Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Wat Nelis al aangeeft heb ik op mijn SC50 en SC57 geen enkele weerstand. Omdat er niemand reageerde met hetzelfde probleem dacht ik aan een knellende kabel of een stroef puntje tussen je hendel en bevestiging. Gelukkig hebben wij hier 70x48,7 die de oplossing aandraagt. Gewoon ermee leren leven want hoort bij dat type koppeling.

Maar herken wat je zegt. De SC57 (ont)koppelt zoveel fijner dan de SC50 terwijl ik daar geen klachten over heb. Snap dan niet waarom ze van dat hydraulisch systeem zijn afgestapt.
 
Wat zoeken op google levert veel informatie over alternatieven op. TSS heeft bijvoorbeeld een passende slipperclutch voor ca 650 euro. Dat is er een met de welbekende 6 drukveren, dus geen zgn assist slipper clutch. Hij zal wat zwaarder koppelen dan, maar is wellicht een optie voor de toekomst, zou het me echt gaat storen. Voor nu denk ik dat ik ermee kan leven, wetende dat het geen mankement is. Dank jullie voor het meedenken en vooral 70x48,7, die link was echt een eyeopener!
 
Wat Nelis al aangeeft heb ik op mijn SC50 en SC57 geen enkele weerstand. Omdat er niemand reageerde met hetzelfde probleem dacht ik aan een knellende kabel of een stroef puntje tussen je hendel en bevestiging. Gelukkig hebben wij hier 70x48,7 die de oplossing aandraagt. Gewoon ermee leren leven want hoort bij dat type koppeling.

Maar herken wat je zegt. De SC57 (ont)koppelt zoveel fijner dan de SC50 terwijl ik daar geen klachten over heb. Snap dan niet waarom ze van dat hydraulisch systeem zijn afgestapt.
Mijn SC 57 had nogal een zware koppeling. Filerijden bijvoorbeeld leverde me pijnlijke gewrichten op in mijn vingers. heb toen een Oberon slave erop gezet. Aanmerkelijk lichter en geen last meer van mijn door beginnende artrose geplaagde vingers meer.

Tja, waarom geen hydraulische koppeling meer ? Zal wel met kostenplaatje en die laatste paar gram gewichtsbesparing te maken hebben.
Zo heb ik nooit begrepen waarom alleen de SC 57 een cassette versnellingsbak had. Ideaal als je bakproblemen hebt en de bak eruit moet.
 
Mogelijk omdat de SC57 ingezet is voor de WSBK met James Toseland? De latere modellen zijn volgens mij niet ingezet op de laatste blade na. Maar kan het mis hebben.
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk omdat de SC57 ingezet is voor de WSBK met James Toseland? De latere modellen zijn volgens mij niet ingezet op de laatste blade na. Maar kan het mis hebben.
De sc59 werd nog bereden door 1 van mijn favorieten maar kon, ondanks zijn kwaliteiten helaas niet mee met de top door de op dat moment achterblijvende ontwikkelingen bij Honda! '(
7423fa2db9d69026291c0a238e62b702.jpg
 
Wist wel dat Nicky WSBK had gereden want zijn motor staat nog bij Ten Kate (nr 69). Wist alleen het jaartal, dus welk model blade, niet meer.
 
De sc59 werd nog bereden door 1 van mijn favorieten maar kon, ondanks zijn kwaliteiten helaas niet mee met de top door de op dat moment achterblijvende ontwikkelingen bij Honda! '(
Bekijk bijlage 1695666
Nicky 😢

James werd wel wereldkampioen in 2007 op een SC 57 . Na 4 jaar SC 57 bouwt Honda een compleet nieuwe blade voor 2008 die dan pas na 9 jaar vervangen wordt en in het WSBK geen vuist kan maken. Soms snap ik het niet helemaal.....
 
Ik ook niet. Vooral als je dan nog nagaat dat Ten Kate het redelijk goed voor elkaar had met de Honda's (zowel in WSBK als in SS) en dat Honda dan de samenwerking opzegt.
 
IMG_20211118_143244738.jpg
IMG_20211118_143325214.jpg


Vandaag lekker rond getoerd was goed te doen qua tempraturen, helaas alle leuke weggetjes nat en bedekt met bladeren dus niet heel veel lol kunnen hebben. Verder een hoop kut chauffeurs op de weg de laatste tijd.

Binnenkort een nieuw voorbandje en carb's synchroniseren kan ze er weer een tijdje tegen aan. :]
 
Laatst bewerkt:
Ik ook niet. Vooral als je dan nog nagaat dat Ten Kate het redelijk goed voor elkaar had met de Honda's (zowel in WSBK als in SS) en dat Honda dan de samenwerking opzegt.
Dat vind ik ook nog steeds heeeel jammer want Tenkate had het beter voor elkaar dan veel andere partijen in de SBK!!! komen ze terug met Yamaha en Bazz en rijden zo mee in de top en dit jaar gewoon Kampioen in de Supersport, geweldig!!! :t
 
Bekijk bijlage 1695845Bekijk bijlage 1695846

Vandaag lekker rond getoerd was goed te doen qua tempraturen, helaas alle leuke weggetjes nat en bedekt met bladeren dus niet heel veel lol kunnen hebben. Verder een hoop kut chauffeurs op de weg de laatste tijd.

Binnenkort een nieuw voorbandje en carb's synchroniseren kan ze er weer een tijdje tegen aan. :]
Mooi Herfstblaadje! :t
 
Bekijk bijlage 1695845Bekijk bijlage 1695846

Vandaag lekker rond getoerd was goed te doen qua tempraturen, helaas alle leuke weggetjes nat en bedekt met bladeren dus niet heel veel lol kunnen hebben. Verder een hoop kut chauffeurs op de weg de laatste tijd.

Binnenkort een nieuw voorbandje en carb's synchroniseren kan ze er weer een tijdje tegen aan. :]
Tof dat je hebt genoten. Met dit weer kruip ik er niet meer op. Ben tegenwoordig echt een mooi weer rijder/watje O-)
 
velgen zoals eerder gezegd opnieuw laten poedercoaten ( monaco copper )
speciaal besteld uit amerika bij PRISMATIC POWDERS nergens is er zoveel keuze,ontwikkelen allerlei varianten zelf
echt een aanrader!
er is ook een Europe Powder Coating, Colours & Supplies | Prismatic Powders Europe
had 2 pond basecoat en 2 pond topcoat gekocht (inc verzenden 125 euro )maar je hebt de helft maar nodig bleek later *D
nu afwachten of ik ze nog zo mooi vind als ze onder de dame zitten. })
morgen weet ik meer

IMG-20211123-WA0001.jpg
 

Bijlagen

  • 20210515_102523.jpg
    20210515_102523.jpg
    633,1 KB · Weergaven: 31
  • IMG-20211123-WA0002.jpg
    IMG-20211123-WA0002.jpg
    263,9 KB · Weergaven: 31
  • IMG-20211123-WA0000.jpg
    IMG-20211123-WA0000.jpg
    239,6 KB · Weergaven: 21
Heb nog geen officiële aankondigingen gezien vanuit Honda, maar wordt inderdaad al een tijdje gefluisterd dat er wat gedaan zou worden met het 30 jarige jubileum.. persoonlijk vind ik de SC28 de mooiere kleurstelling hebben, al doet dit 1000% frisser aan als de andere uitvoeringen...
Just my 2 cents...
 
velgen zoals eerder gezegd opnieuw laten poedercoaten ( monaco copper )
speciaal besteld uit amerika bij PRISMATIC POWDERS nergens is er zoveel keuze,ontwikkelen allerlei varianten zelf
echt een aanrader!
er is ook een Europe Powder Coating, Colours & Supplies | Prismatic Powders Europe
had 2 pond basecoat en 2 pond topcoat gekocht (inc verzenden 125 euro )maar je hebt de helft maar nodig bleek later *D
nu afwachten of ik ze nog zo mooi vind als ze onder de dame zitten. })
morgen weet ik meer

Bekijk bijlage 1697345
:9~:9~
 
Ik vind 'm ook erg geslaagd!
Leuk filmpje ook op YouTube over de afgelopen 30 jr:
 
IMG_20211124_145353644.jpgIMG_20211124_145403037.jpgIMG_20211124_161612195.jpgIMG_20211124_161626314.jpg

Hoever is dit spruitstuk? Heb er een tube zebraline overheen geragd, kan dit op deze manier weer een tijd mee of moet ik vast gaan kijken voor een ander spruitstuk?

Volgens mij zijn die van 1998-99 roest vrij staal? kan misschien een optie zijn als ie 1 op 1 passen 🤔.
 
Terug
Bovenaan Onderaan