Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

In de winter kan je ook genoeg lol hebben!
Vandaag een cross training gedaan op de landsard. Echt een aanrader!
20221111_151121.jpg

Kan ik het geleerde weer op mijn drz'tje in de praktijk brengen op de bospaadjes O-)
 
Hier blijft die gewoon startklaar staan onder een oud laken. Die leg ik er altijd op omdat die anders binnen een dag onder de vliegenpoep zit met die koeien zo dicht om t huis.
De blade en t zijspan doen niet aan een winterstop.
De CBX staat al wel weer half op zolder. Moet idd ook nog even gepoetst worden enzo

Ik had vrijdagavond zelfs nog bijna last minute besloten om op zaterdag even snel een goede vriend in de picardi te gaan bezoeken met de blade.
Het was er wel.super weer voor geweest dit weekend, maar kwam toch net even te lastig uit met de rest van de planningen.
Maar ben nog.wel van plan om in t najaar nog die kant op te gaan. Als t nog langer zo blijft als nu, dan met de blade, als t echt slechter wordt gewoon met t span lekker achter de Rickman kuip en de handvat verwarming aan en als t echt bar wordt: lekker de stuurmoffen eraan
 
Ik heb de kuip van de tiger nog niet eens terug van de spuiter, dus valt niet wat te poetsen... _O- _O- _O-
Maar de VFR staat zonder remmetjes op dit moment (revisie voorste remklauwen, na 32 jr..);
De 1000F moet nog gewassen worden, en als de VFR van de tafel af is krijgt die een grote beurt (84K);
De ST (het bankstel) vandaag nog even meegehad voor een 'gereedschapsdealtje' en nog 100 km gemaakt..

Zolang het nog redelijk is, en niet gestrooid, zal de komende tijd nog wel op het bankstel gereden worden. Staat mss nog een ritje begin december naar de Ardennen (NUTS weekend) gepland, beetje afhankelijk van het weer..
 
Was mooi weer vandaag en aangezien de belofte gemaakt was om een paar klanten van 2TE privéles te geven bij mooi weer, dat vandaag gedaan. Gelijk maar gekoppeld om een rustig rondje met ze te rijden om het vertrouwen te vergroten. Werd een rondje van 170 km. Is toch een pracht dag geworden.

Denk morgen mijn 954 en 1000 maar eens goed te poetsen. Is ook al maanden niet gedaan. En dat tegen mijn gewoonte in na een rit een lap er overheen te halen.
 

Bijlagen

  • 20221113_114433.jpg
    20221113_114433.jpg
    353,4 KB · Weergaven: 41
Ik heb van de week de sp voor het eerst geschorst en uit de verzekering geknikkerd. Vanwege de kleine en de opleiding van mijn werk heb ik er weinig tot geen tijd meer voor. Gezien de modderige wegen en de weinig resterend lekkere dagen de deken er al overheen gegooid (ze stond er nog gepoetst bij :P)…
 
Ik heb van de week de sp voor het eerst geschorst en uit de verzekering geknikkerd. Vanwege de kleine en de opleiding van mijn werk heb ik er weinig tot geen tijd meer voor. Gezien de modderige wegen en de weinig resterend lekkere dagen de deken er al overheen gegooid (ze stond er nog gepoetst bij :P)…
de mijne zit over 2weken weer in de winterstop
maar dat gaat automatisch
 
gooi ik even de peilstok in het motorcarter. (variant van knuppel/hoenderhok)
doen we olie verversen voor of na de winterstop?
trouwens ben van plan over te stappen op castrol ipv liqui moly
schakelen kan beter, vind ik sc33
 
Hallo allemaal,

Ik rijdt nu een sv1000n, maar denk er al langer aan om een supersport te gaan rijden. Ik weet nog niet of de zitpositie bevalt en daarom wil ik binnenkort gaan proefrijden. Ik vindt de Fireblade van 2009 tot 2011 echt heel mooi en deze valt ook in het budget. Helaas lees ik veel over olieverbruik of krukasproblemen (Crank wine). Met mijn sv1000 heb ik ook last gehad van modelspecifeke kwaaltjes, maar deze waren goed te verhelpen (bijvoorbeeld het vastzetten van de vliegwielmagneten). Voordat ik mezelf ga oriënteren ben ik benieuwd naar jullie ervaring, hebben jullie met deze modeljaren veel kinderziektes ervaren of kan hij gewoon als betrouwbaar worden gezien (als het onderhoud goed is gepleegd).

Het is natuurlijk supersport, maar iemand ervaring met de overstap van een naked naar een dergelijke supersport?
 
Ik kan probleemloos een flink aantal uren leuke weggetjes rijden op mijn motor. Voor mij is de sportieve zit beter vol te houden dan meer rechtop. Maar hoe vaak rijdt je echt uren lang aan een stuk....

Op het forum en het www is veel te vinden over de specifieke kwaaltjes van de sc59 2008 en later.

Als het erop zit, kan het c-abs systeem even wennen zijn en op het internet is nogal eens negatief geschreven over de eerste serie met dit systeem (tot model 2012), maar ik weet niet of dat terecht is.

Verder gewoon flink proefrijden zou ik zeggen en als je geen rare dingen opmerkt, kopen met garantie en genieten!!
 
Ben het met CBRonald eens. Heb geen naked gehad maar wel een CB750 en een CB1100 waar je ook redelijk rechtop zit. Sinds jaren een Blade. Rij daar toertochten mee waarbij je in een lang weekend drie volle dagen rijdt. Van 9:00 uur tot 18:00 uur met af en toe een kleine pauze. Ik heb geen enkele last van rug, polsen of wat dan ook. Denk dat mijn lengte dus past op een Blade. Daarnaast rij ik mijn rondjes van 2 uurtjes tot een dag. Op de dagen dat ik circuittrainingen geef is dat soms van 7:00 uur weg tot 19:00 terug. En ook dan nooit last van het rijden. Hoogop moe van de inspanningen.

Dus net als CBRonald geef ik je hetzelfde advies. Ga een poosje proefrijden, luisteren naar de mechanische geluiden maar ook naar je lichaam. Daarna het besluit nemen.

Succes.
 
Eerst even over de sc59 en olieverbruik:het model van 2008 heeft vanaf fabriek een andere (lees slappere) veervoorspanning van de zuigerveren met als gevolg een hoog olieverbruik
Vanaf model 2009 hebben ze de veervoorspanning weer terug gezet naar normaal met als gevolg geen olieverbruik meer.
Wel moet je bij aanschaf erop letten dat als je een 2009 blade koopt dat dit geen overjarig model is ,dus dat een 2008 op kenteken gezet is in 2009 en later.
Verder over houding : dat is ten 1e heel persoonlijk ,enige wat iemand je kan vertellen is een eigen ondervinden.
Ikzelf ben 1,93 mtr en heb lange benen,ik zit er goed op maar krijg na een paar uur wel een houten kont.
Vandaar dat ik het zadel heb voorzien van gel,en nu is het stukken beter.
Op vakantie naar de Harz en daar vervolgens rijden van s'ochtends tot einde middag/ begin avond nergens last van.
 
Hi, na een flinke tijd afwezig te zijn geweest, wat updates van mijn kant.. vorig jaar zomer met een gangetje van 80 is mijn versnellingsbak in elkaar gedraaid.
Opzoek gegaan naar een nieuw onderblok, en deze erin gehangen. Paar weken super rondgereden, maar vond dat hij af en toe snel warm werd, dus de thermostaat getest, en vervangen.. toen bij alles terugmonteren is er een luchtfilterschroefje in het gasklephuis gevallen zonder dat ik het in de gaten had. Resultaat; kromme klep, gelukkig was dit de enige schade. Dus dat weer gefixt, en toen was het seizoen voorbij.

Dus dit jaar met een zo goed als verse motor weer gestart, tot ergens in mei, waar ik tijdens een 'sportief' rondje een bocht over het hoofd zag en ineens een jetski had.
Werkelijk alles aan de fiets, en in het blok zat onder de modder en vol water... dus de hele boel kon weer uit elkaar. Inmiddels wel besloten dat ik het op een heel andere boeg ging gooien.
Dus, alles uit elkaar, grondig schoongemaakt, en nieuwe delen gemonteerd.
Blok draait echt als een zonnetje, en ben uiteindelijk best blij met de uitkomst.
Seizoen is aardig voorbij, dus de tank, koplamp en achterkuipdelen gaan eraf om gespoten te laten worden.

Sorry voor het lange verhaal haha
 

Bijlagen

  • 20220904_195445.jpg
    20220904_195445.jpg
    255,9 KB · Weergaven: 38
  • 20220901_090631.jpg
    20220901_090631.jpg
    564,2 KB · Weergaven: 34
  • IMG-20220820-WA0098.jpg
    IMG-20220820-WA0098.jpg
    464,7 KB · Weergaven: 33
  • IMG-20220820-WA0097.jpg
    IMG-20220820-WA0097.jpg
    480,3 KB · Weergaven: 32
  • 20220709_095139.jpg
    20220709_095139.jpg
    313,3 KB · Weergaven: 31
  • IMG-20220606-WA0002.jpg
    IMG-20220606-WA0002.jpg
    590,7 KB · Weergaven: 31
  • 20220530_170750.jpg
    20220530_170750.jpg
    272,8 KB · Weergaven: 34
  • 20220527_114122.jpg
    20220527_114122.jpg
    690,8 KB · Weergaven: 36
  • 20220527_101639.jpg
    20220527_101639.jpg
    735,5 KB · Weergaven: 35
  • 20220120_132727.jpg
    20220120_132727.jpg
    224,1 KB · Weergaven: 39
  • 20210824_113051.jpg
    20210824_113051.jpg
    130 KB · Weergaven: 34
  • 20210815_122955.jpg
    20210815_122955.jpg
    220,4 KB · Weergaven: 35
Hi, na een flinke tijd afwezig te zijn geweest, wat updates van mijn kant.. vorig jaar zomer met een gangetje van 80 is mijn versnellingsbak in elkaar gedraaid.
Opzoek gegaan naar een nieuw onderblok, en deze erin gehangen. Paar weken super rondgereden, maar vond dat hij af en toe snel warm werd, dus de thermostaat getest, en vervangen.. toen bij alles terugmonteren is er een luchtfilterschroefje in het gasklephuis gevallen zonder dat ik het in de gaten had. Resultaat; kromme klep, gelukkig was dit de enige schade. Dus dat weer gefixt, en toen was het seizoen voorbij.

Dus dit jaar met een zo goed als verse motor weer gestart, tot ergens in mei, waar ik tijdens een 'sportief' rondje een bocht over het hoofd zag en ineens een jetski had.
Werkelijk alles aan de fiets, en in het blok zat onder de modder en vol water... dus de hele boel kon weer uit elkaar. Inmiddels wel besloten dat ik het op een heel andere boeg ging gooien.
Dus, alles uit elkaar, grondig schoongemaakt, en nieuwe delen gemonteerd.
Blok draait echt als een zonnetje, en ben uiteindelijk best blij met de uitkomst.
Seizoen is aardig voorbij, dus de tank, koplamp en achterkuipdelen gaan eraf om gespoten te laten worden.

Sorry voor het lange verhaal haha
Zo blijf je wel bezig idd!
En je leert je motor ook wel kennen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan