Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Nieuwe ketting en tandwielen kan zo’n verschil maken.. ben benieuwd of dat nieuwe type regina ketting echt zo goed is als men beweerd. Stiekum wil ik ‘t wel proberen :P
Heb er nu een DID onder zitten. Online besteld. Niet de duurste maar ook niet de giedkoopste. DID klinkt mij vertrouwd in de oren want hoorde daar al vanaf mijn beginjaren motorrijden vanaf.
 
:^

Ik gooi er eigenlijk altijd de DID ZVM-X onder.

En ik heb deze week een nieuwe powercommander op de kop getikt (mijn oude is overleden vorig jaar)

Of op de kop getikt.. eigenlijk was hij net voor mijn neus weg maar toen ik bij dezelfde verkoper een stuurschakelaar kocht en deze binnen kreeg zat de powercommander er bij :?
Bleek dat mijn vrouw stiekem dat ding gekocht had voor me en met de verkoper had afgesproken dat dat met mijn stuurschakelaar mee verzonden kon worden *D
 
:^

Ik gooi er eigenlijk altijd de DID ZVM-X onder.

En ik heb deze week een nieuwe powercommander op de kop getikt (mijn oude is overleden vorig jaar)

Of op de kop getikt.. eigenlijk was hij net voor mijn neus weg maar toen ik bij dezelfde verkoper een stuurschakelaar kocht en deze binnen kreeg zat de powercommander er bij :?
Bleek dat mijn vrouw stiekem dat ding gekocht had voor me en met de verkoper had afgesproken dat dat met mijn stuurschakelaar mee verzonden kon worden *D
ze heeft je maar weer goed verwend:Y
 
Bladers,
Ik heb weer een vraag. Ik ben de achterbrug van mijn 929 aan het vervangen met eentje van een 954.
Ik ben nog 1 bout verwijderd van demontage maar ik heb deze maat inbussleutel niet. Als ik de maat weet dan kan ik bestellen of evt lenen.

het gaat dus om de grote inbus waar het bracket van de achterbrug mee vast zit
 

Bijlagen

  • EC476FEE-8811-421E-8A5A-C72426590624.jpeg
    EC476FEE-8811-421E-8A5A-C72426590624.jpeg
    274,7 KB · Weergaven: 15
Bladers,
Ik heb weer een vraag. Ik ben de achterbrug van mijn 929 aan het vervangen met eentje van een 954.
Ik ben nog 1 bout verwijderd van demontage maar ik heb deze maat inbussleutel niet. Als ik de maat weet dan kan ik bestellen of evt lenen.

het gaat dus om de grote inbus waar het bracket van de achterbrug mee vast zit
Ik zag op Facebook een filmpje dat iemand dat probleem ook had
Hij steekte er een dunnere inbus bij en was opgelost.
 
Laatst bewerkt:
Bladers,
Ik heb weer een vraag. Ik ben de achterbrug van mijn 929 aan het vervangen met eentje van een 954.
Ik ben nog 1 bout verwijderd van demontage maar ik heb deze maat inbussleutel niet. Als ik de maat weet dan kan ik bestellen of evt lenen.

het gaat dus om de grote inbus waar het bracket van de achterbrug mee vast zit

Uit mijn hoofd: 24mm.

Ik had destijds dat probleem ook en heb toen via een vriend een koppelmoer (die maat is volgens mij M16) gekregen zodat ik daar gewoon een sleutel/dop op kon zetten.

EDIT: inderdaad 24mm

AF6F896D-AC7F-4238-B253-974B91E92E5B.jpeg
 
:^

Ik gooi er eigenlijk altijd de DID ZVM-X onder.

En ik heb deze week een nieuwe powercommander op de kop getikt (mijn oude is overleden vorig jaar)

Of op de kop getikt.. eigenlijk was hij net voor mijn neus weg maar toen ik bij dezelfde verkoper een stuurschakelaar kocht en deze binnen kreeg zat de powercommander er bij :?
Bleek dat mijn vrouw stiekem dat ding gekocht had voor me en met de verkoper had afgesproken dat dat met mijn stuurschakelaar mee verzonden kon worden *D
Kijk, dat zijn de echte. Had ik er maar zo eentje. Kreeg al commentaar toen ik de ketting kocht. ;)
 
Bladers,
Ik heb weer een vraag. Ik ben de achterbrug van mijn 929 aan het vervangen met eentje van een 954.
Ik ben nog 1 bout verwijderd van demontage maar ik heb deze maat inbussleutel niet. Als ik de maat weet dan kan ik bestellen of evt lenen.

het gaat dus om de grote inbus waar het bracket van de achterbrug mee vast zit
Heb er zelf eentje gemaakt. Bout gekocht met twee moeren. Moer erop gedraaid tot einde, toen andere daar weer tegenaan en het hele spulletje vast gelast.
 
Uit mijn hoofd: 24mm.

Ik had destijds dat probleem ook en heb toen via een vriend een koppelmoer (die maat is volgens mij M16) gekregen zodat ik daar gewoon een sleutel/dop op kon zetten.

EDIT: inderdaad 24mm

Bekijk bijlage 1660376
Mag je ketting weleens schoonmaken en invetten Joep. :+

(Zei hij die er een nieuwe onder heeft die heerlijk stil na zijn testritje)
 
Laatst bewerkt:
Hey mannen,

Inmiddels ben ik voor het 2e jaar eigenaar van mijn 954rr.
Heb er inmiddels al veel lol mee gehad, veel Midland, en Zandvoort gereden dit seizoen.
Enige is dat hij motorisch niet helemaal naar m'n zin loopt.
Het eerste jaar heb ik met een Leovinci sbk demper gereden zat er onder toen ik hem kocht, sinds dit seizoen heb ik de oem demper er weer onder geschroefd, de Leo gaf heel veel roet uitstoot in de uitlaat, en onderin liep hij helemaal niet lekker/soepel aan/uit.
In het verleden is door de vorige eigenaar de cone die aan het spruitstuk zit er ook afgeslepen mogelijk dat dit hiermee te maken heeft?
Met de oem demper loopt hij wel veel soepeler met oppakken, en de overmatige roet uitstoot een stuk minder.

Toch zet dit me aan het denken, er rijden er genoeg met een 929/954 met een sport demper die wel prima lopen, dus is er mogelijk een onderliggende oorzaak?

Want ook met de standaard demper heeft hij z'n nukken, een langzame bocht uit in z'n 2 met flink gas resulteerd soms in stotteren, je voelt dan echt een hapering of er een injector of bobine niet mee doet.
Ook heb ik 't idee dat het vermogen er niet altijd is, pas vanaf een dagje Midland in z'n 6 vanaf 150 gas vol open had hij moeite over de 240 te komen, net of de klep in de uitlaat niet open gaat ofzo, na een paar keer flink doorhalen liep hij weer keurig, leek er ook op toeren meer geluid uit te komen bij het doortrekken maar het is ook weer niet dat ik het idee heb dat hij altijd vermogen te kort heeft, als hij 't gewoon doet reageert hij gewoon goed en snel op 't gas

Ik heb tot nu toe alleen als referentie m'n vfr800fi, de 954 is m'n eerste supersport

Wat is jullie idee als je dit zo leest?
 
Hey mannen,

Inmiddels ben ik voor het 2e jaar eigenaar van mijn 954rr.
Heb er inmiddels al veel lol mee gehad, veel Midland, en Zandvoort gereden dit seizoen.
Enige is dat hij motorisch niet helemaal naar m'n zin loopt.
Het eerste jaar heb ik met een Leovinci sbk demper gereden zat er onder toen ik hem kocht, sinds dit seizoen heb ik de oem demper er weer onder geschroefd, de Leo gaf heel veel roet uitstoot in de uitlaat, en onderin liep hij helemaal niet lekker/soepel aan/uit.
In het verleden is door de vorige eigenaar de cone die aan het spruitstuk zit er ook afgeslepen mogelijk dat dit hiermee te maken heeft?
Met de oem demper loopt hij wel veel soepeler met oppakken, en de overmatige roet uitstoot een stuk minder.

Toch zet dit me aan het denken, er rijden er genoeg met een 929/954 met een sport demper die wel prima lopen, dus is er mogelijk een onderliggende oorzaak?

Want ook met de standaard demper heeft hij z'n nukken, een langzame bocht uit in z'n 2 met flink gas resulteerd soms in stotteren, je voelt dan echt een hapering of er een injector of bobine niet mee doet.
Ook heb ik 't idee dat het vermogen er niet altijd is, pas vanaf een dagje Midland in z'n 6 vanaf 150 gas vol open had hij moeite over de 240 te komen, net of de klep in de uitlaat niet open gaat ofzo, na een paar keer flink doorhalen liep hij weer keurig, leek er ook op toeren meer geluid uit te komen bij het doortrekken maar het is ook weer niet dat ik het idee heb dat hij altijd vermogen te kort heeft, als hij 't gewoon doet reageert hij gewoon goed en snel op 't gas

Ik heb tot nu toe alleen als referentie m'n vfr800fi, de 954 is m'n eerste supersport

Wat is jullie idee als je dit zo leest?
Ik heb ook een 954 met een Leovince hotcam half systeem, open luchtfilter en dit jaar ook op Zandvoort en Assen gereden. Herken jouw perikelen niet (gelukkig). Zelfs met de meest stille killer geen overmatig roet uitstoot en pakt altijd in elke versnelling top op. Ik zou hem eens laten afstellen op de bank als ik jou was.
 
Hallo Fireblade liefhebbers.
Ooit heb ik eens een NL fireblade gehad (ik ben zelf belg). Ik weet niet meer of een een SC28 of 33 was. Maar het was 1 van mijn beste motoren voor geen geld (850€ + 500€ onderhoud). Nu worden deze modellen duurder en wens ik me er terug eentje aan te schaffen. Een SC33

Vooral de zeer brede tank op circuit was een zegen om de armen te laten rusten in de bochten. Nooit heb ik later nog een goed gevormde tank gehad.

Maar er was wel 1 slecht onderdeel. De 2e versnelling sprong er steeds uit. Dit kwam door slijtage.
Toenertijd vond ik geen nieuwe 2e versnelling (mannetje en vrouw tandwielen) en heb een volledige 2dehands set gekocht op de sloop. Dat is me ook slecht bekomen. Ik gaf er de brui aan en verkocht de hele nest.

Vele jaren later kriebbelt het opnieuw.
Maar is die 2e versnelling voor de oude blades echt zo beducht of had ik net pech? En zijn die delen nu wel makkelijk te verkrijgen?

Hier nog wat oudere sfeerfoto's.

IMG_0381.JPG

vitesse-148 - kopie.jpg

IMG_1778.JPG

vitesse-251.jpg
 
Mooie plaatjes :t

Van de 954 wel eens gehoord dat ze problemen met de bak hadden. Van de 900 eigenlijk nooit. Een maat had er vroeger eentje en die was knettergek, wheelies bij de vleet. In zijn 2, gas en de koppeling los. Ding werd flink mishandeld maar de bak bleef heel. Lagers van balhoofd en tandwieldrager niet.
 
Hallo Fireblade liefhebbers.
Ooit heb ik eens een NL fireblade gehad (ik ben zelf belg). Ik weet niet meer of een een SC28 of 33 was. Maar het was 1 van mijn beste motoren voor geen geld (850€ + 500€ onderhoud). Nu worden deze modellen duurder en wens ik me er terug eentje aan te schaffen. Een SC33

Vooral de zeer brede tank op circuit was een zegen om de armen te laten rusten in de bochten. Nooit heb ik later nog een goed gevormde tank gehad.

Maar er was wel 1 slecht onderdeel. De 2e versnelling sprong er steeds uit. Dit kwam door slijtage.
Toenertijd vond ik geen nieuwe 2e versnelling (mannetje en vrouw tandwielen) en heb een volledige 2dehands set gekocht op de sloop. Dat is me ook slecht bekomen. Ik gaf er de brui aan en verkocht de hele nest.

Vele jaren later kriebbelt het opnieuw.
Maar is die 2e versnelling voor de oude blades echt zo beducht of had ik net pech? En zijn die delen nu wel makkelijk te verkrijgen?

Hier nog wat oudere sfeerfoto's.....
Als de voorvork in je Fireblade (op de plaatjes) origineel was, had je een SC28.. Eerste generatie had een bronzen kleur onderpoot in de voorvork, met de introductie van de SC33 in '96 was de onderpoot blank, en de spatbordophanging (klemmend middels plastic rondom de onderpoten) is ook anders bij de 2e gen..
Bakproblemen (2e en 3e versn). was heel soms een issue, maar dat kwam vooral door zeer grove mishandeling door de (oud of vorige) bestuurder. Over het algemeen zijn die dingen bullitproof,.. Ik denk dat je dus nét zo'n mishandeld ding hebt gehad, maar daar was de prijs vermoedelijk ook naar.. (ik heb dat soort lage prijzen niet veel gezien, en ik houd de markt redelijk in de gaten).
Wat kun je verwachten van de onderdeelvoorziening van een motorfiets van minimaal 22 jaar (tot 28) oud (laatste jaar SC333)? Nog wel veel 2e hands te krijgen, maar nieuw steeds minder (tot niet). En het gaat soms over hele banale dingen die niet meer te krijgen zijn...
 
Hey Fireblade guys, tenminste 1 girl (@Annanas ;)) en een ieder die niet tot die doelgroepen wil behoren,

In het kader van het reageren, moet het er maar eens van komen door mij, lees al een tijdje mee, maar had nooit blade(s) om te showen, dus stiekem zeg maar..
Fireblades waren altijd al mijn ding, maar door redenen zelf nooit zo'n ding in het bezit gehad.. Vanuit de jongere (cross)jaren al wel gewend aan goede motoren, en dan kom je uiteraard bij Honda terecht. (1 kwalijksaki gehad, de nieuwe crosser liep door een constructiefout al na 3 wedstrijden/trainingen kapot, iets met de big-end lagers..)
Je begrijpt, nooit weer gehad met de overstap naar Honda. Al met al een zeer grote fan van dit merk, en al stond een fireblade al wel in de planning, deze heb ik nooit in mijn bezit gehad. Rijd al wel enkele jaartjes door het Twentse/Duitse landschap met een '95 CBR 1000 F, heb kerstmis 2017 er nog een witte '90 VFR erbij gekocht (na een uitgebreide renovatie, heb ik Hier verslag van gedaan), en vorig jaar nog een '94 ST 1100 (oudste dochter wil ook wel eens mee, dus een geschikt zeteltje voor haar).

Ook staat hier al een tijdje een '98er SC33 (zwart/zilver, langslaper, staat nog ergens in de schuur onder een deken), maar reden van actief meeschrijven is mijn laatste verovering, een '95 Sandy Beige Metallic SC28. Kleur zegt misschien niets, plaatje wel:

CBR, aankomst.jpg

Lijkt (op het plaatje) een redelijke fiets te zijn, is het echter niet. Een schadebak met ontelbaar veel werk en uitdagingen (2 jaar niet gelopen), maar daar houd ik van. Na div. hordes genomen te hebben afgelopen maand, spint het machientje weer als een kitten inmiddels, en is het tijd voor uitgebreid onderhoud en voorzichtige opbouw (naar originele specs).

Ook is de bike iets verder ontleed:

IMG_0371 (002).jpg

Nieuw balhoofdlagers geplaatst, achterbrug, achterzijde blok, e.d. zijn uitvoerig schoongemaakt en gepoetst, wielen liggen bij de poedercoater en het opbouwen is actief begonnen. Volgende stappen zijn het weer op de wieltjes zetten van de bike, wat inhoud
- Met nieuwe lagers, stofkeerringen, tandwiel, ketting e.d. de wielen opbouwen;
- servicen/opbouwen van de voorvering door nieuwe glijbussen, olie, voorveren, vorkkeerringen e.d.
- splitsen, schoonmaken, reviseren en opbouw van de remklauwen, voor en achter

En laatst but not least, het zoeken naar een goede top- en zijkuip is begonnen.. Vorige is onvakkundig gerepareerd en bijna niet meer te redden. Nieuwe OEM stickers zijn niet te krijgen, dus mijn hoop is gevestigd op een nette 2e hands, al is het zoeken naar een eenhoorn...

Groet'n,

Oooosterling..
 
Hey Fireblade guys, tenminste 1 girl (@Annanas ;)) en een ieder die niet tot die doelgroepen wil behoren,

In het kader van het reageren, moet het er maar eens van komen door mij, lees al een tijdje mee, maar had nooit blade(s) om te showen, dus stiekem zeg maar..
Fireblades waren altijd al mijn ding, maar door redenen zelf nooit zo'n ding in het bezit gehad.. Vanuit de jongere (cross)jaren al wel gewend aan goede motoren, en dan kom je uiteraard bij Honda terecht. (1 kwalijksaki gehad, de nieuwe crosser liep door een constructiefout al na 3 wedstrijden/trainingen kapot, iets met de big-end lagers..)
Je begrijpt, nooit weer gehad met de overstap naar Honda. Al met al een zeer grote fan van dit merk, en al stond een fireblade al wel in de planning, deze heb ik nooit in mijn bezit gehad. Rijd al wel enkele jaartjes door het Twentse/Duitse landschap met een '95 CBR 1000 F, heb kerstmis 2017 er nog een witte '90 VFR erbij gekocht (na een uitgebreide renovatie, heb ik Hier verslag van gedaan), en vorig jaar nog een '94 ST 1100 (oudste dochter wil ook wel eens mee, dus een geschikt zeteltje voor haar).

Ook staat hier al een tijdje een '98er SC33 (zwart/zilver, langslaper, staat nog ergens in de schuur onder een deken), maar reden van actief meeschrijven is mijn laatste verovering, een '95 Sandy Beige Metallic SC28. Kleur zegt misschien niets, plaatje wel:

Bekijk bijlage 1660630

Lijkt (op het plaatje) een redelijke fiets te zijn, is het echter niet. Een schadebak met ontelbaar veel werk en uitdagingen (2 jaar niet gelopen), maar daar houd ik van. Na div. hordes genomen te hebben afgelopen maand, spint het machientje weer als een kitten inmiddels, en is het tijd voor uitgebreid onderhoud en voorzichtige opbouw (naar originele specs).

Ook is de bike iets verder ontleed:

Bekijk bijlage 1660633

Nieuw balhoofdlagers geplaatst, achterbrug, achterzijde blok, e.d. zijn uitvoerig schoongemaakt en gepoetst, wielen liggen bij de poedercoater en het opbouwen is actief begonnen. Volgende stappen zijn het weer op de wieltjes zetten van de bike, wat inhoud
- Met nieuwe lagers, stofkeerringen, tandwiel, ketting e.d. de wielen opbouwen;
- servicen/opbouwen van de voorvering door nieuwe glijbussen, olie, voorveren, vorkkeerringen e.d.
- splitsen, schoonmaken, reviseren en opbouw van de remklauwen, voor en achter

En laatst but not least, het zoeken naar een goede top- en zijkuip is begonnen.. Vorige is onvakkundig gerepareerd en bijna niet meer te redden. Nieuwe OEM stickers zijn niet te krijgen, dus mijn hoop is gevestigd op een nette 2e hands, al is het zoeken naar een eenhoorn...

Groet'n,

Oooosterling..
Wow, over liefhebber gesproken. Hoop voor je dat je de onderdelen vindt die je zoekt. Zal inderdaad moeilijk worden maar niet geschoten is altijd mis.

Volgens mij had de vrouw van Ghetto Bassie ook een Tiger. Is verkocht en naar ik aanneem dan ook met eventuele onderdelen. Maar daar doet hij wel verslag van weet ik.

Succes met opbouwen en vinden van je onderdelen.
 
Hallo Fireblade liefhebbers.
Ooit heb ik eens een NL fireblade gehad (ik ben zelf belg). Ik weet niet meer of een een SC28 of 33 was. Maar het was 1 van mijn beste motoren voor geen geld (850€ + 500€ onderhoud). Nu worden deze modellen duurder en wens ik me er terug eentje aan te schaffen. Een SC33

Vooral de zeer brede tank op circuit was een zegen om de armen te laten rusten in de bochten. Nooit heb ik later nog een goed gevormde tank gehad.

Maar er was wel 1 slecht onderdeel. De 2e versnelling sprong er steeds uit. Dit kwam door slijtage.
Toenertijd vond ik geen nieuwe 2e versnelling (mannetje en vrouw tandwielen) en heb een volledige 2dehands set gekocht op de sloop. Dat is me ook slecht bekomen. Ik gaf er de brui aan en verkocht de hele nest.

Vele jaren later kriebbelt het opnieuw.
Maar is die 2e versnelling voor de oude blades echt zo beducht of had ik net pech? En zijn die delen nu wel makkelijk te verkrijgen?

Hier nog wat oudere sfeerfoto's.

Bekijk bijlage 1660570
Bekijk bijlage 1660572
Bekijk bijlage 1660573
Bekijk bijlage 1660574
Ik had met mijn sc33 ook last van de 2e versnelling, maar die tandwielen waren toen nog gewoon te verkrijgen. Maar wellicht zou er ook nog een schakelvork vervangen moeten worden, heb ik toendertijd hier ook te horen gekregen. Als ze krom zouden zijn, werkt dat ook niet mee…


 
Laatst bewerkt:
Hey Fireblade guys, tenminste 1 girl (@Annanas ;)) en een ieder die niet tot die doelgroepen wil behoren,

In het kader van het reageren, moet het er maar eens van komen door mij, lees al een tijdje mee, maar had nooit blade(s) om te showen, dus stiekem zeg maar..
Fireblades waren altijd al mijn ding, maar door redenen zelf nooit zo'n ding in het bezit gehad.. Vanuit de jongere (cross)jaren al wel gewend aan goede motoren, en dan kom je uiteraard bij Honda terecht. (1 kwalijksaki gehad, de nieuwe crosser liep door een constructiefout al na 3 wedstrijden/trainingen kapot, iets met de big-end lagers..)
Je begrijpt, nooit weer gehad met de overstap naar Honda. Al met al een zeer grote fan van dit merk, en al stond een fireblade al wel in de planning, deze heb ik nooit in mijn bezit gehad. Rijd al wel enkele jaartjes door het Twentse/Duitse landschap met een '95 CBR 1000 F, heb kerstmis 2017 er nog een witte '90 VFR erbij gekocht (na een uitgebreide renovatie, heb ik Hier verslag van gedaan), en vorig jaar nog een '94 ST 1100 (oudste dochter wil ook wel eens mee, dus een geschikt zeteltje voor haar).

Ook staat hier al een tijdje een '98er SC33 (zwart/zilver, langslaper, staat nog ergens in de schuur onder een deken), maar reden van actief meeschrijven is mijn laatste verovering, een '95 Sandy Beige Metallic SC28. Kleur zegt misschien niets, plaatje wel:

Bekijk bijlage 1660630

Lijkt (op het plaatje) een redelijke fiets te zijn, is het echter niet. Een schadebak met ontelbaar veel werk en uitdagingen (2 jaar niet gelopen), maar daar houd ik van. Na div. hordes genomen te hebben afgelopen maand, spint het machientje weer als een kitten inmiddels, en is het tijd voor uitgebreid onderhoud en voorzichtige opbouw (naar originele specs).

Ook is de bike iets verder ontleed:

Bekijk bijlage 1660633

Nieuw balhoofdlagers geplaatst, achterbrug, achterzijde blok, e.d. zijn uitvoerig schoongemaakt en gepoetst, wielen liggen bij de poedercoater en het opbouwen is actief begonnen. Volgende stappen zijn het weer op de wieltjes zetten van de bike, wat inhoud
- Met nieuwe lagers, stofkeerringen, tandwiel, ketting e.d. de wielen opbouwen;
- servicen/opbouwen van de voorvering door nieuwe glijbussen, olie, voorveren, vorkkeerringen e.d.
- splitsen, schoonmaken, reviseren en opbouw van de remklauwen, voor en achter

En laatst but not least, het zoeken naar een goede top- en zijkuip is begonnen.. Vorige is onvakkundig gerepareerd en bijna niet meer te redden. Nieuwe OEM stickers zijn niet te krijgen, dus mijn hoop is gevestigd op een nette 2e hands, al is het zoeken naar een eenhoorn...

Groet'n,

Oooosterling..
Lekker bezig :t

Kuipdelen zijn idd erg schaars, erg veel speuren op mp en ebay. Wellicht op fireblade FB groepen dat je nog wel eens wat hits kan hebben. (in de internationale SP-groepen worden nl ook geregeld vrij zeldzame onderdelen aangeboden). Ik heb toendertijd nog nieuwe stickers kunnen fixen voor de sc33 kont, maar waren iets van €85,- p/st… :/

Maarreh een rode hugger? Dat kan toch niet… O-)

Deze hadden wij in de schuur staan :9
1k0.jpg
 
@Ghetto Bassie, hugger ligt al bij het grof vuil :+ .. standaard en origineel zijn de toverwoorden voor mij.
Ik zie dat je ook een mooie had, al was het voorspatbord wel van een SC33 en de remschijven aftermarket.. (sorry, beroepsdeformatie zo te zeggen..)
Feestboek zit ik niet op, zal de vrouw eens vragen om zich aan te melden, kan ze mooi meezoeken..
V.w.b. stickers, vorige week nog eentje in de UK die wat aanbood. 2 stickers voor de topkuip (rechts boven de koplamp) wou die 200,- voor hebben.. Dát ga ik er echt niet voor uitgeven. Aftermarket is het net niet, een kenner ziet het direct (zit geen kleurfading in de aangeboden stickers). Derhalve speur ik mij een ons op het moment.
Heb al wel andere succesjes geboekt, 2e hands. Uitlaat was lek en steun afgeknapt van de gedemonteerde, afgelopen maandag na het werk 'ff' op en neer naar Paderborn (400 km) voor een goed exemplaar..
uitlaat halen cbr 900.jpg
Het halen met de auto is zó simpel.. Ik prefereer stijlvoller.. ghe ghe ghe...

groet'n,
Oooosterling
 
@Ghetto Bassie, hugger ligt al bij het grof vuil :+ .. standaard en origineel zijn de toverwoorden voor mij.
Ik zie dat je ook een mooie had, al was het voorspatbord wel van een SC33 en de remschijven aftermarket.. (sorry, beroepsdeformatie zo te zeggen..)
Feestboek zit ik niet op, zal de vrouw eens vragen om zich aan te melden, kan ze mooi meezoeken..
V.w.b. stickers, vorige week nog eentje in de UK die wat aanbood. 2 stickers voor de topkuip (rechts boven de koplamp) wou die 200,- voor hebben.. Dát ga ik er echt niet voor uitgeven. Aftermarket is het net niet, een kenner ziet het direct (zit geen kleurfading in de aangeboden stickers). Derhalve speur ik mij een ons op het moment.
Heb al wel andere succesjes geboekt, 2e hands. Uitlaat was lek en steun afgeknapt van de gedemonteerde, afgelopen maandag na het werk 'ff' op en neer naar Paderborn (400 km) voor een goed exemplaar..
Bekijk bijlage 1660662
Het halen met de auto is zó simpel.. Ik prefereer stijlvoller.. ghe ghe ghe...

groet'n,
Oooosterling
Kont was ook van een sc33 ;) De remschijven zijn uiteindelijk weer vervangen door oem ivm een slag in de schijven. Prijzen van de stickers en onderdelen gaan soms ook nergens meer over, het is maar net wat de gek er voor geeft. Wel een mooi ritje voor de bochtenset :t
 
Kont was ook van een sc33 ;) De remschijven zijn uiteindelijk weer vervangen door oem ivm een slag in de schijven. Prijzen van de stickers en onderdelen gaan soms ook nergens meer over, het is maar net wat de gek er voor geeft. Wel een mooi ritje voor de bochtenset :t
Kan huize Bassie niet dezelfde stickers maken? Replica maar lijkend op OEM?
Zat zelf ook naar iets te zoeken maar is nu een complete kuipset geworden.
 
Hey Fireblade guys, tenminste 1 girl (@Annanas ;)) en een ieder die niet tot die doelgroepen wil behoren,

In het kader van het reageren, moet het er maar eens van komen door mij, lees al een tijdje mee, maar had nooit blade(s) om te showen, dus stiekem zeg maar..
Fireblades waren altijd al mijn ding, maar door redenen zelf nooit zo'n ding in het bezit gehad.. Vanuit de jongere (cross)jaren al wel gewend aan goede motoren, en dan kom je uiteraard bij Honda terecht. (1 kwalijksaki gehad, de nieuwe crosser liep door een constructiefout al na 3 wedstrijden/trainingen kapot, iets met de big-end lagers..)
Je begrijpt, nooit weer gehad met de overstap naar Honda. Al met al een zeer grote fan van dit merk, en al stond een fireblade al wel in de planning, deze heb ik nooit in mijn bezit gehad. Rijd al wel enkele jaartjes door het Twentse/Duitse landschap met een '95 CBR 1000 F, heb kerstmis 2017 er nog een witte '90 VFR erbij gekocht (na een uitgebreide renovatie, heb ik Hier verslag van gedaan), en vorig jaar nog een '94 ST 1100 (oudste dochter wil ook wel eens mee, dus een geschikt zeteltje voor haar).

Ook staat hier al een tijdje een '98er SC33 (zwart/zilver, langslaper, staat nog ergens in de schuur onder een deken), maar reden van actief meeschrijven is mijn laatste verovering, een '95 Sandy Beige Metallic SC28. Kleur zegt misschien niets, plaatje wel:

Bekijk bijlage 1660630

Lijkt (op het plaatje) een redelijke fiets te zijn, is het echter niet. Een schadebak met ontelbaar veel werk en uitdagingen (2 jaar niet gelopen), maar daar houd ik van. Na div. hordes genomen te hebben afgelopen maand, spint het machientje weer als een kitten inmiddels, en is het tijd voor uitgebreid onderhoud en voorzichtige opbouw (naar originele specs).

Ook is de bike iets verder ontleed:

Bekijk bijlage 1660633

Nieuw balhoofdlagers geplaatst, achterbrug, achterzijde blok, e.d. zijn uitvoerig schoongemaakt en gepoetst, wielen liggen bij de poedercoater en het opbouwen is actief begonnen. Volgende stappen zijn het weer op de wieltjes zetten van de bike, wat inhoud
- Met nieuwe lagers, stofkeerringen, tandwiel, ketting e.d. de wielen opbouwen;
- servicen/opbouwen van de voorvering door nieuwe glijbussen, olie, voorveren, vorkkeerringen e.d.
- splitsen, schoonmaken, reviseren en opbouw van de remklauwen, voor en achter

En laatst but not least, het zoeken naar een goede top- en zijkuip is begonnen.. Vorige is onvakkundig gerepareerd en bijna niet meer te redden. Nieuwe OEM stickers zijn niet te krijgen, dus mijn hoop is gevestigd op een nette 2e hands, al is het zoeken naar een eenhoorn...

Groet'n,

Oooosterling..
Imi stickers zijn wel te krijgen via motostickers.com
Kwaliteit mag je zelf beoordelen.
Verder is een tigerblade echt mooi,en zo te lezen krijgt die genoeg aandacht.👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan