Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

ik zit tegenwoordig steeds meer in de richting van hoe stiller hoe liever...
heb de laatste variant DB-killer die ik in de BSM heb geschroefd er voor de trip naar de Eiffel in gestopt en is er ook niet weer uit gegaan.
ik ben wel klaar met teveel lawaai; ik val liever niet teveel op door de herrie, dan kan je onopgemerkter wat vlotter door blijven rijden ;)
 
ik zit tegenwoordig steeds meer in de richting van hoe stiller hoe liever...
heb de laatste variant DB-killer die ik in de BSM heb geschroefd er voor de trip naar de Eiffel in gestopt en is er ook niet weer uit gegaan.
ik ben wel klaar met teveel lawaai; ik val liever niet teveel op door de herrie, dan kan je onopgemerkter wat vlotter door blijven rijden ;)
En je kunt bij sommige motoren ook juist heerlijk genieten van het inlaatgeluid.
Dat kan mij tegenwoordig ook meer bekoren dan herrie uut den dempert.
Maar soms blijft ook dàt wel smullen geblazen
 
Hey Ronald (niet CBRonald hoor), kwam er vandaag niet meer van even bij te praten. Mijn groep had aandacht nodig en daarnaast was het snoeiheet op Assen. Dus zocht de verkoeling. Hoop dat de dag gebracht heeft van wat je ervan verwacht had.
 
Hey Ronald (niet CBRonald hoor), kwam er vandaag niet meer van even bij te praten. Mijn groep had aandacht nodig en daarnaast was het snoeiheet op Assen. Dus zocht de verkoeling. Hoop dat de dag gebracht heeft van wat je ervan verwacht had.

Ja echt topdag gehad! Ik had zelf ook de intentie om je nog even op te zoeken en kwam er uiteindelijk ook niet van... maar wel leuk om een gezicht bij de naam te hebben nu!
Echt genoten van hoe de blade het deed op de s22. Zoveel grip!
Uiteindelijk met 2.1bar achter gereden en dat leek prima.
20220905_133323.jpg

Wel vreemd hoe duidelijk je de dual compound er in ziet.
Vanwege de voorspelde regen hadden we een pitbox gehuurd maar nu was het ook wel lekker voor de schaduw.
Maar verder heerlijk gereden!
20220905_094716.jpg
20220905_174916.jpg
 
Ziet er prima uit. Vond de S22 ook een prima band. Was niet zo gek op Bridgetone maar die S22 heeft mijn mening herzien. Alhoewel er nu Pirelli's onder liggen.

Volgende keer maar bijpraten. Weet nu wie Sebulba is. *D
 
ik zit tegenwoordig steeds meer in de richting van hoe stiller hoe liever...
heb de laatste variant DB-killer die ik in de BSM heb geschroefd er voor de trip naar de Eiffel in gestopt en is er ook niet weer uit gegaan.
ik ben wel klaar met teveel lawaai; ik val liever niet teveel op door de herrie, dan kan je onopgemerkter wat vlotter door blijven rijden ;)
Ik heb toch weer de db killer er uit geschroefd O-)
Geen Duitsland of circuitdagjes meer in de planning en ik mis die diepe grom in lage toeren! :9~

Over herrie gesproken:

 
Ik heb vandaag de olie van de dikke vervangen door Motul 7100 10-w40 (volsyntheet).
Nou meen ik iets van koppelingsslip te hebben waargenomen bij een proefritje (ergens rond de 10.000 toeren), thuis gekomen heb ik de hendel even iets meer speling gegeven daarna was het voor m'n gevoel redelijk weg, kon nou niet helemaal duiden of mijn achterwiel even doordraaide of het de koppeling was.

Als ik de motor bij 80 in z'n 6 zet en het gas vol open draai gebeurt er niets noemenswaardig🤔🤔 . Dat lijkt mij juist een scenario dat de koppeling zou moeten gaan slippen. 🤔
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag nog samen met een maatje een heerlijk dagje vertoefd bij onze Oosterburen, het was aan de warme kant maar met al die mooie kronkelwegen rondom de Rursee en de nodige stoppies voor de inwendige mens mag dat de pret niet drukken! :]
20220907_192944.jpg
 

Bijlagen

  • 20220905_145333.jpg
    20220905_145333.jpg
    567,5 KB · Weergaven: 24
  • 20220905_153228.jpg
    20220905_153228.jpg
    358,4 KB · Weergaven: 22
  • 20220905_153955.jpg
    20220905_153955.jpg
    259,3 KB · Weergaven: 24
  • 20220905_160830.jpg
    20220905_160830.jpg
    490 KB · Weergaven: 23
  • 20220907_192524.jpg
    20220907_192524.jpg
    357,5 KB · Weergaven: 27
Afgelopen maandag nog samen met een maatje een heerlijk dagje vertoefd bij onze Oosterburen, het was aan de warme kant maar met al die mooie kronkelwegen rondom de Rursee en de nodige stoppies voor de inwendige mens mag dat de pret niet drukken! :]
Bekijk bijlage 1801458
Hoeveel km rij je dan op zo’n dag? Ik ben vanuit Zoetermeer naar omgeving Breda verhuisd, dus een dagje oosterburen lijkt me nu beter te doen.

NB: vanuit Zoetermeer was een rondje Eifel ruim 950 km op één dag; wel te doen, maar wel pittig.
 
Ik heb vandaag de olie van de dikke vervangen door Motul 7100 10-w40 (volsyntheet).
Nou meen ik iets van koppelingsslip te hebben waargenomen bij een proefritje (ergens rond de 10.000 toeren), thuis gekomen heb ik de hendel even iets meer speling gegeven daarna was het voor m'n gevoel redelijk weg, kon nou niet helemaal duiden of mijn achterwiel even doordraaide of het de koppeling was.

Als ik de motor bij 80 in z'n 6 zet en het gas vol open draai gebeurt er niets noemenswaardig🤔🤔 . Dat lijkt mij juist een scenario dat de koppeling zou moeten gaan slippen. 🤔
Klopt, als de platen versleten zijn. Of dat ook opgaat doordat de olie eventueel de oorzaak kan zijn weet ik niet.
 
Ik heb vandaag de olie van de dikke vervangen door Motul 7100 10-w40 (volsyntheet).
Nou meen ik iets van koppelingsslip te hebben waargenomen bij een proefritje (ergens rond de 10.000 toeren), thuis gekomen heb ik de hendel even iets meer speling gegeven daarna was het voor m'n gevoel redelijk weg, kon nou niet helemaal duiden of mijn achterwiel even doordraaide of het de koppeling was.

Als ik de motor bij 80 in z'n 6 zet en het gas vol open draai gebeurt er niets noemenswaardig🤔🤔 . Dat lijkt mij juist een scenario dat de koppeling zou moeten gaan slippen. 🤔
Ik wil de pret niet drukken maar de enige motor die ik heb gehad met versleten koppelingsplaten slipte alleen in de hoge toeren door. Voelde de eerste keer precies alsof het achterwiel doorslipte bij vol doortrekken.
In het ergste geval olie weer wisselen?
 
Afgelopen maandag nog samen met een maatje een heerlijk dagje vertoefd bij onze Oosterburen, het was aan de warme kant maar met al die mooie kronkelwegen rondom de Rursee en de nodige stoppies voor de inwendige mens mag dat de pret niet drukken! :]
Bekijk bijlage 1801458
Zie dat er nu wel genoeg parkeerplaats is. Toen wij er waren was het stampvol. Voortaan maar niet meer in het weekend daar stoppen. :N
 
Ik wil de pret niet drukken maar de enige motor die ik heb gehad met versleten koppelingsplaten slipte alleen in de hoge toeren door. Voelde de eerste keer precies alsof het achterwiel doorslipte bij vol doortrekken.
In het ergste geval olie weer wisselen?
Ik ga het in de gaten houden de enige twijfel die ik heb is dat ik het alleen gemerkt heb bij het schakelen van de 2 na de 3 onder volledige belasting maar in de hogere versnelling niets meer. Ik ga het even in de gaten houden.
 
Hoeveel km rij je dan op zo’n dag? Ik ben vanuit Zoetermeer naar omgeving Breda verhuisd, dus een dagje oosterburen lijkt me nu beter te doen.

NB: vanuit Zoetermeer was een rondje Eifel ruim 950 km op één dag; wel te doen, maar wel pittig.
Ongeveer 500km en dat is goed te doen, ga ook wel eens een dagje Bourscheid/Hoghscheid (Luxemburg) maar dan heb je er 700 aan het einde van de dag op het klokje staan 😏
Zie dat er nu wel genoeg parkeerplaats is. Toen wij er waren was het stampvol. Voortaan maar niet meer in het weekend daar stoppen. :N
Ga ivm die drukte in het weekend nooit naar de Rureifel en dan zijn ook nog eens veel mooie weggetjes afgesloten voor motoren. Dan ga ik meestal voor de grotere ronde door de Munstereifel 😉
 
Ongeveer 500km en dat is goed te doen, ga ook wel eens een dagje Bourscheid/Hoghscheid (Luxemburg) maar dan heb je er 700 aan het einde van de dag op het klokje staan 😏

Ga ivm die drukte in het weekend nooit naar de Rureifel en dan zijn ook nog eens veel mooie weggetjes afgesloten voor motoren. Dan ga ik meestal voor de grotere ronde door de Munstereifel 😉
500 km is te overzien (en goed te doen); zie dat het voor jou wel wat dichterbij is :+, maar het scheelt niet echt veel.
 
Nee,maar de vakantie is voorbij.
Dus de huis tuin en keukenritjes zijn nu gaande ,niet interessant genoeg om te posten.
En het blijft een Honda,dus er gaat niks kapot.
Volg nu een beetje de perikelen van worldbeater met zijn BMW 1000rr,man wat ben ik blij dat ik een Honda heb _O-_O-_O-.
En vooral niet zoveel elektronica die alles controleert.
Je moet haast een icter zijn om die krengen te bedienen,zal bij de nieuwe blade waarschijnlijk niet anders zijn...
.
 
Ben benieuwd naar de ervaring(en) hier over die nieuwe blade. Zie ze niet (alleen bij Ten Kate) op het circuit, laat staan op de weg.
 
Ben benieuwd naar de ervaring(en) hier over die nieuwe blade. Zie ze niet (alleen bij Ten Kate) op het circuit, laat staan op de weg.
Het tijdperk van de superbikes is voorbij.
Bij vrijwel álle merken overigens.
Zelfs de Supersports raken ze aan de straatstenen niet meer kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan