Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Dit vond ik echt mooi om te zien, elk viaduct tot aan Amersfoort stond vol mensen, jong en oud, om de motoren uit te zwaaien :t

20220626_163116.jpg

(Foto uiteraard vanaf de achterbank genomen 😇)
 
Wij gaan in t weekend van 8 juli vetus tempus proberen in de vulkaan Eiffel.
Is een motor pension /camping
Ben er nog niet eerder geweest. De algemene voorwaarden schrikken een beetje af, maar hopelijk valt t wel heel erg mee in de praktijk..
mooie omgeving. ga beslist bij de laachersee kijken . maria laach, komen veel motorrijders.
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Dit vond ik echt mooi om te zien, elk viaduct tot aan Amersfoort stond vol mensen, jong en oud, om de motoren uit te zwaaien
(Foto uiteraard vanaf de achterbank genomen 😇)
Gaat al jaren zo. Heb het meegemaakt in de jaren 70 van de vorige eeuw. Zelfs dat je door een haag mensen rijdt. Geweldig.
 
en dan kwam ik altijd met dikke wheelies onder de viaducten knallen je moet ze wel trakteren :Y
Kan nog uitzendingen van Blik op de weg herinneren dat er triomfantelijk gerapporteerd werd dat 'Die snelheidsduivels' op de bon werden geslingerd. Was toen makkelijk scoren op snelheid, geluid en wheelies. Hoe dat nu gaat weet ik niet maar heb er zo mijn gedachten over.
 
Bekijk bijlage 1777822Bekijk bijlage 1777823
Deze waren onlangs van een andere motor. Viel op het eerste gezicht wel mee totdat je ziet hoe schreef ze afgesleten zijn.
Je moet idd echt wel even inzoomen voor je t echt kan zien.

Ik ben er trouwens nog best even mee aan t stoeien geweest voor ik de nieuwe erop had zitten.
Zat gisteren met de naweeën van de vakantie borrel/BBQ van mijn werk de avond ervoor...
Waardoor ik niet eerst even goed gekeken had hoe dat ding nu precies zijn werk doet.
Dus ipv netjes het bewegende plaatje in t groepje van de as te schuiven duwde ik t veertje er tussenuit... en ik kan je vertellen, dat is best een heel gepriegel om weer in elkaar te krijgen met mijn dikke vingers... maar t is gelukt en ik zal niet snel vergeten hoe dat ding nu echt in elkaar zit en functioneert 😉

Verder zitten de nwe filters mooi op hun plek, olie er weer op en de nwe accu even goed doorgeladen.
Het achterbandje zit op de andere velg en is gebalanceerd.

Dit hele weekend best veel sociale verplichtingen, dus t werk om het huis heen moet maar een weekend rusten en ga dus alle spaarzame tijd die over is in de blade stoppen, dus ik ga zo maar eens kijken of ik de voorvork keerringen er een beetje handig uit ga krijgen. En dan wil ik verder alleen nog even de rem olie verversen en dan kan ik met t plaatwerk beginnen te poetsen en er weer terug op te schroeven.
 
Kan nog uitzendingen van Blik op de weg herinneren dat er triomfantelijk gerapporteerd werd dat 'Die snelheidsduivels' op de bon werden geslingerd. Was toen makkelijk scoren op snelheid, geluid en wheelies. Hoe dat nu gaat weet ik niet maar heb er zo mijn gedachten over.
Ik sprak een paar jaar geleden een politie agent die zei: je moet die motorrijders tegen zichzelf beschermen. Ik weet niet hoe een boete na afloop een motorrijder beschermt bij een wheelie.
 
Ik sprak een paar jaar geleden een politie agent die zei: je moet die motorrijders tegen zichzelf beschermen. Ik weet niet hoe een boete na afloop een motorrijder beschermt bij een wheelie.
Ik wel. Veel bekeuren is geen geld voor benzine dus niet meer rijden. :+

Wat wel helpt: Toen mijn vrouw met de kleine op schoot en in de riemen voorin op de passagiersstoel zat werd haar vader staande gehouden. De agent zei dat er bij een aanrijding niets van het kind over zou blijven. Dit hakte er wel in. Geen boete maar een waarschuwing.
Geef je een boete (terecht) dan ben je kwaad over die prent en gaat de waarschuwing aan je voorbij.

En dan ben je wel aan het beschermen lijkt mij.
 

Het lijstje wordt vanzelf wel weer langer.
Het voorbandje mag er ook nog even af voor een ventiel wissel.

Wel blij dat ik t nu ontdekte...
 
Wees blij dat je er thuis achter komt.. Ik was begin juni op Isle of Man, en daar stond een campinggast naast me die hetzelfde had.. Mocht 'even' zijn achterwiel uit een ST halen (motorzaak had de band verwisseld maar het ventiel niet) en met het openbaar vervoer (bus) op zoek naar een motorzaak tijdens race week...
 
Ik wist niet dat die ventielen zo kwetsbaar zijn.
Heb dit nog niet eerder meegemaakt, maar ik hoor nu idd van verschillende kanten dat t best wel eens voorkomt.

Zal ik dan t achterwiel ook nog maar een keer extra van de band ontdoen dan?
Want die heb ik gisteren ook er zomaar omheen gedrukt zonder t ventiel te vervangen 🤔
 
Als je de mogelijkheid hebt, zou ik het doen.. IK doe het bij elke bandenwissel, ventieltjes kosten nog geen 2,- stuk..
Bij mn 1000f en vfr heb ik stalen ventielen, ivm de garmin bandendrukmetertjes die erop zitten, en alhoewel die minder snel kapot kunnen gaan, wissel ik die bij elke 2e bandenwissel.

Wel eens met de 1000f in de Harz zoiets meegemaakt (12 mm houtdraadbout in het loopvlak achter), is vergelijkbaar met een snel leeglopend ventiel. Kan je vertellen dat je er zeer druk mee wordt als je het gebeurd op net niet straatlegale snelheid voor een lange doordraaier en je kunt niet insturen doordat de bike rechtuit wil...
 
Ook wel eens zoiets gehad. Uitstapje gemaakt in de grindbak van assen. Na het grind uit de kappen geklopt te hebben leek alles in orde. Heb toen toch maar de circuitdag afgebroken, al was het maar om geen grind achter te laten op de baan.
Daarna een beetje uit kwaadheid op mezelf nog even >200kmh op de snelweg toen hij wel erg zwaar begon te sturen. Bleek er bij het tankstation nog 0.6 bar in de voorband te zitten :X Bij mij lekte het ventiel aan de bovenkant. Vast wat grind maar zag het niet zitten...
Haalde een paar keer net het volgende tankstation tot mijn maat met het briljante idee kwam om bij het tankstation een condoom te kopen en die met het dopje over het ventiel te doen. Lekte niet meer en kon ik naar huis
IMG-20180517-WA0014.jpg


IMG-20180517-WA0011.jpg


:+
 
Bandjes wisselen lukt me zelf wel, dus dan trek ik de achterband er toch nog maar weer even vanaf.
Kon vanmorgen geen haakse krijgen.
Dus standaard ventielen genomen.
Kosten 0,82 ex BTW... daarvoor wil je idd niet een opeens lek gaande band riskeren
 
Terug
Bovenaan Onderaan