trok gister even lekker door in 3. Bij 188 viel ineens de hele motor uit. Contact bleef aan, dashboard licht functioneerde en zelfs
de gearindicator bleef op 3. Dodemanswitch was niet aangeraakt alleen de motor was afgeslagen. Drukte op de startknop maar niks.
Deed het contact af en weer aan, toen weer op de startknop en de motor sloeg aan. Kon gewoon weer verder rijden.
Dit alles onder het uitrollen door. Iemand ook zoiets meegemaakt?

En net wat Andor zegt, weekend en mooi weer. Dus de Blades mogen er uit. Genieten mensen maar doe wel voorzichtig.
Misschien een tip om de oude unit ff aan de stekkers te hangen en kijken of daarbij het remlicht ook blijft branden ?
Dan kun je uitsluiten of het in de unit zelf zit of in de bedrading ?

Uitvallen van de Blade heb ik nooit meegemaakt :? Lijkt of de injectie ineens gestopt is..............en door het aan uit zetten de ECU of PC gereset is.
 
Heb sinds vandaag best wat vibratie in het stuur van m'n sc33 eigenlijk bij elk toerental zodra ik de koppeling in knijp is het weg, voelt een beetje alsof ik zonder stuurgewichtjes rij loopt verder wel nog als een raket. Iemand een idee misschien carburateurs ff laten afstellen ofzo?
Is het ineens ontstaan ? en bedoel je tijdens het rijden of als je stilstaat en gas geeft ?

Carbs synchroniseren is sowieso een goed idee. En al helemaal als je niet weet hoelang dat geleden is.
 
Laatst bewerkt:
Is het ineens ontstaan ? en bedoel je tijdens het rijden of als je stilstaat en gas geeft ?

Carbs synchroniseren is sowieso een goed idee. En al helemaal als je niet weet hoelang dat geleden is.

Was altijd wel wat vibratie maar dat m'n handen er van beginnen te tintelen is wel nieuw merkte het gisteren voor het eerst op.

Weet idd niet hoelang het geleden is heb er nu 60k op staan, heb deze dikke berta met 40k gekregen onderhoudshistorie van voor die periode is onbekend 🤔.
 
Misschien een tip om de oude unit ff aan de stekkers te hangen en kijken of daarbij het remlicht ook blijft branden ?
Dan kun je uitsluiten of het in de unit zelf zit of in de bedrading ?

Uitvallen van de Blade heb ik nooit meegemaakt :? Lijkt of de injectie ineens gestopt is..............en door het aan uit zetten de ECU of PC gereset is.
Had ik al gedaan en bleef ook branden.
Dacht ook aan een reset maar ben dan benieuwd naar de oorzaak.
Nu even geen tijd voor verder onderzoek. Mocht ik het tzt vinden meld ik het wel
 
Heb sinds vandaag best wat vibratie in het stuur van m'n sc33 eigenlijk bij elk toerental zodra ik de koppeling in knijp is het weg, voelt een beetje alsof ik zonder stuurgewichtjes rij loopt verder wel nog als een raket. Iemand een idee misschien carburateurs ff laten afstellen ofzo?
Heb dit ook eens gehad met mijn eerste blade. Bleek mijn ketting te zijn. Versleten. Na vervanging met tandwielen geen probleem meer gehad.
 
Was altijd wel wat vibratie maar dat m'n handen er van beginnen te tintelen is wel nieuw merkte het gisteren voor het eerst op.

Weet idd niet hoelang het geleden is heb er nu 60k op staan, heb deze dikke berta met 40k gekregen onderhoudshistorie van voor die periode is onbekend 🤔.
Wat vuurmesje al aangaf. Vibraties kunnen ook ontstaan als de aandrijflijn niet lekker meer is. Als je al ruim 20k hebt gereden met dezelfde ketting en tandwielen zouden die al versleten kunnen zijn. Je merkt het ook dat je vaker je ketting moet stellen als die aan het einde van zijn levensduur komt. Zou dat ff controleren samen met de rubbers in de tandwieldrager en gelijk de lagers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan