Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Hi,

Iedereen super bedankt voor jullie adviezen. Ik ga er mee aan de slag. Als het is opgelost, koppel ik dat hier weer terug. Handig voor als iemand anders ook dit probleem ervaart.
Super fijn, zo'n forum die elkaar helpt.

Gr!
 
vorige week wat onderhoud gedaan aan mijn blade.
wilde weten hoe het stond met luchtfilter en bougies.
tank eraf beetje ,gedoe met de slangen..bovenste kap van het luchtfilterhuis eraf en verrassing .
op het eerste gezicht zag het eruit als een maqyver job.maar een uurtje zoeken op het net, waar ik eerst op de viking mod terecht kwam.
een soort budget tune..
vond ik later de factory pro kit, niet slecht was way back de beste tune up.
ik vond ze al goed op het gas reageren. niets van wat in tests als dip in het middengebied omschreven werd.
ik denk dat ik het maar zo laat. overwoog eerder een tovami kit.
Klopt, had ik inderdaad in de Blade gemonteerd. Filters zijn gewoon schoon te maken met dat spul waar ze ook cross motor filters mee schoonmaken en daarna weer invetten ook met spul van cross motoren.
 
Screenshot_2022-05-10-21-38-37-38_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
 
Oef dat is ook niet een klein beetje te weinig. Kreeg je 'm nog wel normaal de bochten door dan? Dat moet toch echt super kak hebben gereden dan?

Inmiddels zijn bij mij de nieuwe remblokjes ingesleten op de remschijven en jawel, zonder enige moeite inmiddels 2,5 slag! Wat kun je soms blij zijn met de kleine dingetjes *D
Mja dat viel dus wel me, want zelfs met 125pk en een lichte sport fiets als de sc50 kan je natuurlijk hard zat in de basis als je een beetje kan sturen, het is vooral het eindschot boven de 8000 toeren wat je mist en onderin liep hij ook niet zo lekker, stotterde wel eens net of hij verzoop. Maar vanaf 3000 toeren reed hij opzich verder oké, alleen bij 220km/h was de koek een beetje op, een sc28 kwam ik maar net voorbij op vermogen
 
Niks mis met die prijzen.

Ik heb ook Fireblades te koop. Je kunt kiezen uit een SC50 of een SC57. De SC50 is van 2002 en heeft net 60k km gereden. Ziet er nagelnieuw uit en alle onderdelen zijn z.g.a.n. Vraagprijs is 9.000 euro. Zoek op internet naar SC28 die ouder en duurder is. Dan zie je dat dit een koopje is. Voor de SC57 uit 2007 geldt hetzelfde verhaal. Heeft 40k km gelopen. Vraagprijs is 9.500 euro. I.v.m de eerder genoemde SC28 is ook dit een koopje. Mocht je beide blades in één koop willen kopen dan kost je dit maar 18.000 euro.
 
Prijzen zijn al jaren stabiel lijkt het. Kocht mijn SC57 2006 in 2014 particulier voor 5200,-.
De prijzen liggen nu ook rond de 5000.
 
Prijzen zijn al jaren stabiel lijkt het. Kocht mijn SC57 2006 in 2014 particulier voor 5200,-.
De prijzen liggen nu ook rond de 5000.
Of je kan goed onderhandelen. Maar een SC57 voor 5200 in 2014 was wel een hele mooie prijs. Zie ook die nu voor meer dan 6000 staan.
 
Of je kan goed onderhandelen. Maar een SC57 voor 5200 in 2014 was wel een hele mooie prijs. Zie ook die nu voor meer dan 6000 staan.
Heb er aardig wat af kunnen lullen, de vorige eigenaar wilde er ook snel vanaf. Stopte met motorrijden.
Na 6 jaar nog 3600 inruil gekregen bij een motorzaak. Ik klaag niet :)
 
Heeft iemand een idee of er al 30th anniversary editions uitgeleverd zijn? Of wanneer ze komen?

En ik zoek nog een heeeele mooie rechter spiegel voor een sc28, mocht iemand die hebben dan hoor ik het graag.
 
Heeft iemand een idee of er al 30th anniversary editions uitgeleverd zijn? Of wanneer ze komen?

En ik zoek nog een heeeele mooie rechter spiegel voor een sc28, mocht iemand die hebben dan hoor ik het graag.
Ik heb tot nu toe nog geen enkel exemplaar van het laatste model zien rijden. Zie sowieso weinig supersports; iedereen wil naked 😬.
 
Denk dat dat meer aan de prijs ligt.
Een naked kost de helft van een supersport.
Zit wat in, maar dan moet je geen Ducati Streetfighter willen 😬.

Van het Fireblade model 2008 zie ik nog wel eens wat exemplaren rijden, maar van de nieuwere modellen heb ik er welgeteld 1 gezien (en dat was er een van het vorige model).

Maar eerlijk gezegd geldt dat voor alle supersports. Ik heb een ZX10R (model 2016) gehad; die zie je wel wat meer, maar het nieuwe model (met de winglets in de kuip) heb ik ook nog niet gezien.

En waar ik op rondhobbel kom ik ook vrijwel niet tegen; het zijn bijna altijd GS-en als ik een BMW zie :/
 
Niks mis met die prijzen.

Ik heb ook Fireblades te koop. Je kunt kiezen uit een SC50 of een SC57. De SC50 is van 2002 en heeft net 60k km gereden. Ziet er nagelnieuw uit en alle onderdelen zijn z.g.a.n. Vraagprijs is 9.000 euro. Zoek op internet naar SC28 die ouder en duurder is. Dan zie je dat dit een koopje is. Voor de SC57 uit 2007 geldt hetzelfde verhaal. Heeft 40k km gelopen. Vraagprijs is 9.500 euro. I.v.m de eerder genoemde SC28 is ook dit een koopje. Mocht je beide blades in één koop willen kopen dan kost je dit maar 18.000 euro.
18000? Daar kan je tegenwoordig ook al een mooie antraciete SP1 voor kopen… :Y O-)
 
Laatst bewerkt:
Gloednieuwe supersports is wel een zeldzaamheid tegenwoordig... heb wel al een paar keer de nieuwe rsv4 gezien :9~ maar nog nooit de blade
 
Een naked rijdt door de rechtop zit positie nu eenmaal veel makkelijker in ons land dan een dikke superbom
Een echte supersport komt hier nu eenmaal niet zo goed uit de verf met al die controles, weinig mooie bochten en land vol drempels en fietsers
 
Terug
Bovenaan Onderaan