Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ff gegoogled, weet wat het is, wist niet dat SAG de andere benaming was ;)

De afstelling an sich is idd goed, voor af laten stellen door Frontrow suspensions en later op de baan de inaande en preload no wat aangepast maar idd (en dat was reeds bekend) de 100kg veren zijn gewoon te zwaar voor mijn gewicht, dus kan instellen wat ik wil, ze willen gewoon niet dieper inveren.
Ben er na gisteren wel achter datg ik hiermee niet nog het hele seizoen ga doen, want m'n bovenarmen doen nu wat de vering moet doen en dat doet zeer :+

Anyhow, wát een verschil die 5mm doorsteken en 1 tandje achter groter..! Het is nu net een 600RR op anabolen _O-
PR met 1.5 gesloopt tot 1.51.3 nu, nu die vering aanpakken en eens zien wat er nog meer inzit 8-)

Netjes man :t, andere veertjes erin en je duikt onder de 1.50 ;)
 
Ik heb een vraagje: ik heb Als ik veel moet schakelen altijd last van pijn in mijn grote teen van het omhoogschakelen in de versnellingen.
Nu heb ik de stand van mijn versnellingspook ? (Of hoe dat ding ook mag heten) veranderd.
Maar het rubber van de pook is ook keihard.
Dus mijn vraag is hebben jullie hier ook weleens last van gehad en wat zou een oplossing zijn.
Ik heb al gekeken en je hebt dus ook rubbers met een brede vlakke kant aan de onderkant,die ga ik sowieso bestellen.
Hier even een foto van de stand en staat van de pook en rubber, en de bijbehorende laars. Je kan goed zien aan de laars waar hij de pook raakt,die stand ga ik dus sowieso veranderen.
 

Bijlagen

  • 20210616_195816.jpg
    20210616_195816.jpg
    150,5 KB · Weergaven: 31
  • 16238235047594081831671598743292.jpg
    16238235047594081831671598743292.jpg
    229,1 KB · Weergaven: 31
Ik heb een vraagje: ik heb Als ik veel moet schakelen altijd last van pijn in mijn grote teen van het omhoogschakelen in de versnellingen.
Nu heb ik de stand van mijn versnellingspook ? (Of hoe dat ding ook mag heten) veranderd.
Maar het rubber van de pook is ook keihard.
Dus mijn vraag is hebben jullie hier ook weleens last van gehad en wat zou een oplossing zijn.
Ik heb al gekeken en je hebt dus ook rubbers met een brede vlakke kant aan de onderkant,die ga ik sowieso bestellen.
Hier even een foto van de stand en staat van de pook en rubber, en de bijbehorende laars. Je kan goed zien aan de laars waar hij de pook raakt,die stand ga ik dus sowieso veranderen.
Lijkt dat de naad van dat harde stuk op je laars, aan de binnenkant op je teen drukt.. ligt eerder aan de laars dan aan het pookje ben ik bang.
 
Ik heb een vraagje: ik heb Als ik veel moet schakelen altijd last van pijn in mijn grote teen van het omhoogschakelen in de versnellingen.
Nu heb ik de stand van mijn versnellingspook ? (Of hoe dat ding ook mag heten) veranderd.
Maar het rubber van de pook is ook keihard.
Dus mijn vraag is hebben jullie hier ook weleens last van gehad en wat zou een oplossing zijn.
Ik heb al gekeken en je hebt dus ook rubbers met een brede vlakke kant aan de onderkant,die ga ik sowieso bestellen.
Hier even een foto van de stand en staat van de pook en rubber, en de bijbehorende laars. Je kan goed zien aan de laars waar hij de pook raakt,die stand ga ik dus sowieso veranderen.
Rij ongeveer met dezelfde pookstand maar nergens last van :?
 
Gisteren avond samen met het vrouwtje nog een mooie ronde gemaakt richting Grave/Gennip stukje over de dijken en weer binnendoor terug richting het Geldropse, heerlijk en a.s. vrijdagmiddag, als het weertje meezit een weekend richting Twente, Bad Bentheim, Felsenmuhle en andere leuke weggetjes/plaatsen daaro :]
 

Bijlagen

  • 20210612_170525 (2).jpg
    20210612_170525 (2).jpg
    448,8 KB · Weergaven: 32
  • 20210615_194611.jpg
    20210615_194611.jpg
    219 KB · Weergaven: 29
  • 20210615_194620.jpg
    20210615_194620.jpg
    264 KB · Weergaven: 36
  • 20210615_194654.jpg
    20210615_194654.jpg
    256,8 KB · Weergaven: 36
Gisteren avond samen met het vrouwtje nog een mooie ronde gemaakt richting Grave/Gennip stukje over de dijken en weer binnendoor terug richting het Geldropse, heerlijk en a.s. vrijdagmiddag, als het weertje meezit een weekend richting Twente, Bad Bentheim, Felsenmuhle en andere leuke weggetjes/plaatsen daaro :]
Zo te zien ben je in overtreding. Staat toch duidelijk REMMEN VAST!

})
 
Laatst bewerkt:
Lijkt dat de naad van dat harde stuk op je laars, aan de binnenkant op je teen drukt.. ligt eerder aan de laars dan aan het pookje ben ik bang.
Heb net nog even gevoeld aan de binnenkant van de laars ,maar die is glad en geen naad te voelen.
Maar bedankt voor het meedenken 👍
Neem de laarzen wel een keer mee naar de schoenmaker,misschien kan hij nog wat voor me betekenen.
Verder stand van de pook is nadat ik hem veranderd heb,hij stond nog wat lager.
Denk dat het mede komt doordat dat rubber knetterhard is.
Dus die ook maar eens vervangen.
 
Ik heb een vraagje: ik heb Als ik veel moet schakelen altijd last van pijn in mijn grote teen van het omhoogschakelen in de versnellingen.
Nu heb ik de stand van mijn versnellingspook ? (Of hoe dat ding ook mag heten) veranderd.
Maar het rubber van de pook is ook keihard.
Dus mijn vraag is hebben jullie hier ook weleens last van gehad en wat zou een oplossing zijn.
Ik heb al gekeken en je hebt dus ook rubbers met een brede vlakke kant aan de onderkant,die ga ik sowieso bestellen.
Hier even een foto van de stand en staat van de pook en rubber, en de bijbehorende laars. Je kan goed zien aan de laars waar hij de pook raakt,die stand ga ik dus sowieso veranderen.
Nooit last van gehad. Druk je niet te hard tegen het pookje ?
 
Hola, misschien een domme vraag. Lopen motor laarzen nog wat uit? Ik heb twee laarzen binnen tcx RT race (42) die nu prima zitten en alpine stars (41) die klein beetje ‘drukt’. Maten heb ik al geprobeerd dus ligt aan de pas maat van de laars. Ik heb nu ook alpine stars maat 41 maar die zijn 6 jaar oud....
 
Hi allen,
Ik heb een probleempje en ik hoop hier wat wijzer te worden.
Ik heb een 1992 blade, met tot voor kort verroeste uitlaatbochten. Ik heb nieuwe (tweedehands) bochten gehaald en die wilde ik vandaag installeren.

Helaas was de combinatie pakking VS uitlaat met mijn te kleine geduld een slechte combi. Ik vrees dan ook dat ik een tapeind van z'n schroefdraad heb ontdaan. Nu zoek ik me (al vloekend) rot, maar weet iemand toevallig de maat van die dingen/ of die nog ergens te koop zijn?

Thanks in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Hola, misschien een domme vraag. Lopen motor laarzen nog wat uit? Ik heb twee laarzen binnen tcx RT race (42) die nu prima zitten en alpine stars (41) die klein beetje ‘drukt’. Maten heb ik al geprobeerd dus ligt aan de pas maat van de laars. Ik heb nu ook alpine stars maat 41 maar die zijn 6 jaar oud....
als je ze dag en nacht aan heb
zullen ze wel iets uitlopen ja
maar ik denk dat je dat niet doet
dus dat zal wel mee vallen
 
Hi allen,
Ik heb een probleempje en ik hoop hier wat wijzer te worden.
Ik heb een 1992 blade, met tot voor kort verroeste uitlaatbochten. Ik heb nieuwe (tweedehands) bochten gehaald en die wilde ik vandaag installeren.

Helaas was de combinatie pakking VS uitlaat met mijn te kleine geduld een slechte combi. Ik vrees dan ook dat ik een tapeind van z'n schroefdraad heb ontdaan. Nu zoek ik me (al vloekend) rot, maar weet iemand toevallig de maat van die dingen/ of die nog ergens te koop zijn?

Thanks in ieder geval!
Nieuwe draad niet meer te tappen?
 
Nieuwe draad niet meer te tappen?
Nou hij zit nog wel in het blok, het is het eind waar de moer op komt (helaas ging het schroefdraad van het tapeind eerder kaduuk dan van de moer). Dan is t het handigst om de tapeind eruit te halen, nieuw draad te snijden en dan terug in het blok te schroeven?
 
Nou hij zit nog wel in het blok, het is het eind waar de moer op komt (helaas ging het schroefdraad van het tapeind eerder kaduuk dan van de moer). Dan is t het handigst om de tapeind eruit te halen, nieuw draad te snijden en dan terug in het blok te schroeven?
Is het meest gangbaar. Maar je kunt die tapeinden nog wel kopen. Zijn alleen prijzig vind ik. Je kunt anders ook eens vragen bij een motorsloop. Roukema is er eentje maar zijn er meer.
 
Nou hij zit nog wel in het blok, het is het eind waar de moer op komt (helaas ging het schroefdraad van het tapeind eerder kaduuk dan van de moer). Dan is t het handigst om de tapeind eruit te halen, nieuw draad te snijden en dan terug in het blok te schroeven?
Denk niet dat je er ff nieuw draad op kan snijden want je mist materiaal aangezien je m stuk gedraaid hebt.
Voor het uitdraaien kan je er 2 "gewone" moeren op draaien en tegen elkaar in vast zetten. (niet te vast)
Draai deze dan zo ver mogelijk op je tapeind waar het schroefdraad misschien nog "goed" is.
Heb je er al kuipolie op gespoten?
Heb je een gasbrandertje zodat je om je tapeind warm kan maken? (als je er een beetje bij kan)
Draai dan de achterste moer (dichtst tegen t blok aan) met een sleutel los dan zou je tapeind eruit moeten kunnen draaien.
Lukt dit niet dan een grip tang lenen of kopen en het tapeind hiermee eruit draaien.
Ik neem aan dat het gewoon M8 is dus als het tapeind eruit is kan je de kop van een bout afzagen (M8x50 denk ik) en deze in je blok draaien met loctite.
Of een originele bestellen. :D
Succes!
 
Denk niet dat je er ff nieuw draad op kan snijden want je mist materiaal aangezien je m stuk gedraaid hebt.
Voor het uitdraaien kan je er 2 "gewone" moeren op draaien en tegen elkaar in vast zetten. (niet te vast)
Draai deze dan zo ver mogelijk op je tapeind waar het schroefdraad misschien nog "goed" is.
Heb je er al kuipolie op gespoten?
Heb je een gasbrandertje zodat je om je tapeind warm kan maken? (als je er een beetje bij kan)
Draai dan de achterste moer (dichtst tegen t blok aan) met een sleutel los dan zou je tapeind eruit moeten kunnen draaien.
Lukt dit niet dan een grip tang lenen of kopen en het tapeind hiermee eruit draaien.
Ik neem aan dat het gewoon M8 is dus als het tapeind eruit is kan je de kop van een bout afzagen (M8x50 denk ik) en deze in je blok draaien met loctite.
Of een originele bestellen. :D
Succes!
Zo doe ik ook meestal. Of soms proberen weer iets vaster te draaien en dan weer losser.
Nu ben ik er niet meer zeker van of de spoed van de M8 standaard is. Dacht dat het ook een iets kleinere spoed heeft maar hang mij daar niet aan op.
 
Dank allen voor de tips! Ik vrees ook voor het verwijderen van de tapeinden maar ja, het moet toch gebeuren. Kruipolie heb ik inderdaad al wel gebruikt, maar het echte werk komt wel als ik m eruit wil krijgen. Zal alles wel ter harte nemen, dan moet het vast goedkomen.
 
De belangrijkste tip met dit soort dingen.
Wees geduldig.
Ga niks lomp forceren, want daarmee maak je t alleen maar erger.
Hier boven stond t ook al allemaal, maar goed weken in kruip olie, liefst meerdere keren en als je geen haast hebt, dan gewoon een weekje laten staan en inspuiten herhalen.
De brander erop idd en dan met kleine stukjes los draaien.
Af en toe weer een kwarts of halve slag terug erin en dan weer verder.
Dan is de kans dat de draad in t blok ook stuk gaat t kleinste.

Ik las er ook wel vaak even een moer op t uiteinde. Dan draait de moer zeker niet mee en je hebt gelijk t tap eind even goed heet gestookt.
Meestal gaat t dan echt wel los
 
Dank allen voor de tips! Ik vrees ook voor het verwijderen van de tapeinden maar ja, het moet toch gebeuren. Kruipolie heb ik inderdaad al wel gebruikt, maar het echte werk komt wel als ik m eruit wil krijgen. Zal alles wel ter harte nemen, dan moet het vast goedkomen.
Ik zie dat je in Haarlem woont?
Wil best wel ff helpen mocht dit handig/nodig zijn. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan