Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Maakte zeker een beste bonk herrie dan. Rij al jaren met een vervanger inclusief dB maar nog nooit een prent gekregen. Zelfs complimenten gekregen van een tuut die mijn motor mooi vond. En in Dld met groepje 5 man aangehouden (te hard) maar geen enkele opmerking over uitlaa

:t
 
Maakte zeker een beste bonk herrie dan. Rij al jaren met een vervanger inclusief dB maar nog nooit een prent gekregen. Zelfs complimenten gekregen van een tuut die mijn motor mooi vond. En in Dld met groepje 5 man aangehouden (te hard) maar geen enkele opmerking over uitlaa


:t

:^

Onder mijn 929rr zit een leovince welke eigenlijk helemaal geen dB killer kwijt kan en ondanks dat deze vrij luid was nooit gezeik ermee gehad.
Ik heb er de laatste jaren overigens een dB killer in zitten ivm circuitgebruik en haal hem er eigenlijk nooit meer uit, ik vindt het wel prima zo :)
 
Gisteren natuurlijk heerlijk rondje gereden, alleen tot twee keer toe in een bocht naar links bijna de voorkant kwijt. Na de tweede keer nog terug gereden kijken of er troep in de bocht lag maar dat was niet zo. Band gecontroleerd, ook daar was niks mis mee spanning goed verder niks geks.

Kom ik thuis en wil ik hem nog even wassen zie ik dat mijn linker voorvork zo lek is al een mandje. Gelukkig er nu achter gekomen en niet volgende week op assen. Helaas dan maar even niet rijden met deze mooie dagen.
 
Gisteren natuurlijk heerlijk rondje gereden, alleen tot twee keer toe in een bocht naar links bijna de voorkant kwijt. Na de tweede keer nog terug gereden kijken of er troep in de bocht lag maar dat was niet zo. Band gecontroleerd, ook daar was niks mis mee spanning goed verder niks geks.

Kom ik thuis en wil ik hem nog even wassen zie ik dat mijn linker voorvork zo lek is al een mandje. Gelukkig er nu achter gekomen en niet volgende week op assen. Helaas dan maar even niet rijden met deze mooie dagen.
En daarom is er altijd een controle vooraf. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn op het circuit
 
:^

Onder mijn 929rr zit een leovince welke eigenlijk helemaal geen dB killer kwijt kan en ondanks dat deze vrij luid was nooit gezeik ermee gehad.
Ik heb er de laatste jaren overigens een dB killer in zitten ivm circuitgebruik en haal hem er eigenlijk nooit meer uit, ik vindt het wel prima zo :)
Kreeg eens jaren terug een open uitlaat voor mijn oude blade. Vond het wel lekker klinken en daarbij, als ze mij niet zien zullen ze mij wel horen. Tot ik over IJsseldijk reed en twee oude dametjes aan zag komen. Eentje deed haar handen voor haar oren. Ben gelijk doorgereden naar Kalsbeek en heb dat ding eraf gegooid. Gelijk een 2e hands standaard erop. Nooit meer zonder dB killer gereden.
 
Ja dat snap ik wel, ik kocht de motor met deze demper en wist niet beter.
Toen ik voor een circuitdag een dB killer had pasgemaakt hoorde ik pas hoeveel stiller de motor daarmee geworden was en dat vond ik wel een stuk lekkerder.

In de kerstvakantie had ik een R6 van een collega hier staan voor wat onderhoud en dat ding had een heel kort dempertje zonder dB killer, tijdens de proefrit vonden mijn oren dat echt niet lekker zoveel kabaal dat dat ding maakte :X
 
Ja dat snap ik wel, ik kocht de motor met deze demper en wist niet beter.
Toen ik voor een circuitdag een dB killer had pasgemaakt hoorde ik pas hoeveel stiller de motor daarmee geworden was en dat vond ik wel een stuk lekkerder.

In de kerstvakantie had ik een R6 van een collega hier staan voor wat onderhoud en dat ding had een heel kort dempertje zonder dB killer, tijdens de proefrit vonden mijn oren dat echt niet lekker zoveel kabaal dat dat ding maakte :X
Niks zo lekker als een rustige motor.
 
Ja dat snap ik wel, ik kocht de motor met deze demper en wist niet beter.
Toen ik voor een circuitdag een dB killer had pasgemaakt hoorde ik pas hoeveel stiller de motor daarmee geworden was en dat vond ik wel een stuk lekkerder.

In de kerstvakantie had ik een R6 van een collega hier staan voor wat onderhoud en dat ding had een heel kort dempertje zonder dB killer, tijdens de proefrit vonden mijn oren dat echt niet lekker zoveel kabaal dat dat ding maakte :X
Toen die R6 met korte pijp uitkwam zo rond 2006 dacht ik, was ik verbaasd over de herrie. Maar op het balhoofd zat een typeplaatje dat aangaf wat de toegestane dB was. Vond het toen al heel bizar.

Was toen bij de IJsselhallen waar er eentje stond te pronken. Elke keer als die R6 gestart werd liep de hele hal ernaartoe. Was wel reclame voor ze.
 
Nou dit kanon is wel echt te stil.

Mijn vorige pijp (2brother Cseries titanium) was niet idioot luid, het is meer dat ik werk op schiphol, en vaak dwars door amsterdam rjjdt..

Ik ga deze demper wel eens vervangen voor iets anders met DB killer! Voor nu ben ik in ieder geval legaal, en kan ik zonder teveel schrik gewoon rijden
 
1388057
1388058


Smoelt toch een stuk beter .
En de koppeling hendel was krom, nu niet meer🕺
 
Lekker man!

Let er wel op dat bij sommige bami-hendels de afwerking dusdanig ruk is dat je koppelingskabel binnen de kortste keren naar de vaantjes is.

Ik heb het toen ook gehad, de koppelingskabel maakte ergens een knik over een erg scherpe rand waardoor binnen de 5k km de koppelingskabel door was! :X
 
Yep ook met de rem oppassen met die dingen; er zijn gevallen bekend waar ze de plunjer net iets induwen waardoor het ontluchtingsgaatje in je rempomp wordt afgesloten met als gevolg aanlopende remmen.
 
Yep ook met de rem oppassen met die dingen; er zijn gevallen bekend waar ze de plunjer net iets induwen waardoor het ontluchtingsgaatje in je rempomp wordt afgesloten met als gevolg aanlopende remmen.

:^

In het techniek gedeelte was er afgelopen week ook iemand met dat probleem op een KTM: plunjer werd net iets ingedrukt waardoor het compensatiegaatje afgesloten werd..
 
Heb zins eenpaar weken een Huricane demper met e keur zonder db killer.
Vet geluid maar wel hard, heb een losse db killer gekocht.
Maar moet de bevestiging aanpassen, het draad om hem vast te zetten zit al in de demper dus moet het draad uit de db killer boren.

Maar er zit een plaatje in de db killer heb ik niet eerder gezien , je kan hem ook weg halen.
Maar voldoet hij dan nog wel ?
 
Ik ken de gevaren van ali hendels..
Deze zijn exact fit, zitten koperen busjes in rondom de scharnier punten, zijn netjes afgewerkt.. en de het stukje dat de plunjer van de rem indrukt is echt identiek.

Dit zijn wel iets duurdere ali hendels (niet die van 5 euro).

Gister voorthuizen-almere mee gereden en eigenlijk heel tevreden👍👍

Nu opzoek naar een andere demper (iemand een korte hurric met killer over?)
 
Zo, lekker lang weekend gehad en ook de motor even lekker uit kunnen laten! :)

Ik was vrijdag al vrij, maar moest eigenlijk nog even bij een klus langs waar ik de dag ervoor bezig ben geweest want daar had ik een mobiele router achtergelaten ivm apparatuur die nog even een update moest doen via internet en ik daar op donderdagmiddag geen zin in had :+

Aangezien dit dorp (Maasbommel) hier maar een stukje vandaan én aan de dijk ligt heb ik de router maar even opgepikt toen ik erlangs kwam.

Vanavond heb ik ook nog even gereden maar dat was eigenlijk een testrit: de motor maakte al een tijdje (een jaar of 2) een tikkend geluid ergens rond de 2500 rpm, ik hoorde het vooral altijd als ik bijvoorbeeld van het circuit af kwam en uitrolde richting de pitstraat.

Zoals ik al vermoedde was het de NAKS, en aangezien ik daar toen ik de motor net had de originele NAKS vervangen had door een handmatige spanner was het iets strakker zetten van de ketting de oplossing! *O*
(Je hebt alleen zo weinig ruimte, dus heel lekker is het niet om deze bij te moeten stellen als de motor op bedrijfstemperatuur is :X )

Nu nog even aan de gang met de motor verder in orde te maken zodat deze er straks voor op het circuit weer helemaal 100% is!
 
Zo, lekker lang weekend gehad en ook de motor even lekker uit kunnen laten! :)

Ik was vrijdag al vrij, maar moest eigenlijk nog even bij een klus langs waar ik de dag ervoor bezig ben geweest want daar had ik een mobiele router achtergelaten ivm apparatuur die nog even een update moest doen via internet en ik daar op donderdagmiddag geen zin in had :+

Aangezien dit dorp (Maasbommel) hier maar een stukje vandaan én aan de dijk ligt heb ik de router maar even opgepikt toen ik erlangs kwam.

Vanavond heb ik ook nog even gereden maar dat was eigenlijk een testrit: de motor maakte al een tijdje (een jaar of 2) een tikkend geluid ergens rond de 2500 rpm, ik hoorde het vooral altijd als ik bijvoorbeeld van het circuit af kwam en uitrolde richting de pitstraat.

Zoals ik al vermoedde was het de NAKS, en aangezien ik daar toen ik de motor net had de originele NAKS vervangen had door een handmatige spanner was het iets strakker zetten van de ketting de oplossing! *O*
(Je hebt alleen zo weinig ruimte, dus heel lekker is het niet om deze bij te moeten stellen als de motor op bedrijfstemperatuur is :X )

Nu nog even aan de gang met de motor verder in orde te maken zodat deze er straks voor op het circuit weer helemaal 100% is!
Heb je gemist gister op Assen. ;)Circuitdag is altijd fun.

Met motor van huis naar Assen, 5 sessies op het programma en weer terug naar huis. Ca 450 km gedaan.

Motor hield het geweldig, geen foutmeldingen, rode lampjes of rare bijgeluiden.
Het enige nadeel was het weer. Soms is het te mooi en zweet je je kapot. Maar zal niet klagen. Een prima dag gehad.
 
Heb dit weekend de 24H van le mans bijgewoond. In ‘t museum stond een mooie 1000rr helemaal in endurance-look :9~ heel gaaf.

40708623273_37c0e86db0_b.jpg

46759049735_c072201f6d_b.jpg
40708627023_4516064e6c_b.jpg

46759056835_b4b8771c4a_b.jpg


Meer foto's vind je hier :-)

Gisterenochtend nog even subtiel rondje geknapt O-) met de 954. Ik lekker fanatiek opritje op.... komt er een gast met een R1 2009 rechts over de vluchtstrook voorbij, op z'n achterwiel. En ik deed nog wel zo m'n best _O-
 
Onze 954RR blijft z'n best doen maar trekt het niet meer tegen het nieuwe spul.
In 2017 verloor ik het al op TTB van de S1000RR. Zowel de oude als de nieuwe. Veel meer vermogen en koppel maar ook veel meer opties.
In 2018 verloor ik het al van een K7. Had quickshifter en ik hoorde alleen de plofjes toen hij mij voorbij kwam.
Gister trok ik zo te zien gelijkwaardig vanuit de GT op Assen op met een Ducatie. Ben er later naartoe gegaan en het bleek een 939 te zijn met een
vrouwtje erop. Zij kon niet zeggen hoeveel vermogen dat ding heeft dus heb het nagezocht. 112 PK en een koppel van 98Nm. Kom ik aan met 145 achterwiel PK's en een koppel van ook ca 98 Nm. maar zeg niet voor niets vrouwtje. Schat haar op 55 kg. Kom ik aan met bijna 100.

Maar blijf mijn best doen. Ook al weet ik dat ik het verlies tegenwoordig. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan