Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Ziet er goed uit, mooie van die set is dat de tankcover er ook bij zit. Bij oudere modellen moet de tank ook nog eens gespoten worden.
Waar ik het in mei besteld had, maar die nooit geleverd is, had het kontje er niet bij. Wel de tankcover want dat is standaard bij dit model dacht ik. Claim via paypal bezorgde mijn geld terug. Deze besteld en zag dat hier wel een compleet kontje bij zat. En deze was nog goedkoper ook. Zag zelfs een mooiere tankcover waarvan het zwart mooi overloopt in rood wat je niet hebt bij dit model. Gevraagd naar deze cover en gekregen zonder bijbetaling. Weet nog niet hoe de pasvorm is maar dat zie ik tzt wel.
 
Op de 954 zit dus geen tankcover. Maar als je tussen alle aangeboden kuipen zoekt, want er zijn er nogal wat, vind je altijd wel een kleur of uitvoering die bij je tank past. Zo heb ik dat setje voor de 954 gevonden en scheelde dus het overspuiten van de tank. Het enige dat ik niet gebruikt heb was het voorspatbord. Die was blauw met witte sterren. Heb mijn oude rode gehouden en die blauwe weggegeven of verkocht. Dat weet ik niet meer.
 
Bekijk bijlage 1697761Bekijk bijlage 1697762Bekijk bijlage 1697763Bekijk bijlage 1697765

Hoever is dit spruitstuk? Heb er een tube zebraline overheen geragd, kan dit op deze manier weer een tijd mee of moet ik vast gaan kijken voor een ander spruitstuk?

Volgens mij zijn die van 1998-99 roest vrij staal? kan misschien een optie zijn als ie 1 op 1 passen 🤔.
Ik kan je geen PB sturen dus dan maar op deze manier.
Is dit niets voor je?
"CBR 900 RR Fireblade -- Krümmer-- SC-28 in Thüringen - Harth-Pöllnitz | eBay Kleinanzeigen" CBR 900 RR Fireblade -- Krümmer-- SC-28 in Thüringen - Harth-Pöllnitz | eBay Kleinanzeigen
 
Ik kan je geen PB sturen dus dan maar op deze manier.
Is dit niets voor je?
"CBR 900 RR Fireblade -- Krümmer-- SC-28 in Thüringen - Harth-Pöllnitz | eBay Kleinanzeigen" CBR 900 RR Fireblade -- Krümmer-- SC-28 in Thüringen - Harth-Pöllnitz | eBay Kleinanzeigen
Ik besloten door te rijden voorlopig tot er daadwerkelijk een gat inzit, de bouten waarmee het spruitstuk aan het blok zit gebout zien er dermate slecht uit dat ik er niet aan durf te zitten:N. probeer het voorlopig met kachelpoets en na de winter ga ik het proberen te spuiten met een goede hitte bestendige lak.
 
Bekijk bijlage 1697761Bekijk bijlage 1697762Bekijk bijlage 1697763Bekijk bijlage 1697765

Hoever is dit spruitstuk? Heb er een tube zebraline overheen geragd, kan dit op deze manier weer een tijd mee of moet ik vast gaan kijken voor een ander spruitstuk?

Volgens mij zijn die van 1998-99 roest vrij staal? kan misschien een optie zijn als ie 1 op 1 passen 🤔.
Voor mijn Blade had ik een rvs gekocht uit de VK, Delkevic had (heeft?) ze ook. De flens van de demper is draaibaar of te verwijderen voor eventueel een slip-on.
 
Vandaag deze central lift van Constands binnen gekregen en gelijk maar in elkaar gezet. Moet zeggen dat het redelijk eenvoudig was. Het afstellen is een beetje gepriegel maar het resultaat staat me wel aan. Je krikt de motor eenvoudig van de grond en drukt hem in elke hoek.
 

Bijlagen

  • 20211207_210002.jpg
    20211207_210002.jpg
    328,4 KB · Weergaven: 47
Vandaag deze central lift van Constands binnen gekregen en gelijk maar in elkaar gezet. Moet zeggen dat het redelijk eenvoudig was. Het afstellen is een beetje gepriegel maar het resultaat staat me wel aan. Je krikt de motor eenvoudig van de grond en drukt hem in elke hoek.
Mooi wel! Moet je dan nog iets van een krikpunt aan de motor bevestigen? Daar knap ik altijd een beetje op af
 
Ik zit regelmatig wat op youtube te kijken, technische zaken, mods enz. Nu viel me op dat bij de modellen 2004 t/m 2007 vaak een zgn intake flapper mod, ofwel verwijderen van de klep (had ik bij mijne niet gedaan overigens) wordt gedaan. Bij de modelen vanaf 2008 vind je er minder over en vanaf 2012 en verder haast niets. Niet eens een how to op youtube. Wordt dit nog wel gedaan vraag ik me dan af, of blijkt het geen voordelen te hebben? Ik zou ook denken dat je het risico loopt dat de motor een te arm mengsel krijgt?
 
Zag op de blade van Andor de valblokken. Op mijn SC57 van 2007 zaten ze ook door een gat te boren in de kuip. Nu ik een nieuwe kuip er op heb gezet vraag ik mij af wie ook valblokken heeft maar dan de kuip heel heeft gehouden. Is dat overigens wel mogelijk?
 
Zag op de blade van Andor de valblokken. Op mijn SC57 van 2007 zaten ze ook door een gat te boren in de kuip. Nu ik een nieuwe kuip er op heb gezet vraag ik mij af wie ook valblokken heeft maar dan de kuip heel heeft gehouden. Is dat overigens wel mogelijk?
Wellicht met adapterplaten, weet niet of die er zijn voor de sc57?
 
Heb dezelfde instelling. Maar jij hebt geen SC57 toch. Ben benieuwd hoe het op de mijne kan. Misschien iemand met foto's hier? Anders maar van mijn geloof stappen en toch gaten boren.
 
Ben niet de enige met een blade uit 2007 dus ben benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben.
Zoals het hier staat en er uitziet, zou het zonder modificaties gemonteerd kunnen worden...
Bij de ene staat 04-05, de andere 04-07, weet dus niet in hoeverre er verschil in de kuipen zit.


 
Terug
Bovenaan Onderaan