Hét Honda Fireblade topic, Voor alle modellen!

Mooie helm! Hoop voor je dat die in de praktijk bevalt inderdaad. Had je hiervoor hetzelfde merk?
Nee. Een Kabuto RT33.
Redelijk onbekend hier. Shoei zit mij het best en heb ik jaren gedragen maar toen bleek dat Kabuto ook goed zat en toentertijd 150 gulden goedkoper was, ben ik geswitched. Is trouwens ook een prima helm. De RT33 wordt niet meer gemaakt want dat wordt de F17. Maar Kabuto kon ik hier niet meer vinden. Dus na passen met HJC, AGV, Arai en Bell die niet pasten, bleven Shoei, 1 type van Shark en Scorpion over.

De vorige Scorpion Exo had een goed testresultaat en was prijs/kwaliteit goed dus vroeg ik daar naar. Had genoeg EXO's maar kwam met deze EVO. Worden in maart geleverd maar een enkele ligt hier al. En laat dat nu net deze in mijn maat zijn.

Voor het circuit moet je nu kijken naar de FIM keur en aangezien deze EVO de nieuwste keur 22.06 heeft en geproduceerd is in augustus dit jaar, viel de keuze hierop.

Volgend jaar meer duidelijkheid of deze ook zo goed bevalt als een Shoei en Kabuto.
 
Hier heel braaf geweest dus de Sint langs geweest en kan het winterklussen beginnen! :+
-Altijd zeer tevreden over DID ism Supersprox dus nu ook weer :t
-De Additori Quickshifter Pro via een Amerikaans maatje gescoord, hij is er heel tevreden mee op zijn Blade en goede recenties *D
 

Bijlagen

  • 20221124_173814.jpg
    20221124_173814.jpg
    188,8 KB · Weergaven: 23
  • 20221124_174010 (2).jpg
    20221124_174010 (2).jpg
    185 KB · Weergaven: 24
Hier heel braaf geweest dus de Sint langs geweest en kan het winterklussen beginnen! :+
-Altijd zeer tevreden over DID ism Supersprox dus nu ook weer :t
-De Additori Quickshifter Pro via een Amerikaans maatje gescoord, hij is er heel tevreden mee op zijn Blade en goede recenties *D
Ik heb die Additori Quickshifter ook op mijn 954. Feilloos op het circuit. Op straat gebruik ik hem nauwelijks (zowel de motor als de quickshifter).
 
Vandaag nieuwste Scorpion helm gekocht. Benieuwd hoe het zich gedraagt op het circuit. Pasvorm is goed maar je moet altijd afwachten bij snelheid, geluid en omkijken.
Mooie helm 👍 is dit de opvolger van bijvoorbeeld de versie waar quateraro en zo mee rijd?
Ben zelf ook zoekende naar een nieuwe helm in het voorjaar. Kom eigelijk met pasvorm steeds uit op een hjc rpha 11(S) of een arai rx7 (xs) of shoei nrx2 maat S (x spirit 3 in S is ook OK). De scorpion exo knelt mij een beetje achter op mijn hoofd. Misschien is dit voor mij ook een mooie optie.

Waar heb je hem vandaan?
 
Laatst bewerkt:
Valt volgens mij wel mee, honda gebruikt hem bij veel persfoto's van de fireblade dus hij is wel van verschillende hoeken te zien.
 
Hier heel braaf geweest dus de Sint langs geweest en kan het winterklussen beginnen! :+
-Altijd zeer tevreden over DID ism Supersprox dus nu ook weer :t
-De Additori Quickshifter Pro via een Amerikaans maatje gescoord, hij is er heel tevreden mee op zijn Blade en goede recenties *D
Ik zie dat jij een supersprox achtertandwiel binnen hebt! Mooi!! Dan ga ik ook weer eens kijken, tijdje terug waren ze niet leverbaar.
 
Ik zie dat jij een supersprox achtertandwiel binnen hebt! Mooi!! Dan ga ik ook weer eens kijken, tijdje terug waren ze niet leverbaar.
Idd weer leverbaar vanuit Duitsland in mijn geval en top spul met een dikke look! :9~
Had op de sc57 hetzelfde gemonteerd en dik 25K mee rond gesjeesd voordat ik deze inruilde op de sc59.
20190913_154733.jpg
 
Ik heb wat onderdelen van Harris, maar die kon ik toen ook alleen maar bij hun zelf bestellen. Of je zou wat op ebay kunnen vinden...

Ik heb inderdaad even contact gezocht met Harris, er komt 65 pond verzendkosten bij en dan is het nog de vraag wat er aan importkosten en belasting bij zal komen.
 
en ebay dan @Cas ?
klikkerdeklik

Linkje geeft redelijke indruk van de verzendkosten en de mogelijke belastingen.. Al je het nog specifieker wilt weten, ik heb na de brexit een stickerset uit de UK laten komen (ong. 150 pond aankoopbedrag), kan wel eens opzoeken hoeveel ik aan belasting erover heb betaald.

of onderhandelen met een particulier? Harris paddock stand
 
  • Leuk
Waarderingen: Cas
en ebay dan @Cas ?
klikkerdeklik

Linkje geeft redelijke indruk van de verzendkosten en de mogelijke belastingen.. Al je het nog specifieker wilt weten, ik heb na de brexit een stickerset uit de UK laten komen (ong. 150 pond aankoopbedrag), kan wel eens opzoeken hoeveel ik aan belasting erover heb betaald.

of onderhandelen met een particulier? Harris paddock stand

Als je zou kunnen vinden hoeveel de belasting daarover was zou dat top zijn!

En bedankt voor het mee zoeken, tot nu toe is 144 incl verzenden en bobbins, het goedkoopst. Wel zonder importbelasting dus.
 
het voordeel van thuiswerken...
@Cas
Aankoopbedrag voor de stickerset:
IMG_1757.JPEG

Als ik de 165 pond omreken naar huidige koers is dit ca. 190 euro. Als ik dat dan vervolgens in een online tool gooi (LET OP is voor DUITSLAND)
IMG_1758.JPEG

Kom ik op grofweg € 58,- uit aan invoerrechten en verwerkingskosten van DHL, op een bedrag van 190,-. Ofwel 30% bij de prijs op.. Kan het niet exact reproduceren, maar er staat mij iets van bij dat ik ca. 45,- heb betaald (was in 2021) én nog 6,- inderdaad aan DHL..

Is ongeveer hetzelfde als in NL, ik pluk dit net van de site van de belastingdienst af:

Voorbeeld

U krijgt een pak toegezonden van een vriend uit Hong Kong. De omgerekende waarde van het maatpak is € 200.

Prijs

  • prijs maatpak: € 200

Kosten

  • verzendkosten (bijvoorbeeld): € 25
  • verzekeringskosten (in dit voorbeeld): € 10

Belastingen

  • invoerrechten 2,5% over (€ 200 + € 25 + € 10 = € 235): € 5,87
  • btw (omzetbelasting) 21% over (€ 200 + € 25 + € 10 + € 5,87 = € 240,87): € 50,58

Totaal

  • (prijs + kosten + belastingen) = (€ 200 + € 25 + € 10 + € 5,87 + € 50,58): € 291,45
U betaalt in dit voorbeeld € 56,45 aan belastingen bij invoer (€ 5,87 + € 50,58). Naast deze kosten moet u meestal ook nog inklarings- en afhandelingskosten betalen aan het post- of koeriersbedrijf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cas
het voordeel van thuiswerken...
@Cas
Aankoopbedrag voor de stickerset:
Bekijk bijlage 1826481

Als ik de 165 pond omreken naar huidige koers is dit ca. 190 euro. Als ik dat dan vervolgens in een online tool gooi (LET OP is voor DUITSLAND)
Bekijk bijlage 1826482

Kom ik op grofweg € 58,- uit aan invoerrechten en verwerkingskosten van DHL, op een bedrag van 190,-. Ofwel 30% bij de prijs op.. Kan het niet exact reproduceren, maar er staat mij iets van bij dat ik ca. 45,- heb betaald (was in 2021) én nog 6,- inderdaad aan DHL..

Is ongeveer hetzelfde als in NL, ik pluk dit net van de site van de belastingdienst af:

Voorbeeld

U krijgt een pak toegezonden van een vriend uit Hong Kong. De omgerekende waarde van het maatpak is € 200.

Prijs

  • prijs maatpak: € 200

Kosten

  • verzendkosten (bijvoorbeeld): € 25
  • verzekeringskosten (in dit voorbeeld): € 10

Belastingen

  • invoerrechten 2,5% over (€ 200 + € 25 + € 10 = € 235): € 5,87
  • btw (omzetbelasting) 21% over (€ 200 + € 25 + € 10 + € 5,87 = € 240,87): € 50,58

Totaal

  • (prijs + kosten + belastingen) = (€ 200 + € 25 + € 10 + € 5,87 + € 50,58): € 291,45
U betaalt in dit voorbeeld € 56,45 aan belastingen bij invoer (€ 5,87 + € 50,58). Naast deze kosten moet u meestal ook nog inklarings- en afhandelingskosten betalen aan het post- of koeriersbedrijf.

Top, bedankt! Kan ik rekening houden met zo'n 30%

Eerder had Honda originele bokken maar die zie ik niet meer.
 
Als je zou kunnen vinden hoeveel de belasting daarover was zou dat top zijn!

En bedankt voor het mee zoeken, tot nu toe is 144 incl verzenden en bobbins, het goedkoopst. Wel zonder importbelasting dus.
Of je zou deze ff moeten checken of ie naar NL verzendt…

 
  • Leuk
Waarderingen: Cas
Mooie helm 👍 is dit de opvolger van bijvoorbeeld de versie waar quateraro en zo mee rijd?
Ben zelf ook zoekende naar een nieuwe helm in het voorjaar. Kom eigelijk met pasvorm steeds uit op een hjc rpha 11(S) of een arai rx7 (xs) of shoei nrx2 maat S (x spirit 3 in S is ook OK). De scorpion exo knelt mij een beetje achter op mijn hoog. Misschien is fit voor mij ook een mooie optie.

Waar heb je hem vandaan?
Las in een test dat Fabio met de vorige editie reed. Die was wel FIM gekeurd maar in de winkel had het geen FIM keur volgens dat artikel. Beetje raar.
Altijd passen zeg ik want pasvorm is zeker belangrijk. Dus dat doe je goed. Zou ook testverslagen lezen over de helmen die je goed zitten. En dan kijken naar de prijs/kwaliteit.

Heb het gekocht bij Biker Outlet in Amsterdam.
 
Vriendje had een paddock stand voor een CBR600RR. Is ermee gestopt en ik kreeg die stand. Past onder de SC50 en de SC57.
 
Hier tussen de bedrijven door een beetje begonnen aan de wintersleutel/poets klus en ben blij met mijn keuze voor het blauw in het achter tandwiel (Supersprox) en wat een drek weer als je aan je voor tandwiel begint.
Alles grondig gepoetst en de tandwielen zitten, de ketting nog klinken en dan kunnen we beginnen aan de quickshifter.
BTW. 28 april met een paar maten alweer een dagje CRT op Assen geboekt, zat in de surprise zak gisteren :+
 

Bijlagen

  • 20221204_125628.jpg
    20221204_125628.jpg
    188,1 KB · Weergaven: 30
  • 20221205_204556.jpg
    20221205_204556.jpg
    180,1 KB · Weergaven: 27
  • 20221205_205457.jpg
    20221205_205457.jpg
    189,5 KB · Weergaven: 26
  • 20221205_205518.jpg
    20221205_205518.jpg
    317 KB · Weergaven: 30
  • 20221205_210734.jpg
    20221205_210734.jpg
    208,4 KB · Weergaven: 28
Iemand deze al gezien?
Lijkt me prima prijs met deze km.stand. Eerder te goedkoop.
Op de een of andere manier lukt me het niet de advertentie te delen dus maar screenshot gemaakt.
Screenshot_2022-12-09-18-25-27-010_nl.marktplaats.android.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan